Keresés

Részletes keresés

SzigDani Creative Commons License 1999.10.25 0 0 142
No, volt itt egy-ket dolog, amely ismet szolasra kesztet.
Eloszor is a Nagykorut: Nehany helyen valoban indokolt lenne levinni a forgalmat a fold ala. Pl. Blaha, ahl en a Rakoczi utat vinnem le mindenestul. (Ha mar itt vagyok, megemlitem, hogy a Kossuth Lajos utcaban az autokat is le lehetne vinni a fold ala ugy ketszer egy sav erejeig. Gyorsulna a kozlekedes, es szelesedhet a jarda. Na meg a villamos is elfer. A Rakoczi uton meg annyi a hely, hogy belefulladunk!)
Mas: valoban volt terv arra, hogy menjen az M2 Kelenfoldig. Szerintem az otlet jo, csak eppen nem aktualis. Ezzel a 4/est _nem_ lehet kivaltani. A jelenlegi 4/est a villamos meg tudna oldani, csak nem lenne fejlesztheto.
1-es vill: lehet, hogy csak nekem, de trivialis a Hamzsabegi uti nyomvonal. Aztan Bartok. A 4/est es a 6-ost vegre ugy-ahogy sikerult beloni, most inkabb problemasabb helyekre kell koncentralni.

SzigDani

Előzmény: borbolya (112)
John Howard Creative Commons License 1999.10.25 0 0 141
Hello!

Új képeket tettem fel honlapomra (http://www.nexus.hu/jhoward) a Boráros térről, és a régieket is gyorsabban letölthetővé alakítottam.
Dolgozom a bővítésen, Erzsébet híd története, Hungária körgyűrű, stb. Azt hiszem, ennek a topicünak a témájába vág (város- és közlekedéstörténet).

Üdv:
John Howard

SzigDani Creative Commons License 1999.10.25 0 0 140
Sziasztok!

Ismet olyan gepnel, ahol nincs ekezet... Szoval el tudom kepzelni, hogy ezt nem valaszoltatok> 93-as busz. Mi lenne, ha az Ulloi ut helyett a 82/es vonalan menne? Kisebb zavaras, jobb ellatas a Lakatosnak. Sajnos a Steinmetz Kapitany utjat nem lehet kiiktatni...
Mas: irtam most egy kis dolgozatot a metro es HEV osszekotesekrol. Felteszem majd az MKKK honlapra, de akit nagyon surgosen erdekel, mailben elkuldom. Sok erdekes adat is van benne.
Osztap felveteseire azert nem valaszolok most, mert vegig akarom olvasni a Ti hozzaszolasaitokat. Osztap: a kerdesek jogosak es jok. Valasz majd.
Most olvasok tovabb, mivel reg jartam erre...

SzigDani

Előzmény: Osztap Bender (101)
Carpy Creative Commons License 1999.10.25 0 0 139
Nem is tuodm, hogy mniert loggolok be, ha ilyen keves idom van, de azert megprobalok valasozlni a felvetesekre.

Osztap Bender!

A Duna alatti allomas otletet elvetettek, pedig nekem is nagyon tetszett volna.

Repteri gyosrvasut ugyeben mar sokat vitatkoztunk egyes forumokon, elsosorban a DBR-ben, en toretlenul kitartok a MAV-os megoldas mellett, pusztan azert, mert jobb, gyorsabb, olcsobb, konnyebben kivitelezheto. Mar elkeszitettem egy hozzavetoleges menetrendet is, a Cegledi vonalra a jelenlegi menetrendi szerkezetbe kulonosebb problema nelkul beferne a repteri ingajarat. Menetideje viszont mindenkeppen tobb, mint 15-20 perc, kb. 30 lenne. Amugy a dolog valoban nem erdeke az LRI-nek.

Jaraszaja!

Egesz jokat irsz, legjobban az tetszik, hogy nem mindenaron metrot akarsz Ujpalotara, hanem foldalatti vezetesu villamost. Ez szepen passzol az en kozlekedestervezesi filozofiamhoz, kar, hogy a politikusok nem tudjak annyira dongetni vele a melluket. Tenyleg, csak ennyi a hibaja a dolognak. Na mindegy, ez mas teszta.

