Ezzel kapcsolatban:
volt egy 65-ös kiadású bp. térképem.
ezen Budaörsig már a 41-es villamos.
DE: volt egy olyan, hogy: Hév: Budaörs-Törökbálint. Csak a hévvonaltáblázatok közt volt a térkép "túloldalán", a térképről lelógott:(
Miskolcon már jár egy pár IK415/435. 3 hete jártam Miskolcon, nagyon szimpatikus a színük. Az ablakuk azonban bénább, olyan kicsi mint a 412-esnek, de lehet hogy elhúzható.
Nem utaztam rajta, úgyhogy a belsejét nem tudom milyen. Volt szerencsém viszont a 2-esen menni: akkor még elég nagy hó volt, és úgy téptek a sofőrök azokkal az ezeréves buszokkal a külső szakaszon. Volt még olyan busz is, aminek belül olyan ronda sötétbarna burkolata volt, persze ráncajtóval.
Utolsóként sárga téglalap alakú, fekete szegéllyel és "VF" felirattal, ami a villamosfék használatát írja elő, és
maximálja a sebességet 30 km/h-ba. /ilyet én még nem láttam /
Rakospalota, 12-es aluljarohoz vezeto szakaszan van ilyen, ha jol emlexem.
A villamos üzemű vonalak találkozásakor legegyszerűbb kiszigetelni a keresztezést. Ezt még a Nagyvasúttal is meg
lehetne csinálni, csak kéne kb. 10-20 m szigetelt szakasz"
Eperjesen van egy nagyvasut-troli keresztezes - 600V= / 3000V=
Nameg 29-es (amikor meg volt drot): 600V= / 25kV~
Metro Mukik: a kocsi telleg a 8300-as, a masik lore a 8625, ha jol tevedek. Termeszetesen mindkettorol van fenykepem.
T6A2M: nagyon nem tetszett, amikor ott jartam. A Bengali sem igazan, de ameddig a BKV olyan gany UV-ket ajanl a videki varosoknak, hogy majd szetesnek, addig inkabb a csehektol veszunk villamost. Az egyiranyu Bengalik Debrecenben es Szegeden egyarant mennek. Szegeden kell is egy jol megtermett vonat utan. Debrecenben a KCSV6-osok kicsit nagyobbak, ugyhogy nem szukseges a Benga. Amugy az egyiranyu kocsikat deltaztatni is lehet, meg Szegeden a Bengaval lazan lehet tolatni. A Tatran egyertelmu, mert ott van tolato vezerallas.
Tudom, hogy lenyeges a menetdiagramm. Az utasnak meg hogy odaerjen, csak sajnos nem tudja kifizetni a bruttalisabb menetet. Azert nem mindig kell. Mar emlegettem, hogy a multkor a Se HEV-en a Szepvolgyi ut es a Margit hid kozott mentunk ugy 70-nel es az utasok ugy 20 centiket ropkodtek fol es le. Szerensere en szamitottam ra, es a terdemmel kirugoztam. Amugy legfekkel alltunk meg, de nagyon.
Meg egy kis info ujfiunak: a metronal nem veletlen, hogy a tapsin gyakorlatilag a peron alatt van. Nagyon hulyen kell ahhoz esni, hogy oda valaki benyuljon.
Egy rossz hirem is van: egyelore a sultan atmeneti allapotban van, ugyhogy kicsinyy klubunk honlapja pillanatnyilag nem biztos, hogy elerheto. Bocs mindenkitol! (Pedig ott vannak szegedi Bengak es Tatrak is) Viszont az uj kepeket lehet, hogy addig felpakolom a sajat honlapomra. Termeszetesen a villingeres kepek Benda Gyorgyot illetik meg! :)))
Igen, a 90-es evek elejen csinaltak az elsot, mar nem mukodik, elvileg a szentendrei muzeumban van. Most keszul egy ujabb, a tavaszi info kiallitason kint volt a prototipusa, egy UV vezetofulket akart utanozni, be lehetett ulni, kiprobalni. Ha lesz meg ilyen lehetoseg, nem fogok elfelejteni szolni. Bovebbet privatban.
bagojj,
köszi, most már értem. De eddig nem tudtam mi a különbség a CML és CMC között.
Akkor úgy teszem fel a kérdést, hogy mennyi a max. megengedett sebesség? Tudom, pályaszakasztól függ. De egy általános maximum csak létezik, nem?
