Keresés

Részletes keresés

division by zero Creative Commons License 1999.11.24 0 0 1245
és a buszokon?
Előzmény: Zolcsi67 (1244)
Zolcsi67 Creative Commons License 1999.11.24 0 0 1244
A ZIU-kat azokra a frankó kis orosz telekre tervezték. A Tatrákban meg azért nem fűtenek, nehogy már az utas elszokjon attól, hogy a villamoson hideg van. :-)))
Ésszerűbb magyarázatom nincs.
Előzmény: division by zero (1243)
division by zero Creative Commons License 1999.11.24 0 0 1243
a 435-ös troliban van fütés? nem találtam azokat a fűtő testeket mint a 435-ös buszban...
és hideg is volt...
division by zero Creative Commons License 1999.11.24 0 0 1242
de pl a Tatrakon miért b...nak fűteni? kb ötből három esetben hideg van a 14-esen meg az 1-esen...
division by zero Creative Commons License 1999.11.24 0 0 1241
persze mert ott a motorhője van bevezetve ha jól tudom...
Előzmény: Zolcsi67 (1240)
Zolcsi67 Creative Commons License 1999.11.24 0 0 1240
Szerintem kiegyenlítődik, a Ziu trolikon nyáron is fűtenek.
Előzmény: division by zero (1239)
division by zero Creative Commons License 1999.11.24 0 0 1239
már napok óta kérdezni akartam: a kikapcsolt fűtésen megspórólt energiát hazavihetik a vezetők, vagy mi? miért nem fűtenek egy csomó járművőn, amiben pedig van fűtés?
Zolcsi67 Creative Commons License 1999.11.24 0 0 1238
A 3257 B vége úgy néz ki, mintha csak lefedték volna a műszerfalat, semmi átalakítás...
Előzmény: division by zero (1237)
division by zero Creative Commons License 1999.11.24 0 0 1237
szuper, az biztos...

SzigDani! ha már nosztalgia villamost nem lehet szilveszterre szerezni, nem lehetne a 3257-t kibulizni?

Előzmény: Zolcsi67 (1236)
Zolcsi67 Creative Commons License 1999.11.24 0 0 1236
Hali Division!
Na, ma végre sikerült a 3257-esen utazni :-))) Nosztalgikus hangulatom volt.
Előzmény: division by zero (1235)
division by zero Creative Commons License 1999.11.24 0 0 1235
én pl a 74-es troli vezetőket csodálom, amit a Wesselényi és Dohány utcában müvelnek, a parokoló autók két oldalt, plusz idönként (elég gyakran) második sorban szabálytalanul álló autók között húz el vagy 50-el, amikor kb 5-10 centi marad mindkét oldalon!
rm40 Creative Commons License 1999.11.24 0 0 1234
Az elobbi beszola pontositva: a meg nem korszerusitett Bz motorkocsikban...
rm40 Creative Commons License 1999.11.24 0 0 1233
Udv mindenkihez!
Itt a Varosi es...-ban eloszor irok. A Praga 2M70-es valto elso fokozata hidraulikus nyomatekvalto. Egyebkent elvileg 2+2 elorementi fokzatot lehet megvalositani. Egyebkent ugyanez a valto van a MAV Bz motorkocsijaiban is, csak ott nincs hatrameneti fokozat, hanem egy kulon iranyvalto. A nyomatekvaltora visszaterve jelentosen megkonnyiti az inditast, mivel mint ahogy korabban emlitesre kerult, a dizelt a jarmu megmozdulasakor is nagy fordulaton hagyja dolgozni. Ez jo hatassal van a motor elettartamara is, tovabba a hidraulika jo rezgescsillapito is. Hatranya, hogy a hatasfoka valamivel rosszabb (magasabb fogyasztas).
Alfred Creative Commons License 1999.11.24 0 0 1232
Nono, kollégák nem kell mellreszívni a dolgot, azért a volánosok se rosszak, csak hát egy született budapesti...
Automatánál hidraulikus tengelykapcsoló van, az olyan, mintha mindíg csúsztatná a kuplungot a sofőr, így az első néhány fokozatot el lehet hagyni, és mivel ezek elsősorban városi közlekedésre vannak méretezve, tehát a sor végéről is le lehet hagyni néhány fokozatot. Így marad 1, 2, esetleg 3, aztán a direkt fokozat, mikor a hidraulika "csúszását" kikapcsolják, és a végsebességig képes kifutni.
Én imádtam a Prága váltók hatalmas rántását mondjuk a nyolcason: Indul egyben, motor üvölt, aztán nagy rántással kettő, aztán érezhető gyorsulás egyre növekvő motor dübörgéssel, aztán újra egy nagy rántás, át direktbe, és kellemes duruzsolással könnyedén szalad - 50-nel.

