Keresés

Részletes keresés

gyurmosz Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1886
Különösen most, a felújításuk után tetszenek az MIX-ek. Sőt mióta BKV+ -os a vonal, a kocsik sokkal tisztábbak, még a falakról is lemossák az oda nem illő mázolmányokat. Kár, hogy az összekarcolt ablakokkal nem lehet mit csinálni:(
Egyébként az MIX-eken mostanában egy újfajta hókotró van, ez fekete.
Előzmény: illesf (1876)
Lajoska Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1885
még egyszer a piros 17-esről.

lehet hogy nem is a récsei hanem a kilián adja.
a 09-31-et és a 10-14-et elvileg ezért adták át.

Lajoska

ja, már majdnem elsüllyedt a topik :-O

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (1870)
Lajoska Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1884
"M X A-k kozott a 901-912-est atepitett vezertlesu, a leptetomotor helyett tisztan elektronikus berendezes vegzi a fokozatkapcsolast (BKV fejlesztes a 90-es evek elejen)."

Köszi, de több ilyen nincs?

És az mitől van ha a léptetőmotor lassabban jár? (Olyan mintha Walkmanezel, és húzza a szalagot) :-)
Ja és még valami: tudjátok miért van egy pár szentendrei vonat a gödöllői vonalon?

Lajoska

Előzmény: NZA (1832)
Lajoska Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1883
"A piros 17-es tovabbra is a 15-re szerel at, latni a tablakat felreteve. (En speciel reggel Kobanya fele hasznalom ezt a jaratot.) Ha a 15-os kigyilkolasat komolyan gondoltak,
az automatikusan rantja magaval a piros 17-est."

Ez nem fedi a valóságot. Egyrészt mert a 15-ös 412-es, másrészt mert a 15-öst a Fürst a 17gy-t a récsei adja. Ebből következően a két vonalnak mára semmi köze nincs egymáshoz.

Amúgy a 15-ös vonalán lakom, és érdekes módon a 412-esek megjelenése óta észrevehetően sűrűbben jár. Már ők sem tudják mit akarnak...

Lajoska

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (1870)
Lajoska Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1882
"Allitolag ma reggel a kOzvagohidon volt HEV-mikulas. Es szaloncukrot osztogatott az utasoknak (info: evfolyamtarsam) "

Az Örsön is volt! Outlook: normális mikulás ruha, hátán zöld nagybetűs (~20cm) HÉV felirattal.

Lajoska

Előzmény: illesf (1879)
illesf Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1881
Van még 10 percem, megpróbálom beverni a 43-as adatait a '68-as könyvből.

43-as viszonylat

Útvonal:

Nagytétény, Nagytétényi út, Rózsa Richárd utca, Leányka u., Budafoki felüljáró, Szabadság út, Fehérvári út, Móricz Zsigmond körtér

Megállóhelyek:

Nagytétény vá.
Diósárok (kitérő) B
Baross G. t. (kitérő) B
Őrház B
Budatétény (kitérő)
Jókai utca
Bacsó Béla u.
József Attila utca
Vágóhíd utca
Tóth József utca
Dózsa György tér B
Irén utca
Elágazás
Budafok pu.
Fonyód utca
Albertfalva utca
ALbertfalva kitérő B
Galváni utca B
Kalotaszeg utca
Hengermalom u.
Bártfai u.
Dombóvári u.
Schőnherz Zoltán u. B
Móricz Zs. körtér

OFF visszafelé nem írom most le. B=biztonsági megálló /OFF

Vonaljegy kezelése Móricz Zsigmond körtér felé felülről lefelé, Nagytétény felé alulról felfelé kell a jegyet középig betépni.
Fordulóhossz: 24 600 m.
Jelentősége: (...)
Sajátossága: Bocskai út - Tóth József utca, Vágóhíd u. - Nagytétény közötti szakaszon zártpályán, Budatétény - kulturpark és Nagytétény közötti szakaszon egyvágányú pályán jelzőbot biztosítással közlekedik.

