"S csak lassan esik le a dolog: jol ertem, hogy az Erzsebet kiralyne uton a villamosok es a 67 V busz kulon helyen all meg? A busz nem a villamossinen megy???"
Az attablazas nagyon jo otlet, de sok dolgot nem old meg.
S meg egy ellenvetes: tudod, hogy mi a vegzete a legtobb expresszjaratnak? Az, hogy egy onkormanyzati kepviselo kitalalja, hogy megalljon meg itt meg ott, elkezdi verni az asztalt, a kozlekedesi tarsasag persze ellenall, de mivel az onkormanyzat finanszirozza, elobb-utobb ugyis az lesz, amit o akar, es lottek a jo kis elgondolasnak, az optimalis kapacitaskihasznalasnak, mert megint es sokadszor beleugat a buta politikus a kozlekedesszervezo dolgaba.
67V: Eszmeletlen a BKV nyilatkozat. Ez az a hozzaallas, amit tuzzel vassal kellene kiirtani a kozlekedesi tarsasagokbol.
S csak lassan esik le a dolog: jol ertem, hogy az Erzsebet kiralyne uton a villamosok es a 67 V busz kulon helyen all meg? A busz nem a villamossinen megy???
"111 111 KÉPÚJSÁG 1999.11.22. 22:26:21
BKV - MÉGSEM LESZ
TARIFAEMELÉS?
11.22. 13:42
Minimálisra csökkent az esély, hogy jö-
vôre 14%-kal dráguljanak a BKV tarifái,
a Fôvárosi Közgyűlés szakbizottságában
ugyanis egyetlen támogató szavazatot
sem kapott a városvezetés javaslata.
Többen kifogásolták,hogy a javaslatról
elôzôleg nem egyeztettek a szakbizott-
sággal.Mivel a városvezetés csak ezt a
javaslatot nyújtotta be a PM-nek, elu-
tasítás esetén nem lesz tarifaemelés.
A többség úgy vélte, hogy a fôvárosnak
is több támogatást kellene adnia a BKV-
nak. Az ellenzéki városatyák kiemelték,
az elmúlt nyolc év alatt 350%-kal nôt-
tek a tarifák, 400 %-kal az állami ár-
kiegészítés, és csak 130 %-kal a fôvá-
rosi támogatás.
"
Érdekes megfigyelni az alacsonypadló kérdést: magasperonnal oldották meg!
Hannoverben vegyesen vannak a magas meg a nem annyira magas peronok, az alacsony peronnal a villamos leereszti a lepcsoket, a magasnal nem. Ja, es a vonal a belvarosban fold alatt megy, a varos szelen meg a ket kocsi osztodik. Ezenkivul vannak ugye a "rendes" jaratok 10-15 percenkent, kotott menetrenddel, meg idonkent kulonjaratok kovalyognak a frekventaltabb helyekre (pl. vasar) a varos minden pontjarol.
vasárnap délután van az RTL Klubon egy "Jesse" cimű amerikai filmsorozat, ennek a záróképsora egy villamost "követ elölről", tudja valaki, hogy ez melyik városban van?
Érdekes megfigyelni az alacsonypadló kérdést: magasperonnal oldották meg!
Tegnap este autóztam a hóban, és közben a rádiót hallgattam, ami szerint a 27-es nem jár. Hát a 27-esen egy sofőr járt egész este folyamatosan. Olyan havon fölment a Citadellához (illetve csak a Búsuló juhászig), amin szép egyenesen csak én tudtam a Landyval. Az a pali annyira érezte a kisbuszt, szinte összenőtt vele. Több kört direkt utána mentem és figyeltem - minden elismerésem az övé!
vasárnap egy IK260-ast láttam a 20-as gyorson!!! 77-29 ha jól emlékszem, majd a fotóról kiderül pontosan (remélem sikerült...)
ma este meg egy döglött IK412-t láttam a Béke térnél.
