Keresés

Részletes keresés

SzigDani Creative Commons License 1999.11.13 0 0 768
Bocs, egy kicsit darabos leszek, mert itthonrol irok, es mert 35 oraja nem aludtam.

BKV+ ajtónyitó: megkérdeztem tőlük levlélben, aszonták, hogy a kísérlet Tatra bevált, de nincs pénz az ajtónyitókra.

Gondoltam, hogy előkerül a kerekesszék. Mozgáskorlátozott az ország lakosságának átlagosan 10%-a! Bevered a lábad, és nehezen lépcsőzöl. Más kérdés a kerekesszék.

division by zero Creative Commons License 1999.11.13 0 0 767
nekem úgy tünik, hogy általában müködik a 62-esen a rendszer
Előzmény: Járaszája (766)
Járaszája Creative Commons License 1999.11.13 0 0 766
"Vedd eszre, hogy az az autok a vasuti atjaro felol erkzenek." Eszrevettem, sot tudom is, hogy ez az oka annak, hogy ide nem telepithettek fedezojelzot. A vasuttal kombinalt kozuti forgalomiranyito berendezesre (rendes jelzolampara) lett volna szukseg, ami viszont tul draga lett volna a BKV-nak. A villamosnak bejelentkezes nelkul valoszinuleg rosszabb lett volna, mint igy, aktiv iranyitas nelkul. Viszont ha lett volna erzekelo a villamos erkezesenek eszlelesere, akkor tenyleg idoveszteseg nelkul haladhatott volna at a villamos. De ez kb. 15-20 MFt lett volna, hol eri meg ez a BKV-nak? (Ez zavar ebben a topicban engem, hogy hiaba latjuk a muszaki megoldast, ha a penzugyi hatteret nem ismerjuk) Mert most mi van: kicsit lassabb a villamos, neha csattan egyet egy autoval, fizet a biztosito, a villamosvezetonek meg levonnak a berebol. Tiszta haszon, nem?

"A megoldas a vezetok helyes arnyekolasa (Faraday-kalitka)." Igen a szaggatot, a motort lehet arnyekolni, mert amugyis egy femkasztniban vannak. De a felsovezeteken szepen kijon a zavar, es beteriti a kornyeket. Ezt valahogy talan ki lehetne szurni (valahol az aramszedo es a szaggato kozott lehetne egy szurot tenni), de biztos nem egyszeru feladat. Azert remelem, hogy az uj alacsonypadlos leendo villamosaink nem fognak ugy zavart sugarozni mint a KT8 Miskolcon.

Villamosjarmu erzekelok. Termeszetesen a lazavezetek helyett lehet mas modon is erzekelni a jarmuvet, peldaul hurokdetektorral, vagy ultrahangos erzekelovel. Ezekre van (volt? lesz? nemtudom pontosan, mert reg jartam arra) pelda a 62-es villamos vonalan, ahol villamos vezerelte jelzolampakkal probalkoznak (-tak, fognak). A lazavezeteknek a hatranya, hogyha veletlenul olyan valami jon, aminek nincs aramszedoje, akkor nem kap zoldet. Ez persze specialis eset. Kivancsi vagyok erre a Fonyod utcara, majd megnezem! De azt nem hinnem, hogy viszonylatazonositas mukodne a BKV villamosain barhol. Buszon volt ilyen, mint mar irtam, a 8-on (Philips Vehicle Taging), de ennek mar 10 eve, es meg is szunt, nem lett folytatasa. Persze azota van a BKV-nak mas jellegu rendszere (AVM) de az mas teszta, itt most azokrol volt szo, amelyek kozvetlenul lampat, vagy valtot allitanak.

Mikor jelent meg az elso pantograf szedo? Ha egyertelmuen jobb, akkor miert alkalmaztak a lirat is kb 50 even keresztul parhuzamosan (lasd kozepbejarau kocsik)?

