Keresés

Részletes keresés

M41 2127 Creative Commons License 2004.04.02 0 0 3651
"Egy kicsikét furcsa, hogy 18:40 után nincs több személyvonat Szegedről KKfélegyházára"

Nézd, tapasztalataim szerint napközben is igen-igen gyér a kihasználtság (gyakran nem éri el a 20%-ot sem a Selymes-Kiskunfélegyháza szakaszt leszámítva), sztem tök felesleges lenne mondjuk 21.00 vagy 22.00 körül indítani még egy szerelvényt azért az esetleges 1-2 emberért.

Persze ez az általam beírt kihasználtsági adat, azokra a járatokra vonatkozik amikkel én utaztam. Feltételezem, hogy a 7010-et (Szeged érk 7.14) ennél azért többen veszik igénybe Félegyháza és Szeged között, de azért alapvetően determinált a helyzet a következők miatt:

Szatymaz és Szeged közt fejlett a buszközlekedés, hiába van jó helyen az állomás, ennyi buszjárattal nem versenyhezet ez a napi 6 vonat.
Balástyán messze van az állomás a falutólm, a települést kettészeli az 5-ös út, szóval itt megint a busz a nyerő. Hogy mennyire kevés jegyet adtak el, az is jelzi, hogy nemrégen ott is bezárt a pénztár.
Kistelek a személyvonatokat illetően nem nagyon fontos, mert megállnak a gyorsvonatok, ráadásul a közúti közlekedés lehetőségei hasonlóak mint Balástyán.
Csengele: az egész szakaszon itt van a legmasszebb az állomás a falutól... (kb. 3-3,5km)
Petőfiszállás szvsz sokban hasonlít Szatymazhoz. Az állomás jó helyen van, és itt is elég sok busz van (azért nem annyi mint Szatymaznál) a fő célponthoz, ami itt már inkább Kikunfélegyháza. Ennek ellenére azért itt szoktam látni valamivel több utast.
Ezután jön Selymes (tanyaközpont), ami ugyan "csak" egy megálló, de szvsz itt a legnagyobb a forgalom ezen a vonalszakaszon. Beszéltem egy jv. ismerőssel, aki azt mondta, hogy gyakran nem tud a jegykitöltés végére érni az 5 perc alatt. Ő is említette, hogy talán érdemes lenne egy KM-es pénztárat rakni oda. Vagy valamilyen kocsmában vagy vegyesboltban (bár abban nem vagyok biztos, hogy ott van ilyen) vagy a megállóhely épületében. Ez utóbbit meg az teszi nehézzé, hogy tudomásom szerint nincs a megállóhoz aszfaltozott bekötőút, ez pedig télen nagymértékben megnehezítené a "szolgálati hely" megközelítését.
A többi megálló szvsz igen gyér forgalmat bonyolít, általában. Azért a gyülmöcsös-kiskertes övezetekben lévő megállóknál (Jánosszállás, Vilmaszállás, Őszeszék) láttam már nemegyszer 10 körüli felszállót (elsősorban Vilmaszálláson) a nyári szezonban, a gyümölcsbetakarítás alkalmával.

Hát nagyjából ennyit tudok elmondani erről a szakaszról. Lehet, hogy 1-2 dologban tévedek, ami elsősorban annk tudható be, hogy ritkán utazok ezen vonatokkal (évi 10 alkalommal kb.)

M41 2127

Előzmény: v_peti (3650)
v_peti Creative Commons License 2004.04.02 0 0 3650
Ha már itt tartunk: Egy kicsikét furcsa, hogy 18:40 után nincs több személyvonat Szegedről KKfélegyházára. Gyorsvonatból még van egy 19:25-kor, aztán kifújt. :(
Lehet, hogy egy Szili+4Bhv nem gazdaságos, de éppen ezért lennének jók a villanydesirók. Pedig este a busz sem rúg labdába.
Törölt nick Creative Commons License 2004.04.02 0 0 3649
Villány-Kiskacsa 14km. Kiskőszegre gondolhattak talán

Nem, Kiskassára gondoltak.

