Mivan????!!!! Csatolt KCS????? Uhhhh.....
Ma sikerült lekapjam a 3200-ast és a 01-est 41-esben. Meg egy 435-öst V47-ben, meg a 10-est 415-el, meg tolató Tatrat, meg Kamaraerdőn Tatrat. Szoval volt mit fotózni.
Meg tudta már valaki mondani, hogy mi a régi Rába motor (IK260) típusa? Ha nem, akkor lécci!
Yorkban, ha borsózöldek voltak az Ikarusok, akkor valószínüleg Yorshire Rider. Ennek a cégnek nagyon jo az emblémája: 6 db piros rombusz, úgy elhelyezve, mint a dobókockán, tehát 2 sorban 3-3 db, ezek közül a bal felső és a jobb alsó balra néz, azaz a felső csúcsa balra van az alapélétől, így nagyon szépen stilizálja a YR rövidítést. Egyik legjobb logo, amit valaha láttam.
Infok hirtelen a 3-as vonalról (pálya, állomások, ahogy kérted) :-)))
az állomástávolságok méterben, állomásközéptől-középig, mélységgel
Egyes mélység: közvetlenül az aszfalt alatt.
Másfeles mélység: Aszfalt és az alagút között aluljáró (lehet)
Mély: Fúrt eljárással készült pályaszakasz.
Állomások után jellegbetűk.
Újpest-Központ(B) - Újpest Városkapu(U) 831
U - Gyöngyösi Utca(GY) 1075 másfeles
GY- forgách Utca (FO) 996 (761 másfeles, 235 egyes)
FO - Árpád Híd (Á) 701 egyes
Á - Dózsa György Út (Dó) 902 (711 másfeles, 191 egyes)
Dó - Lehel Tér (Ét) 714 másfeles
Ét - Nyugati Pu. (M) 828 (646 mély,182 másfeles)
M - Arany János Utca (Aj) 802 mély
Aj - Deak F. Tér (De) 672 mély
De - Ferenciek Tere (Ft) 680 mély
Ft - Kálvin Tér (Ká) 475 mély
Ká - ferenc Körút (Fk) 939 mély
Ferenc Körút - Klinikák (Kl) 515 mély
Kl - Nagyvárad Tér (N) 1062 (669 mély, 393 másfeles)
N - Népliget (Kö) 829 másfeles
Kö - Ecseri út (E) 958 (240 másfeles, 718 egyes)
E - Pöttyös Utca (Pö) 617 egyes
Pö - Határ Út (H) 611 egyes
H - Kőbáya - Kispest (KK) 1746, ebből felszíni 1383
KK - kihúzó 439
Nem is annyira a kép a lényeg, hanem az adatok. Amire én kiváncsi lennék: a pályák hossza, az állomások elhelyezkedése (mélység, távolság a többitől), hol vannak kihúzók, stb, stb.
'93 augusztusában egy napot voltam csak Yorkban, nem emlékszem mely társaságé voltak a buszok, de mindegyik világos borsózöld színű volt. Megnézem a fényképeim között hátha van róluk kép.
Kétlábú megállótábla:
Nem a tálákkal, hanem az elhelyezésükkel van gondom. Van ugye kétféle, az úttengelyre merőleges és a "csavart". Elhelyezésre legrosszabb példa a 77 és 82-es troli Egressí úti megállója. A Vezér út itt kb. 10°-ban megtörik az Egressy út tengelyénél. Ha az Egressyn a város felől jössz, egyenesen átkelve a Vezér úton, a balról érkezőket a kétlábú tábla és az esőház Citylight táblája teljesen eltakarja (korlátozott szabadlátás :-)). Érdekes módon a szemközti oldalon - ahol nem zavarja a beláthatóságot - csavart táblát szereltek fel.
Divi
Az összes villamospálya bejárható valamely "kétéltű" járművel (pl. felsővezetékszerelő-kocsi, Unimog stb.)
most kaptam a hírt: az 58-as (nagy) része nincs felszedve! csak be van takarva 10 cm földdel!!!
a Mozaik térnél csatornáznak, ott látszik a vágány!!!! nyomás fotózni!!!
Gyönyörűek a képek. Erre emlékeztem a 40 f-es bélyegről, és mosmá' arra is emléxem, hogy ez az áramszedő volt ábrázolva, amit gyerekfejjel nagyon furcsállottam, mert Debrecenben az eredeti áramszedők a mvk100.jpg-n látottal voltak megegyezők.
átolvasgattam a különböző korlátozásokat, fel is adok egy rejtvényt:
Milyen járművel lehet bejárni az összes villamosvonalat?
