Keresés

Részletes keresés

division by zero Creative Commons License 1999.11.25 0 0 1260
ma utaztam a 88-68-on, újy rendszámot kapott: BPO-397, ráncajtós, régi fehér vezetőfülke, ajtódoboz külön lámpa-gomb, de át van fújva feketére, kapaszkodók feketék.
Lajoska Creative Commons License 1999.11.25 0 0 1259
Helló!

Ha nem az első és utolsó áramszedő van fenn,aza azért van mert vmelyik szedőt le kellett selejtezni.

Lajoska

Előzmény: GTS (1258)
GTS Creative Commons License 1999.11.25 0 0 1258
Egy kérdés (jöjjön már fel a topic...:))

Nyáron elég soxor lehetett olyan 1-es villamost látni, ahol az első és második kocsi áramszedője volt fenn, ellentétben a megszokott első - harmadik kocsi helyett. Ez miért volt így?

DLala Creative Commons License 1999.11.25 0 0 1257
Tegnap este volt szerencsém egy ráncajtóson utazni a 2V villamospótlón. 90-08 volt. A motorhangja eros, de valami nagyon sikoltozott benne (ékszíj?)
Az csak mellékes, hogy ilyen hülye villamospótlót még nem láttam. Semmi köze nem volt a villamoshoz, gyakorlatilag a 15-öst surítette. Ilyenkor este miért nem lehet végigzavarni a pótlót a rakparton? Forgalom közel zéró, és ott lehet megállni, ahol a villamos is megáll. Meg még gyorsabb is, nincs kanyargás szuk belvárosi utcákon stb. Na dehát ez is biztos koncepcijó...
SzigDani Creative Commons License 1999.11.25 0 0 1256
Futes: Mint azt a Trolibusz Uzemigazgatosagon hallottuk volt, a ZIU-ban _nincs_ futes, csak ki van rohadva az ellenalasokat eltakaro lemez, de folosleges megcsinalni, mert igy legalabb van futes... Utasitasban is van, hogy mikent kell futeni a Tatrakon, ugyhogy ciki. A KCSV-n pedig csak akkor van futes, ha van egyedi ajto is. Sajnos bizonyos utasok nem kepesek az olvasas muveszetebe belemelyedni, igy az ajtonyitas szamukra a "ha nem nyilik majd beb****uk" kategoriaba tartozik... Volt mar ilyen. MUV-val nem jarok, de ott asszem gyakrabban megy, mint a KCSV-n.
Ugyan vasutas dolog, de tessek regi Bz-n utazni, ott meg van Praha valto. Amugy Del-Pestnek es Cinkotanak egy csomo olyan vensege van, amelyen divik a bubu, a Praha, meg a regi motor. Sajnos ezek kozul keves a rancajtos :(((

SzigDani

NZA Creative Commons License 1999.11.25 0 0 1255
Kiporogtek a tengelyei? Mindket kocsinak?
Ha az egyik kocsi meghibasodik, akkor a masik (meg mukodo) huzza vagy tolja ki a vegallomasig, ekkor viszont nehez ugy elindulni vagy megallni, hogy ne porogjon ki a csatolt ipari hajott tengelye. A budost a kerek sinen valo csuszasa is okozhatta.
Előzmény: Törölt nick (1254)
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.25 0 0 1254
OFF:

KICEnek:
Csinaltam sok szep kepet a Moszkvarol, hurra!!!

ON: 1425- nem a Moszkvan delbe kinnt volt a vonalmuszak es erosen szereltek, o ( marmint a vili) azt csinalta, hogy folyamatosan kiporogtek a tengelyei es budos volt, miert?????

