Keresés

Részletes keresés

gyurmosz Creative Commons License 1999.12.04 0 0 1801
Lehet, hogy a "vezetőfülke mögötti ablak" kifejezés megtévesztő volt. Szóval a fülke hátsó ablakára gondoltam.
Mifelénk az 52-xx-es, 53-xx-es buszokat tömegesen számozgatják át, sőt, az 52-92-t (ma már 15-74), a 17-00-át, a 17-08-at, meg még párat most újítottak fel. És ezek is D2156-os motorral mennek!
Előzmény: Lajoska (1793)
division by zero Creative Commons License 1999.12.04 0 0 1800
nagyon titokzatosak ezzel a 34-es földalattival...

Arról nincs képe valakinek, amikor a 62-es vonalán mászkáltak próbamenetben?
John Howard honlapján van egy aranyos sztori erről

Előzmény: Zolcsi67 (1799)
Zolcsi67 Creative Commons License 1999.12.04 0 0 1799
Division:
Sajnos a Városi Közlekedés is csak azt írja a 34-es kisföldalatti sérüléséről, hogy "esemény". Mi lehetett????
A 4107-et meg a Baross kocsiszín hátsó részében láttam péntek reggel, félrehúzva.
Lajoska Creative Commons License 1999.12.04 0 0 1798
Szia!

Előre is köszi!

Lajoska

Lajoska Creative Commons License 1999.12.04 0 0 1796
"mi lesz a selejtezett buszokkal? kohó? vagy eladják őket?"

Jó kérdés.

Olyan 92-93 tájékán a selejteket az M1-M7 bevezetője mellett lehetett látni valami orosz kereskedelmi cég telepén. Ezeket biztos kivitték. Azóta hogy mi a rend nem tudom. szerintem szétszedik őket.
A selejt akkor fog megindulni tömegesebb méretekben amikor megjön az utolsó 412-es. Ekkor a fürst elkezdi szétszórni a régebbi buszait. Ezzel felszabadulnak a 83-asok és valószínű a 85-ösök is (Bu87-88-89-90,Bx52,53).

Ja, helyesbítem magam, a 412-esből az utolsó a 064 lesz, mert a 60-ba beleszámít a 005 és a 006. Bocs a dezinformációért.

Ma voltam kinn a fürstnél, ismét csak 060 ig láttam, de ha más már látta a 062-t is akkor lehet hogy az összes megvan.

Ismerősöm szólt hogy péntek este a 25-ösön látott egy 412-est. Ez érdekes, biztos csak próba volt. Lehet hogy nem biztosak a 81-es 412-esítésében.

Szerintem az utolsó 412-esek már mind URh-sok lesznek. Az URH - AVM határa valahol 041 táján lehet.

Lajoska

Előzmény: division by zero (1795)
division by zero Creative Commons License 1999.12.04 0 0 1795
mi lesz a selejtezett buszokkal? kohó? vagy eladják őket?
division by zero Creative Commons License 1999.12.04 0 0 1794
szegény, pedig nagyon kellemes hangja van...
legalább egy fotót kéne csinálni, de mindig csak este látom...
Előzmény: Lajoska (1792)
Lajoska Creative Commons License 1999.12.04 0 0 1793
BX-52-xx eket azért nem építették át, mert hamarosan selejt kategóriába esnek.
Kivétel a BX52-69, ami gyönyörű lett.
"amelyeknek a vezetőfülke mögötti ablaka egy
sima, sík üveg."
ez éredekes.

Amúgy nincs valakinek a ZIU-król selejtlistája? Tudtommal 882 től 972-ig vannak meg. De ez biztos tele van résekkel. A 600-as Ik260 megvan még?
Segítsetek!

Lajoska

Előzmény: gyurmosz (1791)
Lajoska Creative Commons License 1999.12.04 0 0 1792
a 87-73 1983-as és az alap D2156 van benne. Selejt várhatóan január-február környékén.

