SuedBahn..:.........Szeged(HUN) - Kikinda (SER&MON) - Timisoara (ROM) vonal igen is jo otlet, ujja kell eleszteni a regiot!
traficc : a társadalomnak igen sok, JÓ ÖTLET-e van. Ki fizesse ? Gondolom, vagy csak remélem, olvasod topictársaid , naprakész hozzászólásait, a 100-as, a 120-as, és a 140-es vonal, vontatott rekonstrukciójáról.
Nem korszerűsítéséről ( mert arra sincs pénz) hanem fel rekonstrukciójáról.
A MÁV szeretné rekonstruálni azt a szintet e vonalakon, amit már 1975-ben tudott.
Erre NINCS pénz, hanem hitel+unios pénz van benne.
Egy Szeged-Temesvár vasútvonal, a magyar vasúti hákózat, kb. 110 vonalat felölelő listájában nem lenne benne fontosságát tekintve az első 50-ben.
Tényleg költsék ilyenre az igen szűkös pénzt, csak azért mert :...Jó lenne ha jó lenne ?
S.B.....:..(Persze ugyanigy orulnek neki, ha pl. Szeged - Mako - Nagylak(HUN) - Nadlac(ROM) - Arad - Timisoara) valosulna meg, vagy barhogy maskepp, csak egy hatarral. De a regi vonal is kell, azaz Kikinda fele, a Szeged-i hid visszaepitese ugyszinten kellene, regionalis kozpont lehetne Szeged ismet, mint anno volt is!
traficc :
Igy van.
Te örülné neki.
Egy másik állampolgár társad meg a Budapest-Jászberény-Debrecen, nyílegyenes autópályának örülne.
A harmadik pedig annak, hogy jól működjenek a kórházak.
A negyedik meg annak, hogy már - legalább - nagyközségi szinten is legyen egy jó angol tanárnő az iskolában.
S.B. ..:.- Szeged - Subotica - Bacsalmas osszekottetes: Ezen nem is ertem mit kell gondolkodni, tudtommal a Bacsalmas - Csikeria vonal meg megvan, egeszen a hatarpontig, es ugyanugy a Subotica - hatarpont is meg megvan, forgalom nelkul. A hatar atmetszeserol nem tudok, de az visszaepitheto.
traficc :
Az viszont elszomorító, ha nem tudod : mit kell ezen gondolkodni ?
Az álmok és a valóság, kető, egymástól eléggé távol eső fogalom.
Visszaépítésekről::
A MÁV ezt nem is olyan régen már kipróbálta.
Politikai akaratból, mert akkor is volt pár ember aki nem is tudta mit kell ezen gondolkodni, visszaépített 19 km-t, 31,5 milliárd forintért. Kilóméterenként 1,5 milliárd forintért.
azóta eltelt 5 év, 5x8=40% inflációval is kb. 2 milliárd Ft.- kilóméterenként.
Egy síma 30 km-s szakasz 60 milliárd forint, de mivel sík területen vezeted, legyen csak 40 milliárd forint.
A MÁV-nak több évre van ennyi pénze, mind a 110 vonalára amit Te elköltenél olyan vonalakra, melyeken a MÁV teljesítményének 0,1%-a zajlana később.
Átgondoltad ezeket mielőtt leírtad a jó lenne............-t ?
S.B. = .. Minden csak megegyezes kerdese, csak kerdes hogy MAV es JZ akarja-e ezt valoban...
traficc :
Be szép is lenne ha ez igaz lenne.
És ki fizeti ?
Tudod ez olyan, hogy Carpy meg én megegyezünk a Zala Volán 320 autóbuszának cseréjében a MÁV pénzéből, de erről a MÁV nem tud.
Van enek népiesch neve is :......Más...........val verni a csalánt.
Mi történik ha a két vasút megegyezik ?
Miben egyezzenek meg ?
Napi két kóválygó Bz-ben meg napi egy-kető tehervonatban ?
S.B. ..:- Debrecen - Oradea: Na ennek is nagyon orulnek, es itt sem kene nagyon sokat epitkezni mar! Van realitasa a dolognak?
traficc :
Van.
csak pénz kérdése.
Bármit lehet.
Arra felé jobb a mellékvonalak hozadéka, mert össz költségüknek nem 90, hanem csak 70-80%-a állami pénz ma. Ha meghosszabítod Nagykerekitől Nagyváradig, könnyen lehet, hogy a bekerülési költségeinek a felét is megtermeli.
-