Keresés

Részletes keresés

John Howard Creative Commons License 1999.12.01 0 0 1510
Valahol, azt hiszem a FPH Metró4-es lapján van egy látványterv a Baross térről, azon a hurokvégállomás már tényleg nem szerepel, a leszállóhely helyén van fejállomás kiépítve a 44-es villamosnak. Lehet, hogy ezen, de lehet, hogy egy másik képen (utánanézek holnapra, ha máshol) pedig a 7A, 78-as buszok végállomása a villamos felszállóhelyére van telepítve, az aluljáró mellé, és a 73-as végállomása is a tér közepén, a Rákóczi út felé menő régi vágány Rottenbiller utcához közel eső aluljárójához van a tér közepére jelezve! Érdekes elképzelés...
Előzmény: szega (1505)
szega Creative Commons License 1999.12.01 0 0 1509
Az emeletes 556-os tényleg nincs olyan rossz állapotban, még éppen felismerhető. Esetleg fedél alá lehetne tenni, amíg szét nem rohad. Ablaka úgysincs már. És nem ártana múzeumi tulajdonba helyezni, tudtommal magántulajdon. Addig az illető, ha akarja, csirkeólat is berendezhet benne (kissé huzatos lenne a broilereknek). A hétvégén arra fogok menni (Monor) majd ismét jól megnézem (kívülről, mert még nem láttam embert azon a telken, aki beengedhetne).
Előzmény: John Howard (1504)
NZA Creative Commons License 1999.12.01 0 0 1508
"Láttad a 64-es Bengáli-képen a vezetékszerlő Skodát?"
Megosztanatok velunk is az elmenyt?
Előzmény: John Howard (1504)
John Howard Creative Commons License 1999.12.01 0 0 1507
"egy az A-tengely után elvágott motoros csuklóst akasztottak egy motor nélküli 280-as gépesre"

Tehát akkor a középső részben volt a motorja? Akkor tulajdonképpen "toló"-csuklós volt, még egy utánkocsival megtoldva?

Előzmény: Alfred (1490)
NZA Creative Commons License 1999.12.01 0 0 1506
Nem lehet, hogy tonkrement a macskako burkolat? Vagy belattak, hogy az azonos iranyu jaratokat jo lenne esetleg egy megallobol inditani? Vagy az aluljaro szerkezete romlott meg (ott voltak valami alatamasztasok)? Avagy nem volt teljesen biztonsagos, hogy az aluljaro nyitott resze folott fel meterrel kell vegigmenni busszal (tulajdonkeppen egy hibas kormanymozdulat vegzetes lehet)? Netan nem sikerult letakaritani a havat a villamosvaganyokrol (nem hiszem hogy oda is rendszeresen bejarnanak hokotrok)?
Szoval tobb indok is szol szerintem amellett, hogy kipakoljak a buszt az autok koze.
Előzmény: szega (1502)
szega Creative Commons License 1999.12.01 0 0 1505
Mellesleg korábban hallottam olyan tervet, hogy a Baross téri hurkot meg kéne szüntetni, és a helyére autóparkolót építeni. Abból egyelőre nem lett semmi. Bizonyára a BKV tiltakozott 1000-rel a szeretett villamoshálózata érdekében.
John Howard Creative Commons License 1999.12.01 0 0 1504
Zolcsi67!

Köszönöm a képeket, megkaptam, szuper!

Láttad a 64-es Bengáli-képen a vezetékszerlő Skodát? Cseh(szlovák) rendzsám van, a teljes zuglói trolihálózatot a csehek szerelték, úgy látszik, mi nem értettünk hozzá az akkori vezetés szerint. Ez azért elszomorító.

Az emeletes 556-os meg szerintem nincs olyan nagyon rossz állapotban, igazán fel lehetne újítani, mondjuk legalább a múzeum számára, de akár közlekedhetne is nosztalgiában. Na, nem feltétlenül azért, mert olyan jó, vagy olyan szép (szerintem szép), hanem azért, mert EGYETLEN PÉLDÁNY, és mert a MIENK!