Előzmény: NZA (761)
_mihi_ Creative Commons License 1999.11.12 0 0 765
Jó öreg 33-as busz... egyszer hallottam a Botondot a rádióban hallgatók kérdéseire válaszolni, amikor elismerte, hogy a 33-as és az 1-es busz a legjobban reklamált a megszüntettek közül, de hát a 33-as végig párhuzamos más járatokkal. Ez felettéb felháborított, mert, a Keleti után valóban ott a villamos, de a Lehel tér és a Keleti között a trolik igencsak más utcákban járnak, és ott szerettem a 33-ast. Mindenesetre a folyamatos ritkítással sikerült bebizonyítaniuk, hogy nincs is szükség rá és goodbye.
Előzmény: Carpy (764)
Carpy Creative Commons License 1999.11.12 0 0 764
A Thokoly uton annyi penzt fecserel el a BKV, hogy elkepeszto. Hihetetlen, hogy mekkora sutasag a Bosnyak teren vegallomasoztatni a 7-es buszokat. Ha a piros 73-ast es a 7-est osszevonnak, azzal nem romlana a szolgaltatasi szinvonal, megis felszabadulna kb. 6 db 435-os, a kilometerteljesitmeny pedig kb. napi 1500 km-rel csokkenne. Ez kb. annyi, mint amennyit megsporoltak a 33-as busz megszuntetesevel.
Ezert vagyok azon a velemenyen, hogy a BKV-nel igencsak nem jol fogjak meg a dolgokat, es feltetelezem, hogy folottebb szuklatokoru egyenek ucsorognek a megfelelo helyen. Egyes helyeken a fogukhoz verik a garast, mashol meg eszmeletlen modon pazarolnak. De finoman fogalmaztam!!!
division by zero Creative Commons License 1999.11.12 0 0 763
ha már érzékelők...
mesélne valaki a 62-esen telepitett rendszerről?
bárány Creative Commons License 1999.11.12 0 0 762
Járaszája!

"A Moszkva téren az indítást kell úgy megoldani, hogy akkor kapjon szabadot a vezető megállóból való kihaladásra, amikor a kereszteződésben zöldje lesz. Ez talán már működik is, az 4-6-snál legalábbis látszólag így van."

Szerintem a 4-6-osnál ez nincs megoldva /vagy nem működik a megoldás :)))))))))/
Mindennap 4-6-ossal megyek haza a dolgozóból , és éppen azon szoktam bosszankodni (amikor viszonylag ritkábban jár), hogy elindul a megállóból, én hiába futok, aztán 20 m-rel előrébb - a kereszteződésnél - ácsorog 25-30 mp-et is, persze csukott ajtóval
(csatlakozó utasokra nem vár...)

Előzmény: Járaszája (760)
NZA Creative Commons License 1999.11.12 0 0 761
"Káposztásmegyeren az új vonal kezdeténél van a 14-esen egy útátjáró, fedezőjelző, jelzőlámpa nuku. Autósnak van elsőbbsége, a tömegközlekedők ráérnek, nem?"
Vedd eszre, hogy az az autok a vasuti atjaro felol erkzenek. Az eleg kellemetlen lenne, hogy ha az autosor beragadna a sorompon amiatt, mert a villamost engedi el elol valaki (bar ennek azert eleg kicsi az eselye).

"Lehet, hogy ezen a fórumon senkit nem érdekel, de azért villamosok (trolibuszok) rádiófrekveciás zavarkibocsájtása nem elhanyagolható probléma azoknak, akik közvetlenül mellette laknak, mondjuk az első emeleten, öt méterre a felsővezetéktől."
Na azert ez is szempont termeszetesen. A megoldas a vezetok helyes arnyekolasa (Faraday-kalitka). Egyebkent minden elektromagneses zajt kibocsajtot torveny kotelez erre (marmint a radiozaj arnyekolasara).

"Az érzékelők villamosnál pedig nem sínérzékelők szoktak lenni, hanem lazavezetékek a felsővezeték mellett, amit az áramszedő zár a felsővezetékhez, így adja a jelet."
Nem feltetlenul. A Fehervari ut-Fonyod utcanal konkretan tudom (ott lakok), hogy nem segedvezetek, hanem nyomaserzekelo (?valami a foldben) adja a szabad jelzes kerelmet a lampas keresztezodesben. A doboz (amire utaltal a Margit koruton - sajnos nem lattam meg) lehet CB radio ado is. De a Deak ter, Kelenfoldi pu, Lagymanyosi ltp. vegallomason is lathato ket-ket doboz a sinek mellett kozvetlenul, ezek ha jol tudom ugyanugy erzekelok (de azt hiszem meg a viszonylatot is tudja erzekelni, mert altalaban a szamitogepvezerelt vegallomasokon latni ilyet.)

