Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2000.11.06 0 0 241
Kedves Robi!

Szívesen bocsánatot kérek, ha lenne miért!

Én szakembernek azt tartom, akinek azon a területen megfelelő iskolai végzettsége és tapasztalata van. Miután az idegenforgalom is egy szakma, igy erre a területre is megfelelő szakemberek kellenek, mert másképpen nem hatékony és szakszerű azon a területen a munka. Sajnos a városon meglátszik, hogy ezen a területen nem szakemberek / dilettánsok / cselekednek.

Nos, ha az ember nem kap valamiért pénzt, az még nem menti fel azon felelősség alól, hogy ne válaljon el olyan dolgokat amihez nem ért!

A pokolba vezető út is jószándékkal van kikövezve!

Zoli

Előzmény: Pausch Róbert (237)
Thernitibi Creative Commons License 2000.11.05 0 0 240
Egyébként TE kit nevezel idegenforgalmi szakembernek?

Hát azt, akinek a helyét elfoglalta a tisztelt MÉRNÖK ÚR

Így megfelel a válasz?

Mijo Creative Commons License 2000.11.05 0 0 239

Ugyan már Robert, miért kérne ? Az első eset, hogy válaszra méltatsz valakit a nép köréből is, bár arra most sem voltál, állítólagos körültekintő és preciz mérnökember létedre, hogy a válasz erré-re klikkelj :( !
Jó srác lennél te Robert a magad nemében, de van egy nagy hibád: ilyen merev és szögletes hozzáállással, nem igazán tudom elképzelni, hogy te valóban arra alkalmasként töltsd be a turisztikával kapcsolatos, tiszteletdíj nélküli tisztségedet ! Okos vagy te, én ezt nem vitatom, de azzal egyetemben túlontúl fennhordod az orrod, és ehhez a munkához valamivel lazább és lezserebb stílusú okostojás - "idegenforgalmi szakember" - kellene. Ugye véleményemért nem kell elnézést kérnem, de - most már, az eddigiektől eltérően - a válaszodat sem igénylem .....

Muity Mijo
( akit anno a figuránsai, mérnök úrnak szólítottak :)).. )

Pausch Róbert Creative Commons License 2000.11.05 0 0 238
Az előző hozzászólásom a Maros Zolinak szólt...
Előzmény: Törölt nick (236)
Pausch Róbert Creative Commons License 2000.11.05 0 0 237
Ezért remélem bocsánatot kérsz!

Egyébként a forumban már egyszer írtam a tevékenységemről. Ott azt is leírtam, hogy a RIB tagságért nem jár tiszteletdíj.
Ha más kérdésed is van, szívesen válaszolok.
Egyébként TE kit nevezel idegenforgalmi szakembernek?
Róbert

Törölt nick Creative Commons License 2000.11.05 0 0 236
Kedves Péter!

Olvasom az újságban: Délinfó 5. oldal Meghívó

Idegenforgalmi Fúrumra

3. A Dél-Alföld turisztikai koncepciója és fejlesztési programja.
előadó: Pausch Róbert a dél-alföldi regionális idegenforgalmi bizottság bajai képviselője

Péter!

Milyen szakértelem alapján vannak kiválasztva a Baját képviselők egy-egy regionális szervezetbe?????????????????????
Most itt ismét politika van, vagy mi a ....?

egy kicsit értetlen bajai polgár kinek az adóját már megint dilettánsok kapják politikai alapon !!!!!!! ezt helytelennek tartom !!!!!!!!!!!!! most nagyon finom voltam!!!!

Zoli

Pausch Róbert Creative Commons License 2000.11.01 0 0 235
Tisztelt Polgármester Úr!

1. Az október 23-i ünnepség óta majd' minden nap megszólítanak, hogy hány órakor is volt az ünnepség?
Vajon miért nem jelentette meg az önkormányzat semelyik helyi, ingyenes írott sajtóban az ünnepség időpontját? (Illetve ki tartja a beszédet, melyik iskola adja a műsort, ki a felkészítő tanár?)

2. Utazás 2001 kiállítás, konferencia. Minden évben jó lehetőség a városoknak, vállalkozóknak a bemutatkozásra.
A Dél-Alföldi Regionális Marketing Igazgatóság megkereste a Régió Tourinform irodáit, hogy együtt jelenjenek meg. Vajon KI és MIÉRT döntött úgy, hogy a bajai (leendő) Tourinform iroda külön szerepeljen?
A kezdeményezésnek csak előnye lett volna, de mi nem kérünk belőle???

Tisztelettel

Mijo Creative Commons License 2000.10.23 0 0 234

Nofene, ezekszerint, kedves Péter, szándékában áll a városnak parkolóhelyeket "kiépíteni" :) ..!??