Állítólag menetkészek a miskolci új buszok. Aki látja őket próbafutáson szóljon ide.
(Gyk. Ismertető jelük: Az elejükön kék alapon sárga háromszög látható). Szerdán láttak egyet a Keletinél. Különösen a XVI. ker.-i emberkék figyeljenek.
Ja! A tipusuk 415-ös, vagy 435-ös. Ezek állítólag még az év végéig lekerülnek Miskolcra.
Épp ma scanneltem egy képet a Tátra T6A2 típusú egy vezetőállásos tujáról. Erről mi a véleményetek, szerintem kicsi mármint a befogadó képessége, de Szegdnek pont megfelel, esztétikailag szebbek mint a FVV csuklósok ugyanis ott járnak ezek.
Prágában utaztam vele úgy 2 éve (ilyen típusú villamossal), 2 kocsi volt egymáshoz kapcsolva és ahol a szállodánk volt az olyan helyen volt mint mondjuk Budafok, mármint távolságra a városközponttól, és ez a vonal a városközponttól ide a külső városnegyedig ment. No a lényeg az, hogy a külső szakaszon olyan pálya, és megáló távolságok voltak, hogy a villamos 70 km óra felett "száguldott". Baromian tetszett.
Egyébként a vonalon voltak régebbi típusú Tátrák (típusát nem tudom, de gömbölyded az orra a vilcsinek) no ezek is ilyen tempóval "vágtattak" kifelé a külváros irányába.
Prágában nagyon jó a villamos hálózat egyébként, a Pestinél is jobb, de a metróhálózat is jobb, pedig ott is csak 3 vonal van.
Kerdesem lenne: allitolag leteznek villamosvezeto szimulatorok. Hallott valaki valami ilyesmit? Neagyisten valakinek birtokaban is van?
Illetve mas PC-s, temaba illo programokrol hallottatok-e (egeszen pontosan felteve a kerdest: hanyan ismerik kozuletek illegalisan a BAHN 3.58-as programot)?
Igazabol az autopalyaepites adta az utolso lokest a vonal felszamolasara - valoszinuleg elsporoltak a HEV feluljarojanak koltseget.
Eleg szerencsetlenul sikerult a vonalvezetes, amikor megindult az elso autobuszvonal (a '30-as evekben), akkor mar fontolgattak a vonal megszunteteset Torokbalintra. Budaorsre 1963-ben ezek szerint meg lattak fantaziat, a 88-as autobusz vitte az utasokat a 41-es villamoshoz, ami ekkortajt 6-7 percenkent jart csucsban M+P szerelvenyekkel). Azonban az autobuszvonalak kiterjedesevel valoszinuleg ez a kerulout elneptelenedett.
Ma pedig milyen jol jonne az Auchanhoz egy villamosvonal. Plane, ha mondjuk egy Budaors - Budafok - Csepel - Pesterzsebet - Kobanya koriranyu vonal lenne a 41-es, a regi csepeli H jarat es a 13-as osszekapcsolasaval.
Ma reggel lattam egy erdekesseget: a korteren a metros muki a teherkocsijaval jott be a helyere. A kanyarban a teherkocsi hatso kereke egyszercsak megallt, mikozben huzta a muki a kocsit. Eleg csuszos ido volt ahhoz persze, hogy ezt eszre se vegyek.
Tulajdonkeppen a magyarazat elegge erdekes: a teherkocsin is (mint minden mas kettengelyes villamoskocsin) a merev tengelyvezetes helyett beallo tengelyek vannak (Ali, a Bengalin is!). Viszont ezen a kocsin meg tuskofekek vannak, igy kanyarban az egyik fekpofa (ami nem ment vissza a helyere rendesen) nekinyomodott a kereknek, es lefekezte azt.
"Van valakinek (fény)képe a Gellért térről régi nyomvonalakkal (63-as és társai)? Kossuth Lajos utca (Rákóczi út), Pacsirtamező u, Bethlen G. u., Nagytétényi út, Erzsébet híd budai hídfő, Nyugati tér elb*** felüljáró nélkül (lehetőleg villamossal)?"