A 49-es villamos Rakoczi utra valo beforditasat mar felvetette a Levego Munkacsoport is, a kovetkezo valaszt kaptak a fph.-tol: (Nem kivanom most minositeni, egyeterteni, vagy vitatkozni a benne foglaltakkal, elobb megvarom a Ti velemenyeteket)

"Az Astoriánál a Keleti pu. felé fordított villamos ötlete egy sor - a közlekedéstervezés által ismert - problémát hoz magával, melyek közül a pályaépítés a legkisebb:

- A befordítás – a megengedett ívsugár mellett – elüti az aluljáró járdára vezető mindkét lépcsőjét

- A villamos-megállóhely a geometriai adottságok miatt legalább 50 m-re kerül az aluljárótól, így a felszínen ismét megjelenik a gyalogosforgalom, balesetveszélyeivel együtt, az ennek elkerülésére létesített aluljáró felett. Az újonnan kialakítandó villamosmegállók mellett a Múzeum krt. és a Rákóczi út is kb. 50 m hosszban 1 forgalmi sávot elveszít.

- A metró és a villamos közötti átszállókapcsolat színvonala lényegesen romlik, csak egy lámpával szabályozott átkelőhelyen és a járdán át érhető el az aluljáró. A járdák viszont - bármelyik oldalon - ezen átszállóforgalom nélkül is zsúfoltak.

- A Szabadság híd – villamosközlekedésre méretezett – rekonstrukciójának igényével, annak költségével kell számolni. Ez 1996-os árszinten 7,4 MdFt.

- A Bartók Béla úton a villamos lehetséges kapacitása attól a ténytől, hogy a villamos a Deák tér helyett a Keleti pályaudvarig közlekedik, nem növekszik. Így változatlanul meg kell maradjon a 7-es autóbuszcsalád, amely a Rákóczi úton ismét párhozamos lenne a villamossal. A Rákóczi úton a párhuzamos kapacitás egy része már nélkülözhető lenne, de a térségben nagyobb mennyiségű csuklós autóbusz visszafordítására nincs lehetőség.

- A csomópont kapacitása a jelenleginek legalább felére csökken. E körülmény első pillanatban tetszetős lehet, de átgondolva súlyos következményeket rejt magában. Tudomásul kell venni, hogy a tömegközlekedés fejlesztése, vonzóvá tétele feltétele a közúti forgalom csillapításának, de nem válhat eszközévé. Az eredményes forgalomcsillapításnak egy sor egyéb feltétele is van, melyet a villamoshosszabbítás nem old meg, nem is érint.

A csomópontot érintő közúti forgalom nagyobb része dunai átkelőforgalom, amelynek jelenleg nincs alternatív útvonala. A közlekedésfejlesztési terv - figyelembe véve a költségkihatásokat - hosszú távban irányozza elő a kelet-nyugati tengely forgalomcsillapításához szükséges összes feltétel biztosítását. E feltételek egyike a metró - amely új dunai átkelési lehetőséget is jelent - amely valóban vonzó tömegközlekedési alternatívát adna. A vonzó jelzőt a villamos befordításáról nem lehet kijelenteni. A villamos lehetséges kapacitása a Bartók B. úton behatárolt. Emiatt a 7-es autóbuszcsalád gyakorlatilag a mai - 1 perc körüli - sűrűségével meg kell maradjon. Ennek az autóbusz-mennyiségnek kellene a felére csökkentett kapacitású Astoria csomópont közúti torlódásán - vonzó szolgáltatási színvonalat biztosítva - átvergődni.

A csomópont ilyen mértékű kapacitáscsökkentésének a két érintett útvonal több km-es "beállásán" belül még egy súlyos következménye várható. Az útvonalat kereső gépkocsik - mivel a dunai átkelőkapacitás közel fele a Nagykörút vonalán, illetve azon belül helyezkedik el - a hidak előtti főútvonalakon belül a környező mellékútvonalakat is betöltenék. Így több, felbecsülhetetlen mértékű új feszültségforrás jelentkezne. A várható eredmény a Hungária körúton belüli terület forgalmának - benne a felszíni tömegközlekedésnek - rendszeres, tartós bénulása.

Nem sokkal lenne kedvezőbb, ha bekövetkezne a Levegő Munkacsoport várakozása, s az érintett gépkocsik utasai áttérnének a tömegközlekedésre. A csomópontot ma 170 ezer gépkocsi érinti naponta. A mai színvonalú közlekedés a felére csökkentett kapacitású csomóponton csak a forgalom hasonló arányú csökkenése esetén lenne tartható. Ez napi 140-150 ezer tömegközlekedési többletutast jelent a körzeten. Pl. a Rákóczi út - Kossuth L. u. tengelyen csúcsórában - a villamos mellett - 110-120 csuklós autóbuszt kellene irányonként közlekedtetni.

Eltekintve a költségtől, fel kell merüljön, hogy milyen módszerrel, mennyi idő alatt lehetne elérni ilyen mértékű eszközcserét? Hozzátéve, hogy ez a járműcsökkenés a belváros átmenő gépkocsiforgalmának még így is csak harmadát tenné ki!