Lira es pantograf - kezdetben a lira terjedt el egyszerusegenel fogva (az 1000-esek eredeti szedojet pl. le is szedtek). Termeszetesen hatramenetben, vezetoallas cserekor maceras volt, emiatt szoritotta ki a pantograf. Pl. szedot forditani csak az arra kijelolt lazitott vezetekek folott lehetett.
Amikor a 611-es kint volt a Fehervari ut atepitese utani megnyiton, akkor pl. a Forgalmi telepen alig birtak atrangatni a szedot, kulon allvanyos kocsit kellett emiatt hozatni.

Előzmény: Járaszája (760)
Járaszája Creative Commons License 1999.11.12 0 0 760
SzigDani: Igazad van, a lakótelepre nem gondoltam, de talán azért mert a probléma szempontjából a Duna felé eső házakból ugyanolyan 'közel' van az Árpádhíd is, a másik oldali házaknak egy részét is már más megállókból (pl Kiscelli u.) közelítik meg az emerek. Itt van a Szőlő utcai szalagház (igaz, a Flórián tértől kb fél megállónyi gyaloglásra), ez az ország legnagyobb lakóháza, faluháznak is hívják egyesek, mert annyian laknak benne, mint egy közepes faluban. Szóval bocs, hogy nem számoltam velük, de úgy gondolom, hogy ezért a 'pár' ember nem ér meg annyit. Hogy mennyit, azt nem tudom, és ezért mondtam azt, hogy így tervezgetni, álmodozni nem sok értleme van, bár én is szerek ilyen témakörben álmodozni. Szerintem minden tervezés alapja műszaki szempontok előtt és mellett a pénztárca. Erről aztán persze még annyi fogalmunk sincs, mint a közlekedésről, és valami az én realitásérzékemnek azt sugallta, hogy a Flóriánra bevinni a hévet úri passzió lenne. Persze ez hülyeség, ha már álmodunk, akkor álmodjunk szépet, ha meg a valóság, akkor még a fenntartásra sincs pénz. Szóval igazad van, kapják meg a gyorsvasutat, a 34 meg a 42 javuljon lefelé, aztán szevasz tavasz!
A mozgássérültekről annyit, hogy nem az az érdekes (legalábbis az én eredeti kérdésfeltevésem szerint), hogy hány mozgássérült van átlagosan az országban, hanem az, hogy a kerekes széket használó BKV-zni vágyók hány százalékát teszik ki az összutasszámnak. De, nem szeretném hogy mozgássérültellenes bunkónak tartsatok, ezért inkább felteszem másképp a kérdést a 400-as buszokkal kapcsolatban. Az új buszok több ülőhellyel kevesebb férőhelyet adnak (főleg a 405 és a 412). Ez egyik oldalról színvonalasabb utazást biztosítana, de mivel sűrűbb követésre nem telik, ezért az átlagos utazó szempontjából nem lett kényelmesebb az utazás, a nagyobb tömeg miatt. Erről szerettem volna véleményt hallani. (Én szívesebben ülök 400-as buszon, de ha állni kell, akkor a 200-as kényelmesebbnek tűnik)

