Szuper!!!! az 44-es nekem prototípus Ganznak tünik...
" ha nem lehetne jól látni a tömörítés után." tömörítés elött hogy néznek ki? vagy az eredeti se sokkal jobb?
Bengáli: Különösen az eredeti festéssel volt megkapó. Bár az új szegedi szinekkel és belsővel kifejezetten attraktív. Ezenkívül egy nagy trágyalé...
UV: úgy 20 évvel ezelőtt bele kellett volna rakni az elektronikát, meg új motort, korszűbb belsőt, fűtést, máris nagyságrendekkel jobb lenne...
Kilométerben sejtésem sincs, de időben úgy egy-másfél óra. Attól függ, merre mész, mert lehet brutálkodni...
Zugló kocsiszín-Thököly út- Festetics utca- Mező Imre út- Kőbányai út- Élessarok- Fehér út.
Melyik, a 3-as? Abban a vasúti keresztezés a jó. A jelző lefedezi a vonatot, de az ellenvillamost nem, és nem lehet belátni a szakaszt. Mindegy, úgyis félóránként jár szegény 3-as:(((
Nézd, a nóniusszal így nem lehet semmit sem csinálni. És hogy egy szakaszon az átlagos követés mondjuk 5 perc, még semmit sem mond, mert a proletárt nem vigasztalja ez, ha 20 percenként elmegy négy busz egyszerre, ő meg pont megnézte hátulról az utolsót. Akkor az 20 perc neki, és nem 5. Abban egyetértek, hogy ilyen várostervezési torzszüleményben, mint Miskolc, még egészen jó a tömegközlekedés. Félreértés ne essék: Nem a városszerkezettel van a baj, hanem hogy mit raktak oda.
Otthon van egy forgalmi kezikonyvem a '60-as evekbol, amikben benne van a valtobotok szama es szine. Ugy emlekszem, hogy 3 bot volt, es 3 kitero volt, de az teny, hogy a '70-es evek vege fele mar csak egyet hasznaltak. Kedvencem a szegedi "ellenmenet-biztositas" :-))))))
Miskolc: ahhoz a varosszerkezethez kepest szerintem egesz jol meg vannak szervezve a jaratok, es amennyire en ismerem, a suruseguk is eleg turheto a fobb tengelyeken. Szoval nem azt mondom, hogy nagyon jo, de az orszagban szerintem ez a legjobb (az altalam ismertek kozul).
OFF
Miert olyankor doglik meg a levelezoszerver, amikoor NAGYON fontos levelet varok???????
ááááááááááááááááááááááááááááááááá
ON
Zuglóban, a 64-esen (megint Bengáli) fehér és piros bot volt a két egyvágányú szakaszra (Füredi-Fogarasi, Fogarasi-Mogyoródi). A Mogyoródi út sarkán volt egy őrház is, amikor itt volt szolgálat, akkor a bácsinak adta le a botot a kihaladó, amikor meg nem (hétvégén, amikor csak két kocsi járt négy helyett, és csak ezt a váltópontot használták) az Egressy sarkon találkoztak a villamosok, ott ablakból ablakba adták át.
Plusz kérdés (nem tudom a választ): a botokon volt egy kulcs is, nagy vaskarikán. Minek a kulcsa volt ez?
Én a 17-esre emlékszem a Margit hídi hurokban, amikor Ganz volt, a vezetők ugyanúgy hajtogatták be a tükröt a behajtás előtt, mint az UV-kon, meg korábban a Stukákon, mert nem fért volna el a hídtól :)
Nem tudok egyetérteni a miskolci tömegközlekedést illetően. De úgy mondanám, hogy ilyen viszonylatrendszerrel, meg ilyen geometriákkal (különösen az Avas) nem is lehet jól _szervezni_ azt. Gondolok itt a sok párhuzamos viszonylatra, ahol a nóniusz-hatás miatt felmegy az utasnál a pumpa, illetve gondolok itt a 35-re, amelyik ha nagysebességű mozgójárda lenne, se tudná levinni a forgalmat csúcsidőben.
De ami tragikusabb, az a "nagyokosok" beleszólása, ezt csak onnan tudom, hogy a tanulmányban megtett javaslatokhoz képest (amiket az MVK 100%-ban elfogadott!) mi valósult meg. A K-Ny tengelyen pl. a javulást a diósgyőri villamosvágányok felújítása és a Tatra villamosok jelentik, amúgy autóbuszok szempontjából még rosszabb, mint volt, mert a 101 sem igazán gyorsjárat már. De ezt egyszer már kifüstölögtem magamból.
Az előbbi játékot folytatva, mi az optimális útvonal villamossal a 13-as és a 62-es Örs vezér terei végállomása között - a jelenlegi vágányokon ? Mennyi ez időben és távolságban ?
Bónusz kérdés: Mennyi a távolság Zugló kocsiszín és a Fehér úti főműhely között ?
Segítségül elárulom, hogy én nagy rajongója vagyok a 13-as és 62-es összekötésének.
A 17-esen a típuscsere előtt kb. 1 évvel átépítették a hurkot, állítólag már veszélyes állapotú volt. Ekkor szedték ki azt a csúccsal szembeni visszafogó váltót a Vidra utcában, aminek a helyén most a ráhajlítás van.
Állítólag az átépítés után olyan lett a pályageometria, ami UV-nak tök jó, de a Ganz fennakad rajta. Persze ekkor még a bánat sem gondolta volna, hogy valaha még az életben Ganzok járnak errefelé ! Dehát az élet már csak ilyen humoros. Valami a szegélyekkel van.
NZA: A 11-es idejében milyen tükör volt a Ganz jobb oldalán ? Tartok tőle, hogy ez a mostani már lereszelné magát a Margit híd betonfalán...
NZA, Korter:
Howarddal csak elméleti vitát folytattunk, hogy a csuklósok vajon körbejártak-e, vagy visszafogtak. Ezek szerint körbejártak. Én sajnos nem láttam.
Szerintem bátran próbálkozz felszállni reggel fél 8-kor a 49-esre a Kosztolányin a Belváros felé !
Pompás élmény, amikor már a járdaszigetre se férsz fel, és először még néhány őrült le akar szállni...
Tegnap este 6-kor a Körtéren szálltam fel a 49-esre kifelé, és eléggé sűrűn voltunk. A Kosztolányi után már jutott nekem állóhely, de ülő csak a Csóka utcától kifelé volt.
Mondjuk ebbe az is belejátszik, hogy a BKV-nál a délutáni csúcs fél 5-kor ér véget. Utána minden megy kocsiszínbe, és ha te nem a kocsiszín felé akarsz utazni, akkor úgy kell neked.
(A 49-es az Etele térről áll be.)