Keresés

Részletes keresés

Zolcsi67 Creative Commons License 1999.11.17 0 0 875
Lehet még jelentkezni? Mert nekem is ez tűnik a legjobb ajánlatnak. Nagy álmom pedig az, hogy helyreállított 1000-es kocsik járnak nyári hétvégéken kirándulóforgalomban Szépilonától Zugligetig. Van annyi 1000-es itt-ott!
Előzmény: division by zero (874)
division by zero Creative Commons License 1999.11.17 0 0 874
SzigDaniék találták ki, eddig nekem ez a legjobb szileszteri lehetőségem...

Az 1000-est kéne kikölcsönözni a múzeumból, hiszen pont 15 éve arrafelé jártak utoljára:
"A budapesti nappali forgalomban 1000-esek utoljára a 41-es vonalon közlekedtek, 1984. október 30-án üzemzárásig, a 47É jelzésű éjszakai járaton még 1984. december 31-éig lehetett velük találkozni. "

Előzmény: Zolcsi67 (873)
Zolcsi67 Creative Commons License 1999.11.17 0 0 873
Majd meglesem. Dobálják szerencsétlent ide-oda, valamikor az év elején 41-esen is láttam, persze pótkocsi nélkül. Apropos: komolyan gondoltad a szilvesztert a 41-esen? Kár, hogy nem 1900-as ikerkocsin :-(
Előzmény: division by zero (871)
division by zero Creative Commons License 1999.11.17 0 0 872
és a 6043 hol van most? a 3898-3899 közül eltünt amikor a 19-esre került a Déli után, most is csak 2UV-ban jár...
Előzmény: Zolcsi67 (870)
division by zero Creative Commons License 1999.11.17 0 0 871
nem esküdnék meg rá, de mintha szombaton a 49-esen láttam volna...
Előzmény: Zolcsi67 (870)
Zolcsi67 Creative Commons License 1999.11.17 0 0 870
A 3898 és a 3899 között a 6043 volt a pótkocsi. Mit tudsz a 3215+5971+3216-ról? Az meg Szávás, de a Déli átépítése alatt az is a 49-esen járt.
Előzmény: division by zero (869)
division by zero Creative Commons License 1999.11.17 0 0 869
azt tudtam, hogy Zuglói, de a Déli alatt nem futottam össze vele, csak a 3898+p?+3899-el...
Előzmény: Zolcsi67 (867)
division by zero Creative Commons License 1999.11.17 0 0 868
"Ezek a kepek idosorrendben vannak megszamozva a konyvtarban? Mert ha igen, akkor ez nem semmi. Igy Zuglo tenyleg egy enklaveva valt."

igen, idősorrendben vannak...
kb 2 hétig volt leaszfaltozva, azt csodálom, hogy közben a járdaszigeten heverő síndarabokat nem vitte el senki a MÉH-be...

egy srác amikor nézte a sorozatot, az aszfaltos képnél azt mondta: "ha ezt láttam volna, biztos elbőgöm magam!"

Már épp kérdezni akartam a Gyuritól, hogy mit tud, hogyan képzelik ezt? amikor láttam, hogy törik fel újra az aszfaltot...

