Keresés

Részletes keresés

Korter Creative Commons License 1999.11.30 0 0 1460
Hali !

Régebben a kisföldalattin kétféle hangszóró volt, az egyik kifelé szólt, a másik az utastérbe.
Kifelé mindig azt mondták, hogy 'ajtók záródnak', utána már csak befelé, hogy '... következik'.
Úgy néz ki, mintha ezek most mindig egyszerre beszélnének.

Tudja valaki, hogy miként történt a váltás a két hangosítás között ? Egyszerűen kapcsolta a vezető, vagy nyitott ajtónál automatikusan kifelé ment a szöveg ?
(Persze a computer vezérelte beszédszintetizátor már nem tud ilyen apróságokat megkülönböztetni...)

John Howard Creative Commons License 1999.11.30 0 0 1459
Hello Mindenkinek!

NZA!
Megnéztem a kérdéses képet, csináltam egy nagyítást is az eredeti .TIF-ről, itt megnézhető!
Most már el lehet dönteni (szerintem), hogy ez bizony UZ!

A forgóvázkivágása egyértelmű, erősáramú csatlása nincs, viszont a szellőzőkopoltyú a viszonylattábla alatt van, nem mellette kétoldalt, a peron oldallemezelése elöl egyenes, nem hajlik hátra, kis fantáziával még a ráncajtó is kivehető középen!

Üdv:
John Howard

Előzmény: NZA (1419)
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.30 0 0 1458
Amikor még cimborám másodállásos volt az Óbudában, sokszor jártam ki vele csak úgy dumálni, hogy en unatkozzon. Nameg én is a buszbuzi :) Szóval, kirájjság volt, mert én nyitottam-csuktam az ajtókat, csengetés, stb. Ő mondta néha, hogy ha megfigyelem, egy bizonyos fordulatszámnál magas sípoló hang jelenik meg. Na, ez volt a turbó, már amelyik gépen volt. Sokszor nyomult 56, 56 'pressz, 22, 4, 11, 34-es (akkor még szóló volt, nem jött le a Szentlélek térre) vonalakon. Főleg a hegyi járatokon többször előferdült egy-egy bika gép. Rendszámokra sajnos nem emlékszem.
De az igazi kirájjság az volt -csorogjon a nyálatok ;) -, amikor időnként garázsmenetben (este) átadta a volánt. Na, akkor aztán volt nagy kanyargás :) Hátsó óbudai utakon közelítettük meg a garázst.
Aztán volt egy másik szegről-végről cimbora, ő az első 415-ösök egyikén nyomult piros 25A-n. Ezek még azok voltak, amiknek nagy vászonrolni volt a viszonylatjelzőjük, még sehol nem volt a zöld motívum. Aszonta, valami német kirájjság motor duruzsol a gépben. Na, azzal pedig mentem egy kört a Kacsóh Pongrác úti végállomáson.
Hejj, de szép idők voltak...
Előzmény: Lajoska (1457)
Lajoska Creative Commons License 1999.11.30 0 0 1457
Sziasztok!

a magán dolog azért köll, mert én spec elég ritkán jutok el ide, és úgy jobban megy az info exchange. De mint a mellékelt ábra mutatja ide is beírkálom az infokat.
Vonyító hang (77-44):
Az attól függ milyen a hajtott hídja a busznak. 1991 ig kétfajta rábát nyomattak: a 832-est (ez a nagydarab) és a 009-est (ennek kisebb a feje) A 832 egy igazi komcsi termék, ezért zajosabb mint a motor max fordulaton. Ha kicsit meghal a difi, akkor olyan mint egy fűrészüzem...
aztán 92-től elkezdték nyomatni a ZF-hidakat. ezek nagyon királyok.
A protodarabok 2db 91-es 280-ban voltak: 08-00 és 20-61. ez két kiliános busz, a 20-61 en asszem már rába van, de a 0800 megmaradt zf-es.