Üdv:
John Howard

NZA Creative Commons License 1999.12.01 0 0 1503
Alfred - kerdes lenne:
1. A 61-esen csatolt UV volt ekkor?
4. Ezt a dupla csuklost egyszer en is lattam - a 7A vonalon ment egy probakort, azt hittem, hogy rosszul latok. Sajnos akkor tuzetesebben megnezni vagy utazni nem lehetett.
Előzmény: Alfred (1490)
szega Creative Commons License 1999.12.01 0 0 1502
Na, most komolyan, valaki szolgáltasson infót az ügyben! Egyszerűen nem látok ésszerű indokot a változtatásra (húúú, igaz, a BKV-ról van szó). Ha eddig O.K. volt, most miért nem? Szerintem az autóforgalomnak így rosszabb lesz, mert most már a 67V is ott fog tekeregni a járda mellett. Igaz, csak 20(?) percenként. De akkor is.
John Howard Creative Commons License 1999.12.01 0 0 1501
Én is csak hirtelen felindulásomban. Bár tényleg úgy lenne...
Előzmény: szega (1500)
szega Creative Commons License 1999.12.01 0 0 1500
Tényleg, erre nem is gondoltam...
Előzmény: John Howard (1499)
John Howard Creative Commons License 1999.12.01 0 0 1499
Lehet, hogy felújítják a vágányokat?

1500 !!!

Előzmény: szega (1498)
szega Creative Commons License 1999.12.01 0 0 1498
A megállóváltozásról a tábla ki van téve. A hurok felszedéséről nem hallottam semmit, csak hát BKV-ről lévén szó, be vagyok sz@rva@.
Előzmény: division by zero (1497)
division by zero Creative Commons License 1999.12.01 0 0 1497
azt hol hallottad???
akkor nyomás fotózni!!!!
Előzmény: szega (1495)
division by zero Creative Commons License 1999.12.01 0 0 1496
ezt hol hallotad???
Előzmény: szega (1495)
szega Creative Commons License 1999.12.01 0 0 1495
Hétfőtől a 67V a Barosson már nem a villamosvégállomáson áll meg,hanem a 7-es busz megállójában. Miért? Csak nem akarják elbontani a hurok külső részét, mondván, hogy az átmenethez elég az az egy vágány?!!! Információt kéreeeeeeeeeeek!!!!
illesf Creative Commons License 1999.12.01 0 0 1494
„Illés, nem akarod véletlenül közzétenni a honlapodon ezt a forgalmi utasítást ?”

Ha lenne időm, akkor egyszerűen mindent közzétennék... Van egy-két érdekes dolgom, amit szívesen kitennék, pl. egy 70-es évek eleji F1-es, meg ez is, de ez borzasztó sok munka, és egyenlőre még az swi-re sem tudtam mindent visszarakni :(((( Megpróbálom, de nem ígérem, hogy menni fog. Egyébként sajnos a könyvet otthonhagytam, úgyhogy jövő hétig még nem tudok nyilatkozni a jelzőbotok színében.

Miskolc: a gyorsjáratok tényleg naggyon hiányoznak.... Pedig a '80-as évek közepén még nem is olyan kevesen voltak...

/me álmos és fáradt és népességföldrajz házidolgozatopt kell írnia :(((((

Előzmény: Korter (1404)
division by zero Creative Commons License 1999.11.30 0 0 1492
ez a dupla csuklós nekem is rémlik! nincs valakinek képe róla?
Előzmény: Alfred (1490)
division by zero Creative Commons License 1999.11.30 0 0 1491
reggel hegesztettek a Bosnyákon a 44-62 kereszteződésében, egy szürke IFA-val voltak, volt rajta régi BKV matrica! amúgy mé' nem Muki-val járnak, mint régen?

volt olyan sárga "paravánjuk" középen piros körrel, amivel a munkaterületet kerítették körbe, villamos elhaladásakor meg félrepakolták, pont a 3898-3899-et sikerült fotóznom, amikor a munkaterületen áthaladt

Alfred Creative Commons License 1999.11.30 0 0 1490
1. Kicsikoromban a 61-esen el sem tudtam képzelni mit jelenthet az, hogy "ajtókzárvasaját", és "ajtókzárvacsatolt".

2. Az 59-esen, mikor mentünk a temetőbe, anyukám mindíg megengedte, hogy fölüljek a hátsó vezetőülésre, csak arra kellett vigyázni, hogy induláskor az ülés ráborult a fékcsapra, és jól be lehetett verni az embernek a térdét.

3. Az 59-esen a vezetők ha már nagyon elfáradtak az ücsörgésben, akkor az ülést előrehajtva állva vezettek, kézzel húzkodták az első ajtót, és folyamatosan beszélgettek a felszálló utasokkal, aki a koszorúkat a villamos elejére akaszthatták.

4. A nyolcvanas évek végén, amikor a Hungaroringen még rendezhettek kamion versenyt, a BKV is megjelent mint rokon szakma, hozott kiállítani néhány új buszt, és egy dupla csuklós 280-ast. Ha jól emlékszem, egy az A-tengely után elvágott motoros csuklóst akasztottak egy motor nélküli 280-as gépesre. A sofőr bevallása szerint 40 volt a vége, és kanyar mentes hosszú viszonylatokra tervezték.

