Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

betg Creative Commons License 2012.05.28 0 0 4817

Szia ez tök jó de ennek mi köze van a 2 tömegü lendkerékhez szerintem semmi .

A 2000 elött gyártott motoroknál nem alkalmaztak 2 tömegü lendkereket az autók mégis müködtek, ez persze nem az jelenti ,hogy nem jó dolog a 2 tömegü lendkerék ,csak bizonyos autó tipusoknál igen is alá van méretezve pl ford mondeo , és egy vagyonba kerül ezért gondolkodnak sokan az átépítésben . Az tény hogy vannak negatív hatásai de én még ilyet soha nem tapasztaltam ,hogy egy lendkerék miatt eltört volna a főtengely , persze ettől még lehet.

Előzmény: BmS1 (4816)
BmS1 Creative Commons License 2012.05.27 0 0 4816

Az, hogy vki egy-két típusra áll rá, (mint pl. te) annak óriási előnyei vannak, részletkérdésekben is naprakész tud lenni.

 

Főtengely törés.

Nagyon ritka. Az "alulméretezés" (főtengelynél!!) nemigen jöhet szóba, az adott motorból kivehető maximális forgatónyomatékot ráadásul megfejelik egy elég jelentős "biztonsági tényezővel", ennek megfelelően méretezik a főtengelyt.

A töréseknek -általában- követhető oka van. Nézz rá:

 

http://www.injektor.hu/index.jsp?id=2&main=207&akt=2

 

A MB nem engedélyezi ennél a típusnál a főtengely köszörülést, (nincs is gyári túlméretes csapágy), megköszörülték Mitsubishi csapágysort tettek rá. Csakhogy leköszörülték a forgattyúcsapok rádiuszát, így itt feszültséggyűjtő hely alakult ki. El is törött, ahogy kell. Véletlenek ritkán vannak főtengely ügyben egy ismert gyártónál.

 

Üdv.

Előzmény: betg (4815)
betg Creative Commons License 2012.05.27 0 0 4815

Szia örülök ,hogy nem egy okoskodó hanem tényleg egy hozzáértő ,semmi gond én csak a psa motorokban vagyok otthon

a többivel nem nagyon volt dolgom ,nem is nagyon vállalom csak azt  szeretem csinálni amiben van némi tapasztalatom.

De tényleg érdekelne ,hogy erre vonatkozólag készültek e kísérletek ?

A 2 tömegű lendkerék tisztában vagyok vele ,hogy a váltózó szögsebesség kiegyenlítésére szolgál főleg nem a kuplungolás megkönnyítésére, járt nálam egy 2.2hdi amiben egyszerűen lehegesztették a 2 tömegű lendkereket a váltó úgy zörgött ,hogy majd szét esett 2 évig járt vele az okos taxis emberke a motornak semmi baja nem volt de a váltó teljesen elpusztult.

Ezért csodálkozom a főtengely törésen , igaz a 2.2hdi egy túlméretezett motor , az 1.6 hdi meg aláméretezett .

 

Előzmény: BmS1 (4814)
BmS1 Creative Commons License 2012.05.27 0 0 4814

Látom nagyon ráérsz az írásaimat kivagdosni , természetesen amit írok az nem szent írás , de amit te írtál azt milyen tapasztalatokra alapozod ?

 

 

Szia!

 

Bocs, csupán fel szerettem volna valamire hívni a figyelmet, lehet hogy rosszul tettem. Mégegyszer elnézést.

 

 

Kérdésedre válaszolva:

 

Autógépész diplomával, mestervizsgával, németországi szerviztapasztalatokkal több, mint 30 éve foglalkozok motordiagnosztikával, egyik szerkesztője vagyok az egyetlen hazai írott (valóban) szakmai folyóiratnak.

 

Dugultam, üdvözöllek.

Előzmény: betg (4813)
betg Creative Commons License 2012.05.27 0 0 4813

Szia ez azért nem teljesen így van a főtengelytörés általában anyaghiba vagy rossz méretezés eredménye .

Egy rossz 2 tömegű lendkerék sokkal károsabb az autóra mint egy egytömegű ,és mint tudjuk rengetegen járnak rossz lendkerékkel , és sokan járnak egytömegű lendkerékkel de nem törik el a főtengely.

De valóban jobb a 2tömegü ez tény de sajnos sok autónál alá van méretezve és nagyon hamar tönkremegy.

De pl egy 2.0hdi 406 peu gyárilag nem 2 tömegűvel szerelve semmivel nem rosszabb mint mondjuk ugyan ez a motor pl egy 307-es ben 2 tömegűvel , és egyikben sem hallottam még soha főtengely törésről.

Csodálatos 110 lovas 1.6hdi nem is létezik csak 2 tömegűvel és úgy eltört a főtengely mint a sicc és még a lendkerék sem volt nagyon rossz állapotban egyszerűen aláméretezett motor rendszeresen szétesnek.

