Lehet, hogy a "vezetőfülke mögötti ablak" kifejezés megtévesztő volt. Szóval a fülke hátsó ablakára gondoltam.
Mifelénk az 52-xx-es, 53-xx-es buszokat tömegesen számozgatják át, sőt, az 52-92-t (ma már 15-74), a 17-00-át, a 17-08-at, meg még párat most újítottak fel. És ezek is D2156-os motorral mennek!
Division:
Sajnos a Városi Közlekedés is csak azt írja a 34-es kisföldalatti sérüléséről, hogy "esemény". Mi lehetett????
A 4107-et meg a Baross kocsiszín hátsó részében láttam péntek reggel, félrehúzva.
"mi lesz a selejtezett buszokkal? kohó? vagy eladják őket?"
Jó kérdés.
Olyan 92-93 tájékán a selejteket az M1-M7 bevezetője mellett lehetett látni valami orosz kereskedelmi cég telepén. Ezeket biztos kivitték. Azóta hogy mi a rend nem tudom. szerintem szétszedik őket.
A selejt akkor fog megindulni tömegesebb méretekben amikor megjön az utolsó 412-es. Ekkor a fürst elkezdi szétszórni a régebbi buszait. Ezzel felszabadulnak a 83-asok és valószínű a 85-ösök is (Bu87-88-89-90,Bx52,53).
Ja, helyesbítem magam, a 412-esből az utolsó a 064 lesz, mert a 60-ba beleszámít a 005 és a 006. Bocs a dezinformációért.
Ma voltam kinn a fürstnél, ismét csak 060 ig láttam, de ha más már látta a 062-t is akkor lehet hogy az összes megvan.
Ismerősöm szólt hogy péntek este a 25-ösön látott egy 412-est. Ez érdekes, biztos csak próba volt. Lehet hogy nem biztosak a 81-es 412-esítésében.
Szerintem az utolsó 412-esek már mind URh-sok lesznek. Az URH - AVM határa valahol 041 táján lehet.
BX-52-xx eket azért nem építették át, mert hamarosan selejt kategóriába esnek.
Kivétel a BX52-69, ami gyönyörű lett.
"amelyeknek a vezetőfülke mögötti ablaka egy
sima, sík üveg."
ez éredekes.
Amúgy nincs valakinek a ZIU-król selejtlistája? Tudtommal 882 től 972-ig vannak meg. De ez biztos tele van résekkel. A 600-as Ik260 megvan még?
Segítsetek!
Délpesten az 52-es sorozatúakat nem építették át, legalábbis én csak D2156-osokat láttam még. Ott az 1992-esekben van D10, valamint azokban, amelyeknek a vezetőfülke mögötti ablaka egy sima, sík üveg.
Szemely szerint ugy velem, fogy egy regmultbol ittmaradt baromsag. Pl. ilyen a 61-esen a Csorsz utca, vagy az Andor utca, vagy pl. Szegeden a Szechenyi ter, miskolcon meg kettos biztonsagi megallok is vannak. A lenyege az, hogy ahol valami autobuszvonal vagy masik villamos kereztezte ennek a palyajat, oda kitettek egy ilyen piros M betut. Ez szerintem meg abbol az idobol szarmazik, amikor nem volt minden sarkon jelzolampa, es a villamosvezetok nem alltak meg a megallokban, es esetlegesen ebbol adodoan csattanhattak valamivel. Szerintem az egesz F1-est, F2-est a mai igenyek szerint fel kellene ujitani, es az ilyen baromsagokat el kellene felejteni (meg hogy valton vmax 10 meg 15.
A Chikan Gabi csinalt fenykepeket a 28-as baleseterol, majd ha elohivja, akkor beszkennelem oket. Lassan huzok haza, mert megy a vonatom. Bye all:))
utána lapoztam, nincs külön definicó, csak a külön-,tanuló-, stb járatnál az van írva, hogy a biztonsági megállóhely kivételével nem kötelező megállni...
de még mindig nem egészen értem, hogy mire jó az, ha ott minden megáll...
"Most már értem. Mikor történtek ezek az átépítések?"
Hú, jó kérdés. Azt tudom hogy az 52-64 volt az első D10-es. Abban tényleg új motor van. Ezenkívül a 92esekbe raktak új motort a 93-asok meg eleve azzal jöttek.
Az átépítés folyamatos (volt) szerintem olyan egy éve hagyták abba.
Ja, figyeld meg a motorhangot nyüszítéskor. Ha hangosabb lesz akkor ventillátor. Ugyanis a ventillátor vagy 15-20 szoros áttételen van. Amúgy egyik nap jöttem be a 76-ossal, kénytelen voltam előremenni a vezetőhöz, mert minden egyes megálláskor az utasok helyetcseréltek a csomagokkal.
Biztonsagi megallo: ahol minden nem menetrendi (szolgalati, teher, tanulo, kulon stb.) jaratnak is meg kell allnia. En is csak az 1970-es F1-esben talaltam meg a definiciot, az ujakban nem.
ma 77-35 volt, azon pár másodperc volt a nyűszítés, tényleg aranyos effekt rángatással egyűtt, de az utasok nem kedvelik a rángatozást, ma is oda szólt az egyik: "tanuj má meg vezetni, ba meg!"
" még mindig a nyűszítős buszok, én főleg 77-??-nél tapasztalom, hogy nem csak hülye nyűszítő hangjuk van, hanem sebességváltásnál is rángatoznak, ez mitől lehet?"
Igen ezt a "váltáskori rangást" 89-től csinálják. ehát BY-75-xx től. Nem tudom mitől van, de nekem tetszik. A 92-es 260-asoknak kifejezetten jól áll.
Nyüszítés: ha csak egy két másodperc, az a ventillátorkuplung, ha hosszabb akkor így látatlanban (hallatlanban) nem tudom...
Naszal megneztem az 1968-as Forgalmi Dolgozok Kezikonyvet, es roviden a kovetkezo a helyzet:
43-as: 1968-ban 3 kitero volt, de csak egyben volt "szemelyvonati kereszt", ugyhogy 2 jelzobotot hasznaltak: feheret es pirosat (ahogy azt mar korabban irta DB0). Meglepodtem azon is, hogy '68-ban a troliknak is volt biztonsagi megallojuk....
Hetfon bemasolom a 43-asrol irtakat, van benne egy-ket erdekes dolog.
még mindig a nyűszítős buszok, én főleg 77-??-nél tapasztalom, hogy nem csak hülye nyűszítő hangjuk van, hanem sebességváltásnál is rángatoznak, ez mitől lehet?
"A Délpesti Autóbuszgarázs IK 260-as és 280-as buszai az 1987-es évjárattól D10-es motorral vannak felszerelve!"
Ez igaz is, sőt nemcsak a kiliánra, hanem az összes többire, de ezek átépített illetve lecserélt motorok. Néhány busz azonban kimaradt a cseréből. Pl.:59-65 a 32-esen.
Végül is ami ezekben van az nem is igazi D10-es hanem egy átépített 2156-os.