Jelzőbotok színe: Budatétény kulturpark - Baross Gábor telep között: piros
Baross Gábor telep - Nagytétény között fehér.

Bocs, mennem kell.
Szerdán leszek, lehet, hogy fojtatom :))

FI

illesf Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1880
Szerdan este mentem 1-esnek szamozott ICS-vel az Arpad hid es a Reitter kozott.
FI
Előzmény: lazar (1871)
illesf Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1879
Allitolag ma reggel a kOzvagohidon volt HEV-mikulas. Es szaloncukrot osztogatott az utasoknak (info: evfolyamtarsam)

FI

Előzmény: Bölény (1862)
illesf Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1878
Azt azert nem tudom elkepzelni, hogy egy ikarus vegigvivese a 17-es vonalan olcsobb lenne, mint az ICS uzemeltetesi koltsege... A palyaval vannak gondok, az teny, de csak a Kolossy es a Zsigmond ter kozott (a Zsigmond ter es a Margit hid kozott ha kiraly palya lenne, akkor sem engedelyeznenek 30 km/h-nal tobbet, mert kozel van az uttest szele, lasd Nepszinhaz utca). Mostansag van szerencsem gyakran 17-esezni: nincs zsufolasig tomve, de nem is megy uresen. En sajnalnam. (Bar SZVSZ az egyik legkiralyabb jarat Budospesten).

FI

Előzmény: NZA (1850)
John Howard Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1877
Pestlőrinc, Béke tér - Pestimre? Egyszer-kétszer.

Egyvágányú pálya, 3 kitérő volt a(z akkori) Vörösfény utcában, a Kisfaludy utcánál, aztán a mostani Alacskai úti lakótelep mellett a prérin, meg talán a Halomi út környékén. Pedig nem is volt olyan hosszú a vonal, igaz, elég komótosan jártak rajta a villamosok. Az volt a legfurcsább, hogy az amúgy is keskeny út szélére (nem mellé) építették a vágányt, és a "préri" mellett még a vezetéktartó oszlopok is az út közepén álltak, nem a szélén.

Üdv:
John Howard

Előzmény: Pitecus (1875)
illesf Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1876
„A csepeli HÉV lehet, hogy '65-ös, de szuper!!!
Szerintem az MIX-eken a forgóvázat kellene korszerűsíteni, egyébként nagyon jók. Mostanában minden héten utazom
a csepeli HÉVen, és merem állítani, az MIX jobb, mint az MXA. Komfortosabb és szebb.
Sőt, a pálya is tökéletes, a megállók pedig szépek.”

Tamogatom. Jobb utascsere (4 ajto) pl. Csepel fele nagyon kell. Csak kar, hogy a shontoket kiszedtek beloluk. Pedig regen milyeket lehetett szaguldozni veluk...

OFF

Botermesu hetvege volt a topicon. Lehet, hogy en is veszek egy modemet :)))

/OFF

Előzmény: gyurmosz (1825)
Pitecus Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1875
Ha már nosztalgiázunk....
Mentetek-e valaha a 40-es villamossal??
Zolcsi67 Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1874
Egy öreg bácsika egyszer így magyarázta: gyerekkorukban mindig a villamos háTUJÁN, az ütközőn utaztak. először ezt az ingyenes módot hívták tujázásnak, aztán ráragadt a villamosra is a tuja szó.
Előzmény: lazar (1872)
ujfiu Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1873
Mert a vasott kolyok, aki nem akar jegyet venni, az a hoskorban rault/allt a (ha'-)tujara, aztan a rendortol meg kapta a gumibottal a fenekelest. Az en vasot kolyokkoromban meselte edasapam az o vasott kolyokkorarol. Aztan hogy mi igaz belole...
lazar Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1872
Egy kerdesem lenne, miert hivjak a villamost tujanak?

Armand

lazar Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1871
Bocs a be es kiallo 17-esek nem 1-es kent kozlekednek vegig a Hungarian? En mar lattam Ganzot 1-es viszonylatjelzessel.