Lajoska

division by zero Creative Commons License 1999.11.29 0 0 1456
buszos kérdés:
egyes IK260-oknak nagyon hülye "vonyító" hangja van, amit a hátsó tengely környékére tippelek, asszem pl a 77-44 is ilyen (ha jól emlékszem amivel tegnap mentem...)
Alfred Creative Commons License 1999.11.29 0 0 1455
Magánban... azért mert én is csak szégyenlősen hallgatok, szívom magamba az információt, nehogy má' kihagyjatok minket!
Előzmény: division by zero (1452)
division by zero Creative Commons License 1999.11.29 0 0 1454
midi csodákkal mi a helyzet?
ujfiu Creative Commons License 1999.11.29 0 0 1453
Gyerekek(Lajoska, Angyi és a többiek)!
Ne hagyjatok ki az érdekes részletekből! Pár hete állandóan ezen a topikon lógok, és nagyon király dolgokat tudok meg!...
division by zero Creative Commons License 1999.11.29 0 0 1452
miért magánba? minket is érdekel!
Előzmény: Lajoska (1451)
Lajoska Creative Commons License 1999.11.29 0 0 1451
Szia Angyi!

Most látom miskolci vagy!
Hozzátok milyen specifikációval jönnek a 412-esek? (Motor, belsőtér stb.)

Magánban dumálhatnánk a buszocskákról...
ezért dobok egy emilt is... :-)))

Lajoska

Előzmény: Törölt nick (1449)
Lajoska Creative Commons License 1999.11.29 0 0 1450
Sziasztok!

A 15-ös tényleg átállt a 412-esekre. Hétvégén 005, 031, a többi 415.
Utoljára voltak láthatóak jelenlegi formájukban a köv 415-ösök: 22-63, bpi-309, bpi-312, bpi-351.
Ezek és még egy rakat fürstös 415-ös megyen GJF-be... Fok-gyem kijelzősek lesznek és DAF GS200W motort pakolnak beléjük.
Ma a 15-ösön az alábbi 412-eseket láttam: 026,031,038,041.
Ezek eddig a 26-oson jártak. (többnyire). Nem tudni hogy kerülhettek a 15-ösre mert még nincs meg az összes vonalra szétosztható dbszám.
Én is kiváncsi leszek mikor verik először oda az aljukat, mikor húzgálják össze az oldalát a hosszabb tengelytáv miatt stb.

Ganz metró téma: van ismerős a kőér utcában és azt mondta, hogy a metró eleve el volt baszva, mert csak 2? 3? motorkocsi a többi pót és/vagy abban sem minden tengely hajtott, v. valami hasonló és ezért állandóan leégtek a vontatómotorok.

Egyébként minek az ide, Ruszki Mityisinyszkij metró RULEZ!!!

Lajoska

Előzmény: _mihi_ (1439)
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.29 0 0 1449
Na egy pár szót hamár itt vagyok!

A 412-esek jönnek ez már tény. Az iden elvileg 2 jön. Ha minden igaz a 24-esen fog járni, de nem lesz fordában . Erre az esélyegyenlőségi törvény miatt van szükség.

Korter!
A 415-sök azért vannak a 35, 36-oson mert a Szabadságharcos utcai lakók nagyon panaszkodn(t)ak az Őket érő terhelések miatt. Igy legalább kevsebb gázt szivnak.

Kb ennyi.
Ali Ttaki-al Rep !

A miskolci dolgozatom megtalálható az MKKK homepage-n!

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (1410)
division by zero Creative Commons License 1999.11.29 0 0 1448
Én! Én! Én!
Előzmény: SzigDani (1447)
SzigDani Creative Commons License 1999.11.29 0 0 1447
Körtéri váltó: egy 6-os UV-t 1998-ból ki kér? :)))
Dr. Stig: Miért ne szeretnénk? Kérdezd Lacus1-t!

SzigDani

John Howard Creative Commons License 1999.11.29 0 0 1446
:)

Ha lesz időm, talán egyszer honlapra is kerülnek.

Előzmény: division by zero (1445)
division by zero Creative Commons License 1999.11.29 0 0 1445
John! megint nem semmi képeket vadásztál elő!
division by zero Creative Commons License 1999.11.29 0 0 1444
tényleg! nem emlékeztem arra a váltóra, de most előkerestem egy Móriczos fényképet, és ott van!
Előzmény: Törölt nick (1442)
John Howard Creative Commons License 1999.11.29 0 0 1443
Hello!

A Körtéren a Szabadság híd felől, ahol a 47-es fordul, van egy visszafordító hurok, és ebből egy kiágazás a 6-os felszállóhelye felé, át az úton, sréhen.