Előzmény: acélváros_ (3645)
v_peti Creative Commons License 2004.04.02 0 0 3648
Így már nem biztosított valamennyi műszakra a megjelenés vonattal, a cég csak egy bérletet fizet a dolgozónak. Majd jár busszal, Orosházán meg Nagyszénáson havi 25-30 dolgozó havival kevesebb. Bevételkiesés: 200.000 Ft/hónap.
Remélem, hogy a számadatok pirossal alákhúzva, és vastag betűvel kiemelve odakerülnek majd a ter. ig. íróasztalára.
Ilyen döntésekkel lehet elriasztani a vasúttól a törzsutasokat. :(((
Előzmény: looksharp (3641)
Törölt nick Creative Commons License 2004.04.02 0 0 3647
Drégelypalánk—Ipolyság

Nemrég voltunk arra, és a tény ismerete nélkül, látatlanban úgy tűnt, hogy Sáhynál nem állt meg a vonat, hanem ment tovább. Ezek szerint jól láttuk :(

Sáhyról készült pár kép, lásd a képtáramban.

Előzmény: acélváros_ (3645)
looksharp Creative Commons License 2004.04.02 0 0 3646
Off? Az Alföld Szálló a város szégyene. A Fehér Hattyú tényleg nem rossz hely. nekem az "éjszakai élet" annyira nem hiányzik, ettől nyugodt a város, és azért eléggé biztonságos. Ha meg valahol "buli" van, utána eléggé észre lehet venni. Igazából arról van szó, hogy a fiatalok inkább elmennek a városból szórakozni más helyre, mert ott nem ismerik őket (annyira).

On: A szegedi SzeSzásokon tényleg nem tudok eligazodni, egyszer oroszlánként küzdenek a vonataikért és a véleményükénrt, máskor meg önként felajánlanak szerelényt, vonaton kinyírásra.
Persze vannak olyan viszonylatok, amelyek elsőbbséget élveznek bizonyos szubjektív okok (khm... társadalmi térkapcsolatok) miatt. Így onnan vonatot nem szoktak kivenni... Szeged lés egy másik város(ka) közötti összeköttetés...

Előzmény: István Gyuri (3644)
acélváros_ Creative Commons License 2004.04.02 0 0 3645
Segítség! Egy dolgozatot írok a MÁV Rt. mellékvonalairól. Ehhez próbálok mellékelni egy-egy szomorú összefoglaló táblázatot a trianonosult vonalakról, a többi megboldogult vagy forgalomszünetes mellévonalakról, és a megszűnt keskeny nyomtávú vonalakról is.

Sajnos teljes, összefoglaló táblázatot még nem találtam erről, innen-onnan, régi térképekről, könyvekből próbálom összehalászni az adalékokat.

(A '94-es MÁV Almanachban például ilyen adat is szerepel a megszünt GV-k címszó alatt:
Villány-Kiskacsa 14km. Kiskőszegre gondolhattak talán.)

Kérdés pl, hogy a Gyulai Erdei Vasút a régi Nagyzeréndi összeköttetés, amit egy térkép még jelez is '59-ből, vagy egy teljesen más vonal?

Vagy: A mezőhegyesi GV hálózatának összes viszonylata is érdekel, mind a 161km.

Várok minden létező kiegészítő/helyesbítő infót dátumra, távra, viszonlatra vonatkozóan; meg persze térképet, régi menetrendet. Na azért ne legyek már telhetetlen!