Egyébként talán úgy volna a legkorrektebb, ha a mozgáskorlátozottat senki sem korlátozná mozgásában :) ..., vagy nem ?

( Na jó, itt most nem ejtek szót rólunk, a korlátolt mozgáskorlátozottak korlátozottságáról ... )

Mijo

Előzmény: marfai (232)
Thernitibi Creative Commons License 2000.10.23 0 0 233
Kedves Széll Péter

Először is köszönöm, hogy kérdésemre a felvetett probléma súlyához képest próbáltál válaszolni.
Természetesen érdemes gondolkodni drasztikus forgalom elzáráson is, ha másképp nem megy. Sokan attól félünk, hogy a város házai, útjai, és közművei látják majd kárát az egyre növekvő forgalomnak. A szekszárdi híd átadása túl messze van, és nem biztos hogy Baja ez irányú gondjait megoldja. Addig is, míg megnyugtató megoldás találnánk, érdemes lenne "belámpázni" a Budai, és Dózsa utak kereszteződését.

Minden esetre a bajai híd is olyan, amilyen. Csak egyszer ment volna át a keresztapja a gyalogsávban, mikor mellette három, négy harminctonnás kamion húz el. Lehet, hogy hét, tíz év múlva újra kell kezdeni a felújítását. És hogy ha már Bajára nem is, de Dunaföldvárra mindenféleképpen új hidat kellene építeni, már csak azért is, mert jól kiépített felvezető úttal rendelkezik.

marfai Creative Commons License 2000.10.23 0 0 232
Kedves Zoli!

Egy csendes megjegyzés: majdnem minden családban van elesett, öreg vagy beteg családtag. Nem kell csalás ahhoz, hogy ha kéri, akkor az orvos kiállítsa számára az igazolást a mozgáskorlátozottságról. Ez alapján a Hivatal, mert jár neki, megadja a mentességet a parkolási díj fizetése alól. Az igazolás kikerül a szélvédő alá, és máris minden rendben van. Nem kell, hogy a mozgáskorlátozott személy jelen legyen. A rendeletben csak annyi van, hogy a "mozgáskorlátozott érdekében" használt gépkocsi mentes a díjfizetés alól. Az ellenőrzéskor általában senki sincs az autónál. Miért lenne. Általában azért tartózkodunk a gépkocsi közelében, hogy használjuk, akkor meg ugyebár nem parkolunk. A komolyabb ellenőrzés csak akkor lehetséges, ha valaki, aki nem jogosult, a mozgáskorlátozottaknak kijelölt helyen parkol. (mert ez szabálysértés) Ezért mindenütt úgy oldják meg, hogy a mozgáskorlátozottak érdekében felfestik a kijelölt parkolóhelyeket, mert a mozgáskorlátozottnak a célhoz közeli szabad hely az érdeke, és csak másodsorban az ingyenes parkolás. Ebben az esetben az "elegendő" hely a kérdés, tehát az, hogy az ingyenes, védett parkolóhelyeket kellő számban és helyen határozzák meg. Az ellenőrzés ebben az esetben is nehézkes, de már lehetséges és megoldott.

Összességében: biztos nem lehet, hogy az autósok harmincöt százaléka mozgáskorlátozott, és az sem lehetséges, hogy a ténylegesen elesett embereknek ne biztosítsuk a szabad mozgást autóval is.

A rendelet tartalmához Széll Péternek nincs köze. Azt kell mindannyiunknak külön-külön és neki is személy szerint eldönteni, hogy melyik módozatot látjuk alkalmazhatónak. A látható, nyilvánvaló visszaélés visszaszorítása mellett hogyan biztosítsuk a mozgáskorlátozottak jogainak érvényesülését.....

Márfai P.

Előzmény: Törölt nick (230)
Mijo Creative Commons License 2000.10.23 0 0 231

Baján meg különösen .....:(((

Mijo

Előzmény: Törölt nick (230)
Törölt nick Creative Commons License 2000.10.23 0 0 230
A mozgássérültek parkolásával kapcsolatban csak csendben kérdezem a papirokat kiállító orvosok felelősségre vonása nem szerepel az tervek között?
Nem csalás ez valamilyen szinten?
Nincs egy jó jogász a városházán aki belemélyülne ebbe a kérédsbe?
A fehérgalléros bünözés miért megengedett ill. eltűrt ebben az országban?

Zoli

Mijo Creative Commons License 2000.10.22 0 0 229

Kedves Péter !

Igaz az alábbiak ??

