Keresés

Részletes keresés

névtelen Creative Commons License 1999.12.08 0 0 2132
Ez így tényleg túl sötét.
Az a kérdés, hogy mit mernek ebből megcsinálni.. ha összeomlik Budapest tömegközlekedése, akkor bedugul az autóktól, ha bedugul megáll a város, és nem csak Demszky, hanem a kormány is bukik.
Nem tudom, hogy a FKGP mire játszik, de a pesti főnökük (Liebmann Katalin) ma épp a magas bp.-i környezetszennyezésről beszélt és megoldásnak a tömegközlekedés részarányánaak nagyarányú fejlesztését mondta. És nem a "tiltsuk ki a régi autókat" tip. mellébeszélést... Ez persze nem sok, de ez eléggé előremutató volt...

Megszüntetnek 1000km vasúti mellévonalat, kipusztítják a BKV-t... ez sajna nagyon koncepcionálisnak tűnik, nem tudom, hogy mi a háttere, de megérzés, hogy nem merik megcsinálni... lehet, hogy ez is elterelő hadművelet???: a tömegközlkedés mindenkit nagyon közelről érint. Aki mindig autóval jár, azt is, a dugók, rossz levegő, stb. miatt!
Így pl. nem vesszük észre annyira a burkolt adóemeléseket stb...

Előzmény: DLala (2128)
division by zero Creative Commons License 1999.12.08 0 0 2131
UV átépítés: tudom, hogy nem a legjobb megoldás, csak azon gondolodom, hogy mivel sok száz új villamosra biztos, hogy még sok évig nem lesz pénz, lehetne-e kevesebb pénzből kezdeni vallamit a meglévőkkel, hogy viszonylag színvonalas állapotban kitartsanak az újak beszerzéséig.
De úgy tünik, hogy a fénycsővekben és az új vezetőállás ajtóban merül ki a korszerűsítési keret...
division by zero Creative Commons License 1999.12.08 0 0 2130
ez az UFO szerintem is borzalmas, egyszerűen nem illik ebbe a városba...
plusz nem egy olyan vonalra ahol az átlagsebesség olyan 20-25 körül lehet...
ez egy csupaüvegfelhőkarcolós városba illik, ahol 100-al száguldanak legalább a villamosok...

persze ha felszállunk rá akkor elvisz, de szeretni soha se fogom...

Előzmény: John Howard (2112)
division by zero Creative Commons License 1999.12.08 0 0 2129
hát ez az...
Előzmény: DLala (2128)
DLala Creative Commons License 1999.12.08 0 0 2128
Sajnos elkeseríto hírem van. Lesz akinek új és felnyitja a szemét és lesz aki már úgyis tudja.
Városházi ismerosöm és kormánypárti ismerosöm is szóról szóra ugyanazt mondta. Megpróbálom röviden és közérthetoen leírni.
Egyfelol a kormány meg akarja szívatni Demszkyt és amíg o a fopolg.m. addig egy büdös vasat sem fog kapni a város a költségvetésbol közlekedési célokra. Ez fix. Rá akarják kényszeríteni Demszkyt, hogy nyúljon hozzá a metrópénzhez. Abban reménykednek, hogy ha drasztikusan esik a BKV színvonala, az emberek majd kórusban fogják követelni Demszky távozását és majd a kormányra fognak szavazni.
Másfelol Demszkyék arra játszanak, hogy megpróbálják a kormányt felelossé tenni a helyzetért, minél rosszabb a BKV-nak, annál jobb alapon és majd az emberek kórusban fogják követelni a kormány távozását és a mostani ellenzékre fognak szavazni.
Sajnos mindkét tábor beásta magát és a fentieket véresen komolyan gondolják. Mindegyikük úgy véli, hogy o van nyero helyzetben és az ido neki dolgozik. Merenghetünk itt a szép idokön de a jövo nagyon, nagyon sötét. A fejlesztésekre (bármilyenre) egyelore keresztet vethetünk.

Ok játsszák a kisded játékaikat, mi meg le vagyunk szxrva. Miért van ez? "Tetszettek volna uraim forradalmat csinálni!"

