Szia ez tök jó de ennek mi köze van a 2 tömegü lendkerékhez szerintem semmi .
A 2000 elött gyártott motoroknál nem alkalmaztak 2 tömegü lendkereket az autók mégis müködtek, ez persze nem az jelenti ,hogy nem jó dolog a 2 tömegü lendkerék ,csak bizonyos autó tipusoknál igen is alá van méretezve pl ford mondeo , és egy vagyonba kerül ezért gondolkodnak sokan az átépítésben . Az tény hogy vannak negatív hatásai de én még ilyet soha nem tapasztaltam ,hogy egy lendkerék miatt eltört volna a főtengely , persze ettől még lehet.
Az, hogy vki egy-két típusra áll rá, (mint pl. te) annak óriási előnyei vannak, részletkérdésekben is naprakész tud lenni.
Főtengely törés.
Nagyon ritka. Az "alulméretezés" (főtengelynél!!) nemigen jöhet szóba, az adott motorból kivehető maximális forgatónyomatékot ráadásul megfejelik egy elég jelentős "biztonsági tényezővel", ennek megfelelően méretezik a főtengelyt.
A töréseknek -általában- követhető oka van. Nézz rá:
A MB nem engedélyezi ennél a típusnál a főtengely köszörülést, (nincs is gyári túlméretes csapágy), megköszörülték Mitsubishi csapágysort tettek rá. Csakhogy leköszörülték a forgattyúcsapok rádiuszát, így itt feszültséggyűjtő hely alakult ki. El is törött, ahogy kell. Véletlenek ritkán vannak főtengely ügyben egy ismert gyártónál.
Szia örülök ,hogy nem egy okoskodó hanem tényleg egy hozzáértő ,semmi gond én csak a psa motorokban vagyok otthon
a többivel nem nagyon volt dolgom ,nem is nagyon vállalom csak azt szeretem csinálni amiben van némi tapasztalatom.
De tényleg érdekelne ,hogy erre vonatkozólag készültek e kísérletek ?
A 2 tömegű lendkerék tisztában vagyok vele ,hogy a váltózó szögsebesség kiegyenlítésére szolgál főleg nem a kuplungolás megkönnyítésére, járt nálam egy 2.2hdi amiben egyszerűen lehegesztették a 2 tömegű lendkereket a váltó úgy zörgött ,hogy majd szét esett 2 évig járt vele az okos taxis emberke a motornak semmi baja nem volt de a váltó teljesen elpusztult.
Ezért csodálkozom a főtengely törésen , igaz a 2.2hdi egy túlméretezett motor , az 1.6 hdi meg aláméretezett .
Látom nagyon ráérsz az írásaimat kivagdosni , természetesen amit írok az nem szent írás , de amit te írtál azt milyen tapasztalatokra alapozod ?
Szia!
Bocs, csupán fel szerettem volna valamire hívni a figyelmet, lehet hogy rosszul tettem. Mégegyszer elnézést.
Kérdésedre válaszolva:
Autógépész diplomával, mestervizsgával, németországi szerviztapasztalatokkal több, mint 30 éve foglalkozok motordiagnosztikával, egyik szerkesztője vagyok az egyetlen hazai írott (valóban) szakmai folyóiratnak.
Szia ez azért nem teljesen így van a főtengelytörés általában anyaghiba vagy rossz méretezés eredménye .
Egy rossz 2 tömegű lendkerék sokkal károsabb az autóra mint egy egytömegű ,és mint tudjuk rengetegen járnak rossz lendkerékkel , és sokan járnak egytömegű lendkerékkel de nem törik el a főtengely.
De valóban jobb a 2tömegü ez tény de sajnos sok autónál alá van méretezve és nagyon hamar tönkremegy.
De pl egy 2.0hdi 406 peu gyárilag nem 2 tömegűvel szerelve semmivel nem rosszabb mint mondjuk ugyan ez a motor pl egy 307-es ben 2 tömegűvel , és egyikben sem hallottam még soha főtengely törésről.
Csodálatos 110 lovas 1.6hdi nem is létezik csak 2 tömegűvel és úgy eltört a főtengely mint a sicc és még a lendkerék sem volt nagyon rossz állapotban egyszerűen aláméretezett motor rendszeresen szétesnek.
Átépítő szett nem minden autóhoz van pl az 1.6hdi hez nincs .