__________________________________________________________________________________________________

S.TAJCS válasz erre | adatok | e-mail 2000-10-18 20:08:50 (73)

Szeretném a véleményeteket kikérni a következő kérdésben:
A parkoló rendelet módosítási javaslatában az előterjesztő szeretné elérni, hogy a parkolási engedéllyel rendelkező mozgássérültek csak a kijelölt várakozási helyen állhassanak díjfizetés nélkül. A parkolás elösegítése érdekében a meglévőkön túl további várakozó helyeket jelölnek ki.
(megjegyzem, hogy az ombudsman felkérésére a közlekedési és az egészségügyi miniszter most dolgozzák ki annak lehetőségét, hogy a továbbiakban ne kelljen díjat fizetni az igazolványok tulajdonosainak)
Felhívnám a figyelmeteket a mai Petőfi Népében ezzel kapcsolatban megjelent olvasói levélre!
Sanyi

__________________________________________________

Mijo válasz erre | adatok | e-mail 2000-10-18 22:01:57 (75)

Ki a módosító javaslattal előálló képviselő, kedves Sándor ?

Mijo


[előzmény : S.TAJCS, 2000.10.18 20:08]

__________________________________________________

S.TAJCS válasz erre | adatok | e-mail 2000-10-19 18:31:48 (76)

Széll Péter- de te is tudod, hogy neki kell adni a nevét sok mindenhez, amit a házban, vagy a kht-kban kigondolnak. ebben az esetben egyértelműen arról van szó, hogy nem látszik teljesülni a bevételi terv, ezért valamit ki kellett találni.
Ez lett belőle!
Sanyi
[előzmény : Mijo, 2000.10.18 22:01]

__________________________________________________________________________________________________

Mijo

Mijo Creative Commons License 2000.10.22 0 0 228

Magyarán szólva, kedves Péter, az én olvasatomban két országos főútvonal találkozópontjának a biztonságossá tételére, egyelőre semmi remény sem mutatkozik ..?

Még ha egy újkeletű dologról lenne szó, is nonszensznek tünne ez, de mivel itt egy hosszú évek óta húzóddó problémáról, és a politikai villongások egyik áldozatáról, a RO-RO-program dugába dőléséről beszélhetünk, talán illene bármi módon is felgyorsítani a folyamatot !?

Tényleg, Péter, a RO-RO ! Hallhatnánk minderről tőled valami bővebbet is, akár még a - persze nem létező :) - kulisszatitkokról is ... ?
( Nem emlékszem pontosan, Orbán Viktor eddigi bajai látogatásai alkalmával, hány alkalommal is tisztelt meg benneteket a hivatalotokban ? És ennek viszonylatában mi bajaiak és Baja környékiek, mennyiben is élvezzük "előnyét" annak, hogy Baja hosszú évek óta derekasan "szocialista város" ? )

Mijo

Előzmény: Széll Péter (227)
Széll Péter Creative Commons License 2000.10.22 0 0 227
Kedves Tibi! A kérdésedre csak meglehetősen összetett választ tudok adni. Az első felelősi kör az feltétlenül a közlekedéspolitika alakítói és a mögöttük álló lobbyk táján kereshető. Általában is igaz, hogy a kombinált szállítmányozás helyett útjaink állapottával nem igazolható mértékben döntően a közúton való szállítás élvez elsőbbséget. Akad már ország, ahol ezt azért valamelyest korlátozzák pl. az útjaik kapacitása és környezetvédelmi szempontok alapján. Ehhez csak hozzájárul az a közismert tény, hogy nálunk sokminden, így a közlekedés is az indokoltnál jóval nagyobb mértékben Budapest-centrikus. Egyre jobban érezhető, hogy aki teheti ezt szeretné kikerülni, ahhoz viszont nem áll még rendelkezésre egy arra alkalmas, gyorsforgalmi és elkerülő szakaszokkal bíró déli közlekedési csatorna sem közúton, sem vasúton. Nem feltétlen a húsz-harminc éves távlatban megépíteni tervezett M-9-es, lehetne ez sokkal hamarabb az 55-ös fejlesztése is. Tudom sok a duma, de közelítek. A harmadik: az utóbbi évek Baja környéki fejlesztési lehetőségekben a dunai híd felújításával mag kellett előzni a szekszárdi építését, mert utánna erre csak sokkal később és valószínüleg csak a jelenlegihez képest csökkentett tartalommal számíthattunk volna. Mindent megpróbáltunk menet közben a program bővítésére, hogy legalább az 51-essel egy normálisan kiépített, körforgalmú csomópont épüljön ki. Bár az eredeti minisztériumi elképzelésekhez képest így is sokkal többet értünk el, az utóbbi már nem fért bele a 3,5milliárdos programba ( az induláskor ez alig haladta meg a kétmilliárdot).Egyetértünk, hogy lehetetlen forgalmi helyzet alakult ki az 51-es és az 55-ös átvezetésénél, de különösen a Budai Nagy Antal utcai csatlakozás környékén. Azóta folyamatosan a lobbyzás minden eszközével próbálkozunk , talán most egy sovány reménnyel.Az országos főútvonalak és azoknak a városon átvezető szakaszai is a minisztérium fejlesztési feladatai és a Közútkezelő Kht. fenntartási feladatai közé tartoznak. Ilyen vonatkozásokban a közlekedésszervezés is az ő feladatuk. A város egyéb útjain viszont a mienk a feladat, azok átbocsájtóképessége, állapota nem alkalmas a kamionforgalom átvezetésére. A megoldás csak a folyamatos indokolt lakossági tiltakozás, az erre és a szakmai érvekre alapozott lobbyzás. Mint jeleztem ennek sokféle formájával élünk, egy árnyalatnyi esély, hogy várható az eddigi tanulmányterv alapján a következő évre a további terveztetés, persze a lényeg az építés.Átnézve a Közlekedési tárca kétéves költségvetési lehetőségeit az látszik, hogy az autópálya építésén túl nagyon kevés forrás van benne az infrastrukturális fejlesztésekre, másra koncentrál ez a kétéves költségvetés. Mi változatlanul elsőszámú feladataink között kezeljük. Péter
Előzmény: Thernitibi (226)
Thernitibi Creative Commons License 2000.10.21 0 0 226
Polgármester úr, kedves Péter

