Jeleleg a Kosztolanyin Bocskai-Bartok balozo csak a Karolina ut felol van, a Skala felol nincs, ebbe tehat nem ferne be a villamos, a Petofi hid fele halado autoktol kellene zoldidot elvenni.
JH! miert gondoljatok ugy, hogy az 1-es villamos csak a Hamzsabegin esszeru a Kelenfoldi pu-hoz vezetn? A Szeremi-Etele csak jelentektelenul hosszabb, es igy legalabb erintene Kelenfold-varoskozpontot. Nomeg a jelenlegi hidvegzodes nem engedne meg, hogy a villamos egyenesen menjen (persze ezt megoldani aranyaban talan nem lenne sok). De Szeremi-Etele vonalon meg is lenne kozepen a zartpalyas hely.
NZA! megneztem a Fonyod utcat, a jelzolampa hurokdetektorokkal erzekeli a villamosokat.
"1000-esek: egyedul a 1074-es uzemkepes, az 1000-esbol valami nagyon hianyzik emlekeim szerint (csak arra nem emlekszem, hogy mi). "
mi üzemképes és mi csak "dísz" Szentendrén?
Szerintem azért, mert a BKV-nál akkora arcuk van a sofőröknek, hogy ihaj, plusz nem nagyon nyüzsögnek már az új jelentkezők a helyükre. Miskolcon sokan szeretnének sofőrök lenni, meg asszem elég tisztességes összeg jön nekik össze a jegyeladásból is. Ez a BKV-nál nincs, nekik csak ellenőrizni kéne, magyrán plusz munkát ingyen. Az új alacsony padlósokon van jegyeladás, emelt áron, de nem a sofőr intézi, hanem egy automata.
Részben én megértem a BKV-sokat tehát, meg az is igaz, hogy a pesti forgalom és koncentráció nem teljesen azonos a miskolcival.
Engem egy dolog érdekelne még: mi alapján dönti el egy sofőr Miskolcon, hogy elsőajtózik, vagy nem. Álltam én már sorba tömött 101-esen jegyért, meg volt, hogy hárman vártuk a 34-es és kinyitotta az össze ajtót.
Nekem is ez volt a véleményem a Bocskai úti fákkal és a villamos helyével kapcsolatban. Egyszerűen érthetetlen számomra, hogy 1. miért akadékoskodnak a környékbeliek; 2. miért fogadják el a tiltakozásukat. Jó lenne, ha már egyszer hozzáértők dönthetnének, műszaki, utasforgalmi, stb. alapon, és nem politikailag, vagy a közbéke(?) kedvéért.
Azért, ha a 4-es a Kosztolányiig menne, már igazán be lehetne kanyarintani a Bartókra a Kelenföldi felé, hely lenne rá bőven, a Bocskai-Bartók balos fázisba jelzőlámpailag is beférne. Szerintem ez csak elhatározás kérdése.
Most jártam végig. A 12-es buszon a tömegnyomor érdekes módon a Fehérvári út és a Kosztolányi közötti 1 megállóra koncentrálódik. Egyébként átlagos vagy szellos a járat.
A BPI-025 hangosbemondója egy egész percig sorolta, mi mindenre lehet átszállni a Kosztolányin.
Szóval igencsak jó hatással lenne a környékre a 4-es villamos 1 megállónyi meghosszabbítása. Tehermentesítené egy kicsit a körteret.
Ahogy néztem, könnyen lehet, hogy egyetlen fát sem kellene kivágni, direkt úgy vannak ültetve, hogy elfér közöttük a villamos. Legfeljebb egy kicsit metszeni kell.
A problémát inkább az okozhatja, hogy sok parkoló van az út közepén és szerintem emiatt tiltakozhatnak a helyiek, ez az igazi ok.
Tessenek már lépni valamit!