Armand

Előzmény: EKÉS ANDRÁS (1864)
lazar Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1869
En sem szeretem a Nepszabit mostanaban leadtak a
regebben meg meglevo objektivitasbol. Vesszen a
kormany, Viktorral az elen, ezt lehet beloluk hallani burkoltan.

Armand

Előzmény: Törölt nick (1857)
lazar Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1868
En is lattam, sot le is fotoztam du 2 korul, egy het mulva kesz lesz. A pacakok akik benne ultek, azt mondtak, hogy ma csak ott alltak, es malmoztak. A masik Muki allitolag a Moriczkan allt.

Armand

Előzmény: division by zero (1855)
lazar Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1867
Ne bantsd a bagjot, most kivetelesen nagyon precizen es kozerthetoen megmagyarazta a dolgot es nem csapott le senkire :-)))))

Armand

Előzmény: Carpy (1849)
moha Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1866
Na de ha nem lesz 7/a, vagy csak ilyen eősen csökkentett formában, akkor visszalépünk 20 évet!
Előzmény: EKÉS ANDRÁS (1813)
NZA Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1865
"Az MVKRT, DKV, SZKV meg dögöljön meg?!"
Kedves Angyi, mintha pontosan ugyanez lenne a BKV-val is: kormany csak 6%-ot enged -> BKV vesztesegei nonek. Most mindenolyan varos, ahol az onkormanyzate a tomegkozlekedes sziv.
BKV allamositas: a fideszes varosatyak felvetese (pl. Szalka Miklos), nem tul valoszinu, hogy megvalosul.
Előzmény: Törölt nick (1854)
EKÉS ANDRÁS Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1864
Carpy! (és Mindenki)!

Szerintem nincsen teljesen igazad a 9-es, 17-es gyors megszűntetésével kapcsolatban. Egy közlekedési cégnek nem az a feladata, hogy elidegenítse utasait saját járataitól, hanem, hogy vonzza őket. (Pláne emelkedő jegyárak mellett). A párhuzamosság pénzhiányos gazdálkodás esetén nem előny, de nem is hátrány, mivel alternatívát kínál az utasoknak, és megosztja a járművek telítettségét. Igen, ezen tényleg úgy lehet spórolni, hogy az egyiket (jelen esetben 9-est) megszűntetik. De mi következik utána?
- A 28-ast nem sűrítik, mivel nincs tartalék tátra, pláne az 1-es majdani átadása után. (+4107 is tropa)
- A 28-as vágányait nem újítanák fel, maradnak a keresztek a Ganznál, ill. marad a piaci kosz, mocsok és tülekedés, illetve a hosszú menetidő.
- Ha a 28-ast sűrítenék, az a 37-es halálát okozná. Pl. 20-25 perces követés, lásd 30-as, korábban 44-es.
- Az eddigi 9-est választók joggal morognának, mert a jegy+bérlet ára nő, a szolg. színvonal zuhan. Ráadásul a Deák térre egy járat helyett kettővel tud csak eljutni Kőbányáról: pl: (13+M2), (28+M2), (32+M1),(13+M3)+ több menetidő
- Nőne a bosszúból rongálók száma
- A piros 17-est választók is szívnának, mert nem mindegy, hogy reggel egy járművel 30 perc alatt érik el a körutat, vagy ennél többet kell utazni+ átszállás!
- Á propos: ki adja most a piros 17-est? Korábban Récseis volt, és azok a kocsik 15-ösre álltak át. Most nem hiszem, hogy Kelenföld adja, de akkor ki és mivel? Nem innen fúj a szél?