Ki, és mi az oka annak az áldatlan állapotnak, ami a Jelki tér Sükösd (híd) irányából Szeged felé, valamint a Budai-Nagy A. (híd felől) utca, és Dózsa Gy. út kereszteződését jellemzi. Mit tesz a város azért, hogy az elkerülő utak építése (gondolok itt a szegedi, és 51-es, valamint 51-es, és híd közötti szakasz) folytatódjék? Miért nem segít ebben az állam?
Végezetül, ki a felelős Baja forgalomszervezéséért?

Széll Péter Creative Commons License 2000.10.21 0 0 225
Kedves Zoltán! Természetesen utánna fogok nézni a pontos jogszabályi környezetnek, de olyasmit adtál a számba amit én nem mondtam. Azt mondtam, hogy minden különösebb nehézség nélkül megszerezhető. Semmiféle olyanról, hogy ki kinek adja tovább én nem mondtam egy szót sem. Úgy tudom, hogy a Polgármesteri Hivatalnak ingyen, minden különösebb eljárás nélkül adják át, az én ismereteim szerint bárki másnak pedig meghatározott díj ellenében. Hozzáteszem, ezt csak az emlékezetemre alapozom, de utánna nézek. Az már egy másik kérdés, hogy az önkormányzat kizárólagos tulajdonában lévő gazdasági társaság az a város szempontjából nem egy akármilyen kht., hanem az önkormányzat kötelező és nem kötelező feladatainak elvégeztetésére alkalmazott egyik lehetséges forma. A feladatok elvégeztetése történhet ugyanis hivatali, intézményi, gazdasági társasági, alapítványi valamint arra jogosítvánnyal bíróval való szerződéses formában.
A Billás történet egy hosszú és bizonyára több oldalról megközelíthető történet. A hivatal munkatársai az első perctől kezdve ismertették az Árt előírásait és ahhoz a tervezőnek kellene igazodnia. Sajnálom azokat akiket egy nem túl előnyös szerződéssel hitegettek, de ez elsősorban a szerződő ill. előszerződő felek belügye, ahol persze felvetődhet a hitegetéssel okozott károkozás kérdése is. Amiben módomban állt igyekeztem segíteni az egyik idősebb néninek. Péter
Előzmény: lovretity (224)
lovretity Creative Commons License 2000.10.14 0 0 224
Kedves Péter!
Köszönöm a válaszaidat.
1; A környezetvédőkre is tartozik az ügy, ők kivonultak, konstatálták az eseményeket és az elkövetőre kiszabták a maximális ( 40 ezer) forintos bírságot. Újabb kiszállást csak rendőri jelenléttel vállalnak, tekintettel az érintettek számbeli fölényére és fenyegető fellépésére. A Te - valamint a rendőrség - segítségét azért kérték, mert nyilvánvaló, hogy a "vállalkozónak" nincs semmilyen engedélye.
2; A Billára adott válaszodat kritika nélkül kell, hogy elfogadjam, mert semmilyen konkrét információval nem rendelkezem.
3; A harmadik kérdés igen problematikus, mert az én szegényes jogi ismereteim alapján törvénysértést követtek el. Sem a BM, sem a Hivatal adó osztálya nem adhat ki személyi adatokkal kapcsolatos információkat egy vállalkozás számára. Jó lenne tudni, hogy ezt milyen jogszabályi felhatalmazás alapján teszitek mégis.
Üdv: lovretity
Előzmény: Széll Péter (223)
Széll Péter Creative Commons License 2000.10.13 0 0 223
Kedves Zoli! Valószínűleg a légmozgás iránya miatt én még nem éreztem, de köszönöm, hogy jelezted.Én is úgy gondolomk, hogy vannak olyan vonatkozásai (vállalkozási engedély, adózás, környezetvédelmi szabálysértés) ami a mi dolgunk lehet, jelezni fogom a rendőrségnek is, de nagyon meg lennék lepve, ha a környezetvédelmisekre nem tartozna (pl. levegőszennyezés ).
A Billa ügye nem egyszerű, elsősorban a közvetlenül érintettek miatt sem. Klasszikus példája annak a külföldi beruházónak, aki kiszabadulva az otthoni (pl. német, osztrák)jogszabályi kötöttségekből úgy gondolja szerintem, hogy neki nálunk nem kell betartania semmit. Az első pillanattól kezdve igyekeztünk segíteni a tervezőjüket a vonatkozó néhány rendeleti pontról az ÁRT-ből, szakmai konzultációkkal és amiben ezeken megállapodtunk, mint lehetséges megoldásokon, azokból csak pont azt a kettőt nem tartották be amiben ők is tudták , hogy nincs módunk változtatni. Ráadásul megmutattak egy fényképalbumot, amivel azt akarták bizonyítani, hogy mennyire sokféle megoldásra képesek, de a tervekben ezek tévedésből sem köszönnek vissza. Amikor emlékeztettem erre őket akkor közölték, hogy mit képzelek azok Ausztriában épültek. De nem ez a lényeg. Ha akarnám sem tudnám akadályozni, de nincs ilyen szándékom sem, a betelepülésüket (mert még nincs honnan kivonulniuk), ha néhány alapvető építési előírást hajlandóak lennének betartani a terv készítése során.
A gépjármű-nyilvántartás a Belügyminisztériumból szerezhető be minden különösebb nehézség nélkül. Péter
Előzmény: lovretity (220)
Széll Péter Creative Commons License 2000.10.13 0 0 222
Kedves Mijo! A leírtak engem is felháborítanak, az anyagot átküldtem a Kapitány úrnak, hogy tájékoztatást kérjek. Válasza tájékoztatott arról, az érintettek ügyében mikor milyen intézkedések, büntetések kiszabása történt meg. Ez azonban a lényegen nem változtat.A lehetséges tennivalókról, ha vannak a Kapitány úr részvételével és persze a Polgárőrség vezetőjének részvételével kell egy beszélgetésre alkalmat adó találkozást összehoznunk, hiszen mint ahogy jelzitek is hasonló esetek ha nem is általánosak, de semmiképpen nem is egyediek.A garázdaság, a rongálás nyomai bizony sok helyen és módon tettenérhetők.Péter
Előzmény: Mijo (219)
Mijo Creative Commons License 2000.10.10 0 0 221