Persze a Budafokin nincs kihasználva, de NEM CSAK A BUDAFOKIN JÁR, ERRŐL DUMÁLOK MÁR MIÓTA. AHONNAN LEVESZIK, NINCS MÁSIK BUSZ, A BUDAFOKI-FEHÉRVÁRI KERESZTIRÁNYÚ KAPCSOKAT MEGSZÜNTETI, ÉS EZ A BÉNASÁG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Épp erre vetődött fel a 3-as gyorsítása és a 10-es a Budafokin. Nem idegesítő, amikor 1-2 ember miatt áll meg a totál dugig 3-as????? (lehetőleg jó középről akar leszállni)
ÉS MI LESZ AZOKKAL, AKIK ALBERFALVÁN LAKNAK ÉS A BUDAFOKIN DOLGOZNAK?????
GYALOGOLJANAK?????????????
ALBERFALVÁRÓL DÉL PESTRE a 10-es volt a leggyorasbb kapocs /amíg tisztes követési ideje volt, amíg nem volt 3-as a Budafokin/! De ez már mellékes........
Vagyis: miért is szűnik meg a 10-es?????????:((((((((((
Huzta, a feher keresztre kaptam fel a fejem, kozponti utkozoje volt (nem MAV), es merev ruddal huzott az utkozo magassaganal alacsonyabb vmit (ezt mar csak ramondtam, hogy forgovaz, mer az szokott igy kinezni, de az elottem allo kocsik miatt nem lattam a sinkoronaig le.
Maskor figyelmesebb leszek, es mire zoldet kaptunk addigra mar tul volt a kanyaron es nem lattam, dugo, utol nem is erhettem volna (megerdemlem ha kocsival megyek).
Az enyem meg percre pontosan 9:15-kor volt.
Lehet, hogy te a 7039-est lattad. Ennek pl. nincs MAV utkozoje es azt hiszem ennek a festese egy kicsit szakadtabb, mint a 7061-e. Erre nem emlekszel?
Ja es tolta, vagy huzta a forgovazakat? Amit en lattam, az a Korterrol a Gellert fele ment, es huzta a kocsikat.
Lehet, hogy amit te lattal a Szepilonabol vitt javitando forgovazakat Feher utra.
ez tutira futomuveket huzott, jellegzetes merev ruddal (bar allt elottem kocsi, nem 100%os ), de Te gondolom 2 tengelyes alacsony oldafalu kocsival lattad, azt pedig jol lattam volna. Ja ez percre pontosasn 9:30 volt, a Ganz elott huzott el Margit hid fele (tenyleg arra hova mehetett??).
A magayrázat az, hogy a 10-es nincs kihasználva. Én reggel 1/2 8 körül szoktam felszállni rá vagy a piros 3-ra a Galvani útnál. A piros 3-on legfeljebb a lépcsőre férek, míg a 10-en kényelmes állóhelyek vannak. Bagojj, aki nagy vagy az utasszámlálásban, ehhez mit szólsz?
A Volán topikban feltettem egy szakértőbosszantó laikus kérdést. Van-e annak értelme, hogy a sárga busz átmenjen a 0-ás hídon és az 5-ön bemenne mondjuk a Kökiig. Így a délbudai és az agglomerációs forgalom a belső területek érintése nélkül átmehetne a pesti oldalra
nori
NZA,
szerintem akkor is gyenge a fékhatás a KCSV-n. Mindenki, a vezetok is ahhoz vannak szokva, hogy a villanyos x sebességrol y sec. alatt áll meg. Itt meg 3y az ido és közben úgy érzed, amint elenged a villanyfék, hogy semmi további fékhatás. Ez hosszú-hosszú másodpecekig tartó csendben és lépésben való gurulást jelent. A tárcsafékeknek ugyanolyan lassulást kellene eloidézniük innentol kezdve, mint a villanyfék tette, amíg muködött. Ehhez meg csak erosebb fékek kellenének. Mindjárt minden rendben lenne.
De sűrűbben járna. Szerintem az is fontos, hogy negyed órát várok a következőre, amikor már csak a hátoldalát látom, vagy megbízhatóan öt percet, mégha egy kicsit lassabban is ér be, az összidő így is lehet ugyanannyi.