A javaslat iskolapéldája annak, hogy milyen - a város lakossága életkörülményét alapvetően érintő - veszélyt rejt magában a forgalom törvényszerűségeit az egyes eszközök tulajdonságait, a város adottságait nem ismerő, vagy figyelembe venni nem akaró szándék."

Ali!

Valamelyik topicban mar irtam: a Szabadsag-hid villamos-kozlekedesre meretezett felujitasa 1998-as arakon 9,3 Md ft. A fentiekben is szo van rola, 96-os arakon 7,4 Md.

division by zero Creative Commons License 1999.10.25 0 0 138
mondjuk amit a www.metro4.hu-n írnak, ott a Keleti az utolsó...
Előzmény: Törölt nick (137)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.25 0 0 137
Hát de ezt tudtuk, hiszen a 4-est (remélem) nem a Keletiig akarják kiépíteni, hanem Újpalotáig. Az 5-ösnél meg szerintem a Csepel-Szentendre HÉVek közötti átvezetést fedezhetjük fel.

Nem akarok sokkolni, de ki emlékszik a 80-as évek eleji Földalatti Múzeum metróterv térképére? Világított, villogott meg minden. Én mintha 6 metróvonal szerepelt volna rajta...

Előzmény: division by zero (135)
division by zero Creative Commons License 1999.10.25 0 0 136
szuper!
Előzmény: Lajoska (134)
division by zero Creative Commons License 1999.10.25 0 0 135
ez alapján nagyon úgy tünik, hogy a nagy 4-es metró vita csak a 4-es 5-ös korcs töredékéről szól...
Előzmény: Törölt nick (129)
Lajoska Creative Commons License 1999.10.25 0 0 134
fehérek, ha a színükre gondoltál.
Előzmény: division by zero (132)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.25 0 0 133
Hehe, teccik mi? :-))
Dr Várszegi Gyula: A világ metrói anno domini 198X...
Amsterdamtól
Yokohamáig
division by zero Creative Commons License 1999.10.25 0 0 132
köszi!

a kapaszkodók milyenek benne?

Előzmény: Lajoska (130)
division by zero Creative Commons License 1999.10.25 0 0 131
nahát, honnan szedted ezt a képet?
Előzmény: Törölt nick (129)
Lajoska Creative Commons License 1999.10.25 0 0 130
06-71et már rég nem láttam, de (elvileg) megvan.
a 22-02 az Örsről induló járatokon szokott lenni.
ha utazni akarsz rajta, holnap mindentudó Gyulától megkérdezhetem.
Előzmény: division by zero (128)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.25 0 0 129
Kedves Bölény,
márpedig akár tetszik akár nem, a Kossuth Lajos utca buszsávjait egyszer bizony vissza fogják adni a gyalogosoknak. Bár ezzel kapcsolatban más több terv is született (buszok középre, elválasztott pályán) de még sajna várni kell a megvalósításra. Hát én a járdának drukkolok. Villamos szerintem sem kell, feltéve, ha belátható időn belül megépül a 4-es metró. (most azért le ne lőjetek)

Akit érdekel egy 80-as évekbeli elképzelés Budapest gyorsvasúti hálózatáról, al klattyintson IDE

division by zero Creative Commons License 1999.10.25 0 0 128
melyik járaton szoktak előfordulni?
Előzmény: Lajoska (127)
Lajoska Creative Commons License 1999.10.25 0 0 127
elkerültük egymást.
pont ez a kettő van ami ilyen.
leszámítva a 7-173 "gírosz"-okat, amiket ezzel a fehér dobozos húzással sikerült belülről elrontani.

Előzmény: division by zero (125)
Lajoska Creative Commons License 1999.10.25 0 0 126
Cinkotán van mind a kettő.
a 06-71 78-79 körüli lehet, a 22-02 81-es.
A 06-71en egyébként van egy kis átalakítás (mint a 283-as trolin)
ennél egy kis kémény van a bal hátső főtartón (kályha :-)) )

