"Adtak el a 400-as buszokbol kulfoldre? pl 405-os van valahol Bp-en kivul? "
405-os van Kalovy Vary-ban, de mas 400-as buszok is vannak ott. Ezen kivul a 400-as csaladbol biztosan vettek mashol is.
Rekord jarmuelettartamok:
1. a fogas teherkocsijai kozott meg ma is uzemelnek 1874-es beszerzesuek. A sarga fogas potkocsijai kidobasukkor (1973) elertek a 100 evet.
2. a Rackevei HEV-en a P I-esek egeszen a '70-es evekig uzemeltek, ezek 80 evesek lehettek, mikor selejteztek oket. Egy ilyen HEV kocsi van a muzeumban.
3. Az 1000-esek kb. 75 evesek voltak kidobalasukkor.
Hát ez elég tré, mert ha bejön a keletibe egy miskolci vonat..., na akkor kell majd megnézni mi lesz a 7-es megállójában!
Erre lehet mondani menjenek metróval, de Dél-Budára hogyan, hány átszállással????????
Gratulálok kegyetlen jók a képek külonösen a 3720-as (ha jól emlékszem) piros-fehér (szívemnek oly kedves) színben, csoda, hogy a fradisták egybe hagyták.
Bengali eredeti szinezes, a 100-as Miskolci villamos, 41-es villamos korai verzioja, es a 3722-es szines abraja megtalalhato:
http://galahad.elte.hu/~nza/beng
Ma reggel egy 47-es utott el eleg kemenyen egy autot az Etele ut es Kalotaszeg utca kozott. A szamat nem jegyeztem meg. A villamosok egeszen a Bartfai utca es az Etele kozott felutig feltorlodtak.
A HEV villamoson keresztuli osszekotesekre: ket problemas hely volt: az Arpad hidon keresztuli utvoanalnal a Marx teren eleg kis sugaru iveken kellett volna vegigmenni. Hasonlo a helyzet a Mariassy ut fele.
A helyes megoldas: Margit hid -> Bem ter -> Margit korut (volt a BEM utca felol kozvetlen bekanyarodas a hid fele - bar ez eleg szuk ive lehetett, de lehet visszafogni a Kisrokus utcanal is) -> Margit hid -> Nyugati -> Kiskorut -> Ulloi ut -> Nagyvarad ter -> Orczy ut -> Fiumei ut -> Kerepesi ut -> Godolloi vonal (illetve Vagohid fele Nagyvarad ter -> Haller ut -> Soroksari ut -> Vagohid) Erdemes megfigyelni, hogy itt mindenhol a kello sugaru iv volt (pl. a 24-es mai kikanyarodasa a Soroksari utra).
Nem rossz az Arpad hid -> Rakospalota -> Rakosszentmihaly utvonal sem, ezt is HEv altal bejarhato vonal volt.
No mi van a masik kerdessel? Hol lehet HEV-eket forditani az egyes vonalakon? Es metrokocsit?
A városháza enyhíteni szeretné a szigorú takarékossági programot
Mintegy száz tömegközlekedési járatot érinthet a fővárosban az a tervezet, amelyet a BKV készített arra az esetre, ha nem emelheti hat százaléknál nagyobb mértékben a tarifát. A változásokat tartalmazó tarifafüzet körül nagy a titkolózás, négy példányban létezik, de azokat is bizalmasan kezelik.
Most már úgy tűnik, nem lehet elkerülni azt a hat-hét százalékos üzemidőcsökkentést, amelyet eddig csak válságtervként emlegettek a BKV-nál. Az azonban már biztos – bár vannak még reménykedők –, hogy a mintegy száz járatot érintő szűkítő intézkedést életbe kell léptetni, a BKV-nak a pénzügyi tárca továbbra sem engedélyezi a hat százaléknál magasabb mértékű áremelést.
– A BKV kénytelen gazdasági egyensúlyát fenntartani, ha a fővárosi önkormányzat elrendeli, életbe léptetjük az egyes járatok megszüntetését, ritkítását, csúcsidei csökkentését, a párhuzamos közlekedtetés megszüntetését is tartalmazó válságtervünket – mondta Aba Botond, a BKV Rt. vezérigazgatója. A társaság nem kapott tőkeinjekciót, világbanki hiteleit sem vállalja át senki, ezért főként a viteldíjakból tartja fenn magát. A hatszázalékos tarifaemeléstől várható pluszbevétel azonban nem elég az infláció kiegyenlítésére, a társaság kénytelen az üzemeltetésen spórolni. Az utasokat is érintő negatív változásokat elsősorban a kevésbé kihasznált járatokon tervezik. Ezek között lesz olyan is, amely költségesen működtethető, külvárosi villamos-, vagy trolijáratok megszüntetését, s helyettük buszok üzemeltetését javasolja.