Üdv:
John Howard

Előzmény: division by zero (1440)
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.29 0 0 1442
Gyüszök a Gellért felől, balkanyar 47-es megállójába. Ott adódik kettő darab váltó. A másodikat balra, és ott huss, máris a 6-os felszállóhelynél vagyok, szépen átlóban át a modell-bolttal szemben.
Előzmény: division by zero (1440)
division by zero Creative Commons License 1999.11.29 0 0 1441
meg az 58-as: "1977.I. 17. szünetel az 58-as. (Budagyöngye - Zugliget) "
Előzmény: John Howard (1435)
division by zero Creative Commons License 1999.11.29 0 0 1440
Móriczról hogyan jutsz a Karinthyra?
Előzmény: Törölt nick (1438)
_mihi_ Creative Commons License 1999.11.29 0 1 1439
ma eddig a 15-ösön csak 412-est láttam, úgy tűnik átállt.
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.29 0 0 1438
Nagy vonalakban, részleteket mellőzném:
Batthyány-Móricz-Karinthy-Ferenc körút-Mester utca-Könyves Kálmán-Golgota-Orczy-Salgótarjáni-Hungária...Vörösvári-Bécsi-Margit híd.
Előzmény: division by zero (1434)
Dr. Stig Helmer Creative Commons License 1999.11.29 0 0 1436
Tök jól megy a topic! : )
A trolibuszokat nem szeretitek?
John Howard Creative Commons License 1999.11.29 0 0 1435
"a 67-es _nem_ szunt meg!!!"

Valóban nem, csak "hatósági intézkedésre műszaki okok miatt a közlekedése átmenetileg szünetel". Pontosan úgy, mint a nagytétényi 43-asé, 1983. novembere óta. Szóval, az utazóközönség rendelkezésére ÁLL (tehát NEM MEGY) :))

Előzmény: SzigDani (1433)
division by zero Creative Commons License 1999.11.29 0 0 1434
ha már játék...
Batthyány tér-Margit híd budai hídfő? (17-19)
SzigDani Creative Commons License 1999.11.29 0 0 1433
Ket dolog: a 67-es _nem_ szunt meg!!!
A 69A-n lefenykepeztem a 3200-ast :))))

SzigDani

Előzmény: Korter (1430)
SzigDani Creative Commons License 1999.11.29 0 0 1432
En ugy tudtam, hogy egy "C" tipus is keszult, amely csak kozbulso kocsi, mindnnemu vezetoallas nelkul. Szoval ezzel lehetne otos is. Amugy NZA mindent elmondott helyettem, en ugyis azt mondtam volna, hogy a honlapomon egy kis infot tettem ki, de a lenyeg ugyanez. Kosz, NZA!
A dolgozatban azert nem irtam tobbet, mert mar igy is tulsulyos volt:))

SzigDani

Előzmény: NZA (1422)
NZA Creative Commons License 1999.11.29 0 0 1431
En is lattam mar az Erzeebt kiralynenal keresztbeallo trolit. Egyebkent a 70-esek szokvany kiallasa - tudomasom szerint - a 75-os vonalan elmenni a Damjanich utcahoz, es ott, ahol parhuzamosan megy a 70-es a 75-ossel, ott szedot pakolni (a Varosliget belsejeben.)
A talalos kerdes megoldasa: szerintem sem lehet a 70-es, 78-asra kozvetleul kiallni.
Kertesz utca visszafordulas szerintem megvan meg.
Előzmény: Törölt nick (1428)
Korter Creative Commons License 1999.11.29 0 0 1430
A 69A elképesztő egy intézkedés volt ! Megszüntették a 67-est, de nem lehetett teljesen, ezért egy hol_volt_hol_nem_volt buszjáratot indítottak helyette teljes útvonalán, párhuzamosan a megmaradt villamosokkal. Ez is elképesztő, de aztán arra hivatkozva, hogy pótolják a kieső férőhelyeket, 69A-t indítottak. Így elérték, hogy a megszüntetés után magasabb lett a kiadott férőhely az Erzsébet kir.-né útján, mint előtte. Kedvenc BKV-nk mindig tud hasonló meglepetésekkel szolgálni.
BGy-től tudom, hogy végül a főváros rakatta át a kocsikat a 69A-ról a 69-esre, hogy legyen valami haszna az utasoknak is az egészből.
Előzmény: lazar (1426)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!