Ha már illés kötekszik: én nem szeretném, ha KT8-asok járnának a Rákóczi úton, mert zavarná az autórádiómat a Déli krónika hallgatásában :-), de ez mind semmi, másokat sokkal jobban zavarna a villamos az autózásban, az ittlévők közül is jónéhányat. De ha ezen múlik, akkor lemondok a rádióhallgatásról a Rákóczi úti villamos kedvéért, ezzel is bosszantván azokat, akik a Rákóczi úti villamos ellenzői. :-)
Lehet, hogy ezen a fórumon senkit nem érdekel, de azért villamosok (trolibuszok) rádiófrekveciás zavarkibocsájtása nem elhanyagolható probléma azoknak, akik közvetlenül mellette laknak, mondjuk az első emeleten, öt méterre a felsővezetéktől.
Illés írtad az 56-os villamos jelzőlámpáiba való beavatkozást. Szerinted hova szereltek érzékelőket? Az 56-osnak 4 jelzőlámpán kell átmennie: Moszkva tér, János kórház, Budagyöngye, Kelemen László u. Ezek elég távol is esnek egymástól. A Moszkva téren az indítást kell úgy megoldani, hogy akkor kapjon szabadot a vezető megállóból való kihaladásra, amikor a kereszteződésben zöldje lesz. Ez talán már működik is, az 4-6-snál legalábbis látszólag így van. A Budagyöngyénél régebben voltak érzékelők (lehet hogy most is van), de az csak azért volt, hogyha nem jön villamos, akkor ne kelljen az autokat megállítani, de előnyben nem részesítette a villamost (magyarul akkor kapta a zöldet, amikor a program arra a fázisra ért, és nem előbb, legfeljebb ha nem jött villamos, akkor egyáltalán nem volt szabadjelzés). Általában összehangolt jelzőlámpáknál kevesebb lehetőség van tömegközlekedés preferálására, önálló csomópontoknál több. Az 56-osnál a Kelemen László utcánál lehetne ilyet csinálni, de sokba kerül az érzékelők
kialakítása, a BKV erre nem szeret költeni. (Káposztásmegyeren az új vonal kezdeténél van a 14-esen egy útátjáró, fedezőjelző, jelzőlámpa nuku. Autósnak van elsőbbsége, a tömegközlekedők ráérnek, nem?) Visszatérve a Kelemen László utcához, az is jó lenne, ha a Moszkva tér felé haladó irányban a kereszteződés előtt lenne a megálló, általában ez sokkal jobb, mert az utascsere a tilosjezés alatt (is) megtörténhet. Az érzékelők villamosnál pedig nem sínérzékelők szoktak lenni, hanem lazavezetékek a felsővezeték mellett, amit az áramszedő zár a felsővezetékhez, így adja a jelet. De úgy tűnik ez már nem kizárólagos, mert a Margit körúton, a Török utcánál láttam valami új dolgot a felsővezetéken. Egy kis doboz közvetlenül a munkavezeték felett (mintha a vezetéknek a tartószerkezte lenne), de nem mechanikai rögzítésre szolgál, és kábel is megy bele, ami az oszlopon egy villanyszerelődobozhoz vezet. Én még máshol nem láttam ilyet azt gondolom, hogy valamilyen érzékelő lehet, ki tud róla valamit. NZA?

Lehet talán, hogy nem kellene ennyit álmodozni, és vissza kellene fogni az agymenéseket a hálózatkialakításokra vonatkozóan? Lehet, hogy jobb lenne ha inkább valós, gyakorlati és történeti dolgokról beszélgetnénk: ha valaki ismeri a témát, akkor átadhatná nekünk az infokat. Úgy látszik, NZA nagyon tájékozott, és szívesen mesél. Nekem lenne is kérdésem, mi a különbség a líra és a pantográf áramszedő között (nem külsőre, hanem a használati szempontból)? Gondolom a pantofráf a jobb, hiszen a líra régi kocsikról is eltűnt, még mielőtt azok is eltűnlek volna. Mi volt a líra előnye, hártánya?


Előzmény: SzigDani (728)
John Howard Creative Commons License 1999.11.12 0 0 759
NZA, köszi szépen a képet, csodálatos!!! :)))

A HÉV-eknek miért van áthúzva a táblájuk, ugyanazért, amiért most a városból kimenő kék-buszoknak?

Üdv:
John Howard

John Howard Creative Commons License 1999.11.12 0 0 758
OK, elhiszem :)

Mivel itt hurok van, feltehetőleg a külső végállomás a fejállomás, különben minek az ikerkocsi, lehetne pótkocsis is (mint az 51A volt), akkor pedig az 51-re tippelnék. A 42-es, 50-es már rég 2UV+pót volt akkor, a 63-as szintén mindkét végén hurok. Persze, hacsak nem 52-es...