Lajoska

Előzmény: division by zero (1787)
gyurmosz Creative Commons License 1999.12.04 0 0 1791
Délpesten az 52-es sorozatúakat nem építették át, legalábbis én csak D2156-osokat láttam még. Ott az 1992-esekben van D10, valamint azokban, amelyeknek a vezetőfülke mögötti ablaka egy sima, sík üveg.
Előzmény: Lajoska (1786)
division by zero Creative Commons License 1999.12.04 0 0 1790
így már értem...

tényleg vannak "múzeumi" dolgok ezekben az utasításokban...
Gyuri azt mondta, már évek óta tervezik a felújítását, remélhetőleg hamarosan elkészül...

Előzmény: illesf (1789)
illesf Creative Commons License 1999.12.04 0 0 1789
Szemely szerint ugy velem, fogy egy regmultbol ittmaradt baromsag. Pl. ilyen a 61-esen a Csorsz utca, vagy az Andor utca, vagy pl. Szegeden a Szechenyi ter, miskolcon meg kettos biztonsagi megallok is vannak. A lenyege az, hogy ahol valami autobuszvonal vagy masik villamos kereztezte ennek a palyajat, oda kitettek egy ilyen piros M betut. Ez szerintem meg abbol az idobol szarmazik, amikor nem volt minden sarkon jelzolampa, es a villamosvezetok nem alltak meg a megallokban, es esetlegesen ebbol adodoan csattanhattak valamivel. Szerintem az egesz F1-est, F2-est a mai igenyek szerint fel kellene ujitani, es az ilyen baromsagokat el kellene felejteni (meg hogy valton vmax 10 meg 15.

A Chikan Gabi csinalt fenykepeket a 28-as baleseterol, majd ha elohivja, akkor beszkennelem oket. Lassan huzok haza, mert megy a vonatom. Bye all:))

FI

Előzmény: division by zero (1785)
division by zero Creative Commons License 1999.12.04 0 0 1788
utána lapoztam, nincs külön definicó, csak a külön-,tanuló-, stb járatnál az van írva, hogy a biztonsági megállóhely kivételével nem kötelező megállni...
de még mindig nem egészen értem, hogy mire jó az, ha ott minden megáll...
Előzmény: illesf (1783)
division by zero Creative Commons License 1999.12.04 0 0 1787
a 87-73-ban milyen motor van? és hány éves ez a busz?
Lajoska Creative Commons License 1999.12.04 0 0 1786
"Most már értem. Mikor történtek ezek az átépítések?"
Hú, jó kérdés. Azt tudom hogy az 52-64 volt az első D10-es. Abban tényleg új motor van. Ezenkívül a 92esekbe raktak új motort a 93-asok meg eleve azzal jöttek.
Az átépítés folyamatos (volt) szerintem olyan egy éve hagyták abba.
Előzmény: gyurmosz (1782)
division by zero Creative Commons License 1999.12.04 0 0 1785
aha, és az újak honnan tudják meg?
és miért jó az, ha ott mindenki megáll?
van még ilyen? én nem nagyon emlékszem piros M-re mostanában...
Előzmény: illesf (1783)
Lajoska Creative Commons License 1999.12.04 0 0 1784
Ja, figyeld meg a motorhangot nyüszítéskor. Ha hangosabb lesz akkor ventillátor. Ugyanis a ventillátor vagy 15-20 szoros áttételen van. Amúgy egyik nap jöttem be a 76-ossal, kénytelen voltam előremenni a vezetőhöz, mert minden egyes megálláskor az utasok helyetcseréltek a csomagokkal.

Lajoska

Előzmény: division by zero (1780)
illesf Creative Commons License 1999.12.04 0 0 1783
Biztonsagi megallo: ahol minden nem menetrendi (szolgalati, teher, tanulo, kulon stb.) jaratnak is meg kell allnia. En is csak az 1970-es F1-esben talaltam meg a definiciot, az ujakban nem.