Lajoska

Előzmény: division by zero (122)
division by zero Creative Commons License 1999.10.25 0 0 125
olyan "mohikán" van-e még, amiben mind a 3 ajtó feletti doboz fehér, és külön van a gomb meg a lámpa?
division by zero Creative Commons License 1999.10.25 0 0 124
nem vagyok egy nagy buszszakértő, nem tudom melyikben milyen motor van, de ezeknek a "mohikánoknak" sokkal szebb a hangja mint az újabbaknak, majd meglessem melyik újaknak tünik olyan "asztmásnak" a hangja...
division by zero Creative Commons License 1999.10.25 0 0 123
"Egyébként szerintem decemberig van még lehetőség látni az utolsó mohikánokat. "
a 90-26 és 90-33 már le lett fotózva...
Előzmény: Lajoska (121)
division by zero Creative Commons License 1999.10.25 0 0 122
miért? és hol vannak? és hány évesek?
Előzmény: Lajoska (121)
Lajoska Creative Commons License 1999.10.25 0 0 121
Utoljára láttad őket. :-))
Egyébként szerintem decemberig van még lehetőség látni az utolsó mohikánokat.
Viszont két olyan amit kora alapján már rég selejtezni kellett volna, de még megvannak 06-71 és 22-02. Tudjátok miért vannak még meg?
Előzmény: division by zero (120)
division by zero Creative Commons License 1999.10.25 0 0 120
az a esős sztori júniús 4.-én történt akkor láttam utoljára a 90-21-t

a 11,19,25,31,33 szokott a 30-ason gyakran előfordulni

a rendszámozást én is így tudtam, ezért aggódom értük...

Előzmény: Lajoska (119)
Lajoska Creative Commons License 1999.10.24 0 0 119
Helló!

A 90-21 selejtezve lett (hogy mikor nem tudom)
Az eredeti 90-esekből 13 db van meg:06,08,11,12,17,19,25,26,27,29,31,33,34.
A rendszámozás: azokat kell (elvileg) átrendszámozni, amelyek 2000 decemberéig nem kerülnek selejtezésre. A Fürstnél (ahol elég jól sorrendbe rakják az új számokat) a selejtezésre várókat ki is hagyják a sorrendből.

Lajoska

Előzmény: division by zero (117)
division by zero Creative Commons License 1999.10.24 0 0 118
Madár Béla vill06 képén látható 3278 most lett épp felújítva, állítólag nagyon szépen néz ki, egy barátom mesélte, hogy még a "civilek" is megbámulták a Móriczon, most a 19-esen jár, tulajdonképpen pénteken őt akartuk megkeresni, de közbe jött az a "ajtós" sztori a 3257+3279-el, amit a vasutas topicban írtam...
Előzmény: Madár Béla (107)
division by zero Creative Commons License 1999.10.24 0 0 117
ha beásod magad a vasutas topic mélyébe ott már előfordult bőven busz meg troli is...
de itt már egyáltalán nem off topic...

engem a 90-21 érdekelne, hogy hova lett, ennél szakadtabb buszt már rég láttam, nyáron az egyik felhőszakadásban szó szerint esőkabátban és esernyővel kellett a buszba állni, úgy ömlött be a csukott tetőablakona viz, és ezután az eset után többet nem láttam
ja és ez a 30-ason volt...

amúgy a vasutas topicban volt már arról szó, hogy mi lesz a ráncajtós IK260-asokkal, én úgy hallottam, hogy legalábbis a környékünkön kiirtják őket, egy se kapott még új rendszámot, de valaki mondta, hogy Csepelen látott már ilyet új rendszámmal is.

Előzmény: Lajoska (115)
division by zero Creative Commons License 1999.10.24 0 0 116
"vill03 = talán 1368 de ez inkább csak találgatás"
lehet, gyanús volt, a 1308-nak még két áramszedője lehetett abban az időben, ha jól tudom
Előzmény: Madár Béla (113)
Lajoska Creative Commons License 1999.10.24 0 0 115
Sziasztok!

Úgy látom, egy dolgoról mindenki elfelejtkezik mindenféle (vonat- és egyéb) buzulls témában: a BKV buszairól. Tehát jó lenne beszélgetni róluk is.
Pld.: tudja valaki, hogy a 10-06 él-e még? Legutóbb óbudán volt, de egy ideje eltűnt.
Van egy gyanúm, de ez nem biztos: a 60-95 lett belőle.
Tud valaki többet?

Lajoska

Madár Béla Creative Commons License 1999.10.24 0 0 114
Zord Hónap!
Másodközlés természetesen megengedett. Persze érdekelne, hogy hol és mire akarod felhasználni. Üdv: MB
Előzmény: Törölt nick (110)
Madár Béla Creative Commons License 1999.10.24 0 0 113
Őrület! Ezek tényleg ennyire érdekesek? Akkor sietek a válasszal:
vill01 = 1201
vill02 = 3629
vill03 = talán 1368 de ez inkább csak találgatás
vill05 = ez 2020-nak tűnik.
Üdv: MB
Előzmény: division by zero (109)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!