Ha Kőbányánál spórolni akarnak, akkor én a következőt javasolom:

Legyen 28A viszonylat, amelyik csak a Blaha Lujza tér és az Élessarok között menne. Ott van úgy is egy félreálló, 3. vágány, műkszik is. És, hogy miért? Jelenleg a 28-as reggel a 37-essel "szinkronban" megy (1-1), majd napközben és du. 2 28-asra jut egy 37-es (Szóval: reggel 28-as 7-8p., 37-es szintén. Napk: 28-as 7-8 perc, 37-es 15 perc. D.u: 28-as 6p., 37-es 12 p.) Viszont, az Élessaroktól kifelé üresek a vilik hétköznap. Elég lenne ott egész nap a felváltott közlekedés, azaz 28,37,28,37...stb. Tehát lehetne minden második 28-ast csak az Élessarokig járatni, onnan úgy is szinkronba kerülne a 37-essel, a belsőbb, forgalmasabb szakaszokra pedig maradna a 28-as sűrűbb közlekedése.
Ezzel két-három iker tátra is spórolható, a menetrendet pedig csak kicsit kéne módosítani. Ja, és a 28A-ról át lehetne szállni a 37-esre, azaz nem szívna senki miatta.
Hétvégén pedig jó a mostani.

Visszatérve a kiinduláshoz: Ha a 28-as valamiért lerobban, vagy üzemszünet van (pl. gázol a kínai piacnál, mint 2 hetente egyszer legalább), akkor semmi sem jár a Kőbányai úton.
A 83-as troli pedig nem visz be a Deákra, de még a Fővám térre is csak akkor, ha a kb. tíz lámpaváltást kivársz, ami alatt elaraszolgat a Közgáz előtt. (dugó).

Szerintem ott a gubanc, hogy az ostoba vonalvezetésű 83-as miatt, amely szinte semmire sem jó, kinyírnának egy nagymúltú, városrészeket összekötő járatot.

A 17-es VILLAMOS megszűntetésével főleg az idősek szívnának: ORFI, Lukács fürdő, Margit kórház... Pedig tele van hétköznap, mivel zseniális a menetrendje: csúcs 10p, amúgy 12p. Négy villamos van kint a vonalon +a tartalék, pedig az UV-s időkben 7-8 iker volt kint. No persze, most arra megy el a pénz, hogy Hungáriától a Vörösváriig elmásszon és vissza, ki- és beálláskor. Ennyiből minden kocsi +3! kört mehetne, és akkor talán nem 5.20-tól járna.

Szóval úgysem lesz nyereséges (ill. kevésbé veszteséges) a Bkv az ilyenektől, hosszú távon úgy is újabb lyukak támadnának a zsákon, amit foltozni kell. A végén, majd csak az 1-es, a 4-6-os villamos, ill. a 7-es buszok (kiv. 7A) maradnának meg. És lenne 10 millió szgk., meg 45 év átlagéletkor. Hát kösz, ez nem kell senkinek.

A N D R Á S

John Howard Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1863
/0!
A villamospótló buszra gondolsz? Csúcs a történet, de azt Ali Ttaik-al-Rep tollából (billentyűiből) olvastad, a többi miskolcival együtt, nálam pesti sztorikat lehet találni, Miskolcról csak néhány egyetemi hónapot tudok felmutatni. :(

Üdv:
John Howard

Előzmény: division by zero (1753)
Bölény Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1862
Hopp, eszembe jutotta magát egy BKV-s/Mikulásos emlék boldogult gyermekkoromból. Amikor még járt a 12-es a Körúton... Apámmal mászkáltunk éppen arrafelé, amikor megjelent egy Mikulás-különjárat. Ez egy kutyaközönséges IK260-as volt feldíszítve, és ami a fő: egy Krampusz vezette!!! Fel lehetett rá szállni, és a gyerekek kaptak valami cukorkát. Akkor még így működött a BKV... :-)))))
Bölény Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1861
73-76: az nem tudom, mennyire a nóniusz-hatás következménye, de igen soxor volt (van), hogy a Keletinél a McDonald's emeletén is 76-osok állnak (nem férnek már el a tárolóban), mire betéved egy 73-as. Pedig ez utóbbinak sokkal kevésbé cifra az útvonala, nem tudom, miért szed össze ennyi késést. Azt meg pláne nem, hogy miért nem lehet a benn álló 3-4 76-os közül egyet áttáblázni hamarjában.