(én már tudom a megfejtést, puskázva könnyű...)
Ma kölcsön kaptam Gyuritól az F1-et meg az F2-t. (köszi Gyuri!)
Szó volt a jelzőbotokról:
"Egyvágányú pályán a kétirányú közlekedés biztonságos szabályozása jelzőbotok alkalmazásával is történhet.
Az egyvágányú pályarészen mindig annyi, de egymástól eltérő színű jelzőbotot kell alkalmazni, ahány szakaszból áll az egyvágányú pályarész.
A különböző színű jelzőbotokat a következő sorrendben kell alkalmazni:
- az első pályaszakaszon: vörös;
- a második pályaszakaszon: fehér;
- a harmadisk pályaszakaszon: zöld;
- a negyedik pályaszakaszon: sárga;
- az ötödik pályaszakaszon: fekete színű.
A közlekedés szabályozására meghatározott jelzőbot színét a pályaszakaszok bejáratánál lévő első munkavezeték tartó oszlopon kb. 2m magasságban, 20 cm széles sávab fel kell festeni"
Átnéztem a mai napi termést. Még mindig király a topik (és a tastaltársak is) :-))))))
A 412-es motorja télleg kisebb mint a 415-ösé.
Pontosabban: 415: DAF LT160G (1992-93), LT 160L (1994), GS200W (60-95) >11630 cm3.
412: MAN D0826LOH07 > 6871 cm3.
Utóbbíról személyes tapasztalatom van. Amíg sofőr voltam jártam man-nal is amiben ilyen motor volt, csak gyengébb. Az 136 LE-s volt. A 412-esben 290 LE-s.
Bizton állíthatom, hogy a világ legrugalmasabb, és legnyomatékosabb dízele. Amúgy a motor konstrukciója kb.50 éves, az én mancimban még intercooler és turbo nélkül volt, a 412-esben full extrásan van.
Szóval, a motor soxorosan túl fogja élni a buszt....
Lassújel 435-öknek a bartókon: nem tudok ilyenről, de nem lehet többel menni mert széthullik.
Tegnapelőtt mentem ott, az első ajtó kb. 3-4 cm es amplitúdóval mozgott a helyén. A nyikorgásról és a csörgésről már ne is beszéljünk.
Orosz trolik csöngetése, Ikarusok "inkább" villyogása:
Az Ikarusok eredetileg mind villyogtak, amíg ezeket ki nem lopkodták (lakásba, autóba stb.)
azóta azok is csöngetnek. Nagyon ritka lett a villyogós...
Ik 412, BPI-062:
Elvileg 066-ig kell jönniük, mert: 60db-t vettek, ebbe a 005,006 nem számít bele.
Én 060-nál tartottam, kösz az infot. Hétvégén vagy a jövő héten megyek ki megnézni, hogy állnak.
Ik 412 hosszú tengelytáv: a legneuralgikusabb pont a 4-es vonalán, a deák téri visszafordulás.
Ott előbb utóbb felakad az alja... Amúgy BPI 033 oldala a 15-ösön már meg van húzva... ne csodálkozzanak.
A 16 os lefelé palota úton: erről jobb nem beszélni.
1.Ma délben a Vajda Péter utcában láttam az 1352 es KCSV-t ( különjárat táblával ) csatolva az 1362-vel ( ha jól emlékszem ). Ferencváros felé mentek.Egyébként ez utobbi járgánynak frissnek tünt a festése. Tudja valaki, hogy mely KCSV-ket építettek eddig ujjá, ( az 1362-es lehet új átépítésű? ). Ha tart még most is, akkor hogy kapja vissza ezeket a BKV: egyenként, vagy csoportosan? És azok melyik viszonylaton fognak járni? Nekem nem logikus, hogy néha a 24-esen is látok KCSV-t, ugyanakkor a 2-esen még régi GANZOK is járnak néha. Alighogy eltüntek a KCSV-k, megjelent a csufika, azzal mentem a Keletiig.
2.15:00 óra magasságában láttam Keresztúron a 62-es vonalán egy IK280-ast ( a rendszámát elfelejtettem ( BU ??-81 asszem
3.Hülyét kaptam tegnap a 80-as trolin: a középrészben, ahol dupla üléssor van mindkét oldalon, valaki megpróbált a 2. ajtótól elmenni a 3.-ig. Én meg - mivel nincs autóm - két bazi TESCO szatyorral nem gyöztem magam ide-oda pakolni. Ki volt az a barom, aki kitalálta, hogy ott is legyen mindkét oldalon dupla ülés, az a +4 ülés nem ér annyit.