Átépítő szett nem minden autóhoz van pl az 1.6hdi hez nincs .

Látom nagyon ráérsz az írásaimat kivagdosni , természetesen amit írok az nem szent írás , de amit te írtál azt milyen tapasztalatokra alapozod ?

 

Előzmény: BmS1 (4811)
BmS1 Creative Commons License 2012.05.27 0 0 4812

Lemaradt:

Előzmény: BmS1 (4811)
BmS1 Creative Commons License 2012.05.27 0 0 4811

Urak!

 

 

Mivel nekem is oroszlános autóm van (407) beleolvastam a topicba.

Engedjétek meg, hogy felhívjam valamire a figyelmet.

 

 

 

 

 

Ha tönkremegy a kettőstömegű lendkerék, az olcsóságra törekvés miatt NE cseréljétek azt ki hagyományos, egytömegűre.

A kettőstömegű lendkereket nem véletlenül alkalmazzák.

Pontosan azért, amire a becsatolt harmadik hsz. utal: "egy kicsit remegni fog....."

Ez a remegés okozza a forgattyús tengely fáradásos törését. A kettőstömegű lendkerék sokkal hatásosabban csillapítja a nyomatéklengéseket, ami az egytömegűnél csak korlátozottan van meg, ez a forgattyús (fő)tengely törésén kívül az egész hajtáslánc várható élettartamára negatív hatással van.

 

Számos ilyen esettel találkoztunk már. Érdekességként megemlíteném, hogy a főtengelyek végén lévő, a segédberendezések hajtására szolgáló, (nem mindig hosszú életű és elég drága) gumi rezgéscsillapítású hosszbordásszíj-tárcsa "hagyományosra" cserélése (anyagi megfontolásból) szintén több esetben főtengely-töréshez vezetett, pl. korábbi 5 hengeres Audi motoroknál.

 

betg: nagyon tisztelem szakmai tudásod, ne vedd okoskodásnak amit leírtam. Talán közelebb visz a főtengelytörés okához.

 

Üdv.

 

.

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2012.05.27 0 0 4810

Szia !

A második akkumulátor a csomagtartóban van, ha szembe álsz a nyitott csomagtérrel a jobb oldalon a nyitható tárolórekesz kivétele után meglátod.

Üdv.

Előzmény: otrosinka_ferenc (4809)
otrosinka_ferenc Creative Commons License 2012.05.27 0 0 4809

Sziasztok  sorstársak .

 

Vettem egy 607  3.0 v6 -ot . Boldog tulajdonos lettem :) 

Viszont  van egy két  bajom vele  amiről tudtam  mikor megvettem,    Az lenne a kérdésem  hogy ez a hátsó aksi  hol található konkrétan ?!?!   A hátsó ülés alatt ?  Mert azt kellene cserélnem  mert  abszolut nem  üzemel . 

Erről kérnék  infót  ha lehetségeg .  oti007@freemail.hu   ra  .   Előre is köszönöm.  SZiasztok!

karesz358 Creative Commons License 2012.05.24 0 0 4808

Sziasztok!Korábbi hozzászólásban olvastam,hogy van egy szaki aki nagyon vágja a Peugeotokat meg a chiptuningot.Halacs mesternek hívják,esetleg valaki tudja a tel.számát?Köszi

vargar1 Creative Commons License 2012.05.22 0 0 4807

Hello harq!

 

gyarixenon.hu én itt vettem a trafót ajánlom a srácot, nagyon profi, ért hozzá, egyeztetett helyen tudtok találkozni, viszi a kis aksiját égőt, elötted bekapcsolja, Nekem segített beszereleni is ott a helyszínen és a rosszat pár ezerért megvette! ja és az övére ad pár hónap garit is..

Mást negyon nem ajánlanék engem ez elött 1-el átvertek!, ja és a srác a cikszámból tudja Neked milyen kell és melyik nem jó

Üdv

Előzmény: harq (4805)
dugo66 Creative Commons License 2012.05.16 0 0 4806

Sziasztok!

 

Tudja valaki, hogy javíthatóak (szétszerelhetőek) e a 2.7 V6 Hdi hűtőventillátorai ?

harq Creative Commons License 2012.05.16 0 0 4805

sziasztok!

 

bal első xenon fényszóróhoz keresek trafót.

tudtok ajánlani valami helyet, hol keressem...?

 

 

attila197412 Creative Commons License 2012.05.16 0 0 4804

hello köszi de már rendeltem mert nem biztam benne h. lessz valakinek De a lámpamosó szivattyú továbbra is érdekelne ha esetleg a z lenne köszi 

Előzmény: betg (4801)
embersanyi Creative Commons License 2012.05.12 0 0 4803

Sziasztok! 2001.-es 2.2i 607-esemhez keresek BONTOTT!!!! alkatrészeket. 