FI

Előzmény: division by zero (1775)
gyurmosz Creative Commons License 1999.12.04 0 0 1782
Most már értem. Mikor történtek ezek az átépítések?
Előzmény: Lajoska (1772)
division by zero Creative Commons License 1999.12.04 0 0 1781
nosztalgia járat :)
Előzmény: illesf (1779)
division by zero Creative Commons License 1999.12.04 0 0 1780
ma 77-35 volt, azon pár másodperc volt a nyűszítés, tényleg aranyos effekt rángatással egyűtt, de az utasok nem kedvelik a rángatozást, ma is oda szólt az egyik: "tanuj má meg vezetni, ba meg!"
Előzmény: Lajoska (1777)
illesf Creative Commons License 1999.12.04 0 0 1779
„meg Kamaraerdőn Tatrat”

Mit keresett ott Tatra???? Foto van? (Remelem:)) )FI

Előzmény: SzigDani (1769)
division by zero Creative Commons License 1999.12.04 0 0 1778
vajon maradt még valahol olyan oszlop amire jelzőbot színe van felfestve?
Előzmény: illesf (1774)
Lajoska Creative Commons License 1999.12.04 0 0 1777
" még mindig a nyűszítős buszok, én főleg 77-??-nél tapasztalom, hogy nem csak hülye nyűszítő hangjuk van, hanem sebességváltásnál is rángatoznak, ez mitől lehet?"

Igen ezt a "váltáskori rangást" 89-től csinálják. ehát BY-75-xx től. Nem tudom mitől van, de nekem tetszik. A 92-es 260-asoknak kifejezetten jól áll.
Nyüszítés: ha csak egy két másodperc, az a ventillátorkuplung, ha hosszabb akkor így látatlanban (hallatlanban) nem tudom...

Lajoska

Előzmény: division by zero (1773)
division by zero Creative Commons License 1999.12.04 0 0 1776
biztonságit akartam írni...
Előzmény: division by zero (1775)
division by zero Creative Commons License 1999.12.04 0 0 1775
mi az a bitonsági megállóhely? lapozgattam itt az F1,F2-t de csak annyit találtam, hogy annak piros az M betűje...
Előzmény: illesf (1774)
illesf Creative Commons License 1999.12.04 0 0 1774
Naszal megneztem az 1968-as Forgalmi Dolgozok Kezikonyvet, es roviden a kovetkezo a helyzet:
43-as: 1968-ban 3 kitero volt, de csak egyben volt "szemelyvonati kereszt", ugyhogy 2 jelzobotot hasznaltak: feheret es pirosat (ahogy azt mar korabban irta DB0). Meglepodtem azon is, hogy '68-ban a troliknak is volt biztonsagi megallojuk....

Hetfon bemasolom a 43-asrol irtakat, van benne egy-ket erdekes dolog.

Illes

Előzmény: division by zero (1750)
division by zero Creative Commons License 1999.12.04 0 0 1773
még mindig a nyűszítős buszok, én főleg 77-??-nél tapasztalom, hogy nem csak hülye nyűszítő hangjuk van, hanem sebességváltásnál is rángatoznak, ez mitől lehet?
Lajoska Creative Commons License 1999.12.04 0 0 1772
"A Délpesti Autóbuszgarázs IK 260-as és 280-as buszai az 1987-es évjárattól D10-es motorral vannak felszerelve!"

Ez igaz is, sőt nemcsak a kiliánra, hanem az összes többire, de ezek átépített illetve lecserélt motorok. Néhány busz azonban kimaradt a cseréből. Pl.:59-65 a 32-esen.
Végül is ami ezekben van az nem is igazi D10-es hanem egy átépített 2156-os.

Lajoska

Előzmény: gyurmosz (1771)
gyurmosz Creative Commons License 1999.12.04 0 0 1771
A Délpesti Autóbuszgarázs IK 260-as és 280-as buszai az 1987-es évjárattól D10-es motorral vannak felszerelve!
Előzmény: Lajoska (1770)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!