Előzmény: NZA (824)
Zolcsi67 Creative Commons License 1999.11.17 0 0 867
A 3888+3889 standard Zuglói szerelvény, de a Déli felújítása alatt a 19-esen járt.
Előzmény: division by zero (866)
division by zero Creative Commons License 1999.11.17 0 0 866
"Es a 3888+3889-es is visszatert mar? "
az is vendégszerepelt?
múlt héten a 69-esen láttam...
Előzmény: NZA (821)
Zolcsi67 Creative Commons License 1999.11.17 0 0 865
Úgy tudom, a kitérőt cserélték, és nov. 7-e körül 2 napig nem járt a villamos. Most is turkálnak veszettül, ma este láttam.
Előzmény: division by zero (864)
division by zero Creative Commons License 1999.11.17 0 0 864
tényleg ott mit csináltak?
én szombaton fotóztam arra, a 18,47-19,49 elágazásában volt kibontva a váltó körül az úttest..
Előzmény: Zolcsi67 (863)
Zolcsi67 Creative Commons License 1999.11.17 0 0 863
És a múltkori Körtéri vágányzárról sem írt...
division by zero Creative Commons License 1999.11.16 0 0 862
Gyuri mostanában nem kapja meg a vágányzárakat?
nov 8.-11.-ig 19:40-től az 1-es villamos csak Lehel útig járt, mert a további szakaszon síncsiszolás volt, sajnos elég pocsék idő volt...
Nov 15.,16.-án pedig a 14-es járt csak Káposztásmegyer-Frangepán utca között járt, most itt volt síncsiszolás, ha minden igaz, hála jó időjárásnak, sikerült is megörökiteni a "tüzijátékot", visszafogást a Frangepán utcánál...
elég összehangoltan ment a forgalom:
a Káposztásmegyer felöl érkező villamos beáll rendesen a megállóba, a vezető átsétál a szerelvény másik végébe, kb 5 perc múlva a váltón keresztül átáll a "rendes vágányra", a Jász utca elött megáll, kinyitja az ajtókat (itt is van kis járdasziget szerű aszfaltozott rész), kb 1 perc múlva egyszerre érkezik a villamospótló Lehel tér felől, és a következő villamos Megyer felől. A busz a 4-es busz megállójába áll be, így egymás mellett van a busz meg a villamos, az utasok átszállnak, villamos Megyer felé el, busz visszakanyarodik, és az ellenkező irányú 4-es megállóba beáll, ahová eközben átsétáltak a másik villamos utasai, felszállnak, busz Lehel tér felé el, minden kezdödik előlről...

holnap is lesz valami, a 14-es átváltozik régi 12-esé...

Járaszája Creative Commons License 1999.11.16 0 0 861
Pontositanek a troli felsovezetek permetezo 295-os trolipalyaszamot viselo kek-sarga autobusz feladatarol. Ezzel a geppel fagyallot permeteznek ki a felsovezetekre, olyan teli hajnalokon, amikor eros a zuzmarakepzodes, vagy a jegesedes. A fagyallo 3-4 oran keresztul hatasos. Ez a jargany kimegy a garazsbol ejfel utan, korbejarja vonalat, igy az elso trolik kiindulasaig nem kepzodik 'jegbevonat' a felsovezeteken. Erre az ujabb felvezetos trolik miatt van szukseg, ahol az elektronikat megzavarja a rossz erintkezes. A ZIUk vonalan nem is jar ez a szerkezet. A busz hatso reszeben valami elektromos berendezes (valoszinuleg ellenallasok a valtokhoz, ahogy NZA mondja, folyamatos muterhelesnek elg meleg lenne, bar ki tudja) van, a kozepso reszeben pedig a tartaly es a permetezo keszulek. A reszeket elvalaszto falon kapcsolotabla. Mindezt a mult penteken mondta a minket kisero szakember, talan csak NZA akkor nem volt a kozelben.
Carpy Creative Commons License 1999.11.16 0 0 860
En nemcsak a szentendrei HEV sebessegen akadtam ki, hanem a menetrendjen is. Nem is olyan reg meg 4 perces kovetesi idokkel ment csucsidoben. Most neztem a BKV honlapot, es estem pofara: 10 perc!
Aztan rajottem, hogy kisse fel lett cserelve a nyari es teli illetve munkanapi es hetvegi menetrend. Meg gyerekcipoben jar az a honlap...
Előzmény: Lajoska (859)
Lajoska Creative Commons License 1999.11.16 0 0 859
30-40 km/h...
A Szentendrei HÉv-en augusztus környékén a vonal szvsz 80%-án 15-20 as lassújel volt. Gyalog gyorsabban haladtunk...
Egyébként szerintetek is lerobbant a Szentendrei?
A Gödöllői most sokkal jobb állapotban van. (pálya, jármű)
Egyébként tud valaki arról, mit keres az egyik sz.endrei szerelvény a gödöllői HÉV-en?

Lajoska

Előzmény: SzigDani (856)
Lajoska Creative Commons License 1999.11.16 0 0 858
Szia Csabi!