Kanizsan van az E94-nek csuklos valtozata is. Ketto van belole, az elso meg 1998 tavaszan jott, szurke szinu, es "nagy" Fok-Gyem tabla van rajta, ki lehet vele irni mindent, es a vegallomasokat is jelzi. Haromajtos, allitolag ez a sorozat prototipusa. A masodik iden tavasszal erkezett, sarga, a szokasos Zala Volan helyijaratos szineit viseli. Na ezen mar az a hiper-szuper kijelzo van, ami miatt at kellett pl. Zalaegerszegen szamozni egy-ket jaratot. Ez mar negyajtos. Egyebkent belul keves allohely van, itt is 2+2 az uleselrendezes, mint a 412-n. De ez Kanizsan jo, mert itt nincs annyira tele a busz. A 32-n jar, lattam mar a 32, 32A, 32B-n (ezek nem gyorsjaratok, gy.k. egy vonal es a betetjaratai) a 32C gyorsjaraton sose, gondolom azert, mert itt gyakori a zsufoltsag. Meg van egy E92-es midibusz Keszthelyen, ezt nyaron kaptak meg, meg csak kepet lattam rola. Hogy milyenek az uzemi tapasztalatok veluk, nem tudom, nem beszeltem senki hozzaertovel. Osszel vett a Zala Volan meg harom csuklos buszt, de azok Raba Premierek, es nem Ikarusok. Ezekbol ketto Egerszegre, egy pedig Kanizsara kerult. Allitolag jovore is Rabakat vesznek. A szubjektiv velemenyem mind az Ikarusokrol, mind a Rabarol:
Naaaaaaaaaaagyon tetszenek!!!!! Korabban nem is szerettem a buszokat. Es a belsejuk is szepre sikerult, nekem valahogy a 412 szinei nem teszenek (belul), a muszakiakhoz nem ertek.
IK E94 varosi buszt lattam meg Gyorben, Sifokon es Kaposvaron, de csak szolokat.
A Zala Volanrol meg annyit, hogy az utastajekoztatasuk tenyleg katasztrofa, de egyre jobb ceg, a buszok tisztak, szinte az osszes varosi 200-asban megvan a hely a Babakocsinak. A menetrendet inkabb hagyjuk, az katasztrofa.
A 412-esnek túl nagy a tengelytávja. Erre melyik vonalakra teszik? Hát persze, hogy azokra, amelyeknek a legtöbbet kell kanyarogni, szuk helyeken (15, 16, 78). A többi hiányosság még elmegy, de a manoverezoképesség leromlása a legrosszabb, a jármu alaptulajdonságait érinti. Olyan marha nagy ívet kell vele venni, hogy ha a megálló elott meg után nincs legalább 5-5 méter szabadon, akkor be sem tud állni rendesen. Akkor aztán nesze neked alacsonypadló. A motorja az viszont tényleg bivalyeros.
Nem én mértem fel a pálya állapotát a BKV állítja ezt. Annyit én is látok, hogy hullámos, az illesztéseknél megsüllyedt, de szerintem is használható lenne, de talán nem is kerülne rengetegbe a felújítása. Hogy akkor miért nyírják ki mégis inkább egymás után a vonalakat? Ez nálam a rejtély kategóriába tartozik...
Salgotarjanban rohangal egy vancouveri darab. Hogy mik noncsenek a Nograd Volannak... Azert eleg lepusztult egy ceg, nem banom, hogy diosjenon a Volanbusz dominal:))
`98 tavaszan egyik evfolyamtarsamat eppen elvittek vele a Mexikoitol a Deakig. Valami probamenet volt, es felkeredzkedett ra. Szerintem bent all a remizben. Mi volt annak a nosztalgia MILLFAVkocsinak a szama, ami Brnobol kerult AMerikaba? (Regen mar volt rola szo, csak elfelejtettem)
Sajnos az MTI frissességének az az ára, hogy hamar eltüntetik a képeket. Én még nem jutottam be az archívumukba, biztos csak pénzért engedik.
Ha megtudsz valami eseményt, azonnal meg kell nézni az MTI-nél, utólag már nem megy.
Mondjunk valami jot is a 412-esekrol: allitolag a motor hengerurtartalma kisebb, igy a fogyasztasa allitolag 2/3-a a 415-osenek. Ehhez kepest eleg jol bir gyorsulni.
A Bartok Bela ut kulso szakaszan ugye nem mehet autobusz az ut allapota miatt (a Hamzsabegi ut felol jovo Volanbuszokat is a Tetenyi utra tereltek); ehhez kepest az osszes garazsmenetes jarat (Volan is) arrafele donget.