Eddig ennyit sikerült összehoznom:

Év Normál Keskeny Összesen
1959-1960 87 14 101
1961-1970 66 354 420
1971-1980 559 808 1367
1981-1982 10 — 10
Összesen 722 1176 1898

A határmódosítások miatt megszűnt normál nyomtávolságú vasútvonalak:

Viszonylat Távolság Dátum
Répcevis—Felsőpulya (Oberpullendorf)
Kőszeg—Felsőlászló (Oberloisdorf)
Körmend—Pinkamindszent 12km 1959.10.01.
Szombathely—Bucsu(—Felsőőr)* 11km 1960.01.01.
Zalalövő—Bajánsenye(—Őrihódos (2000-ben viszaépítve)) 19km 1980.
Barcs—Verőce
Sellye—Drávasztára-Zaláta(—Szlatina) 9km 1970.12.31.
Harkányfürdő—Drávaszabolcs 8km 1959.10.01.
Pécs—Harkányfürdő(—Donji Miholjac) 32km 1976.08.31.
Nagyharsány—Beremend(—Pélmonostor) 10km 1982.
Mohács—Erdőfű—Kiskőszeg
Baja—Hercegszántó 31km 1972.12.31.
Baja—Gara(—Regőce—Zombor) 19km 1971.11.15.
Bácsalmás—Ólegyen(—Regőce) 20km 1960.11.01.
Bácsalmás—Csikéria*—Szabadka 11km 1960.11.01.
Bácsalmás—Kunbaja
Szőreg—Vedresháza(—Dala—Csóka) 15km 1959.10.01.
Szőreg—Rábé—Nagykikinda
Kétegyháza—Elek(—Ottlaka—Kisjenő) 7km 1970.12.31.
Kötegyán—Nagyszalonta (Salonta) (visszaépítve)
Gyula—Nagyzerénd
Körösnagyharsány—Nagyvárad
Nagykereki—Biharpüspöki(—Nagyvárad)
Vámospércs(—Érmihályfalva)
Ágerdőmajor—Nagykároly (visszaépítve)
Csenger—Szatmárnémeti
Zajta—Szatmárnémeti
Drégelypalánk—Ipolyság

A közlekedéspolitikai koncepciók által megszűntetett egyéb normál nyomtávolságú vasútvonalak

Viszonylat Távolság Dátum
Ajka—Halimba 10km 1960.05.29.
Cegléd—Hantháza (Kupai kovácsmajor) 20km 1978.
Hidas—Bonyhád (személyforgalom) 4km 1960.11.01.
Sajóecseg—Sajóbábony (személyforgalom) 5km 1963.05.26.
Tokod—Annavölgy—Sárisáp 8km 1966.07.31.
Veszprém-Külső—Alsóörs 16km 1969.09.30.
Veresegyháza—Gödöllö 11km 1970.07.31.
Kisujszállás—Dévaványa 30km 1970.12.31.
Kaba—Nádudvar (1986-ban visszaépítve) 10km 1970.12.31.
Fábiánsebestyén—Árpádhalom 9km 1972.09.30.
Kisvárda—Baktalórántháza 27km 1973.12.31.
Sármellék—Zalaszentgrót 33km 1974.05.25.
Moha Rakodó—Kincsesbánya 4km 1973.12.31.
Sárvár—Répcevis 33km 1974.05.29.
Szombathely—Rum 22km 1974.06.30.
Hetényegyháza—Kerekegyháza 9km 1974.12.31.
Zalabér-Batyk—Bajti elágazás 38km 1975.05.25.
Mezőtúr—Túrkeve 16km 1975.
Nagyatád—Barcs 39km 1976.
Kaposvár—Szigetvár 54km 1976.
Celldömölk—Fertőszentmiklós 56km 1979.05.29.
Kaposmérő—Középrigóc 50km 1979.
Székesfehérvár—Bicske (személyforgalom) 50km 1979.
Budapest Ferencváros—Nyugati rpu—Soroksár 10km 1983.
Budapest Kelenföld—Kelenföldi ipartelepek 3km 1997.
Taksony—Szigetszentmiklós gyártelep 8km 1997.
Dunaföldvár—Solt (hivatalosan: forgalom szünetel) ? ?
Bicske—Lovasberény 28km
Lovasberény—Székesfehérvár 21km