A volán 200-asokban ugyanazok a motorok vannak mint a BKV-nál. Retarder a 200-asokban nem volt-van, az Alkotáson bubuznak az automaták, és a mechanikus váltósok egyaránt.

A sárgabuszok legnagyobb problémája a 61-es villamospótlón nyáron jött ki, az országúti váltó, plusz normál hűtő, és csúcsidőben szinte folyamatosan forrt a vizük.

man6tani Creative Commons License 1999.11.24 0 0 1231
Okoskodás.

Talán az lehet az oka, hogy automata váltónál ott a hidraulikus "közdarab", ami megengedi, hogy a motor nagyobb fordulatszámon pörögjön, ott nagyobb nyomatékot adjon le, és a hajtott tengely szép lassan utoléri a motor fordulatszámát.

Mechanikus váltónál ez az állapot gyilkolná a kuplungtárcsákat, zárt kuplungnál pedig a hajtott tengely lefogná a motorfordulatot, és ott a belsô égésü motor kisebb nyomatékú.

De ezt csak gondolom.
man6tani

Előzmény: Törölt nick (1230)
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.24 0 0 1230
Ezt nem tudom. Az valószínűsíthető, hogy kevésbé lehet gyilkolni a gépet, azaz optimális fordulatszámnál vált az automata váltó.
Előzmény: Bölény (1229)
Bölény Creative Commons License 1999.11.24 0 0 1229
Köszi Bagojj!

De akkor már azt is áruld el nekem, hogy miért tudja az automata váltó megoldani 3 fokozatból azt, amit a kézi 6-ból? (Ha nagyon szaxerűsködni kell, akkor lehet magánba is.) Ugye a ZF-váltó az, aminél hőmérőzni kell az olajat? (Kis kerek műszer ált. az ajtógombok panelján, alul.)

Előzmény: Törölt nick (1228)
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.24 0 0 1228
Ez a három szokott lenni. Vidéken még sok Prága van. A Voith 3 fokozatú, a ZF-Ecomat 4 fokozatú. Csuklós városiba pl. felesleges ZF-et tenni, nem tudja kifutni magát annyira. Szólóra még elmegy. Pofára a kezelőpulton alig van különbség. Van felirat, de ha az nem látszik, akkor az "1 2 3" kezdetű a Voith, az "1 2 D" kezdetű a ZF.
Előzmény: gyurmosz (1227)
gyurmosz Creative Commons License 1999.11.24 0 0 1227
Szoktam Voith váltót is látni, főleg a felújított IK260-asokon (Délpesti Autóbuszgarázs), például ilyen a 76-84 is.
Előzmény: Bölény (1221)
NZA Creative Commons License 1999.11.24 0 0 1226
Egyebkent amikor a troli uzemegysegbe latogattunk, ott azt pletykaltak, hogy a Szegedi es Debreceni trolivonalakat at szeretnek adni az onkormanyzatok a Volannak, a Volan viszont mint autobuszvonal venne oket at...
Egyebkent miert is adta at Szeged a 2-es es 90-es jaratot a Volannak?
Előzmény: Törölt nick (1225)
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.24 0 0 1225
Info a nagy sírás-ríváshoz: A vidéki helyi tömegközlekedési vállalatok egy árva garast sem kapnak az államtól az üzemeltetési költségeikhez. A helyi tömegközlekedési ellátás önkormányzati feladatkör. A helyközi állami.
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.24 0 0 1224
Köszi!!!!!!!!!!!4
Előzmény: SzigDani (1217)
NZA Creative Commons License 1999.11.24 0 0 1223
Juj, most visszavonulot kell fujnom... Nem tudom milyen motor van a volanbuszon, csak annyi biztos, hogy egeszen maskepp kell vezetni. Pl. A varosi buszon jarok elszoknak attol, hogy milyen is az, amikor a busz uresben gurul.
Retarder viszont tutira nem volt rajtuk.
Előzmény: Bölény (1221)
Carpy Creative Commons License 1999.11.24 0 0 1222
Ja, igaz. Hogy en erre nem gondoltam... :)
Előzmény: SzigDani (1220)
Bölény Creative Commons License 1999.11.24 0 0 1221
"Ja es a volanos buszokon ugyebar sebessegvalto van, emellett egy olyan motor amit nem az 50 m-enkent megallasra tervezetek (azert az egy rohely volt ami a Karolina ut es az Elek utca kozotti megallotavolsag volt), a buszokon nem volt retarderfek (pont az Alkotas utcai lejtokre)."

