Kunsági dízel.
A Dél-Alföld vasútbarátainak internetes gyűjtőhelye. A rovatban az alábbi vasútvonalak szerepelnek(menetrendi mező száma szerint): 85, 102, 103, 121, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 135, 136, 142, 145, 146, 147, 148, 149, 151, 152, 153, 154, továbbá: megszüntetett, megváltoztatott vonalak, kisvasutak, valamint minden ami a felsorolt vasútvonalakhoz kapcsolódik.
Hát nem, meg rengeteg megállóhely volt rajta, és mára elég sokat letakarítottak. Vajon mennyi ideig menne egy olyan vonat, ami minden régi megállóhelyen megáll? A mostani személyek is 2 órás menetidővel járnak. Manapság meg már nem maradt a környéken olyan megálló, amit bek éne zárni. Rókus,Algyő, Hmv Népkert és Hmv kellenek, és van is forgalmuk. Kopáncs is kell a kitérő miatt, igaz ott már évek óta nem áll meg csak akkor a vonat ha muszáj. Ezért nem is értem miért vették ki és miért mondják be külön, h Kopáncs és Kakasszék kivételével mindenhol megáll. Azt nagyjából lehet leőre tudni, h melyik vonatnak kell ott várnia, ott akár bele is lehetne venni. Mondjuk a környéken nincs senki miért akarna ott bárki fel meg leszállni? Eddig is csak egy gyors cigiszünet erejéig szálltak le ott.
Az egyetlen még bezárható megálló sztem Csorvás alsó, semmi értelme nincs, kint van a puszta közepén, a környéken nincs semmi, nem is láttam ott soha le vagy felszállót. Orosházi tanyáknál meg hiba volt bezárni az állomást így most 14 km-es állomásköz van Csorvás és Orosháza között emiatt sokat kell várni a vonatoknak Csorváson vagy Orosházán. Szükség lenne arra az állomásra. Egyébként Orosházi tanyák megállóhelynek nagyobb létjogosultsága van mint Csorvás alsónak, mert itt van több ház is a környéken és itt szoktak fel és leszállni is.
Attól függ, hova ment a vonat. Ha Békéscsabára, akkor ez talán egy vicc. Ha Kötegyán felé, de mondjuk csak Gyuláig, az nevetséges. Ha Kötegyánig, akkor még egy kicsit egyet is lehet érteni, mert talán a békéscsabainak dolga van, vagy nagy esély van rá, hogy elküldjék mondjuk a fővonalra segélyezni, míg Vésztőn ebben az időpontban valószínűleg nincs nagy szükség rá. Ha Vésztőre ment a vonat, és nem cél a gyorsaság, akkor ilyen szempontból nem baj. Ha a gyorsaság fontos, akkor Kötegyánig mehetett volna a békéscsabaival, onnan meg a vésztőivel. De az is lehet, hogy Vésztőnek mínusz órája van :D
Egy kis érdekesség, újra jár a postavonat: http://elvira.mav-start.hu/elvira.dll/xslms/vt?v=2448&d=08.06.28&language=1&ed=4864B82B
Egyébként hogyan lehet zavarba hozni egy fénysorompót? Meséljek neki disznó vicceket? :)
Oroshzán én is sűrűn jártam , 47-es úton lévő átjárótól már gyalogoltam is el a sínek mellett az állomásig. Az Öreg Pecás sörözőben volt buli és hát az állomáshoz a síneken vezet a legrövidebb út.
Volt már Kmét-Cegléd között is mikor kicsit jobban nyomta, mert késésben voltunk. Igaz ott nagy ráhagyás nem volt, mert eleve 120-al lehet menni, és a V43 sem tud sokkal többet 120-nál. Cegléden egyébknét szokásuk, h kiengedik a vonatot mikor már beérkezett a csatlakozó. Eddig 2x ment el a csatlakozás pont az orrom előtt. Már peronon volt a vonat, alig 5 mp múlva meg is állt és akkor indították el a csatlakozást. Fél percet ha várnak akkor elértem volna. Megírtam a megintallunkvazze blogra is történteket, azóta több cikk is jelent meg Ceglédről és a csatlakozás nem bevárásról.
A kallerek is sokszor nem gondolják úgy, h jegyet kéne kezelniük. És nem csak mellékvonalon. Nálam olyan is volt, h Mezőberénytől Mezőtúrig nem jött a kaller, pedig az csak egy 3 kocsis személy volt és nem volt sok utas rajta. Annyira nem, h abban a vagonban, amiben én voltam több üres 4-es szék is volt. Így tudtam mindkét oldalon nézelődni, hogy halad a felújítás.
