Csak egy pillanatra visszaugranék a Bengálikhoz. Az egykori pesti kétirányú protokocsi (legutóbbi pályaszáma 1200) most Szegeden a 820-as. Az ottaniak várták Bp. jelentkezését (igény a kocsira, nosztalgiajárműként), de hiába. Át is építették belül, most már nem is valószínű, hogy valaha fog járni a 28-ason. Nem is kell, ott van helyette Szentendrén a kiváló miskolci 147-es (direkt olyat választottak, aminek semmi köze nem volt Pesthez). Hülye meg én vagyok.
Hát, most eléggé áll a dolog, volt a cégnél egy 1 hetes géplerogyásom, felhalmozódott a meló, meg itthonra is van :( Talán pár hét múlva kilátok a fejemből...
Eredetileg a Stukának is volt középső ajtaja, ráadásul az (csak az) elektromosan működött, míg az első ajtót a vezető, a hátsót a kalauz (amíg volt) nyititta-csukta, ezek úgynevezett pisztolyzáras ajtók voltak. 45 után nem újították fel a középső ajtók mechanizmusát, a legtöbbet egyszerűen behegesztették.
Stuka-UV főbb különbségek:
1. A Stuka közvetlen kapcsolású, az UV távkapcsolású, ezért ennek az oldalán, később a B vezetőállásban kontaktorszekrénye van, itt a kontroller csak a vezérlőáramot kapcsolja, a motoráramot, a nagyfeszültséget a kontaktorok - több motorkocsiban is egyszerre.
2. A Stuka belső csapágyazású, ezért a forgóváz elfért a kasztnin belül kanyarban is, az UV külső csaőágyas, mert a Stuka-vázakkal sok probléma volt (repedések)
A Stukákat 1940-től gyártották, lényeges eltérés az addigi típusokhoz képest, hogy nem volt légféke, és villamos fékezéskor a bombázógépekhez hasonló hangja volt. Az UV tulajdonképpen a Stuka továbbfejlesztése, 1956-ban kezdték gyártani.
Volt olyan, hogy a Stukáknál megszüntették a középső ajtót, azt hiszem. A legkönnyebb arról megkülönböztetni, hogy az UV forgóvázainál ki van vágva az oldallemez, a Stukánál pedig nincs. Benda lapján van egy csomó kép erről is-arról is.
Jol latom, hogy ez Bosnyak ter - Apponyi ter? Mert akkor nem egy mai joszag. Egyebkent kedves szakertok! Mirol kulonboztetem meg a stukat az UV-tol? En regrol ugy emlekeztem, hogy a stukanak nem volt kozepso ajtaja.
De melyik vonalon? A legkülső vágányon jön, ami a Szabadság híd felőli hurokvágány, azt hiszem, most is ilyesmi a vágányelrendezés. 9-es nem lehet, mert a Margit hídnál fejállomás volt akkor is. Estleg 42-es? Az akkor Kispest, Tóth Árpád utca és a Körtér között járt, mindkét végén hurokvégállomással.
Szuper!!!! az 44-es nekem prototípus Ganznak tünik...
" ha nem lehetne jól látni a tömörítés után." tömörítés elött hogy néznek ki? vagy az eredeti se sokkal jobb?