Megszűnt keskeny nyomtávolságú vasútvonalak

Viszonylat Távolság Dátum
Békéscsaba—Békés 14km
Kecskemét Rávágy tér—Átrakó 1km
Békés—Vésztő 39km
Ludad—Vizesfás 11km
Pusztaföldvár—Mezőkovácsháza 20km
Perecesi bányavasút (1000mm nyomtávolságú) 21km
Orosháza—Rákóczi telep 7km
Szeged—Pusztamérges (314a) 43km
Kunhalom—Halastelki iskola (314) 27km
Sárospatak—Zemplénagárd 52km
Debrecen—Nyírbéltek 49km
Cegléd—Vezseny 33km
Füzérkomlós—Sárospatak—Kenézlő 56km
Összesen 471km

Megszűnt keskeny nyomtávolságú gazdasági vasutak

Viszonylat Tavolság Dátum
Szeghalmi GV (Szeghalom—Füzesgyarmat—Kertészsziget) 42km
Szegvári GV 37km
Balatonfenyvesi GV** 8km
Fegyverneki GV (Fegyvernek—Tiszabő) 19km
Sarkadi GV 47km
Mezőhegyesi GV (Dombiratos—Battonya, Gyopárosfürdő—Lökösháza ??***) 161km
Kapuvári GV (350a Kapuvár—Osli, 350b Kapuvár—Tőzeggyár) 70km
Selypi GV 13km
Kisújszállási GV (Kisújszállás—Túrkeve) 43km
Szobi GV (Szob—Márianosztra) 5km
Várpalotai GV 5km
Lepsényi GV (Lepsény—Dég, Lepsény(—Kisláng)—Káloz—Szabadbattyán) 37km
Dombóvári GV (358 Csoma-Szabadi—Inám—Cserepespuszta,
359 Dombóvár—Inám—Cserepespuszta) 51km
Ercsi—Kápolnásnyék 38km
Taktaharkány—Újvilág—Megyaszó 20km
Tarnaszentmiklós—Pély / Pusztahatrongyos) 13km
Villány—Kiskassa 14km
Öttevény—Gyulamajor 7km
Iregszemcse—Nagykónyi 17km
Újszentmargita—Tuka 14km
Jánkmajtis—Kölcse 19km
Szerencs—Prügy 25km
Összesen 705km

** — A Balatonfenyvesi GV kivételével a fent felsorolt gazdasági vasutak teljes hálózata megszűnt.

1.2.3 Egyéb megszűnt keskeny nyomtávolságú vasútvonalak

Viszonylat Távolság Dátum

Apci kisvasutak
Bükki kisvasutak hálózata
Dalmand—Vörösegyháza 5km 1969.01.06.
Devecseri Erdei Vasút teljes hosszban
Diósjenői Erdei Vasút
Eger, Úttörövasút
Egeresvölgy-Varróház—Esztác-kő 1980
Egeresvölgy-Varróház—Mellér-völgy 1969
Etes—Salgótarján, föld alatti összeköttetés
Felsőpetény
Felsőtárkány-fűtőház—Mészégető
Felsőtárkány—Sziklaforrás—Barátréti romok—Határlápa
Felsőtárkány—Várhegy
Franciavágás—Városlőd
Gyulai Erdei Vasút (ez a nagyzeréndi???***)
Hirdi homokvasút (?)
Ipolytarnóc, téglagyári vasút
Kaposvár—Alsóbogát
Kecel alsó—Császártöltés, téglagyár
Kisterenye
Ládi rakodó—Miskolc-Kilián-Észak
Ládi rakodó—Tatárárok 4,4km 1944
Lillafüred—Kerekhegyi rakodó
Mezőlaki GV
Miskolc—Szent Anna tér—Miskolc-Kilián-Észak
Nádasdladányi homokvasút (?)
Nagyvisnyói ÁEV
Ózd—Borsodnádasd
Pásztó (?Selypi)
Sajószentpéter—Radostyán—Haricabánya
Salgóbányai fogaskerekű vasút
Simongát—Pollai erdő
Somoskő, Magyarbánya
Stimecz-ház—Lambot-ház
Süttői erdei vasút teljes hálózata
Szászvári bányavasút
Szeged—Halastelki iskola (314)
Szeged—Pusztamérges (314a)
Szerencsi GV
Szigetvár—Ranódfa-puszta
Szigetvár—Szentegát
Szolnoki Úttörővasút
Tar, bányavasút
Tokodi keskeny nyomtávolságátvú hálózat
Törökszentmiklós, téglagyár
Veszprémi Úttörövasút
Visegrádi kisvasút
Visontai szőlőtelep
Zebegényi kőbánya iparvasútja