Érdekelne hozzávaló jobb első féltengely, komplett kormánymű, keresztstabilizátor rúd, alsó motorkitámasztó. üdv:zsolt

Mate 607 3.0 V6 Creative Commons License 2012.05.11 0 0 4802

Örülök, hogy sikerült :)

Előzmény: Bazsii 607 2.2hdi (4800)
betg Creative Commons License 2012.05.11 0 0 4801

Szia tolató radar szenzorom van.

Előzmény: attila197412 (4798)
Bazsii 607 2.2hdi Creative Commons License 2012.05.11 0 0 4800

Köszönöm az ötletet és a rajzot, megtaláltam és megcsináltam. Valóban inkább úgy néz ki mint egy ford.szabályzó elektronika

hűtőbordával mint egy ellenállás de ez most lényegtelen, a kisebbik csatlakozó forrasztása volt rossz a panelen, újraforrasztottam az összeset, egyenlőre jól működik nem áll le. :)

Előzmény: Mate 607 3.0 V6 (4796)
embersanyi Creative Commons License 2012.05.10 0 0 4799

hello dapecv! Nem tudom, egyeznek e az alkatrészek, mert nekem egy 2001-es 2.2i van. DE amennyiben igen engem érdekelne jobb első féltengely kompletten, kormánymű kompletten, valamint a keresztstabilizátor rúd! ha elkezded a bontást akkor légyszíves jelezz mert ezek kellenének nekem. Addigra kiderítem jók e az enyémhez! ÜDV.:Zsolt

Előzmény: dapecv (4787)
attila197412 Creative Commons License 2012.05.10 0 0 4798

Üdv mindenkinek, Szeretném kérdezni hogy 2004-es 2.2 hdi automata gépem van és nincs e valakinek véletlenül 1 db. tolatoszenzor meg 2 db. fényszorómosó szivattyú köszönöm.

gadorjan607 Creative Commons License 2012.05.08 0 0 4797

Eladó 4db gyári 16-os alufelni 225/55R16-es 5,5-6mm-es GoodYear Eagle NCT5 94V nyári gumikkal. Ár: 24.900/db. Ha érdekel, akkor hívj fel: 06-20-9192-060

 


 

 

Mate 607 3.0 V6 Creative Commons License 2012.05.06 0 0 4796

Nyilván, ugyanis minden 607 digit volt.

 

Én azért írtam, hogy ellenállás mert ez a megnevezése a gyári dokumentációban - de ha úgy pontosabb a megnevezés, akkor legyen ahogy szeretnéd :))

 

A javítás nálunk sikerült, igaz tényleg nem volt egyszerű :)

Előzmény: betg (4795)
betg Creative Commons License 2012.05.06 0 0 4795

Rossz van kb 20db ha esetleg tanulmányozni szeretnéd.

A végfokja megy tönkre szétég benne a FET de sajnos a meghajtó fokozat is tönkre szokott menni így nem mindig sikeres a javítása ezért inkább cseréljük . Az új már egy módosított ez sokkal ritkábban megy tönkre.

Előzmény: Mate 607 3.0 V6 (4793)
betg Creative Commons License 2012.05.06 0 0 4794

Szia

 

Mivel hogy ez digit klimás itt egy elektronikus szabályzó egység van, az ellenállásos nem is igy néz ki azon nincs ekkora hűtő borda .

 

A többi gondolom érthető.!

Előzmény: Mate 607 3.0 V6 (4793)
Mate 607 3.0 V6 Creative Commons License 2012.05.06 0 0 4793

6441 L2 - HEATER BLOWER MOTOR RESISTOR

 

RESISTOR = ellenállás

 

A többi gondolom érthető.

Előzmény: betg (4792)
betg Creative Commons License 2012.05.05 0 0 4792

Sziasztok az nem előtét ellenállás, hanem a ventilátor vezérlő elektronika , ugyan ez van több más autóban is és rendszeresen tönkre is megy . Jelenleg csak újat tudok adni.

Előzmény: Mate 607 3.0 V6 (4791)
Mate 607 3.0 V6 Creative Commons License 2012.05.05 0 0 4791

A kesztyűtartó alatt. Van a lábtérnél egy műanyag, azt le kell venni, és alatt.

A képen a kék színű 6-os számú alkatrész.

Előzmény: Bazsii 607 2.2hdi (4788)
Törölt nick Creative Commons License 2012.05.05 0 0 4790
Peti coupe Creative Commons License 2012.05.05 0 0 4789

Küldtem mail-t!

Előzmény: dapecv (4787)
Bazsii 607 2.2hdi Creative Commons License 2012.05.05 0 0 4788

Köszönöm a rajzot, de pontosan hol található ez az egység és melyik az előtét ellenállás?

Előzmény: Mate 607 3.0 V6 (4784)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!