Laca

Előzmény: NZA (1253)
NZA Creative Commons License 1999.11.25 0 0 1253
A szetvagott UV-k mind regi forgovazasak voltak.
Korlatozott vonal: igazandibol furcsa a helyzet. 1987 elott pl. a Budafokon a regi forgovazas 3300-asok jartak, aztan 87-ben volt egy nagy csere a Szavaval, azota Szavaban jarnak a regi forgovazasok. Az indok: Budafokra az albertfalvai 48-as sinekbol epitett palyara kellenek a szelesebbtalpu kerekek. Namarmost a 30-ason, a 69-esen is van 48-as sin, megis vidaman elfurikaznak a regi forgovazas kocsik. Ugyhogy itt nem kell ennyire szigoruan nezni a dolgot. Mas kerdes hogy a 47-esre (es valoszinuleg az 50-esre) azota sem tesznek regi forgovazas kocsit; egyszer nagy ho idejen lattam csak, hogy a 49-eseket a Fehervari uton, akkor jottek ki ide regi forgovazas kocsik.
Mas teszta a 41-es vonal - ez korabban HEV vonal volt (eltero szabvanyokkal), es meg az 1968-as (tehat mar BKV-s) forgalmi utasitasban is az szerepelt, hogy a ket budafoki vonalra (41,43) a Forg. telepen kivul, illetve a Korter ket belso hurokvaganyan csak a volt HEV-es kocsik mehetnek (azaz az 1900-as ikerkocsik), illetve a Varoshaz terig elmehettek az UV-k (4-es villamos - ezek viszont keskeny talpuak voltak meg ebben az idoben (!)). Kesobb is csak olyan kocsikat engedelyeztek a 41-es, 43-asra amiken szeles kerek volt - szoval a kocsikat kulon le kellett vizsgaztatni ezekre a vonalakra. (Hasonlo tilalom volt az Obudai 5-os vonalon.)
Szerintem a 41-es kulso szakaszan meg ma is a regi HEV szabvanyu talpfak lehetnek, igy elkepzelheto, hogy ezert veszik a 41-esen ezt a tilalmat komolyan.
Előzmény: division by zero (1252)
division by zero Creative Commons License 1999.11.25 0 0 1252
aha szóval forgóvázat is kéne cserélni...
a szétvágottakból nem lehetett volna?

melyik vonal még ilyen korlátozott?

Előzmény: NZA (1251)
NZA Creative Commons License 1999.11.25 0 0 1251
Amelyik meg regi forgovazas, abba tudomasom szerint nem is fer bele a szelesebb talpu kerek.
Előzmény: division by zero (1250)
division by zero Creative Commons License 1999.11.25 0 0 1250
3257 pech...
az idők folyamán miért nem cserélték ki mindet széllesre?
Előzmény: NZA (1249)
NZA Creative Commons License 1999.11.25 0 0 1249
Nem tudom hogy szilveszterig marad-e. A multkor a 3215-os sem volt sokaig, valoszinuleg csak addig, mig egy-egy kocsi a Feher uton tartozkodik.
A 3257 szerintem nem mehet a 41-es vonalara: speciel ez az a vonal ahol leginkabb ugyelni kell a megfelelo kerektalpszelessegre. A 3257 alatt pedig csak keskenytalpu kerek van.
Előzmény: division by zero (1248)
division by zero Creative Commons License 1999.11.25 0 0 1248
Igen? az se lenne rossz szilveszterre...
Előzmény: NZA (1247)
NZA Creative Commons License 1999.11.25 0 0 1247
Uj vendeg erkezett a Szavabol Budafokra, a 41-esen van a 3200+3201-es szerelveny. Ma lattam eloszor.
_mihi_ Creative Commons License 1999.11.25 0 0 1246
tudja valaki, hogy a 412-eseken este miért ég mindig a ködlámpa is? Nagyon szép így a busz, de mintha a KRESZ ezt városon belül tiltaná, és ezért a rendőrök meg is állítják néha az embert.
division by zero Creative Commons License 1999.11.24 0 0 1245
és a buszokon?
Előzmény: Zolcsi67 (1244)
Zolcsi67 Creative Commons License 1999.11.24 0 0 1244
A ZIU-kat azokra a frankó kis orosz telekre tervezték. A Tatrákban meg azért nem fűtenek, nehogy már az utas elszokjon attól, hogy a villamoson hideg van. :-)))
Ésszerűbb magyarázatom nincs.
Előzmény: division by zero (1243)
division by zero Creative Commons License 1999.11.24 0 0 1243
a 435-ös troliban van fütés? nem találtam azokat a fűtő testeket mint a 435-ös buszban...
és hideg is volt...
division by zero Creative Commons License 1999.11.24 0 0 1242
de pl a Tatrakon miért b...nak fűteni? kb ötből három esetben hideg van a 14-esen meg az 1-esen...
division by zero Creative Commons License 1999.11.24 0 0 1241
persze mert ott a motorhője van bevezetve ha jól tudom...
Előzmény: Zolcsi67 (1240)
Zolcsi67 Creative Commons License 1999.11.24 0 0 1240
Szerintem kiegyenlítődik, a Ziu trolikon nyáron is fűtenek.
Előzmény: division by zero (1239)
division by zero Creative Commons License 1999.11.24 0 0 1239
már napok óta kérdezni akartam: a kikapcsolt fűtésen megspórólt energiát hazavihetik a vezetők, vagy mi? miért nem fűtenek egy csomó járművőn, amiben pedig van fűtés?
Zolcsi67 Creative Commons License 1999.11.24 0 0 1238
A 3257 B vége úgy néz ki, mintha csak lefedték volna a műszerfalat, semmi átalakítás...
Előzmény: division by zero (1237)
division by zero Creative Commons License 1999.11.24 0 0 1237
szuper, az biztos...