Látom nagyon ráérsz az írásaimat kivagdosni , természetesen amit írok az nem szent írás , de amit te írtál azt milyen tapasztalatokra alapozod ?
Mivel nekem is oroszlános autóm van (407) beleolvastam a topicba.
Engedjétek meg, hogy felhívjam valamire a figyelmet.
Ha tönkremegy a kettőstömegű lendkerék, az olcsóságra törekvés miatt NE cseréljétek azt ki hagyományos, egytömegűre.
A kettőstömegű lendkereket nem véletlenül alkalmazzák.
Pontosan azért, amire a becsatolt harmadik hsz. utal: "egy kicsit remegni fog....."
Ez a remegés okozza a forgattyús tengely fáradásos törését. A kettőstömegű lendkerék sokkal hatásosabban csillapítja a nyomatéklengéseket, ami az egytömegűnél csak korlátozottan van meg, ez a forgattyús (fő)tengely törésén kívül az egész hajtáslánc várható élettartamára negatív hatással van.
Számos ilyen esettel találkoztunk már. Érdekességként megemlíteném, hogy a főtengelyek végén lévő, a segédberendezések hajtására szolgáló, (nem mindig hosszú életű és elég drága) gumi rezgéscsillapítású hosszbordásszíj-tárcsa "hagyományosra" cserélése (anyagi megfontolásból) szintén több esetben főtengely-töréshez vezetett, pl. korábbi 5 hengeres Audi motoroknál.
betg: nagyon tisztelem szakmai tudásod, ne vedd okoskodásnak amit leírtam. Talán közelebb visz a főtengelytörés okához.
Viszont van egy két bajom vele amiről tudtam mikor megvettem, Az lenne a kérdésem hogy ez a hátsó aksi hol található konkrétan ?!?! A hátsó ülés alatt ? Mert azt kellene cserélnem mert abszolut nem üzemel .
Erről kérnék infót ha lehetségeg . oti007@freemail.hu ra . Előre is köszönöm. SZiasztok!
Sziasztok!Korábbi hozzászólásban olvastam,hogy van egy szaki aki nagyon vágja a Peugeotokat meg a chiptuningot.Halacs mesternek hívják,esetleg valaki tudja a tel.számát?Köszi
gyarixenon.hu én itt vettem a trafót ajánlom a srácot, nagyon profi, ért hozzá, egyeztetett helyen tudtok találkozni, viszi a kis aksiját égőt, elötted bekapcsolja, Nekem segített beszereleni is ott a helyszínen és a rosszat pár ezerért megvette! ja és az övére ad pár hónap garit is..
Mást negyon nem ajánlanék engem ez elött 1-el átvertek!, ja és a srác a cikszámból tudja Neked milyen kell és melyik nem jó
Köszönöm az ötletet és a rajzot, megtaláltam és megcsináltam. Valóban inkább úgy néz ki mint egy ford.szabályzó elektronika
hűtőbordával mint egy ellenállás de ez most lényegtelen, a kisebbik csatlakozó forrasztása volt rossz a panelen, újraforrasztottam az összeset, egyenlőre jól működik nem áll le. :)
hello dapecv! Nem tudom, egyeznek e az alkatrészek, mert nekem egy 2001-es 2.2i van. DE amennyiben igen engem érdekelne jobb első féltengely kompletten, kormánymű kompletten, valamint a keresztstabilizátor rúd! ha elkezded a bontást akkor légyszíves jelezz mert ezek kellenének nekem. Addigra kiderítem jók e az enyémhez! ÜDV.:Zsolt
Üdv mindenkinek, Szeretném kérdezni hogy 2004-es 2.2 hdi automata gépem van és nincs e valakinek véletlenül 1 db. tolatoszenzor meg 2 db. fényszorómosó szivattyú köszönöm.
Rossz van kb 20db ha esetleg tanulmányozni szeretnéd.
A végfokja megy tönkre szétég benne a FET de sajnos a meghajtó fokozat is tönkre szokott menni így nem mindig sikeres a javítása ezért inkább cseréljük . Az új már egy módosított ez sokkal ritkábban megy tönkre.
Sziasztok az nem előtét ellenállás, hanem a ventilátor vezérlő elektronika , ugyan ez van több más autóban is és rendszeresen tönkre is megy . Jelenleg csak újat tudok adni.