Üdv:
John Howard

Előzmény: NZA (757)
NZA Creative Commons License 1999.11.12 0 0 757
Nem tudom, hogy elhiszed-e John, de tegnap este en is rajottem mar, hogy Nagyvarad ter - de csak most jottem gepkozelbe. (Azt hittem, hogy ma delig senki sem jon ra, es en learathatom a baberokat.) Minden elismeresem.
De az egyik megoldas szuli a kovetkezo kerdest - melyik jarat? Erre mar tenyleg nem merek vallalkozni. 51-es? 42A?
Előzmény: John Howard (754)
John Howard Creative Commons License 1999.11.12 0 0 756
Hát, az egy "picit" odébb van... Alighanem az Ecseri útra gondolsz.

Egyébként járt a 13-as a Nagyvárad térre, úgy 1979 körül, elég rövid ideig, amikor az Ecseri útnál ásták a metrót, és a Ceglédi útról az Üllőire kanyarodott be, és itt volt a végállomása, ebben a hurokban fordult meg. Van egy viszonylattáblám is róla...

Üdv:
John Howard

Előzmény: division by zero (755)
division by zero Creative Commons License 1999.11.12 0 0 755
a baloldalt a villamos mögött látható épület elött megy most a 13-as?
Előzmény: John Howard (753)
John Howard Creative Commons License 1999.11.12 0 0 754
Térképrészlet itt!

A térkép felső részén, az Ú betűnél állunk, és jobbra nézünk!

Üdv:
John Howard

Előzmény: John Howard (753)
John Howard Creative Commons License 1999.11.12 0 0 753
Nnna, megvan a hely, ahol a 3124-es Bukfenc araszol: Nagyvárad tér!!!

A kép az Üllői út felől készült, a Vágóhíd utca felé nézünk, balra hátul, a parkoló autó mögött a Gyáli út nyílik. A villamos a tér közepén levő végállomásról megy az Üllői út felé, kifelé irányban, ha 51-es, és itt, a járdán volt a váltó, amin a 63-as visszafordult a tér felé. De melyiken járt akkor Bukfenc?

Üdv:
John Howard

Előzmény: John Howard (736)
division by zero Creative Commons License 1999.11.12 0 0 752
szerdán mentem egy kört a 37-essel, este hét körül, hát ez szerintem ideális 1 kocsis MUV járat lenne: a Népszinház utcában volt a legtöbb ember: kb 50 a két kocsin, a Fiumei útig ez kb 30-ra apadt, Hungáriától kb 15, Élessaroktól kb 5...
visszafelé hasonló volt a kihasználtság, persze akkor növekvő tendenciával...
a 28-ast nem néztem végig, de amiket az Élessaroktól láttam, azokon is max 5-10 ember volt.
Alfred Creative Commons License 1999.11.12 0 0 751
lazar:
Mi itt a Feneketlentónál sétálunk minden áldott nap, és én is sokat nézegetem azt a füvesített szakaszt. Nyáron gyönyörű gyep volt a sínek között, és a lényeg, hogy olyan hangtalanná válik tőle a villamos, mint télen a frissen eset hó idején.
Előzmény: lazar (749)
_mihi_ Creative Commons License 1999.11.11 0 0 750
Sziasztok, ez az első hozzászólásom, de már nem bírtam szó nélkül hagyni az intenzív vitát.

NZA írja: Meg egy agymenes: mi lenne, ha az 56-os vonalan lenne villamos gyorsjarat?

Nos, én a mai napig nem értem, hogy a BKV+ miatti esztétikai felújítás keretében miért nem kaptak a Tatrák le- és felszállásjelzőket? Ezzel a kis megállókban drasztikusan csökkenthető a tartózkodási idő, hiszen a vezetőnek nem kell az összes ajtót végigpásztáznia. Esetleg meg se kéne állni. (Megengedné ezt a szabályzat?)

Úgy is kérdezhetném: a BKV-s emberek soha nem járnak Bécsben?

Előzmény: NZA (733)
lazar Creative Commons License 1999.11.11 0 0 749
Sziasztok!