Én inkább a ráckeveit vinném be a Boráros (vagy a Kálvin) térre, az 1-est meg át a hídon, aztán Hamzsabégi(!), Bartók Béla, egészen Kelenföldi pu.-ig.
De az is lehet, hogy a 2-es villamost kellene Csepelre vinni, ott úgyis villamos-jellegű a pálya is, meg a forgalom is (megállóhely-távolság: Szent Imre tér - Karácsony Sándor u. - Végállomás)
Ma reggel (9:30) lattam egy szep szurke Muki-t a Moszkva felol a Margit hid iranyaba menet forgovazakkal, de mire kiertem a Kisrokus utcabol, elhuzta a csikot, sajna nem lattam a psz.-t.
Annyira feldobott, ahogy meglattam a feher keresztet az oldalan.
A csepeli HÉV-et csak rövid ideig tennék oda, aztán a 2-est hoznák ki Csepelre.
Ez abszurdum lenne. A HÉV 8 perc alatt bent van a Borároson a Szent Imréről, nem tudom, hogy a vilinek hányszor 8 perc kellene
A csepeliról mág nem hallottam, hogy lerövidítenék. Pillanatnyilag csak a föld alá helyezését rebesgetik a Lágymányosi híd és a Boráros tér között, ami szerintem felesleges. A Duna-korzó előtt is elmegy a 2-es, ott sem zavarja a városképet. Hova tűnne a 24-es villamos?
Nos egy kicsit sok minden gyult ossze:
A permetezo trolirol:
"folyamatos muterhelesnek eleg meleg lenne, bar ki tudja"
Ha amugy is telen hasznaljak az a kicsi meleg eleg jol jon. Egyebkent erdemes a hoseproket megnezni, ezeken az inditoellenallasok kozul nehany mindig be van teve az utasterbe hogy legalabb ne fazzanak.
1000-esek: egyedul a 1074-es uzemkepes, az 1000-esbol valami nagyon hianyzik emlekeim szerint (csak arra nem emlekszem, hogy mi).
Korter: a 47-es Budafok fele eso megallojaban a belso sinszal annyira elkopott, hogy mar a valyun jartak a kocsik, sot, tobb helyen a valyu is letort mar (!). Ezert volt kiteve az 5 km/h, ezt csereltek ki - de csak a belso sinszalat. (Tenyleg, tudjatok, hogy miert a belso kopik el?)
BGy - ne rugdossatok, a mult heten szulesi szabadsagon volt.
Thokoly & Hungaria = agyrem. Valoszinuleg az elso leaszfaltozas egy ideiglenes helyreallitas volt. Ezutan mentek a Veperdy Tomiek arrafele a tanulo UV-vel, ennek a forgalom szunetnek a kovetkezmenye az, amit a valtovassal hegeszto kocsi kepen orokitettek meg. (Ti. a sin teljesen elkoszolodott.)
KCsV 7 - itt igazabol jo a fek konstrukcioja, csak a vezetok turelmetlenek kivarni, mig a kocsi siman megall.
10-es busz - egyenlore meg uzemel, nincs kiteve semmilyen halalhir.
A 41-es szilveszter holt komoly, de nosztalgiát nem tudok szerezni. Tamásnak sincs légfékes vizsgája. A 41-es 3215-ről van képem, szerintem a Gyuri feltette a viszonylatos képek közé. Ugyanott van a 3899-ről is, ha jól tudom, de ez nem biztos. Ha kell valakinek a 3888-89-rol, a 3888-rol egy 80-as mellett, vagy a 3899-rol a Gellerten, az szoljan, ezek a sajatjaim. Tamas kepeibol van olyan, hogy a 3215-5971-3216-ot hozzak at a Koruton. 5db.-os sorozat, meg van asszem a 3889-rol is a Gellerten visszafogas kozben.
Minden egyébről majd, mert most órám lesz :(((