SzigDani! ha már nosztalgia villamost nem lehet szilveszterre szerezni, nem lehetne a 3257-t kibulizni?

Előzmény: Zolcsi67 (1236)
Zolcsi67 Creative Commons License 1999.11.24 0 0 1236
Hali Division!
Na, ma végre sikerült a 3257-esen utazni :-))) Nosztalgikus hangulatom volt.
Előzmény: division by zero (1235)
division by zero Creative Commons License 1999.11.24 0 0 1235
én pl a 74-es troli vezetőket csodálom, amit a Wesselényi és Dohány utcában müvelnek, a parokoló autók két oldalt, plusz idönként (elég gyakran) második sorban szabálytalanul álló autók között húz el vagy 50-el, amikor kb 5-10 centi marad mindkét oldalon!
rm40 Creative Commons License 1999.11.24 0 0 1234
Az elobbi beszola pontositva: a meg nem korszerusitett Bz motorkocsikban...
rm40 Creative Commons License 1999.11.24 0 0 1233
Udv mindenkihez!
Itt a Varosi es...-ban eloszor irok. A Praga 2M70-es valto elso fokozata hidraulikus nyomatekvalto. Egyebkent elvileg 2+2 elorementi fokzatot lehet megvalositani. Egyebkent ugyanez a valto van a MAV Bz motorkocsijaiban is, csak ott nincs hatrameneti fokozat, hanem egy kulon iranyvalto. A nyomatekvaltora visszaterve jelentosen megkonnyiti az inditast, mivel mint ahogy korabban emlitesre kerult, a dizelt a jarmu megmozdulasakor is nagy fordulaton hagyja dolgozni. Ez jo hatassal van a motor elettartamara is, tovabba a hidraulika jo rezgescsillapito is. Hatranya, hogy a hatasfoka valamivel rosszabb (magasabb fogyasztas).
Alfred Creative Commons License 1999.11.24 0 0 1232
Nono, kollégák nem kell mellreszívni a dolgot, azért a volánosok se rosszak, csak hát egy született budapesti...
Automatánál hidraulikus tengelykapcsoló van, az olyan, mintha mindíg csúsztatná a kuplungot a sofőr, így az első néhány fokozatot el lehet hagyni, és mivel ezek elsősorban városi közlekedésre vannak méretezve, tehát a sor végéről is le lehet hagyni néhány fokozatot. Így marad 1, 2, esetleg 3, aztán a direkt fokozat, mikor a hidraulika "csúszását" kikapcsolják, és a végsebességig képes kifutni.
Én imádtam a Prága váltók hatalmas rántását mondjuk a nyolcason: Indul egyben, motor üvölt, aztán nagy rántással kettő, aztán érezhető gyorsulás egyre növekvő motor dübörgéssel, aztán újra egy nagy rántás, át direktbe, és kellemes duruzsolással könnyedén szalad - 50-nel.

A volán 200-asokban ugyanazok a motorok vannak mint a BKV-nál. Retarder a 200-asokban nem volt-van, az Alkotáson bubuznak az automaták, és a mechanikus váltósok egyaránt.

A sárgabuszok legnagyobb problémája a 61-es villamospótlón nyáron jött ki, az országúti váltó, plusz normál hűtő, és csúcsidőben szinte folyamatosan forrt a vizük.

man6tani Creative Commons License 1999.11.24 0 0 1231
Okoskodás.

Talán az lehet az oka, hogy automata váltónál ott a hidraulikus "közdarab", ami megengedi, hogy a motor nagyobb fordulatszámon pörögjön, ott nagyobb nyomatékot adjon le, és a hajtott tengely szép lassan utoléri a motor fordulatszámát.

Mechanikus váltónál ez az állapot gyilkolná a kuplungtárcsákat, zárt kuplungnál pedig a hajtott tengely lefogná a motorfordulatot, és ott a belsô égésü motor kisebb nyomatékú.

De ezt csak gondolom.
man6tani

Előzmény: Törölt nick (1230)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!