Ha mar fuves palyanal tartunk, akkor a 61-esen a Villanyi uton a konfernciakozpont elott van egy szakasz, ahol valami
szivacsos vacakkal van boritva az agyazat, es arra fold van hordva (nemi gyom is novoget mar benne). Ez veletlenul nem
egy kiserleti szakaszakrt lenni a fuves palyara?

Armand

Előzmény: John Howard (748)
John Howard Creative Commons License 1999.11.11 0 0 748
A viadukti vonalon talán vízszigetelési problémák lehettek, de az is lehet, hogy csak a felújítási keretből már nem jutott rá pénz... :)

Igen, tényleg meg kellene-lehetne csinálni, nem hiszem, hogy technikai akadálya lenne, inkább csak idegenkednek nálunk minden újtól (ez egy kicsit off volt). Persze, nem a Nagykörúton, vagy a Fehérvári úton, ott éppen azért van a gömbsüveg-sor, hogy MINDEN autós ne használhassa a villamospályát, de azért pl. a mentő mehessen rajta. Van még jónéhány "zártpályás" vonalunk (vagy lehetne ilyet építeni egy-egy felújításkor, én úgy hallottam, hogy a Bécsi úton a 17-est akarják visszaalakítani), ott bizony meg kellene próbálni. A technika végülis ki van találva, csak ne csepegne a villamosainkból az olaj...!

Üdv:
John Howard

Előzmény: Dr. Stig Helmer (747)
Dr. Stig Helmer Creative Commons License 1999.11.11 0 0 747
Hi!
Köszönöm a részletes választ. Gumikerék leó. A vágány fűvesítésnek van valami technikai akadálya?
Utcák, fák és villamosok nélkül... maga a pokol! Lopjunk be minnél több zöldet a városba!
Előzmény: John Howard (746)
John Howard Creative Commons License 1999.11.11 0 0 746
Üdv DSH!

A füvesített villamospályát egyszer már elővették nálunk is, amikor '95-ben a 2-es Duna-parti viaduktját újították fel, azt akarták befüvesíteni, aztán valamiért lekerült a napirendről, azóta sem hallottam róla. Erről jut eszembe, pont akkoriban röppent fel egy terv arról is, - hiszen a "kis"-földalattit is éppen akkor "újították át" -, hogy a földalattit megtoldják még egy megállóval a Vigadó térig, ott a 2-es villamos mellé-alá fordult volna, ott lett volna az új végállomása. Ez sem valósult meg, pedig közvetlen átszállási lehetőséget teremtett volna. (Szerintem azért kicsit vad volt az elképzelés)

A gumikerekes metró is már volt tervben, a 4-es metrót első megközelítésben ezzel a francia rendszerrel akarták megvalósítani. Valószínű, hogy zaj és rezgés tekintetében kedvező lenne, de mind a pálya, mind a futóművek lényegesebben bonyolultabbak, hiszen biztonsági szempontokból (pl. defekt esetére) a hagyományos vasúti kerék IS megvan a tengelyeken, és így vasúti pálya IS kell hozzá. Villamosnál az is bonyolítaná a helyzetet, hogy nemcsak a jármű alatt, hanem mellette, állítva is kellene egy betonpálya az oldalsó támasztó gumikerekeknek, amelyek függőleges tengely körül forgva tartják irányban a kocsit, ez akkor kiállna az úttestből. Az áramfelvétel (áramvisszavezetés) meg csak plusz csúszólappal + sínnel oldható meg, hiszen a gumikerék szigetel... SZVSZ, ne legyen még inhomogénebb a vontatási-hajtási rendszer egy városon belül, elég problémás a többféle feszültség is.

Üdv:
John Howard

Előzmény: Dr. Stig Helmer (745)
Dr. Stig Helmer Creative Commons License 1999.11.11 0 0 745
Sziasztok, kicsit más.
Valamelyik német városban van olyan megoldás, hogy gyepesítették a villamos vágányokat, kb mintha a körúton a két gömbsüveg közötti részét fűvesítenék, csak a négy sín látszana. Gondolom speciális, sínen közlekedő fűnyíróra lenne szűkség.
Szerintetek megoldható? Segítene a zajcsökkentésben?
Megint más.
A párizsi metró gumikeréken gördül, be lehetne ezt vezetni esetleg az új pesti gyorsvillamosnál?
John Howard Creative Commons License 1999.11.11 0 0 744
Ahhhha. A Bengálin ezt hogy oldották meg? Emlékeim szerint ott is volt fölül összekötés, de a befüggesztett középrész meg mit csinált akkor? Egy kicsit olyan ez, mint a KT4-problémám volt...