Azt meg asszem már leírtam, h Kisszénás-Kondoros között is mikor jártam egyik irányban sem jött a kaller jegyet kezelni és rajtam kívül nem volt másik utas. Visszafelé így nem is vettem, odafelé meg volt. A kaller be se ment a Bz utasterébe, az előtérben volt végig.
Régebbne pedig mikor sokat jártunk Kétpóra a reggeli vonaton mindig töredékáron zsebbe módszerrel adott a kaller jegyet, volt, akinek új volt a dolog és a kaller nem értette,h mire vár még, ő meg azt nem értette, h miért nem kap jegyet.
"Miért nem kopogtattál be a vezetőhöz, hogy sérelmezed a vélt szabálytalanságokat?"
Nekem ez nem hatásköröm. Nem szólhatok bele. Szerinted mit reagálna rá ha bemennék? Te mit reagálnál? És én mit reagálnák?
Elképzelhető, hogy csak a jószándék vezérelte, és a késést akarta behozni, vagy 4 perccel hamarabb akart érni, hogyesetlegesen elérjék az IC-t az utasok. Talán töröltetem is.
Lapozgatva az 1967-es "Magyarország helységnévtárá"-t, a már említetteken kívül Hódmezővásárhelyhez tartozóan említ még olyan megállókat, mint Katraszél, Tiszai út, Tarjáni út.
Felnéztem a MÁV honlapra, rákattintottam a Fotópályázat feliratra, végignéztem a sok szép fényképet, és jónéhányra szavaztam is. Akinek van kedve, nézze meg. Érdemes.
Egyik napon(...) egy mv. ismerősömmel futottunk a vonathoz, mert késésben voltunk. Nem mondom meg, hogy melyik napon, mert túlságonsan egyértelmű lenne. Na mindegy, a külsős látta, hogy jövünk, de ő ért oda hamarabb a vonathoz, és már menesztett is. Persze a vonat nem indult el, a hülye perontyúk meg csak mosolygott. Talán Cegléden volt eddig külsős? Ott van ilyen hatékonyság...
Másik esetben ugyanazon mv. ismerősömmel ma jöttünk hazafelé. Tudjátok; Tiszakécskéről. A jv. Alsóúrrétnél jött rá, hogy adott esetben jegyet kellene kezelnie. Ám hozzánk oda sem jött, talán látásból ismeri a mv.-t. Ez még semmi, ugyanezen a vonaton szívesen megnézném azt a bizonyos szalagot vagy adathordozót is, mert Lakitelekről Árpádszállásig legalább 70 km/h, Szikráig legalább 65 km/h sebességgel mentünk, a síneken jól hallatszódott, hogy nem az átlagos sebességgel megyünk, illetve a mv. ismerősöm 31 év tengelyen töltött idővel elég jól meg tudja határozni a sebességet. Azt már mondani sem akarom, hogy Nyárlőrinc kijáratnál sem 50-nel mentünk...
És ha kiderítik? Majd legyen lelkiismeretfurdalásom, hogy ezt leírtam? Netán érezzem magam megsértve más hülyesége miatt?
Biciklivel? Ma voltam Tiszakécskén, 30 métert mentem a kisvasút "peronján", 10 métert a pálya mellett, és egy órával később már a külsőt feszegettem lefelé a kerékről.
A Közlekedési Közlöny 1970/38 számában a"A Kétegyháza-Elek közötti vasúti forgalom közútra terelésének gazdaságossága" címmel megjelent egy 4 oldalas tanulmány.
Ez nekem megvan. A tanulmány tele van csúsztatással, elhallgatással, közút iránti részrehajlással. Ettől függetlenül értékes információkat is tartalmaz:
Utasszám: 203840 fő. Árutonna: 40652 t. (évszám nélküli adatok)
Csak egy mondat: "A vonalnak mintegy 500 főnyi napi forgalma, amelyből a reggeli és esti hivatásforgalmat lebonyolító vonatok maximálisan 80-90 utast szállítanak, valamint Elek állomás átlagosan napi 7 kocsirakományt kitevő áruforgalma már önmagában is jelzi - figyelembe véve a 7 km-es szállítási távolságot -, hogy ilyen viszonyok között nem lehet a vasút gazdaságos."
Akinek kell egy példány a tanulmányból, írjon mailt, küldök.
VT22-nek: igaz, hogy az eI sín 23,6 kg-os volt, pont mint a "i" sín, de nem egyeztek meg a méretei. Az eI-nek kisebb talpszélessége és kisebb magassága volt, de a súlybeli lemaradást behozta azzal, hogy nagyobb a feje. Nálunk a pft udvarban van leásva egy kb 1,5 m-es eI sín.