DLala, aki most nem tudja eldönteni, hogy sajnálkozzon inkább vagy dühöngjön. Mindenesetre intézkedni kezd gépjármu beszerzése irányában. :(

kivi Creative Commons License 1999.12.08 0 0 2127
Ez egy valódi fotó, vagy odaszerkesztette valaki az ufo-t?
Előzmény: John Howard (2112)
Alfred Creative Commons License 1999.12.08 0 0 2126
1. Nem baj, ha néha műszaki irányba is megy a topic, az internet, és ezen belül a Tasztal is néha túl filozofálgató, lelkiző.
2. Csuklós UV kivett motorjai. Valahol azt olvastam, hogy a nehéz befüggesztett középrész miatt megnőtt tengelyterhelést csökkentették a kivett motorokkal. Ezt ne vegyétek készpénznek, halvány emlékeimben él csak.
Előzmény: NZA (2093)
gbacsi Creative Commons License 1999.12.08 0 0 2125
Csatlakozom az elottem szolohoz. Enis szivesen varok, mindenfele allaglistat, buszokrol, villamosokrol, stb.
Egyebkent meg szerintem azert nem mindegy mifele jarmuvejet vaesz a BKV. Tok szar, rossz konstrukcioju gepek nem kellenenek. PL.412-esek, ugye. Kivulrol szep, na de a belseje. A 4-esen csucsban iszonyatos preselodés van.

/off megtaláltam az ékezeteket
/on

Törölt nick Creative Commons License 1999.12.08 0 0 2124
81 es ugy: lattam kedden arra egy nagyon nagy szamu (60?) kocsit, ment haza Gyali utrol Furstbe.
Meg valoszinu, hogy mar az, mert 05, 06 ben van az otoson, es ugye ok a teszterek.
Laca
Előzmény: Lajoska (2118)
Törölt nick Creative Commons License 1999.12.08 0 0 2123
Ne vitatkozzunk mar itt azon hogy mit igen, meg mit ne vegyen a BKV: vegyen meg csuklos trolit, 60 metres metrot, 18 meteres buszt: tok mindegy, csak menjen, es tunjon ugy mintha meg akarna feleni a felmerulo utasigenyeknek.
A peldak termeszetesen kepletesek.
Trolis emberunk- KAba- eltunt pedig nekem is igert am trolis aTlaglistat.
szedlmajer@kgazd.bme.hu
Amugy barmilyen jelenlegi jarmuparkal kapcsolatos listat szivesen varok.
LAcus1
Előzmény: John Howard (2112)
Törölt nick Creative Commons License 1999.12.08 0 0 2122
Ezer bocsanat Lajoska, hogy elirtam a 15-ost. Valoban AVM-es kivalo vonal. 041-et en sem tudom, amolyan kakukktojasfele. En ma BP 1250-nel mentem, es nem siraly, sot belurol kisse lepusztultnak tunik, pedig stabil tagja amugy a 8-as fordanak.
Kuldjel legyszi barmilyen buszos allomanylistat, epedve varom.
Lacus1
Előzmény: Lajoska (2118)
gbacsi Creative Commons License 1999.12.08 0 0 2121
Bocs, hogy 2x ment.
gbacsi Creative Commons License 1999.12.08 0 0 2120
A 3 kocsis Tatra kozepso kocsija szerintem nem hajtott. Amugy csakis azert vannak kozepen is vezetoallasos kocsik, mert annakidejen, mikor a csehek az adossaguk fejeben adtak ezeket, akkor ugyanannyi volt az ara a motorkocsinak vezetoallassal, mint a sima potkocsiknak. Kedvenc BKV-nk hat csak ilyeneket szerzett be. Remelem jol tudom.
gbacsi Creative Commons License 1999.12.08 0 0 2119
A 3 kocsis Tatra kozepso kocsija szerintem nem hajtott. Amugy csakis azert vannak kozepen is vezetoallasos kocsik, mert annakidejen, mikor a csehek az adossaguk fejeben adtak ezeket, akkor ugyanannyi volt az ara a motorkocsinak vezetoallassal, mint a sima potkocsiknak. Kedvenc BKV-nk hat csak ilyeneket szerzett be. Remelem jol tudom.
Lajoska Creative Commons License 1999.12.08 0 0 2118
"en ugy tudom hogy 040-ig (kb) van AVM a buszokon, folotte DIR."

én is így sejtem. 042-t a 4-esen láttam, URH-val, a 040-et a 15-ön AVM, kérdés a 041...

