Megoldást jelenthet a Haller delta mellett, ha a Boráros téren a 2A visszafogó vágánya dél felől is elérhető lenne mindkét irányból, akkor műszaki hibás szerelvény akár ott is állhatna, ahogyan tartalék is, persze csak bizonyos feltételek teljesülése esetén.
A Borároson a jelenlegi csonkavágány vége be lesz kötve dél felé a jobb vágányba, és a középső vágányon el fog férni két villamos úgy, hogy köztük van a kapcsolat a bal vágánnyal. Szóval még félre is lehet majd rakni úgy egy kocsit, hogy az ne akadályozza a visszafogást, illetve minden irányba vissza lehet majd fogni egy irányváltással. Ha nem kell visszafogni, akkor pedig a teljes középső vágányon (~105 m) lehet tárolni/szerelni/buherálni.
És lesz egy új visszafogó vágánykapcsolat a Március 15. téren.
És félre lehet állni havária esetben a Jászai Mari téren is, ott 60 méteres vágányok lesznek.
Összesen tehát minimum nyolc (!) szerelvényt lehet úgy félreállítani a vonalon, hogy eközben a Jászai Mari téren egy-, a Közvágóhídnál pedig továbbra is kétvágányos fordítás van, lesz egy új visszafogóhely, egy új deltavágány kapcsolat, és a Boráros tér vágányhálózata is átalakul. Ha valaki erre azt mondja, hogy rosszabb, mint ma, akkor arra nem tudok mit mondani.
Szóval itt most erősen félinformációk alapján ment a hangulatkeltés...
Ahogy jelenleg a három vágányon elfér összesen hat villamos (erősen cipőkanállal), úgy a tervezett állapotban is el fog férni a négy vágányon nyolc 28 méteres villamos (csak nem lesznek teljesen peron mellett).
És ugyebár ha ez megvalósul, akkor az a Haller utcai deltával együtt lesz, ami meg kb. harmadával csökkenti a Közvágóhíd végállomás villamosforgalmát.
Már régóta fogalmazódik bennem, de a PM az kiverte a biztit rendesen! PM az a pénzügyminisztérium (nem Pacsirtamező utca), az SZKT pedig a Szegedi Közlekedési Társaság (és nem Széll Kálmán tér). Sorolhatnám még, de a lényeg remélem átmegy. Ha már rövidítünk azt értelmesen, ne már használatban lévő rövidítésekkel tegyük. Legjobb lenne azonban csak a legszükségesebbeket, mert a szöveg így ronda, és élvezhetetlen. Hogy magyartalan azt direkt nem írtam. Próbáljuk már őrizni szép anyanyelvünket és nem ilyen slendrián módon kommunikálni itt. Írhatnánk digitális formában is, 001011001100111, egy idő után biztos azt is megtanulná itt mindenki, csak olvasni nem lenne öröm, mint ahogyan az ap-t, a PM-et, és az SZKT-t sem. Nem ettől lesz szakmai a fórum, sőt!
A kettő teljesen független egymástól! A TW-k nem a CAF-ok helyett jönnek/jönnének, hanem egy kis plusz jármű a rövidesen bővülő hálózatra, és a főműhelyi javításos kocsik pótlására. Jöjjenek csak! Már a 6100-as szériát is jobb vezetni, de kíváncsian várom mikor lesz 6200-as kocsink is.
Történt már valami az idei/év végi 10 db-os TW beszerzéssel kapcsolatban? Úgy olvastam korábban itt a topikban, hogy 10-12 db áll most munka nélkül kint Hannoverben. Az a 2 db meg jó lenne donor kocsinak, mint anno a 3+1 az első szériából! Jut eszembe, tudja e valaki hogy a 4022-es és a 4083-as Donor tewe egyben van e még? Ja és remélem, ha tényleg vesznek még ez évben ha csak 10 kocsit is, nem ilyen villamost fognak selejtezni, hanem rázós, fütés nélküli kocsikat...... Üdv!
A TW6000-et egyszerűen kisebb zsúfoltságra, nagyobb ülőhelyaránnyal tervezték, mint az ICS-t.
Akkoriban, amikor az ICS-k forgalomba álltak, nálunk még mindennapos volt, hogy fürtökben lógtak az utasok a villamosokról. A TW egy kisebb városnak a városi-elővárosi hálózatából újonnan létrehozott, magasabb színvonalat megcélzó premetrójára készült kocsi volt.
...erről meg hirtelenjében az jutott eszembe, a spagetti után szabadon, hogy: - Kérek szépen olyan hosszaljat, amelyiknek a másik vége még a gyárban van.
A TW-k, legalábbis amik Budapesten rohangálnak nem IGBT-s szaggatóval vannak szerelve, hanem annál régebbi hagyományos tirisztoros oltókörös szaggatóval, talán a 6200-as széria már GTO tirisztoros, de erre a nagyesküt nem tenném le. De amúgy is mindegy, mert nálunk 6200-as még nincsen. IGBT-s szaggató a K Tátrákban van meg most már a 1325-ös KCSV7-ben, és hamarosan a 1328-ban és a 1350-ben is.
Ja, hogy arról van szó! Azt hittem, becs a LOL-ra írta... akkor bocs. A PM valóban kicsit "helyi érdekű" rövidítés, amikor az ember 23-adszor írja le, hajlamos rövidíteni. Szerintem nem én találtam ki, de aki nem követi az elejétől a beszélgetést, annak valóban magyarázatra szorul...
Az üléselrendezése az ICS-nek nagyon jó, kihasználja a helyet.
Franc se érti , hogy az uj generációs villamosokon mint CAF vagy a Combino, miért ilyen ritkán helyezték el az üléseket. Ebben még a Tátrák is jobbak.
Ebben maximálisan egyet tudok érteni veled, és szerintem bárki más, józanul gondolkodó is. Bár azért a CAF-nál vannak apró jelek, ami a jobb helykihasználásra való törekvés nyomát mutatják, de az optimálistól azért még messze van.
Biztos az alacsonypadló.....
Eléggé kompromisszumos dolog az ap, mivel főbb egységeket csak a jármű két végében tudsz elhelyezni, úgy, hogy minél nagyobb ap tér álljon rendelkezésre. De azért néhány ülőhely kivételével és +1 ajtóval, ami amúgy sem zavarna sok vizet a 34m-es CAF már egészen élhető lenne.
De az, hogy a TW6000/6100 komplexen nézve az ICS-nél rosszabb legyen az nehezen elfogadható, hiszen azért a TW műszaki téren hasonló korú járműként eléggé nagy előnyökkel bír az ICS-hez képest. Ott is néhány ülőhelyet ki kellene venni, és lényegében utasszempontból egy ugyan nem alacsonypadlós, de kielégítően modern ICS-t" kapnánk.