Nem tudom mennyire illik onreklamot csinalni:
http://www.fph.hu/~bendagy/tipus/
Itt a regi tipusok kozott tallozva betettem olyan kepeket, amik a fent emlitett helyszineken (is) keszultek. Igyekeztem a kepeket ugy osszevalogatni, hogy ne csak kocsiszini felvetelek legyenek a kepek kozott.
http://galahad.elte.hu/~nza/terkep
Itt meg fennvan egy 1950-es terkep a torokbalinti vonalrol.
A vonal 1914 korul letesult, eredetileg ketvaganyos volt, Kamaraerdonel hurokvagannyal, Budaorson allomassal. A II. vh. alatt Kamaraerdotol kifele a masodik vaganyt, illetve a hurokvaganyt felszedtek (ezzel potoltak a belso szakasz sinhianyat). 1963-ban Budaorson tul megszunt, viszont Budaorsig kiepult a masodik vagany ismet, illetve kettos hurokvegallomas epult az autopalya mellett. 1973-74 korul szunt meg a Kamaraerdon tuli vonalszakasz.
"Utolsóként sárga téglalap alakú, fekete szegéllyel és "VF" felirattal, ami a villamosfék használatát írja elő, és maximálja a sebességet 30 km/h-ba. /ilyet én még nem láttam / "
Ilyet elvileg lejtoknel kell keresni (talan a Ferdinand hidnal kellene nezni), villamosnal ez a jel az oszlopokra van felfestve.
Köszi az infót, az lehet ez is, de ez nem keresztsávos, csak egy átló van rajta, megálló előtt van úgy 70-80 méterrel, a 81-esen, az Ond vezér útján.
Jut eszembe, reggel a 212-es körözött PRÓBAJÁRAT felirattal (kijelzővel), aztán 8-kor vontatva vitték haza. Nem sikerült a próbajárat? :)
Bagojj, én is így tudtam, hogy ott csak az egyik menet lehetséges egyszerre, ezért van két-két szigetelő, a keresztezésre mindig az engedett menet tápfesze van kapcsolva, csak a műszaki háttér lemaradt a hozzászólásomból.
BNV elötti rész: ha jól emlékszem mielött elbontották Köbánya teherpu.-t, akkor onnan ment tovább egy vágány (régesrég nem használt), ami valaha BKV felsővezetékes volt, tehát volt kapcsolat így a 29-es és Kőbánya teherpu.-n keresztül a gödőllői HÉV-vel. Ezen a vágányon mekkor feszültség volt? 1000V, és volt egy szakaszhatár a villamos felé, mint a Vágóhídnál?
Debrecenben nem jartam meg a remizen belul, de nem ugy van, hogy ha oda bemegy egy tuja, akkor csak a masik vezetoallassal tud kijonni?
Ezt csak ugy gondolom, lehet, hogy van forditokorong, vagy valami hurok.
John Howard:
A BNV előtti részen "vagy-vagy üzem" volt, azaz vagy az egyikben ment delej, vagy a másikban. Egyszerre nem lehtnek, mert akkor áthúz.
ujfiu:
Nem kell sok hurok, elég kettő. Szegeden talán még mindig járnak egyirányúak. Debrecenben is járhatnak, bár gyanús, hogy már nincsenek. Miskolcon pedig egy van, de az a 100-as nosztalgia, és szegény soha többé nem mehet már ki Diósgyőrbe.
kivi:
Ha figyelnél...a CML egyik a három üzemmódból. Akkor alkalmazzák pl., amikor bekrepál az AVR egy szakaszon. Ekkor, mivel hirtelen nem lesznek ketten a vonatvezetők, 40 km/h határral szabad menni. De alapértelmezésben ott a PL, amikor döngetnek a vonatok, a vezetőnek csak lenyomva kell tartani az indítógombot, amig a vonat teljes hosszban kihalad az állomásról. És ott a CMC, amikor mindent felügyel a rendszer, épp csak a vezető adja a kakaót. Ezt pl. eső esetén alkalmazzák a felszíni szakaszokon, ahol szükséges ilyenkor óvatosabban közlekedni (vizes sín, stb.). Asszem, ez van akkor is, amikor PFT van a pályán, de lehet, hogy akkor inkábba CMC van azon a szakaszon.
Villamosok. Valaki mondta, hogy több hátránya is van a gömbölyű szélvédőnek. Pl.?
Van egy a motorvezetok reszere vonatkozo irasbeli rendelkezes ahol fel vannak sorolva az allando es "ideiglenes" lassujelek. Termeszetesen nem publikus.:-) Mas megoldast kell keresni. Emilke megy.