Üdv:
John Howard

Előzmény: NZA (743)
NZA Creative Commons License 1999.11.11 0 0 743
Hmm, asszem ratapintottal a Ganzok egyik problemajara. Az van, hogy normalis csuklos eseten a ket kocsiszekrenyresz minden iranyban el tud fordulni. Azonban az ipari nem csak alul, hanem folul is meg van fogva, igy a kocsiszekrenyek egymashoz kepest nem tudnak oldaliranyba kibillenni. Eszerint rossz palyaszakaszon (a Petofi hidon korabban kulonosen, de ha jol emlekszem a Mrgit hidon is lathato) a harom kocsiszekreny egyutt billeg. Ebben az a rossz, hogy ha fekszintsuppedes van, a kocsiszekreny nem rugozik utana, hanem mindenestul a forgovazrugozasnak kell kikuszobolni azt, hogy a kerek ne emelkedjen ki a valyussinbol - amely rugozas amugy sem csucs a Ganzon.
Előzmény: John Howard (742)
John Howard Creative Commons License 1999.11.11 0 0 742
Hm, ez nagyon érdekes dolog a távos Bukfencekkel...

És mi a gond a Ganzok csukló-tetőszerkezetével? Azt hallottam, hogy kényesek a pálya-fekszint-hibákra. Ezt azért sem értem, mert a Lánchídi aluljáróban is közlekedtek (19-es), ott pedig van szűk ív is, meredek lejtő is a kanyarban, pozitív, negatív függőleges ívvel és átmenettel. Ha ott elmentek, egy kis pályasüllyedés már semmi, szerintem.

Üdv:
John Howard

Előzmény: NZA (740)
illesf Creative Commons License 1999.11.11 0 0 741
GYorsvillamosert eleg Kassara menni.
56-szerintem eleg lenne a felso megallokat feltetelesse tenni, es a lampakat ugy beszabalyozni, hogy a villamos kapjon elsobbseget (ez a tervekben is benne van, sot, szereltek fel a jelzolampak kore sinerzekeloket, csak eppen nem megy meg a rendszer).
Kassan pl. egy 3.5 kilometeres szakaszon 4 percet nyertek a villamosok a jelzolampa beszabalyozasaval.

FI

Előzmény: NZA (733)
NZA Creative Commons License 1999.11.11 0 0 740
Nos, az osszes haboru utani felvetelen valamilyen rejtelyes okbol a tavosok midig vegyesen voltak kotve (egy BSzKRt-os egy Lorincivel). 2 foto:
http://galahad.elte.hu/~nza/tavos
Az UV beveszi a kanyart a Pongrac uton, tobbszor vol 3-mas UV a 29-esen.
Előzmény: John Howard (738)
illesf Creative Commons License 1999.11.11 0 0 739
Namost, nekem egy panasonic autoradiom van, es Miskolcon kozvetlenul a KT8D5 mellett visit, ha a Kossuthot
hallgatom. Na most, vagy neked van nagyon szuper radiod, vagy nem figyeltel, hogy kozephullamrol beszeltem.
Egyebkent minden kapcsolos (szaggatos) tapegyseg zavarokat kelt, amig nem szamitogep mellett dolgoztam (kb
92-ig), addig lelkes hallgatoja voltam a Calypso radionak, azota sajnos nem tudom hallgatni, mert a szamitogep tapja
elnyomja.

Ize... komoly tema... de talan nem ez a legkomolyabb dolog, amirol nagyon vitatkozni kene :)))))) Attol, hogy radiot hallgatsz, meg nem lesz se gyorsvillamos, se KT8as a Rakoczi uton :))

illesf_kotekszik:)

Előzmény: Járaszája (722)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!