"gazabol ejjel kene kimenni, az uzemszunet ideje alatt szoktak hasznalni a hoseproket. "
igen, de üzemszünet idején mivel megy ki az ember? :(
és ott állni a szakadó hóesésben, várni, hogy jöjjön egy hó-Muki, elég "fagyos gondolat"...
autós villamosörültek előnyben!
Kicsit mas tema: ma reggel a Metro-t olvasva eldobtam az agyamat:
A BKV ujabb gyongyszeme: (A valaszol a BKV rovatban)
Kerdes: A 69-es villamos es a 67V busz egymas mellett jar. az Erzsebet Kiralyne utjan miert nem irjak ki a megallokba a masik jarat menetrendjet, hogy az utas tudja, melyik jon elobb es abba a megalloba alljon?
Valasz: Elofordul, hogy az egyik jarat kesik, es akkor az informaciot megtevesztesnek erezne az utas.
Sziasztok! Született egy pár levél - másfél hete 300-nál volt a topic. Most hogy fogom tudni ezt mind átolvasni?? :))
Vannak uj képeim a 100 éves évfordulóról NZA. Vállalod?:)
Holnap lehet, hogy megyek Szegedre, talán lesznek szegedi havas képeim is.
Hóseprő. A Bartók Bélán a remíz előtt a nem használt síneken tolatott ide-oda hóseprő Muki, néhány méterenként egy szerelő nagy kurblival állított a kefék magasságán, de mire odaértem, leparkoltam volna, bemenekültek a remiz bal kanyargós bejáratán.
Nos, ez a budafoki hosepro egesz nyaron ugyanezen a vaganyon pihent... (de persze bevetesre keszen).
Igazabol ejjel kene kimenni, az uzemszunet ideje alatt szoktak hasznalni a hoseproket. Annal is inkabb, mert ezek a kocsik a normal szerkesztesi szelvenynel joval szelesebbek - a Szabadsag hidon pl. biztos vagyok benne, hogy nem talalkozhat szemmivel sem.
Szerintem, ha úgy sikerül megszervezni, hogy a Városház térig a villamos vigye, utána a 3-as. Épp ezt segíti a ritkább megállás.. ha Budafokon a 3-as 1 helyen /városház tér/ állna meg, akkor megoldódik a probléma.
Pl:
3-as: ritkítva
3: sűrítve, egész napos, nem csak csúcsidei üzem, albertfalván csatlakoztatva a 10-eshez
3E: új járat, csúcsidőben, csak a legfontosabb csomópontokban áll meg (pl: Nagytétény, Campona, Városház tér, Alberfalva, Okt. 23. u., Móricz)
A reggeli arányokat "áttáblázással" meg lehetne oldani, így csökkenteni az asszimetriát (pl reggel:befele 3 kifelé 3..
A két volnalon csak a budafoki lakótelepen lenne párhuzamosság, ez pedig csak a vonal töredéke.
Hali, hosepros Muki-t (szep feher kereszttel) lattam hazafelemenet (megin nem lattam a palyaszamot) a Konyves Kalmanon (Ferencvarosi pu-nal) a kocsiszinben, kinn allt a szin bejaratanal az udvaron.(szombaton is es vasarnap is lattam, elotte nem volt ott, vszinuleg most kaptak elo)
Nevtelen! Jatszd el a gondolatmenetedet visszafele iranyban! Moricz Zs. korter: A gyors 3-asba hely is van, be is lehet ulni, tovabb is megy...
Maris megvan az aszimmetrikus terheltsegu jarat, ami minden forgalomszervezo reme! Es ezt csak fokozza a napon beluli szezonalitas.
Gratulalok! Szoval ismerik ezt a forgalomszervezesi technikat. Miert csak most kezdik el alkalmazni?....
Na, de komolyan, orulok a dolognak, en is pont igy vartam az utasforgalmat, a nepligettol eszakra jelentosen nagyobb forgalom varhato, mint attol delre. Viszont ha a vili atmenne Budara, akkor az uj fogalmat gerjesztene a Nepligettol del-nyugatra is. Viszont ez meg kicsit odebb van...