Mondom hogy kizárt!
93-ban selejtezték. Ha van valakinek képe a moszkva téri buszrepülésről, azon lehet látni.
BX meg nem vszínű, mert 90-ben nincsen.
BX lehet:51,52,53,58,59,60,61,62,71,72
BY lehet:62,63,65,66,75,76,77
ha már itt vagyunk, BU (ami maradt): 04,05,06,07,08,09,10,20,21,22,23,86,87,88,89,90
Valaki említette a GLZ (és nem GZL) 400-at. Ez a 05-71 ből lett.

Lajoska

Előzmény: CSABI (854)
John Howard Creative Commons License 1999.11.16 0 0 857
Azért csak oszd meg velünk azt az elképzelést, hátha hasonlít az enyémhez! :)

Üdv:
John Howard

Előzmény: SzigDani (856)
SzigDani Creative Commons License 1999.11.16 0 0 856
Még valamik: bocs, ZIU, és nem TIU...
A ráckevei HÉV-re való elképzeléseim az utópia kategóriába tartoznak. Ha sok a 3 kocsi, akkor talán ikerkocsit kéne odatenni, persze újat, mert már a HÉV-ek eléggé vének. Amúgy az a 30-40 km/h, amivel mennek, nos az sem utasbarát. Egy 70-80-as tempó egészdségesebb lenne. CSAk hát járda mellett, meg ott vannak az átjárók, a fékút, stb. Sok építés kellene, sok pénz, egy kicsi akarat társaságában.
SzigDani Creative Commons License 1999.11.16 0 0 855
Szerintem TIU-t egyszerűbb hátra vezetni, mint előre, mivel előre is kell figyelni a két tükröt... Mondjuk nekem nincs jogsim, úgyhogy ne szóljak semmit... Sajnos a pótos ZIL-t nem tudtam elkapni a géppel.

John: nagykő esett le a szívemről (nem ezért szívnak szegény törökök:)). Én az 56-ost a 18-assal hallottam összevonni, de a 61-essel szerintem is értelmesebb. Így a nukuhurok O.K.

CSABI Creative Commons License 1999.11.16 0 0 854

En is lattam a 90-09 es 260-ast a 25A-n. Szerintem az lehet, hogy az egyik BX, a masik BU. Ha legkozelebb latom, mengnezem, hogy a 260-as milyen.

Csabi

Előzmény: Lajoska (811)
Carpy Creative Commons License 1999.11.16 0 0 853
Mi a velemenyetek?

Cikk a BKV jegyar-emelesrol

Előzmény: John Howard (852)
John Howard Creative Commons License 1999.11.16 0 0 852
Milyen igaz... Már megint nem gondolkodtam!
Előzmény: NZA (851)
NZA Creative Commons License 1999.11.16 0 0 851
Nem kell hatramenetbe tenni, mivel a motorok forgasi iranya az alloresz es a forgoresz polaritasan mulik. Ha megfordul az aramirany, a forgoresz es az alloreszben is megfordul a polaritas, igy a motor forgasiranya marad az eredeti.
A ZIU 9-ig bezarolag ezeken trolikon mindegy volt, hogy melyik is a pozitiv polus. A szaggatos kocsikon ez mar nem mindegy, a felvezetok csak az egyik iranyba mukodnak.

Egybekent lehet, hogy szandekosan kapcsoltak be a keno buszon az aramot, hogy az melegitse a vezetekeket, igy leolvsztja a zuzmarat.
A trolitelep hatuljat egyebkent tenyleg kiadtak - rutinpalyanak.

Előzmény: John Howard (849)
_mihi_ Creative Commons License 1999.11.16 0 0 850
A 70-es, 78-as troli szinte menetrendszerűen tolat a Kozma Ferenc utcában, amikor rendezvény van (pl. tisztavatás) a Kossuth téren
Előzmény: Bölény (844)
John Howard Creative Commons License 1999.11.16 0 0 849
"Láttátok már hogy jön ki garázsmenetben a troli az Erzsébet királyné
útja aluljárótól? A Múzeumnál beáll átlósan a Hermina kereszteződésbe,
sofőr ki, és a szedőket szépen átrakja a merőleges irányra..."

Valamikor, a hetvenes évek elején a Dózsa György úton, a Lehel utcához közel egy viharban rádőlt egy fa a trolivezetékre. A forgalom a következő volt: troli behúz az akkor még létező villamossínre, átcsáp a szembejövő vezetékre,(*) fa mellett el, visszacsáp, tovább Váci út felé! Pedig nem olyan keskeny a D.Gy. út!!!