1. A Volános buszoknak más motorja van, mint a BKV-soknak? Nem csak a sebváltó más? (a Volánnak is vannak automata buszai, mintha olyan járna a 88-ason is, bár ebben nem vagyok egészen biztos.) A RábaD10 meg a DAF-motorok előtt hányféle motort használt az Ikarus?

2. Nincs retarder a Volán buszain?!

Bónuszkérdés: hányféle automata váltót használ(t) a BKV? Nemrég emlegette valaki a Praha váltót (B R I II A N), van még valami ZF is, de biztos volt még egy-két másmilyen is. Ki mit tud?

És még mindig váltó: a 41-esen és a 87-esen szolgáltató társaság buszai is kéziváltósok, de úgy tűnik, hogy elég jól viselik a megpróbáltatásokat (a sofőrök is, meg a kocsik is).

Előzmény: NZA (1215)
SzigDani Creative Commons License 1999.11.24 0 0 1220
Vagy ha annyira nem ismer, vizsgaztatonak :))))))

SzigDani

Előzmény: Carpy (1219)
Carpy Creative Commons License 1999.11.24 0 0 1219
Ez tok poen. Valaki, aki nem ismer Teged, vagy a legoregebb budapesti villamostipust, az az emilcimed alapjan megrogzott vizsgazonak tarthat...
Előzmény: SzigDani (1217)
SzigDani Creative Commons License 1999.11.24 0 0 1218
NZA: azt elfelejtetted hozzatenni, hogy egy ONV-s Q is latszik benne felredobva, meg hogy nem Pesten forgattak:))))

SzigDani

Előzmény: NZA (1205)
SzigDani Creative Commons License 1999.11.24 0 0 1217
Udv!

Ha valaki nagyobb cuccot akar kuldeni, akkor cimem uvrulez@freemail.hu. Most eppen tele van, hala NZA-nak, es a gephianynak, ugyhogy uvrulez nem indit, nem fogad. Amugy kifejezetten olyan kozepbejaros kepre vagyom, amely az Astoriat abrazolja a haboru alatt. Az sem baj, ha az a jelenet, amelyet a Karcsi meg akar csinalni:)))

Mas: En az Apa cimu filmet vettem fel vidijora. Megerte! A 7400-as ott kanyarog nalunkfele az Angyal utcaban (Angyi, ez mar szemelyi kultusz:))))). No meg vannak benne 2900-as ikrek is...

Megyek, nezem meg mit irtatok!

SzigDani

Előzmény: IZé (1200)
Carpy Creative Commons License 1999.11.24 0 0 1216
Jo hogy elohoztad ezt a dolgot, mert en is meg akartam vedeni a Volanos soforoket. Semmivel nem rosszabbak, mint a BKV-sok, akik egesz eletukben ugyanazt a nehany kilometeres szakaszt jarjak.
Előzmény: Bölény (1214)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!