Az a gond a 10-essel, hogy a Metro már a múlt héten tényként közölte, hogy meg fog szűnni. Persze én sem örülnék neki. Inkább revitalizálni (manapság ez nagyon divatos szó) kellene a Budafoki utat a sok lerohadt gyárral. Szerintem azok a telkek elvileg értékesek, lehetne egy új lakónegyedet épiteni rajtuk. Legrosszabb esetben egy üzletközpontot, mondjuk Promontor Center néven. Akkor mindjárt lenne értelme a busznak.
tegnap még járt, ma meg én vagyok messze.... dátumról infóm nincs /remélem nem is lesz.../
Carpy:
"nagy valoszinuseggel elszivna a 47-es villamosrol a Budafoki Lakotelep-Moricz viszonylatban utazokat" ..attól függ, mennyi utas lenne a 3-ason /így is jó tele van../. A 47-es -egyetlenként- tovább megy a Móriczon, át Pestre.. és A Városház térről indul, tehát hely is van rajta.. /nem tudom más hogy van ezzel, de nálam inkább legyen picit lassabb, de kényelmesen utazzak../
azaz: amatőr megérzés: túl sok utast nem szívna el..
Lakik valaki a Fogaskereku kozeleben?
Jarnak most a hoeses idejen az ejszakai hotolo - jegvero vonatok?
Hoseprok temajahoz: vegul 1980 utan egysegesitettek a meglevo hoseprok palyaszamait: 7120-714x-ig tart ma a szamcsoport. Tudja valaki, hogy melyik van meg meg? Szerintem mindegyik kocsiszinben van egy-egy hosepro eldugva.
Ugy hallottam, hogy lesz a Nepligetig. A tervek szerint mindket iranyu megallo a feluljaro eszaki oldalara kerulne, es a deli oldali szigetperon helyere kerulne a felreallo vagany. Ezzel elkerulnek azt a mizeriat, ami pl. a 2-es 2A-val van a Boraros teren - ti. az ugyanabba az iranyba meno kocsik nem ugyanabbol a megallobol indulnanak.
Valaki tud információt arról, hogy miért volt fennakadás a 3-as metrón péntek délután úgy negyed nég körül. 15 percig nem jött metró és kb a 5. szerelvényre fértem fel a Kálvinon. Csak nem a hó miatt ?
Egyébként 2 szerelvény egymáshoz csatolva (12 kocsi) ment el üresen műszaki hibás vagy nem tudom milyen. Szóval nem tudom mi történt. Ha a hó miatt volt fura.
En egeszen konkret adatokat hallottam (forras BGy - illetve o a villamos egyik fonoketol kerdezte meg): szoval ha az 1-es a Nepligetig jart volna, azt meg a kocsiszinek kigazdalkodtak volna. A kozvagohidi meghosszabbitas eseten mar kocsit kellett volna osszeszedni. Ezek a 37-es kocsijai lesznek, onnet elkerulnek a Tatrak. A 37-est a megszuno 23-as villamos GANZ kocsijai adnak - GANZ-bol amugy most felesleg van, mivel kijott az osszes 30 KCSV a szereldebol.
Teljesen egyetertek a 3-as 10-es temaban, ideertve az off-ot is. Mindossze annyi kiegeszitest tennek, hogy egy gyorsitott 3-as busznak lenne egy olyan mellekhatasa, hogy nagy valoszinuseggel elszivna a 47-es villamosrol a Budafoki Lakotelep-Moricz viszonylatban utazokat, ami egyreszt ertheto es nem feltetlenul karos dolog, csak ellentetes lehet a BKV filozofiajaval (haha, nagy szavak...) miszerint a villamost reszesitik elonyben.
(Errol a szemleletrol lehetne jokat vitatkozni, ld. 44-es villamos, piros 35-os busz, meg hogy egyaltalan gazdasagosabb-e (externaliait is figyelembe veve) egy mindenutt megallo villamos, mint egy gyorsbusz)