Csak kivehető lesz, ha így beszúrom.

Kösz mindent előre is:

a "vicinális diplomás"

István Gyuri Creative Commons License 2004.04.02 0 0 3644
looksharp: Hogy miért kellett lemondani, nem tudom, szerintem az előzetesen összeállított anyagból, ami több kinyírást is tartalmazott, ezt "véletlenül" benne felejtették Budapesten.
Én is erre gondoltam... De úgy tudom, hogy a "szegedi" szeszás úriember sem nagyon verte érte a tamtamot.
Az orosházi "éjszakai élet" hiánya egyébként meglepő... Tavalyelőtt (vagy 3 éve) jártam ott utoljára, akkor már az Alföld(?) szálló is bezárt, így végül is gyopároson aludtam a Fehér hattyú(?)-ban, ami viszont nagyon kellemes meglepetés volt.
Előzmény: looksharp (3643)
looksharp Creative Commons License 2004.04.02 0 0 3643
Orosháza - Nagyszénás és vissza vonatok:
Ami a negyed kilences "csoportból" indul(t), azon 10-15 fő volt, de ez csak hétfőtől-csütörtökig közlekedett. Ami visszafele jön a 10-es műszakhoz, azon 5-8-10 fő volt (műszakfüggő), a 22.20-ason is 10 fő körül, csütörtök este többen (siető egyetemi és főiskolai hallgatók, jó csatlakozás Szeged felől).
Mondjuk egyik sem az az egetverő utasszám. A vonatok szóló Bz egységgel közlekednek, kivéve a szombat esti 22.20-ast, az visz melléket vagy néha MD, mert azzal mennek az orosházi fiatalok Nagyszénásra(!) a diszkóba. (40-től 120 főig)

Hogy miért kellett lemondani, nem tudom, szerintem az előzetesen összeállított anyagból, ami több kinyírást is tartalmazott, ezt "véletlenül" benne felejtették Budapesten.

Előzmény: István Gyuri (3642)
István Gyuri Creative Commons License 2004.04.02 0 0 3642
looksharp> az esti Orosháza-Nagyszánás vonatok kinyírása
Tényleg, ezt már akartam kérdezni, hogy miért lettek megszüntetve?! Most, amikor végül is sehol nem volt vonatlemondás...
Mennyi utas volt rajta?
Előzmény: looksharp (3641)
looksharp Creative Commons License 2004.04.02 0 0 3641
Nem lesz nagy csökkenés... Ami csökkenés a pénztárbezárásokból származik, az elenyésző, a jegyek túlnyomó részét a jv-k kiadják majd. Jó, sok helyen szűnt meg a jegykiadás, de ha megnézed, hogy ezek közöt nagyon sok olyan volt, ahol havi 30-35 ezer forint volt a bevétel, akkor máris látszik, hogy nem egy egetverő összeg. Sokkal nagyobb bevételkiesést jelentenek a forgalmasabb helyeken a pénztárszünetek (emberhiány miatt), vagy a vonatmegszüntetések, pl. az esti Orosháza-Nagyszánás vonatok kinyírása. Így már nem biztosított valamennyi műszakra a megjelenés vonattal, a cég csak egy bérletet fizet a dolgozónak. Majd jár busszal, Orosházán meg Nagyszénáson havi 25-30 dolgozó havival kevesebb. Bevételkiesés: 200.000 Ft/hónap.
Előzmény: M41 2127 (3629)
M41 2127 Creative Commons License 2004.04.01 0 0 3640
"Ott a pótlóbusz szerintem semmivel sem gyorsabb (a menetrend alapján) mint az egykori pályasebesség (30 km/h)."