Na ilyenkor Zoltán, triplán szeretlek :) !

Mijo

Előzmény: lovretity (220)
lovretity Creative Commons License 2000.10.10 0 0 220
Kedves Péter!
Van e személyes és két társasági kérdésem, ha időd engedi érdekelne a válaszod.
1; A mi utcánkban az utóbbi hónapokban rettentő büdös van (hoozátok nem ér el?). A környezetvédelmi hivatal hivatalos tájékoztatása szerint egy "vállalkozó" teherautó számra égeti a kábeleket, hogy azok fém tartalmát kinyerje. A hivataluk tehetetlen. Állítólag Te és a rendőrség tehetnétek valamit. Hogy áll az ügy?
2; Úgy hallottam, hogy a Billa kivonult a városból, miközben az érintett lakókkal előszerződése volt, akik szintén további szerződéseket kötöttek új lakásokra, házakra. A kudarcban állítólag nagy szerepe volt a Hivatal merevségének és a tárgyalási stílusának is. Mi igaz ebből?
3; Ha a parkoló őrők lefülelnek egy parkolási díjat nem fizető autóst, akkor kinek és milyen célból létrehozott adatbázisát használják a tulajdonos azonosítására?
Előre is köszönöm.
Üdv: lovretity
Mijo Creative Commons License 2000.10.01 0 0 219

Kedves Széll Péter, tisztelettel a figyelmedbe ajánlom az alábbiakat !

