Miskolcon bizonyos járatokon csak az elso ajtókon lehet felszállni, ha jegyed van, a vezeto orra elott kell kilyukasztanod, direkt erre a célra a vezetoállás mellé is szerelnek egy lyukasztót. Kokeményen betartják. Ahogy láttam, Nyugaton a legtöbb városi autóbuszjárat ilyen. Persze a 7-es buszon ezt nem lehet megcsinálni, de a kisebb forgalmúakon simán lehetne.
Nekem is az a tapasztalatom, hogy a soforök rühellik az esti elsoajtózást, mondván ok nem kalauzok vagy jegyellenorök. És nagy ívben tesznek rá. Érdekes, hogy míg az MKV-nál ez megy, a BKV-nál nem. Vajjon miért?
Emléxem picigyerekkoromban a régi 41, 43-on járó villamosokat szerettem, csöndesek, hangulatosak voltak. aztán kidobták őket.
Most az UV vannak soron. Mióta az eszem tudom, azóta járok ugyanazokkal a kocsikkal a 9,47-en.
pl emléxem: a 6000-es 9-es volt... amíg meg nem szűnt.
Szerintetek van esély, hogy megmaradjanak a kocsik, hogyha eccer lesz új villamos-beszerzés?
(nosztalgia v. közel eredeti formában felújítva..stb..)
Ezeknek a régi villamosoknak sokkal inkább van "arcuk", mint az újaknak...
41-es szilveszer: csak úgy ki lehet kölcsönözni egy 1000 kocsit? Ha otthon leszek, akkor biztos megnézem, mert a házunk előtt megy el a vonal...
Hány éve van az első ajtós rendszer a buszokon? 6?
még mindig vagy az emberek 60-70% nem tud róla, és igen meglepődik/megsértődik tőle.
Egyébként a 6 év alatt egszer találkoztam olyan vezetővel aki kérte a jegyet/bérletet, annyi embert lukasztani a 30-ason még életemben nem láttam, legalább az utasok 75%.
Mivel alapesetben nem látok ennyi embert lukasztani, azt gondolom, ha nincs ellenőrzés akkor pótyáznak. Szerintem bőven megérné a kalauz rendszer visszaállítása, jegybevételben is, meg járműrongálások csökkenésében is.
Kimaradt az este: a Frangepán utca és a Kartács utca között csiszolták a Duna felöli vágányt. Közben a másik vágányon láttam egy Angyalföldre tartó kocsiszíni 1-es villamost is.
Mégegyszer KCSV ügyben.
Ami rajtuk van szedo, annak mi a neve?
Szegény vezetok próbálkoznak a sima megállással, dehát ha szxr a konstrukció akkor nem megy. Ha lesz következo sorozat, legalább azokra tegyenek rendes fékeket. Ne mondja nekem senki, hogy nincs elég eros tárcsafék, tessék feltenni egy kamionra valót, az 40 tonnára van méretezve. A villamost is megállítaná rendesen. Hogy áll az új széria, tud valaki valamit?
Ja igen, tapasztalat az ajtónyitók esetében. Esténként a vezetok bekapcsolják a rendszert. Az idosebb utasok meg lassan reagálnak a változásra. Nem nyílik az ajtó, kétségbe esve rohannak egy másikhoz, vagy vadul dörömbölve rángatják az ajtót. Közbe szitkozódások özönét zúdítják a vezetore, a BKV-ra meg minden felmenore. Az eset nagyon gyakori. Talán mindig kellene használni a rendszert, mint a buszokon, nem csak este.
Bocs, erre meg nem is válaszoltam...A 6043 budafoki kocsi, ott is maradt, a 47-esen jár. Azt nem tudod, hogy a Tatrákon hova ragasztják ki azt a papírt, ami az utolsó vizsga vagy javítás idejét közli? A többin "A" vége, balra fent.
" A 14-es helye megvan a Centeren belül. Képeim vannak róla, majd scanelem is, csak lenne rá időm!!! Amint lehet felteszem. Hogy a villamos mikor lesz ott? Nemtom.
Végülis csak pénzkérdés. "
és hol a helye? direkt elmentem megnézni, nem nagyon találtam...
esetleg az üzletközpont és a parkolóház közti résben?
De az Örsön lenne egy, pont szemben a Sugárral...kell az oda? Jó öreg 13-as hurokvágány... jó öreg? Azt hiszem, a 60-as évek elején épült, azelőtt csak az Élessarokig járt a 13-as.
Zuglóról hallottam én is, állítólag valakinek megtetszett a telek a Bosnyák téren :-((( És a Keletinél se fog egyhamar villamos forgolódni, az biztos :-(((
és több helyről hallottam, hogy Zugló napjai is meg vannak számlálva...
optimista esetben nem szünik meg ott a villamos, csak a kocsiszín, ha elkészül a 13-62 összekötés, akkor a Szávából jönnek a villamosok...
Kész agyrém...
A másik nagy szívfájdalmam, hogy nem maradt meg középbejáratú motorkocsi. Egy pótkocsi van állítólag, azt "valamikor" Szentendrén akarják kiállítani. Egyszerűen imádtam azt a típust!
Kispesten, a Villanytelep is szupermarket lett... (bontás közben sikerült már csak lefotóznom)
Óbuda :(
Juhos utcáról is van képem, csak még nincs szkennelve.
Damjanich-ról van két kép bontás közben, úgyanott ahol az elöbbiek
IGEN!!!!! A Damjanich kocsiszínből meg most csináltak szupermarketet. Óbudát is hülyeség volt megszüntetni, az 1-es és a 17-es könnyebben kiállhatna innen, mint a Barossból meg a Hungáriából. Ja: A 12-es régi hurokvágányából megvan még egy csomó a Juhos utcában.
Persze, én is...Hogy lehet ÍGY felfesteni azt, hogy BSZKRT???? Most nézegetem a megszüntetett villamosok honlapja témát...A Bethlen Gábor utcában a mai napig megvan a vágányok helye a kockakő között. A Kőrösi Csoma sétányon (ez volt a Kőrösi Csoma út régebben, a 13-as itt járt) meg most tűnt el, fel van túrva az egész.
a Gyermekvasút szerette volna a 1049-et megszerezni (a sörvillamos), azt szerették volna, ha az 56-os új végállomásába beletervezték volna a kiállított villamost is. Valami bürökrata marhaságon akadt el a dolog, úgy tudom, de nem mondtak le a tervről.