A vezérigazgató azt is elmondta, a kisebb áremelés miatt a társaság mintegy két és fél milliárd forint pluszbevételtől esik el.
A városüzemeltetésért felelős szakemberek szerint elhibázott döntés lenne két százaléknál nagyobb szűkítést bevezetni, ezért remélik, nem játszották még le a tarifaemelési játszmát. Egyesek azt is elképzelhetőnek tartják – és információink szerint ettől a pénzügyi tárca sem zárkózik el –, hogy nagyobb mértékű infláció esetén év közben korrigálják a BKV-tarifát.
Lapunk birtokába jutott információk szerint több mint húsz villamos-, troli- és autóbuszjárat szűnne meg a BKV teljesítménycsökkenésének végrehajtásával. Ezek között van a 7A, a 9-es, 10-es, 15-ös buszok, a 17-es és 2A villamosok, a 74A jelzésű troli. A csömöri HÉV-et busz váltaná fel. Néhány busz esetében megszüntetnék a gyorsjáratokat is, többek között a 4-es, 17-es, és a 193-as vonalán. A többi, körülbelül nyolcvan érintett járat esetében csak ritkításról lenne szó. Lapunkkal Vajda Pál főpolgármester-helyettes közölte: ő mindent megtesz azért, hogy ne szűnjenek meg járatok, mert azok újraindítása túl drága lenne. Bármiféle válságintézkedést csak a közlekedési szakemberekkel történt további tárgyalás után tud elképzelni. A főpolgármester-helyettes közölte: óvatosan kell bánni az olyan kijelentéssel is, amely szerint a tömegközlekedést negyed tízkor le kell állítani. A legfontosabbnak azt tartja – s ezt fogja képviselni a jövő heti koalíciós megbeszéléseken is –, hogy a tömegközlekedés 63 százalékos aránya ne csökkenjen az egyéni közlekedés 37 százalékával szemben, különben káosz lesz Budapesten, ami kihat az egész országra.
"Emost mondom hogy a BKV bele fog bukni a 405-412-435 trioba."
Meg is erdemlik. Aki tobb eves protipus-tapasztalatok nelkul rendel ekkora mennyiseget, annak ugy kell. Szerencse, hogy a Ganz-metrobol nem rendeltek rogton 50 szerelvenyt...
A tatai rendszert tudtommal az indokolja, hogy igy nem lehet kijatszani a dijfizetest. Sokszor elofordult, hogy megvette az utas a jegyet a sofornel, de nem lyukasztotta ki. Vagy csak akkor, ha neadjisten jott az ellenor. Most ennek vege, gondoljak.
Amikor meglattam a Zala Volan kijelzoit, aszittem hulyet kapok. Valoban elso dij: az ev legnagyobb baromsaga, amit a varosi kozlekedesben elkovettek. Mondjuk hatravan meg egy honap, gondolom a BKV meg sikraszall a versenyben... :)
"esetleg a csatlakozás miatt néhány 10cm-es szakaszon nem kap feszültséget. Nagy hülyeséget mondtam?"
Nem mondtál nagy hülyeséget, sőt. Pont akkor vijjog/csönget, ha nem kap áramot a vezetékről. Ha leesik az áramszedő, ugyanezt csinálja. Hasonló cipőben járunk, én nyomdászként vagyok közlekedésmániás. :-)))
Megint én, ismét egy kérdéssel: a trolik a pályák bizonyos pontjai valamilyen (vész)jelző hangot adnak. Az orosz csodák csak "csengetnek", az Ikarusok inkább "víjjognak". Ez a hang mit jelent?
Egy ilyen állandó pont van ott, ahol a Király utcában a 70-es metszi a Körútat, amikor a Városliget felől jön. Én arra gondoltam, hogy mivel ott megy a 6-os villamos vezetéke is, esetleg a csatlakozás miatt néhány 10cm-es szakaszon nem kap feszültséget. Nagy hülyeséget mondtam?
Ja, igen. Ne haragudjatok, ha néha olyat kérdezek, ami számotokra evidens, de én tényleg csak műkedvelő vagyok. Nagyon régóta érdekelnek a tömegközlekedés műszaki kérdései, de sajnos nem ez a szakmám (informatikus vagyok), tehát marad az autodidakta tanulás.
A 400-asokból most a a 412, 417-es ( Gyk.: A 412 csuklós változata) megy Nyugat Európai piacokra (Németország, Anglia), a 405-ösökböl Görögországban fut egy nagyobb széria.