(*) Gondolom, itt hátramenetbe kellett tenni a trolit az ellentétes polaritás miatt. NZA, így lehetett?

Üdv:
John Howard

Előzmény: Törölt nick (846)
Bölény Creative Commons License 1999.11.16 0 0 848
Na, szépen kereszteztük egymást...

Miért kell kenni a vezetéket? Úgy tudom, a szedőkben van szén, hogy inkább az kopjon, az állandó használat miatt meg úgysincs ideje berozsdállni a drótnak.

Lámpa: én is arra gyanaxom, hogy eredetileg a lámpa arra szolgált volna, amit írtál, csak a vezetőket zavarta az erős fény. A csengő úgyis szól, mint állat, a kereszteződés az egy látható dolog és a szedő kiugrását is elég könnyű észrevenni... :-))) Jó múltkor egy kerge trolivezető vagy 40-nel belevágtatott egy troli-troli vezetékkeresztbe (már nem emléxem, hol). Ment is mindkét szedő a levesbe... Jópár percbe beletelt, mire kibogozta őket a tartódrótok meg a vezetékek közül.

"Tolatas - Mult penteken jartunk a Troli telepen az MKKK szervezeseben, ki is lehetett probalni egy ZIU 9-est."

Hogy egyesek milyen mázlisták... Milyen volt? Azt jól láttam, hogy a telep vasút felőli részét kiadták? Szintén a villamosból láttam, hogy tanulóvezetős teherautók parkolnak a sarokban, és a trolik korábbi tárolóhelyén éppen rutinozott egy tanulóvezető. Legalább már a városi vezetés előtt megtanulhatja, hogy milyen trolik között közlekedni... :-)))

Előzmény: NZA (843)
John Howard Creative Commons License 1999.11.16 0 0 847
SzigDani!

Dehogy, nem, a hurokvégállomások nekem is szívügyeim, nem én akarom megszüntetni, de ha az 56-ost összekötnék a 61-essel (volt rá terv), akkor felesleges lenne. Nekem is jobban tetszett a Moszkva (Széll Kálmán) tér a hurkokkal, talán forgalmilag is folyamatosabb volt, dehát a kor szava...

A ráckevei HÉV-et sem bántom, de a mai húsz perces követési időszak talán nem indokol ekkora vonategységeket, persze, lehetne sűrűbben közlekedtetni motorkocsikat is egyelőre (ha lenne), de a gyorsvillamos (ezt is hallottam, nem az én kocka-agyamból pattant ki) jelenleg jó ötletnek látszik. Elsőre mindenképpen a pályát kellene gatyába rázni, mert az most így, ahogy van, még múlt századi vicinálisnak sem menne el. A 13-as villamos pesterzsébeti végállomását viszont akkor is indokoltanak látom, ha HÉV jár.

Azért azt nehezen tudom elképzelni, hogy a 14-es a Váci - Bajcsy Zsilinszky úton a Deákig menjen, egy "kicsit" útban van az elbah-felüljáró. Vagy levinnénk a föld alá? Akkor talán mégis inkább a Podmaniczky utca, de azt én sem tudom élből rákötni a Lehel utcára. Talán a Nyugati vágányain keresztül, de az azért nagyon brutális lenne...

Ezt a kenő-troli-buszt már én is láttam (hallottam) többször, zúzmarás reggeleken is ki szokták zavarni a vezetékekre, hogy letörje a jégcsapokat. Úgy látszik, olyankor is rajta van a műterhelés, mert végigcsillagszórózza az utat olyankor, elég jó hanghatással.

Üdv:
John Howard

Előzmény: SzigDani (841)
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.16 0 0 846
Bölény: Szóval, a 283 hosszabb, mint a 280. A hátsó tengely "merev", tehát nem kormányzott, még csak nem is követő, mint a 280-nál. Ennyi.

Troli dolgok: Láttátok már hogy jön ki garázsmenetben a troli az Erzsébet királyné útja aluljárótól? A Múzeumnál beáll átlósan a Hermina kereszteződésbe, sofőr ki, és a szedőket szépen átrakja a merőleges irányra, aztán huss!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!