Mijo

__________________________________________________________________________________________________

gazo válasz erre | adatok | e-mail 2000-10-01 16:50:24 (30)

Hogy kell-e rettegni Baján? Talán nem mindenkinek kell, de amint a Pécsi Rádióban óvtam az ide érkező vendégeket, helyesen járnak el, ha az EPF-796. frsz.-ú fehér Ladát meglátják, akkor lehúzódnak az út szélére, és mereven előre nézve a pedálokra szegezik a tekintetüket. Különösen, ha nő vezeti a kocsit, könnyen kaphat egy-két ökölcsapást.
Nekem egyébként mindig kellene rettegnem, de nem félek. Mielőtt e sorokat írom, megtettem a szükséges intézkedéseket.
1. Védelmet kértem Gergényi Péter megyei rendőrfőkapitánytól.
2. Ha engem valami baj ér, akkor azonnal megjelenik a Dezső Zoltánnal kapcsolatos rendőrségi beadványaim és az ellene hozott bírósági ítélet az interneten.
3. Az említett, mintegy 100 oldalas dokumentációt letétbe helyeztem.
4. Hasonlóképpen letétbe helyeztem azoknak a listáját, akiknek érdekében áll, hogy eltegyenek láb alól.
Történt a következő: szombaton 11 óra 20 perckor érkeztem haza a piacról kerékpárommal Duna u. 10. szám alatti lakásomhoz. Dezső Zoltán néhány haverjával a lépcsőházunkban lakó testépítő fiatalembert költöztette. Nekem támadt, hogy mit írtam az interneten. Nem azért nem válaszoltam neki - amint azt nyilván közhírré fogja tenni -, mert rettegek tőle, hanem mert sem ez ideig, sem ezután nem részesítem abban a megtiszteltetésben, hogy szóra méltassam. A zakómat, melyet rángatott, eldobtam. Undorodtam tőle, amit megérintett.
Nos, ennyit a rendőrségnek, hogy számomra milyen Baján szombat délelőtt a közbiztonság.
Az internetre egyébként semmit sem írtam, mivel ez ideig nem tudtam kezelni. Így azt sem tudtam, hogy mi volt rajta. (Most már tudom.) Amíg részleteiben ismertethetem az ügyet, álljon itt adalékként az eltelt néhány év rövid bajai közbiztonsági vázlata!
Egy fiatal újságíró megírta, hogy egy fekete autó tulajdonosa évek óta jogosítvány nélkül száguldozik a városban. Ha pedig összegyűlik néhány százezer forint büntetés, az autós kifizeti, majd tovább száguldozik. Erre Dezső Zoltán megverte a fiatal újságírót, aki pedig közbe mert lépni a védelmében – egy idősebb korosztályú tanár -, azt leköpte. Szóvá tettem a dolgot a Pécsi Rádióban, - akkor még ritka volt az újságíró verés -, a hírt a Kossuth Rádió is átvette. Ettől kezdve a továbbra is jogosítvány nélkül száguldozó – itt a rendőrségi szóhasználatot alkalmazom - „úriember”, napi átlagban legalább kétszer megfenyegetett, a nap minden szakában ocsmány szidalmakkal ordított a város minden pontján. Amikor pedig leköpött, a bíróság elítélte. (Megemlítem, hogy soha senki nem merte bíróság elé citálni. Az addigi ítéletek hivatali feljelentésre történtek, köztörvényes ügyekben.) Hogy mennyire félnek tőle a nők, mi sem bizonyítja jobban, hogy megverte a Petőfi Népe rendőri riporternőjét is, aki szóvá tette, hogy a Dózsa György úton egy anyát bántalmazott, akinek a kocsiban levő két kisgyermekét a kiállt sokk miatt pszichiáterhez kellett járatni. Hogy ez esetben miért nem történt feljelentés, az érthető. Melyik édesanya merne feljelentést tenni, ha kilátásba helyezik neki, hogy megölik a gyermekeit?
Egyébként jómagam felhagytam azzal, hogy a rendőrséget beadványokkal terheljem, Dezső Zoltán több alkalommal el akart ütni, egyszer pedig majdnem halálos balesetet okoztam miatta. A Duna utcában félre rántotta a kormányt, mintha nekem akarna jönni. Miután én önkéntelenül ugyanezt tettem, majdnem elütöttem egy kislányt, aki a Duna utcában a járdán játszott. Levelezőtársaim nyilván megkérdezik, hogy tettem-e feljelentést. Igen, minden alkalommal. Legutoljára egyébként saját ügyemben akkor, amikor Dezső Zoltán több alkalommal a kis unokámat rémisztgette. Egy kétéves gyermek még nem tudja, hogy mi az az ocsmányság özön, ami ilyenkor elhangzik, de azt érzékeli, hogy egy félelmetes kinézetű egyén ordít a nagyapjára. Azóta fél itt Baján a gyermek. Még egy bejelentést tettem, amikor szeptember 22-én reggel az Oltványi utca bejáratánál Dezső Zoltán egy főiskolai tanárnőt inzultált.
Lehet, hogy Dezső Zoltán most már érzi, hogy csicskásai lassanként elhagyják. Ha igaz, hogy egyszer fizikai értelemben is emberére akadt, akkor legalább három nőt kell leütnie, hogy nimbusza helyreálljon. (A vezéri szerepért ugyanis állandóan bizonyítania kell.)
Ha csak nem sikerül megszervezni azt a polgári ellenállást, ami Baját ismét mindenki számára biztonságos várossá változtatja.

