Hello Romesz!
A Vezérműtengelynek egy minimális lógást kell hagyni ~1mm.
Szerintem alapjáratot nem tudsz állítani csak a gázkarral, különben hogyan állítanád le.
Egy gyors sztori a vezérműtengellyel kapcsolatban:
Apám megvette a 28-asát majd két éve, azóta küzdöttünk az adagoló beállításával, de vagy nem állt le, vagy gyönge volt mint a harmat.Igaz a gép azóta nem dolgozott csak szép lassan felújítódott.Most hogy le lett vizsgáztatva nekiugrottunk még egyszer, szétszedtük az elejét.Az tűnt fel hogy az adagoló tőkéi (amik a vezérműtengellyel érintkeznek) össze, vissza vannak cseszve, amiből arra következtettem hogy lóg a vezérműtengely hosszirányba.És tényleg- mivel ezt a dutra motort láttam életemben először szétszedve, nem tűnt fel hogy hiányzik a tengely végéből az állítócsavar, amire a robbantott ábrák hosszas nézegetése után jöttünk rá.
Kapott két bontott tőkét, sikerült rendesen beállítani az adagolót - indul, le lehet állítani, és meg van mind a 28 ló.
Önindító:
Gondolom az eredeti csúszóarmatúrás önindító van rajta.
A véleményem szerint túl gyorsan kapcsolja a mágneskapcsoló a főáramkört, tehát még mielőtt becsúszna az önindító fogaskereke a fogaskoszorúba.
Elvileg tudsz rajta állítani, vedd le a hátsó burkolatát az önindítónak.
A mágneskapcsoló két felfogató "furata" ovális, tehát le-fel állítható.
Fentebb kell állítani a mágneskapcsolón, hogy a forgórész végén lévő tárcsa csak később (tehát a forgórész bentebbi pozíciójánál) érhesse el a mágneskapcsoló alján lévő reteszelő kart.Remélem érthetően fogalmaztam.
Ha Zetor önindító van rajta akkor az valószínűleg bendixes.
Remélem tudtam segíteni.
Zsolt.
Egy kép apám gépéről: