A másik nagy szívfájdalmam, hogy nem maradt meg középbejáratú motorkocsi. Egy pótkocsi van állítólag, azt "valamikor" Szentendrén akarják kiállítani. Egyszerűen imádtam azt a típust!
Kispesten, a Villanytelep is szupermarket lett... (bontás közben sikerült már csak lefotóznom)
Óbuda :(
Juhos utcáról is van képem, csak még nincs szkennelve.
Damjanich-ról van két kép bontás közben, úgyanott ahol az elöbbiek
IGEN!!!!! A Damjanich kocsiszínből meg most csináltak szupermarketet. Óbudát is hülyeség volt megszüntetni, az 1-es és a 17-es könnyebben kiállhatna innen, mint a Barossból meg a Hungáriából. Ja: A 12-es régi hurokvágányából megvan még egy csomó a Juhos utcában.
Persze, én is...Hogy lehet ÍGY felfesteni azt, hogy BSZKRT???? Most nézegetem a megszüntetett villamosok honlapja témát...A Bethlen Gábor utcában a mai napig megvan a vágányok helye a kockakő között. A Kőrösi Csoma sétányon (ez volt a Kőrösi Csoma út régebben, a 13-as itt járt) meg most tűnt el, fel van túrva az egész.
a Gyermekvasút szerette volna a 1049-et megszerezni (a sörvillamos), azt szerették volna, ha az 56-os új végállomásába beletervezték volna a kiállított villamost is. Valami bürökrata marhaságon akadt el a dolog, úgy tudom, de nem mondtak le a tervről.
Lehet még jelentkezni? Mert nekem is ez tűnik a legjobb ajánlatnak. Nagy álmom pedig az, hogy helyreállított 1000-es kocsik járnak nyári hétvégéken kirándulóforgalomban Szépilonától Zugligetig. Van annyi 1000-es itt-ott!
SzigDaniék találták ki, eddig nekem ez a legjobb szileszteri lehetőségem...
Az 1000-est kéne kikölcsönözni a múzeumból, hiszen pont 15 éve arrafelé jártak utoljára:
"A budapesti nappali forgalomban 1000-esek utoljára a 41-es vonalon közlekedtek, 1984. október 30-án üzemzárásig, a 47É jelzésű éjszakai járaton még 1984. december 31-éig lehetett velük találkozni. "
Majd meglesem. Dobálják szerencsétlent ide-oda, valamikor az év elején 41-esen is láttam, persze pótkocsi nélkül. Apropos: komolyan gondoltad a szilvesztert a 41-esen? Kár, hogy nem 1900-as ikerkocsin :-(
"Ezek a kepek idosorrendben vannak megszamozva a konyvtarban? Mert ha igen, akkor ez nem semmi. Igy Zuglo tenyleg egy enklaveva valt."
igen, idősorrendben vannak...
kb 2 hétig volt leaszfaltozva, azt csodálom, hogy közben a járdaszigeten heverő síndarabokat nem vitte el senki a MÉH-be...
egy srác amikor nézte a sorozatot, az aszfaltos képnél azt mondta: "ha ezt láttam volna, biztos elbőgöm magam!"
Már épp kérdezni akartam a Gyuritól, hogy mit tud, hogyan képzelik ezt? amikor láttam, hogy törik fel újra az aszfaltot...
Gyuri mostanában nem kapja meg a vágányzárakat?
nov 8.-11.-ig 19:40-től az 1-es villamos csak Lehel útig járt, mert a további szakaszon síncsiszolás volt, sajnos elég pocsék idő volt...
Nov 15.,16.-án pedig a 14-es járt csak Káposztásmegyer-Frangepán utca között járt, most itt volt síncsiszolás, ha minden igaz, hála jó időjárásnak, sikerült is megörökiteni a "tüzijátékot", visszafogást a Frangepán utcánál...
elég összehangoltan ment a forgalom:
a Káposztásmegyer felöl érkező villamos beáll rendesen a megállóba, a vezető átsétál a szerelvény másik végébe, kb 5 perc múlva a váltón keresztül átáll a "rendes vágányra", a Jász utca elött megáll, kinyitja az ajtókat (itt is van kis járdasziget szerű aszfaltozott rész), kb 1 perc múlva egyszerre érkezik a villamospótló Lehel tér felől, és a következő villamos Megyer felől. A busz a 4-es busz megállójába áll be, így egymás mellett van a busz meg a villamos, az utasok átszállnak, villamos Megyer felé el, busz visszakanyarodik, és az ellenkező irányú 4-es megállóba beáll, ahová eközben átsétáltak a másik villamos utasai, felszállnak, busz Lehel tér felé el, minden kezdödik előlről...
holnap is lesz valami, a 14-es átváltozik régi 12-esé...
Pontositanek a troli felsovezetek permetezo 295-os trolipalyaszamot viselo kek-sarga autobusz feladatarol. Ezzel a geppel fagyallot permeteznek ki a felsovezetekre, olyan teli hajnalokon, amikor eros a zuzmarakepzodes, vagy a jegesedes. A fagyallo 3-4 oran keresztul hatasos. Ez a jargany kimegy a garazsbol ejfel utan, korbejarja vonalat, igy az elso trolik kiindulasaig nem kepzodik 'jegbevonat' a felsovezeteken. Erre az ujabb felvezetos trolik miatt van szukseg, ahol az elektronikat megzavarja a rossz erintkezes. A ZIUk vonalan nem is jar ez a szerkezet. A busz hatso reszeben valami elektromos berendezes (valoszinuleg ellenallasok a valtokhoz, ahogy NZA mondja, folyamatos muterhelesnek elg meleg lenne, bar ki tudja) van, a kozepso reszeben pedig a tartaly es a permetezo keszulek. A reszeket elvalaszto falon kapcsolotabla. Mindezt a mult penteken mondta a minket kisero szakember, talan csak NZA akkor nem volt a kozelben.
En nemcsak a szentendrei HEV sebessegen akadtam ki, hanem a menetrendjen is. Nem is olyan reg meg 4 perces kovetesi idokkel ment csucsidoben. Most neztem a BKV honlapot, es estem pofara: 10 perc!
Aztan rajottem, hogy kisse fel lett cserelve a nyari es teli illetve munkanapi es hetvegi menetrend. Meg gyerekcipoben jar az a honlap...
30-40 km/h...
A Szentendrei HÉv-en augusztus környékén a vonal szvsz 80%-án 15-20 as lassújel volt. Gyalog gyorsabban haladtunk...
Egyébként szerintetek is lerobbant a Szentendrei?
A Gödöllői most sokkal jobb állapotban van. (pálya, jármű)
Egyébként tud valaki arról, mit keres az egyik sz.endrei szerelvény a gödöllői HÉV-en?