A Pécsvárad-Palotabozsok távot a vonat az utolsó időszakban kb. másfél óra alatt tette meg, ezzel szemben a pótlóbusz menetideje 55 perc...
Az már egy másik kérdés, hogy egy-két kivételtől eltekintve ugyanannyit kéne/kell gyalogolni a MÁV buszhoz mintha még mindig járna a vonat, szóval nem hinném, hogy emiatt a időcsökkenés miatt jelentősen nőtt volna a helyi utasforgalom.

Előzmény: gmarc (3639)
gmarc Creative Commons License 2004.04.01 0 0 3639
Én azokhoz a vallásokhoz tartozom.:-) illetve :-(

Ott a pótlóbusz szerintem semmivel sem gyorsabb (a menetrend alapján) mint az egykori pályasebesség (30 km/h).

Előzmény: FOMA (3637)
M41 2127 Creative Commons License 2004.04.01 0 0 3638
Biztosan láttál már képeket a lezárt rész állapotáról...
Szvsz ezen a nyomvonalon már nem lesz újra forgalom, max. újat építhetnének, de erről nincs és szerintem nem is nagyon lesz szó az elkövetkezendő jópár évben, sajnos!
Előzmény: gmarc (3636)
FOMA Creative Commons License 2004.04.01 0 0 3637
Nem. Egyes vallások szerint viszont vannak csodák.
Előzmény: gmarc (3636)
gmarc Creative Commons License 2004.04.01 0 0 3636
Sziasztok!

FélOFF, és "fehér négyzetes" kérdés, de a 64-es vonal bezárt ám még meglévő szakasza reménykedhet valaha az újjászületésben (vagy legalább a forgalom felvételében)?

Törölt nick Creative Commons License 2004.04.01 0 0 3635
Nincs.
Csak volt.
Előzmény: v_peti (3632)
FOMA Creative Commons License 2004.04.01 0 0 3634
1ébként ez némileg vaúttörténeti eseménynek is számít, mivel eddig Baranya megye valamennyi városának volt vasútállomása.
Előzmény: FOMA (3622)
Ekornél Creative Commons License 2004.04.01 0 0 3633
Azt tudod, hogy hogy lett Veszprémnek vasútállomása?
Előzmény: v_peti (3632)
v_peti Creative Commons License 2004.04.01 0 0 3632
Veszprémben a belvárosban is van egy vasútállomás, csak ott nincs MÁV-os személyzet és váróterem, ráadásul messze van a sínektől...

Előzmény: Törölt nick (3631)
Törölt nick Creative Commons License 2004.04.01 0 0 3631
M41 2127 (3629)

"......., hiszen gyalázatosan messze van az állomás a városkától. "

traficc :
Megy az idegen a kisvárosban, s megszólit egy helybelit :
- Mondja Bátyámuram ! Miért épitették ilyen mesze a vasútállomást a várostól ?
- Hogy közel legyen a sinekhez !

Előzmény: M41 2127 (3629)
M41 2127 Creative Commons License 2004.04.01 0 0 3630
"Ne feldkezzünk el a bliccelőkről és a "lusta"* jegyviszgálókról"

Ha nincs jegykiadás akkor semelyik felszálló nem igazán tekinthető bliccelőnek szvsz... Végül is nem az utas feladata, hogy odamenjen a kallerhoz, hogy "ugyanmár, adjon egy jegyet".
Mi is a nyáron Badacsonyörsön nyaralhatunk, ahol ugye nincs jegykiadás. Többször is utaztunk (nem 10-20km-t), de a kalauz nem jött (vagyishogy jött, csak hozzánk külön nem, hogy jegyet adjon...) Amikor meg jött akkor meg inkább saját zsebére dolgozott, hogy meglegyen a kisfröccsre való (ezt ő mondta!), de ez már megint egy másik kérdés...