Hasonló tapasztalataim voltak a 70-78-as párossal is a Körútnál a Liget irányába, soxor 3 db. 70-es is elment, mire jött egy 78-as. A legnagyobb szívás az volt, amikor dühömben a 4. 70-esre felszálltam, aztán az Izabella utca után bemondta, hogy terelőútvonalon csak a Keletiig közlekedik... grrrrrrr

Előzmény: bárány (1860)
bárány Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1860
végre megtudtam, mi a nóniusz-hatás! :)
na persze tapasztaltam épp elégszer, mivel egy időben sokat utaztam a keleti pu. és a podmaniczky u. között. hát a 73-76-os trolik menetrendjét miért nehéz összehangolni? fejből persze nem emlékszem pontosan, de estefelé (amikor az indulási idők ki vannak írva) egyforma sűrűséggel járnak, de 2 perc alatt elindul mindkét busz. na ez elég bosszantó. bár én megértem, két járatot egyforma követési idővel összehangolni! :))
(a fonódásos szakasz után a 73-asnak már csak két megállója van)

más: szombat este negyed nyolc körül a 62/69-es villamos vonalán kb. a miskolci úti megállónál (± 1-2 megálló) volt egy baleset. erről nem tud valaki valamit? csak két villamos "torlódott fel", de a kereszteződésnél rendőrök helyszíneltek. autóroncs/áldozat nem látszódott, a villamoson se látszódott semmi, igaz én autóban suhantam el a helyszín mellett.

ui: tud valaki valami értelmes magyarázatot adni arra, hogy miért nincs a www.port.hu/bkv-n a 67V menetrendje? /se a villamosok között, se a buszok között :(( /

szega Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1859
Apropó, ha valaki hozzájut MEGBÍZHATÓ infóhoz a megszüntetésekkel kapcsolatban, legyen olyan jó, és tegye közzé! Akár privátban. A Népszabi listája szerintem is elég fura, majd meglátjuk.
szega Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1858
Az semmi! Lehet, hogy az egyik gödörben még egy 1000-es motorkocsit is fognak találni!
Előzmény: division by zero (1856)
Törölt nick Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1857
Szerintem a Kormány most jól csinálja, mert nem húzza be a fülét farkát Demszky nyafogásaira. Kérem szépen, ott van a pénz a városházán, tessék szépen támogatni belőle a BKV-t, és nem a Kormányra kenni. Szerinted, ha a PM aláírná a 14%-os emelést, akkor kit szidnának? Szerintem a Kormányt. De nem is ez a lényeg, hanem az, hogy végre egyszer beintettek az automatikus jegyáremelésnek. Mert végre rá kell jönni, hogy nincsenek arányban a jegy- és bérletárak a fizetőképességgel. Mindenféle "érv" az áremelés mellett csupán hangulatkeltés. Budapesten legalábbis. Vidékkel kapcsolatban mindössze annyi a különbség, hogy nem valószínű, hogy a városházakon ott a pénz. De a fizetőképesség ott sem jobb. Sőt.
A BKV féligállamosításáról nem sokat hallottam. Mja dutánanézek, mit írnak. Na, persze nem a "legnépszerűbb" napilapban, mert abban már az is hazugság, amit kérdeznek. Kedvenceim a "Népszabadság értesülései szerint..." kezdetű hangulatkeltő, légbőlkapott dezinformációk. Ezt csak azért, hogy amit a járatmegszüntetésekről ebben a lapban olvasni lehet, azt el is lehet felejteni, amíg valami hitelesebb forrásból meg nem erősítik.
Előzmény: Törölt nick (1854)
division by zero Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1856
az 58-as vágányát megnéztétek már? én John Howarddal néztem meg vasárnap reggel, nagyon brutális!!! a munkagödör falában kiálnak a betonaljak végei (vagy 10-15 darab hosszban), aztán egy kockakövel kirakott szakasz jön, itt keresztezi a derékszögben a gödör a vágányt!
A munkások átkozodnak rendesen, erre nem számítottak ásás közben, hogy 30-40 cm mélyen egy villamosvágányba botlanak...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!