"040 ig kell 78,5,12-t adni 040 felett 4,15,16,81"

no way...040 (041)-ig 78,5,12,15 mert a 15 ios AVM
041 (042)től 4,16,26,81.
apropó a 81 már 412-es? ritkán járok arra...

Amúgy mentem ma a BU 06-69-cel a 76-oson. Sirály 92-es...

Lajoska

Előzmény: Törölt nick (2108)
gbacsi Creative Commons License 1999.12.08 0 0 2117
Szasztok!

Tegnap lattam egy UV-s menetet a Boraros teren a hidra menet. Kar, hogy utast nem szallitott, mert le volt rohadva. Bisztos a Fehervari utra ment, Budafok fele. Sajnos a palyaszamokat nem lattam.

Bölény Creative Commons License 1999.12.08 0 0 2116
Szerintem egyáltalán nem borzalmas. Ha jobban megnézitek, akkor majdnem olyan szép kopoltyúi vannak, mint az UV-nek... :-))) A kérdés az, hogy a jó magyar pályákat hogyan bírná egy ilyen. Ha bírja, akkor gyühet!

Van arról adata vkinek, hogy az IK200-as és 400-as sorozatainak fenntartása hogyan aránylik egymáshoz? (Ugyanez UV/Ganz/Tátra viszonylatban is érdekes lenne.) Arra emléxem, hogy az üzemanyagköltség nagyjából egyforma, dacára a modernebb motoroknak. (Még szép, araszolva minden motor sokat eszik.)

Előzmény: John Howard (2112)
lazar Creative Commons License 1999.12.08 0 0 2115
Emberek, modern cuccra is lehet UV-szeru kasznit rakni, es
akkor a kecske es kaposzta jol ismert esete forog fenn. Nem a kasznitol megy a vilamos, hanem a menkutol.

Armand

John Howard Creative Commons License 1999.12.08 0 0 2114
Egyszer a nyáron sikerült egyszerre gyorsítanom a kocsimmal egy Tatra-szerelvény mellett a Hungária körúton (nem volt könnyű, úgy gyorsít, hogy na), a középső kocsiból nem hallottam motorhangot a lehúzott ablakon keresztül. Lehet, hogy nem megy át erősáramú csatlás? Szakértők! Lehetséges, hogy a középső kocsi "dögvontás"?

Előzmény: GTS (2103)
Csokis2 Creative Commons License 1999.12.08 0 0 2113
Ez a szopottgomboc UFO lesz az uj 6-os? :-( Remelem megmarad fantaziakepnek.
Előzmény: John Howard (2112)
John Howard Creative Commons License 1999.12.08 0 0 2112
bagojj!

Azért EZ szerintem borzalmas!!!

Üdv:
John Howard

Előzmény: Törölt nick (2105)
Törölt nick Creative Commons License 1999.12.08 0 0 2111
De amint írtam, nem címzett támogatás!
Tehát NEM!
Előzmény: Carpy (2043)
Bölény Creative Commons License 1999.12.08 0 0 2110
Bagojj, igazad vagyon! Valóban, a magyar ipar gyártson alacsonypadlós villanyost. De jót! Mert ha valami ócskaságot sikerül kihozni, akkor eltapsoltunk egy halom pénzt, aztán semmivel se lett jobb. Aztán ne felejtsük el az üzemeltetési körülményeket is hozzáemelni, mert ugyanaz lesz, mint a 412-essel. Sőt, talán ezzel lenne érdemes kezdeni, aztán ha ez megvan, akkor hozni az új járgányt. Ha meg erre az egészre nincs pénz és szakértelem, akkor kár erőlködni, maradjon az UV, mert az mégiscsak gurul.
Előzmény: Törölt nick (2105)
NZA Creative Commons License 1999.12.08 0 0 2109
Ausztriaban is mukodik a Bombardier egy reszlege, a linzi 10-tengelyes csuklos villamost a Bombardier-Rotax ceg keszitette Becsben.
Előzmény: Madár Béla (2106)
Törölt nick Creative Commons License 1999.12.08 0 0 2108
Hali,
en ugy tudom hogy 040-ig (kb) van AVM a buszokon, folotte DIR.
Ez peldaul neheziti a beosztas rugalmassagat:
040 ig kell 78,5,12-t adni 040 felett 4,15,16,81
Baszeg, lehet hogy hulyeseg: 4-es busz most AVM-es (asszem nem).
Erdekesseg: buszvezeto magatartas rol.
Atlagos kedd du. 4 kor olyan tomeg volt a 22 es vonalan, hogy kezdett atomatikusan szinte atfordulni a menetrend, ez oke, Obuda uig diszpecsere is eigyekezett tajekozodni, ill tajekoztatni (pl Moszkva teri indulasnal jelentkezest kert.)
DE. a haverom nyomta a 9-es forgalmit, mentem vel egy kort: elotte indulo busz menetrend szerint utanna kellett volna elmennyen, de buszvezeto elment elobb (moszkvarol). Tancsicsnal bevarta, atadta a vegallomasi felszallokat a haveronak. Itt Keszin a DIR nem megy amugy. 1 percre rank elsartolt, es az elso megalloba elhagyott minket. Moszkvara beert egy perccel elottunk, itt a haveromat, aki egyebkent peldas magatartassal igyekezett a menetrendszeruseget tartani, megint bevarta...
Hova rohant az emlitett sofor?
Ha az utas ezt latja, akkor jogos a felhaborodas, hogy a BKv buszai egyszerre jarnak.