Ma ilyen emlékezgető napom volt.

division by zero Creative Commons License 1999.11.30 0 0 1489
ma este egy BU 87-tel utaztam, szépen "dorombolt" a motorja, jót is szundítottam rajta...
division by zero Creative Commons License 1999.11.30 0 0 1488
ma az egyik 82-es troliban, a kijelző jobb felén az alsó harmad volt "sakktábla mintás"
division by zero Creative Commons License 1999.11.30 0 0 1487
nem tudom, hogy igaz-e, valaki azt mesélte, hogy egy döglött Midi kijelzőjén ez volt, váltakozva:
"ami elromolhat
az el is romlik"
ujfiu Creative Commons License 1999.11.30 0 0 1486
OFF:
Bel'az Andr'as harcostarsrol tudtok valamit?...
ON
Berendi Peter Creative Commons License 1999.11.30 0 0 1485
Milyen hasonló kiírás ismertek még

Tesztet lattal mar? Sakktabla inverzbe valtogatasa, csik halad felulrol lefele, ilyesmik. Garazsmenet elott, az utolso megallokozben szokta 1-2 sofor bekapcsolni.

Előzmény: Bölény (1483)
Berendi Peter Creative Commons License 1999.11.30 0 0 1484
miért ilyen bonyolult gömbcsuklós rendszer van a táblaajtókon? [...] igaz, pontosan kell a kasztnit is és az ajtót is legyártani.

Igen.

Meseltek, hogy amikor az MUV-kat csinaltak, az utaster es a vezetofulke kozotti valaszfal gyartasat kiadtak egy vallalkozonak. O bement Zugloba, colstokkal lemerte egy UV belsejet, es csinalt vagy 20 valaszfalat. Aztan megprobalta beepiteni, egyet sikerult, a tobbi 19-et gyarthatta ujra egyedileg, ra kellett dobbennie hogy nincs ket egyforma UV Budapesten.

Előzmény: Bölény (1483)
Bölény Creative Commons License 1999.11.30 0 0 1483
Na igen, a FOK-GYEM kijelzők... Főleg a 73-ason tréfás, ahol a pirosat csak egy pixel széles keret jelzi. Akinek kicsit is rosszabb a szeme, az meg találgathat. Azzal a fénycsővel se vagyok igazán kibékülve, ami megvilágítja a kijelzőt. Becsillog nagyon az üvegbe, aztán alig lehet kivenni, hogy mi van kiírva mögötte. Aztán az Tűzgolyók kivételével az útvonalvázlat sincs kitéve a járművön (nyilván nem is egyszerű megcsinálni), amire azért néha szükség lenne. De a csúcs az, amikor az van kiírva, hogy: "az autóbusz az IKARUS szerelőjére vár". Kiráááj! Milyen hasonló kiírás ismertek még (a garázsmeneten és különjáraton kívül)? (Fotósok, figyelem: mielőtt kipusztulna az összes táblás busz, valaki feltételnül örökítsen meg egy lerobbant példányt átlósan elhelyezett hátsó viszonylattáblával!)

Ajtók. Azt tudja vki, hogy miért ilyen bonyolult gömbcsuklós rendszer van a táblaajtókon? MAN-buszokon látni sokkal egyszerűbbet: az ajtótábla a középvonalában van felfogatva alul is és felül is egy-egy kb. 20 centis vasdarabra. A vasdarabok belső végei kapcsolódnak a dobozhoz, illetve a lépcsőhöz, ez a forgástengely. Nem kell (nem is lehet) semmit se állítgatni, igaz, pontosan kell a kasztnit is és az ajtót is legyártani.

Előzmény: Korter (1476)
John Howard Creative Commons License 1999.11.30 0 0 1482
Hello Mindenkinek!

Most találtam a tegnapi Népszabadságban!
A Nagykörúti próbavillamos

Üdv:
John Howard

John Howard Creative Commons License 1999.11.30 0 0 1481
Igaz, az még közelebb is van hozzám helyileg :)))
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (1480)
John Howard Creative Commons License 1999.11.30 0 0 1479
A Thököly úton, a Mexikói út előtt meg olyan alacsony a vasúti felüljáró, hogy amikor még járt a 44-es meg a 67-es, ha tövig le volt húzva a szedő, akkor is hozzáért a saru a vezetékhez!

A 49-esen is szoktam ilyen "kétszedős üzemet" látni a Hamzsabégi úti vasúti hídnál a Bartók Béla úton, bár az a híd már egy kicsit magasabb.

Előzmény: NZA (1478)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!