Dr. Gál Zoltán
Baja, Duna u. 10. fszt. 3.


__________________________________________________________________________________________________

Mijo válasz erre | adatok | e-mail 2000-10-01 18:17:10 (31)

Kedves Zoltán, szívből örülök hogy közöttünk látlak, annak már kevésbé, hogy ilyen apropóból ! Döbbenet amiket leírtál, ugyan a helyi viszonyaink miatt illúziókat nem táplálok, de azért azt nem hittem volna, hogy ennyire eldurvult a helyzet Baján !?
Feltételezésem szerint, eme soraidat észlelve több oldalról is vizsgálatot fognak indítani az arra kompetensek, úgy vélem ismételten igazad van akkor, amikor a nagy nyilvánosságot tekinted véderődnek.

Kérlek, hogy a Who is who? Bemutatkozó adatok. című topicban légyszíves pár gondolat erejéig te is mutatkozzál be, részint azok miatt, akik nem ismernek, részint meg ezzel megerősíteni, hogy nem más nyitott a nevedben freemail alatt elektronikus levélcímet !

Üdvözlettel: Mijo


[előzmény : gazo, 2000.10.01 16:50]

__________________________________________________________________________________________________

Mijo válasz erre | adatok | e-mail 2000-10-01 18:24:17 (32)

Tisztelt MINDENKI !

A Petőfi Népe bajai újságírója, dr. Gál Zoltán írására úgy volna tisztességes, hogy mindenki aki egy kicsit is úgy véli, hogy köze van a Bajai régió Fórumhoz, véleményével kíséreljen meg reményt adni ennek a köz szolgálatában élő, és becsületben megőszült embernek ! A mindenki alatt, még a Petőfi Népe jeles munkatársait is eltudnám képzelni, hogy a sunnyogó képviselők és egyéb prominensek megjelenését ne is említsem.

Köszönöm: Mijo


__________________________________________________________________________________________________

E_Rita Creative Commons License 2000.09.28 0 0 218
Kedves Péter !
Engem ez a "forráshiány" kissé aggaszt! Úgy érzem, hogy most gyorsan megtettétek a döntő lépést egy beruházás végrehajtásához, csak arról nem beszélt senki, hogy a rendszer használata ezen kívül mennyibe fog még kerülni. Mert az adatok előállitásának, megvásárlásának is lesznek költségei. Egy része megvehető a szolgáltatóktól, más részét a Hivatalnak kell megoldani, melynek valószínűleg hardwer igényei is lesznek (digitalizálás). Márpedig ha továbbra is forráshiány lesz, akkor lehetetlennné válik a rendszer használata. Mintha vennék egy autót, de nem tudom, hogy honnan lesz bele üzemanyag, és ha lesz akkor mennyiért, illetve meg tudom-e fizetni.
Rita
Előzmény: Széll Péter (217)
Széll Péter Creative Commons License 2000.09.26 0 0 217
Kedves Rita! Az adatokkal való feltöltése a térinformatikai rendszernek nyilván nagyon összetett és nehéz feladat. Az előzetes becslések szerint néhány hozzáértő ember kb. egy-másfél éves munkáját kívánja meg, ha nem többet. Ennek a munkának fontos része a bevitt adatok naprakész, valós volta, ezért a folyamat részeként természetesen megállapodásra és az adatok egyeztetésére lesz szükség amikor az egész folyamat elindul. A szándékról az ügy egy korábbi fázisában már váltottunk levelet a szolgáltatókkal, de akkor a forráshiány a továbblépést megakadályozta. Most ismételten felvesszük velük a kapcsolatot a megállapodás és az azt követő adatszolgáltatás kialakítása érdekében. Péter
Előzmény: E_Rita (216)
E_Rita Creative Commons License 2000.09.25 0 0 216
Kedves Széll Péter !