Laca, Ziu forever

Előzmény: SzigDani (1954)
Madár Béla Creative Commons License 1999.12.08 0 0 2107
Ja és persze ilyen is van: www.bombardier.com
Előzmény: Madár Béla (2106)
Madár Béla Creative Commons License 1999.12.08 0 0 2106
Én úgy tudom, hogy a Bombardier kanadai központú vállalatcsoport, és többek között repülőgépeket gyárt. A Bombardier CanadAir Jet az egy kisebb méretű utasszállító, pl. a Lauda Air járatán repültem ilyennel. Úgy rémlik, hogy a Cessna-t meg a Lear Jet-et is bekebelezte, így a kisebb repülőgépek területén szinte monopolhelyzetbe került.
Előzmény: DAttis (2089)
Törölt nick Creative Commons License 1999.12.08 0 0 2105
szega:
Ha jól megfigyeled, sehol nem írtam, hogy most aztán mindenáron Bombardier villamosokat kell venni most rögtön. Egyébként tavaly november végén voltam egy városi közlekedési konferencián Grazban, ott volt kiállítás is. Meg eljött a Kinnock bácsi is, és bemutatta az ELTIS-t. Na, ott volt Bombardier, hoztak magukkal maketteket. Érdekes jószágok.
Azért írtam, hogy ilyen szép lapos villamosokat szeretnék látni, mert ezek korszerűek, persze messze van még az idő, hogy ez megvalósuljon. De azért kicsit durva volt már, hogy itt UV-kkal akarják elárasztani a várost, csak azért mert "szép". És akkor jönnek az öszvér megoldások. Nem ez a jövő, nem szabad ebben gondolkodni. Nagy pénzek ezek, az igaz, de valahogy el kell indulni. Magyar ipar gyártson ilyen villamosokat, és akkor jól leszünk. Ez is messze van még, tudom, de első lépésként azt kell kijelölni, hogy mit akarunk elérni, aztán jöhet, hogy miből és mikorra.
Lajoska Creative Commons License 1999.12.08 0 0 2104
"Bizony van leoltás a fénycsöves metróknál is! Amikor KöKi-n a vonatra vártam, figyeltem a kihúzóra menő és onnan visszajövő metrókat, s ott soxor tapasztaltam a villogást,
még a legújabb kocsik esetében is. (De azt eddig sosem tudtam, miért...:-)) "

A 3-as metrón az AVR telepítésekor megszüntették az állomásoknál lévő táplálási határ-leválasztást. Itt azért nem villognak.
A kökin meg azért megy el a fény, mert mert hosszabb időre megy el a töltés, ezért biztonsági okokból lekapcsolja egy relé (ez a 81-es sorozatra vonatkozik)
Egyébként a metrón és a hév-en is lehet néha látni hogy menetközben csak egy sor cső világiít a kettőből, ez meg a gyengébb töltés miatt van, szintén biztonsági okokból (jól műxön a menetkapcsoló stb...)

Lajoska

Előzmény: GTS (2092)
GTS Creative Commons License 1999.12.08 0 0 2103
Berendi Péter, NZA!

Köszi a választ, én is valami ilyesmire gondoltam, csak nem voltam biztos benne.
Tényleg, mi a helyzet a 3-as Tatra középső kocsijával? Abban most megy a motor, vagy nem?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!