Abban mellesleg szinte biztos vagyok, hogy ezzel a mértéktelen és esztelen péntárbezárósdival csökkenni fog az eladott jegyekből származó bevétel... :-(

Előzmény: v_peti (3627)
M41 2127 Creative Commons License 2004.04.01 0 0 3629
Mondjuk nem hiszem, hogy túl sok jegyet eladhattak, hiszen gyalázatosan messze van az állomás a városkától. Tavaly május 1-én voltunk ott kocsival, de az időpont miatt sajnos nem volt szolgálat, ezért sajnos a jegyről lemaradtam...
Előzmény: FOMA (3626)
Törölt nick Creative Commons License 2004.03.31 0 0 3628
v_peti (3623)

Akkor miért éri meg ugyanez egy boltosnak a jegykiadás?

traficc :
Egyetlen boltosnak sem éri meg.
Mind ráfizet erre, munkaidejével, adminisztrációval.

Azért vállalják el páran, mert biznak benne, hogy aki bemegyjegyet venni az majd vesz, cigit, vajat, édességet, akármit IS.
A lényeg az "is".

Előzmény: v_peti (3623)
v_peti Creative Commons License 2004.03.31 0 0 3627
Ne feldkezzünk el a bliccelőkről és a "lusta"* jegyviszgálókról! Valamint arról, ha túl sokan szállnak fel egy-egy időpontban. Ezek a jegykiadás felé billentik a mérleget.
Nem megy végig rendszeresen a szerelvényen, vag nem ír jegyet rövid távra.
Előzmény: looksharp (3624)
FOMA Creative Commons License 2004.03.31 0 0 3626
Tudomásom szerint nem. Sorompó- és (rakodás esetén) váltókezelés lesz csak.
Előzmény: M41 2127 (3625)
M41 2127 Creative Commons License 2004.03.31 0 0 3625
A jegykiadás marad?
Előzmény: FOMA (3622)
looksharp Creative Commons License 2004.03.31 0 0 3624
Szóval:

Ha a SzeSza fizeti az alkalmazottat, a menetjegyeladásból származó bevételnem el kell érnie azt az összeget (legalább), amennyibe maga az alkalmazott kerül (bér + járulékok), plusz a menetjegy-előállítás költsége, a szolgálati hely fenntartási költsége.

Ha a forgalmi dolgozó adja a jegyet: a SzeSza fizet a forgalomnak a menetjegykiadás biztosításáért (havi fix összeg? eladott menetjegy alapján? forgalom alapján?). A lényeg, hogy a forgalomnak fizetett összeg kevesebb legyen, mint amit ugyanekkora forgalom mellett a jegyvizsgálónak fizetnének (jegyjutalék és járulék).

Ha a boltos adja: Nincs ilyen gond: a forgalom egy bizonyos százalékát megkapja, a SzeSza számlát kap, nincs Tb-teher, nincs alkalmazotti bér és társai...

Előzmény: v_peti (3623)
v_peti Creative Commons License 2004.03.31 0 0 3623
Azt mondta, hogy a "SZESZÁnak nem éri meg a jegykiadás", a "forgalomnak meg semmi köze hozzá, nem kötelessége".
Akkor miért éri meg ugyanez egy boltosnak? A forgalmista ugyanúgy ott van (amíg van sszolgálat az állomáson), és ugyanúgy lenne annyi ideje sok helyen.

Előzmény: Váci (3614)
FOMA Creative Commons License 2004.03.31 0 0 3622
Holnaptól Bóly állomásból megálló-rakodóhely lesz.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!