Nagy lépésnek tartom, hogy felkerültek az előtejesztések a város honlapjára, köszönet érte. Átolvastam néhányat, és a Gipspán rendszerrel kapcsolatos előterjesztéshez egy-két gondolatom:
A leirtak alapján a rendszer - mivel kifejezetten Önkormányzati feladatok kiszolgálására készült, valamint a hivatalok által vezetett nyilvántartások törvényileg szabályozottak, - vélhetően megfelel az elvárásoknak, kitűzött céloknak.
A jó szoftwer mögé azonban megfelelő adatok is kellenek, melyek ebben az esetben nem csak az Önkormányzatnál, hanem más hivataloknál, közüzemi szolgáltatóknál vannak. Vajon ezek is rendelkezésre állnak, ha igen milyen formában? A helyben meglévő, kézi nyilvántartásu adatok is megfelelnek az adatbázis létrehozásához? Minden adatfeldolgozó rendszer legfontosabb része a tökéletes adatbázis, melyet ebben az esetben itt helyben kell megvalósítani.
Valoszinüleg ezek átgondolt kérdések, de az előterjesztés olvasása után felmerültek bennem.
Rita

Széll Péter Creative Commons License 2000.09.18 0 0 215
Kornél! Valószínu, hogy félreérthetoen fogalmaztam, mert egyébként biztosan értenéd, hogy mire gondoltam. A polgármesternek és az alpolgármestereknek is elsosorban a testületi döntések megszületéséig van saját véleményének, álláspontjának képviseletére. Az ellenvéleményt magának azután is megtarthatja, de utánna már csak a polgármesternek van lehetosége három napon belül felfüggeszteni a döntés végrehajtását és a téma újratárgyalását elrendelni másnak nem. Az önkormányzat muködését ilyen szabályok határozzák meg. Egyébként pedig a továbbiakban minden tisztségviselonek a döntés végrehajtása a kizárólagos feladata. Otthon vagy csendes sörözés közben persze azt gondol amit akar. Ami viszont itt történik az mégis az írásbeliség egyik formája, tehát nem az ellenvélemény eltitkolásáról van szó, hanem a feladat által meghatározottakról. Péter
Előzmény: Matkovits (214)
Matkovits Creative Commons License 2000.09.18 0 0 214
Kedves Péter!
Már miért nem szólalhatsz meg akkor, ha a hivatalostól eltér a véleményed?
Nyilvánvaló, hogy a testületi döntések (amik úgy rémlik a mi meggbízásunk alapján születnek) eltérőek. Egy polgármesternek (helyettesnek) azt végre kell hajtania és KÖTELESSÉGE elmondani ellenvéleményét - éppen tisztánlátásunk érdekében.
Jelesen; ha a hivatalossá vált döntéssel nem értettél egyet a szavazás előtt és során, azt nemcsak a képviselők tudhatják, hanem mi is. Amennyiben elmondod érveid - ami gondolom ott is elhangzik Tőled, vagy valamelyik veled egyetértő képviselőtől - csak tájékoztatási kötelezettséged teljesíted. A másik kötelezettséged - netán egy rossz döntés végrehajtása - ezzel nincs összefüggésben, hanem egy összetett feladat része.
Nem annyira Neked írom, hanem az alpolgármestereknek, képviselőknek, akiket valóban nem szólíthatsz fel a demokrácia egyik elemének - a tájékoztatásnak - gyakorlására. Ebben az egyben egyetértek.
Kornél
Előzmény: Széll Péter (213)
Széll Péter Creative Commons License 2000.09.18 0 0 213
Zoli! Senkitol semmit nem vettem el és bárkinek , így az alpolgármestereknek is szabad akaratán múlik csak , hogy beszállnak-e vagy sem.Ha már a véleményemet kérdezted, akkor azt gondolom, hogy nincsenek könnyu helyzetben, hiszen ahogy engem , oket is köti bizonyos mértékig vállalt feladatuk, amibol szerintem az következik, hogy nem szólalhatunk meg olykor tisztségviseloként, máskor pedig (ha a hivatalostól eltéro a személyes álláspontunk) magánemberként. Az ellenvéleményt is a feladat adta kötöttségek figyelembe vételével képviselhetjük. Az o feladatkörük egyébként is az amivel a polgármester megbízza (ez tételesen megtörtént). Ezzel a feladattal egyiküket sem bíztam meg, hogy hivatalból vegyenek részt a beszélgetésben, de természetesen az ellenkezojére sem ösztönöztem oket. Péter
Előzmény: Törölt nick (212)
Törölt nick Creative Commons License 2000.09.12 0 0 212
Kedves Péter!

Kérdésem talán nem is neked szól, de lehet hogy mégis van véleményed.

Az alpolgármestereid miért nem szólalnak meg itt a fórumban?

Nincs rá lehetőségük pl: elvetted a gépeiket vagy eltiltottad őket az internetezéstől vagy túlterheled őket munkával vagy ... ?

Miután mindketten közéleti emberek, igy nehezen hiszem el, hogy nincs véleményük!

Talán még egy dolog lehet, hogy félnek ha elmondják a véleményüket, akkor retorzió érheti őket.

Kérlek Péter csak azt ne válaszold, hogy őket kérdezzem, mert már számtalanszor próbálkoztam, de nincs válasz a részükről.

Zoli

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!