KaBa, koszi a Ziu-lampa-rejtely megoldasat. Erre azert lassabban jott meg a helyes megfejtes, mint a hogyan-lehet-trolival-kiallni-Obuda-foterere tipusuakra (amugy rejtveny rulez!). Most mar ertem, hogy miert nem latjuk soha vilagitani... :-)) Az Ikarusoknal nincs testkotes-veszely, vagy azt mashol jelzik? Meg valamikor a kezdetek kezdeten kerdeztem, de nem jott valasz arra, hogy mi lett azokkal a Ziukkal, amiknek volt fedelzeti aramfejlesztojuk? Emlekeim szerint a 74-esen jarkalt ilyen jo regen, a bal hatso sarvedo mogotti resz racsos volt, ott figyelt az aggregat.
"Ha a 9-es troli lenne, az Astorián kapcsolódhatna a 74-eshez, és a ki- és beállás nem az Elnök u-án menne, hanem a Wesselényi és Dohányon."
Azert ezt megneznem... :-)) A kiallast meg csak-csak el tudom kepzelni, na de a beallast?! Hogy a fittyfeneben kanyarodna be a troli a Dohanyba? Mindettol fuggetlenul 9-es troli rulez!
OK, ha van valami érdekesség, írom. A 08-00 tényleg szuper, egy időben kissé át volt alakítva belül, nevezetesen az első ajtónál a kapaszkodón lévő jelző és ablak olyan volt, mint az IK435-ben.
De hamarosan visszaalakították, sőt, a szélvédőn lévő zöld díszítőcsíkot is leszedték. Általában az 51-esen jár. A 18-22 most nem ugrik be, nem tudod, mi volt a régi száma?
A megszűntetendő járatokból a Népszabis cikk állítólag csak tallózgatott. Nem rossz? 7A, 9, 15?
Ez utóbbi azért vicc, mert BKV-s elit vonal, új IK 412-esekkel, ráadásul nem is olyan veszteséges. A legtöbben szerintem ezen a vonalon nem potyáznak. A 9-es megölése is baromság, mert majdnem mindig tele van. Legyen belőle troli, hisz a Baross u.-ban van vezeték, Kőbányára kivihetnék, troli is lenne majd rá a 75-ös rövidítése után. A 83-as úgy is egy elvetélt vonal, ráadásul, ha a 75-öst megrövíditik, akkor csak a 83-as miatt meg kell tartani a vezetéket a Népligetig, ami ugye nem két fillér. Ha a 9-es troli lenne, az Astorián kaspcsolódhatna a 74-eshez, és a ki- és beállás nem az Elnök u-án menne, hanem a Wesselényi és Dohányon. Amúgy itt a csuklós is röhögve elfér, volt már példa, hogy a 75-ös erre jött, probléma nélkül. Ja 74A. Ezzel járok, úgyhogy a megszűntetése kissé érintene. Csúcsban 12p-es követés mellett tele van, hétvégén pedig tök jól összehangolt a 74-essel. Nem kéne belebarbárkodni!
Az IK 412-esre azt mondják, alacsony padlós, és az időseknek könnyíti a fölszállást. Ez igaz, csak miután belép a buszba, ahhoz, hogy le is üljön, át kell furakodni a tömegen, és FEL KELL LÉPNIE A 30-40 cm-es dobogóra, ahonnan az ülések kezdődnek. Akkor ugyanott vagyunk, mint a régebbi buszoknál. Nem az ajtóban lép 2-3 lépcsőt, hanem ott csak 1-et, a dobogóra meg még egyet. Ráadásul az álló utasok a dobogó alá be sem tudnak lépni, ellentétben bármelyik korábbi típussal, ahol a szék alá be tudnak lépni, így elfér más is mögöttük.Itt viszont a szűk folyosón egy fő fér el, v. felmászol a dobogóra, és röhögsz magadon, hogy az ergonómia a BKV-nál ismét győzött.
Úgy néz ki, Te leszel a Kiliános informátorunk. Úgyis kiesik a látómezőből.
Érdekes módon tényleg bekerül egy csomó olyan busz is az átszámozásba, ami selejtezésre kerül 2000. dec.-ig.
Ha már kilián: azt tudtad hogy három busz kölcsön van cinkotán?
a szuper 08-00, a gagyibb 18-22, és még egy erre nem emlékszem.
Lehet, hogy a "vezetőfülke mögötti ablak" kifejezés megtévesztő volt. Szóval a fülke hátsó ablakára gondoltam.
Mifelénk az 52-xx-es, 53-xx-es buszokat tömegesen számozgatják át, sőt, az 52-92-t (ma már 15-74), a 17-00-át, a 17-08-at, meg még párat most újítottak fel. És ezek is D2156-os motorral mennek!
Division:
Sajnos a Városi Közlekedés is csak azt írja a 34-es kisföldalatti sérüléséről, hogy "esemény". Mi lehetett????
A 4107-et meg a Baross kocsiszín hátsó részében láttam péntek reggel, félrehúzva.
"mi lesz a selejtezett buszokkal? kohó? vagy eladják őket?"
Jó kérdés.
Olyan 92-93 tájékán a selejteket az M1-M7 bevezetője mellett lehetett látni valami orosz kereskedelmi cég telepén. Ezeket biztos kivitték. Azóta hogy mi a rend nem tudom. szerintem szétszedik őket.
A selejt akkor fog megindulni tömegesebb méretekben amikor megjön az utolsó 412-es. Ekkor a fürst elkezdi szétszórni a régebbi buszait. Ezzel felszabadulnak a 83-asok és valószínű a 85-ösök is (Bu87-88-89-90,Bx52,53).
Ja, helyesbítem magam, a 412-esből az utolsó a 064 lesz, mert a 60-ba beleszámít a 005 és a 006. Bocs a dezinformációért.
Ma voltam kinn a fürstnél, ismét csak 060 ig láttam, de ha más már látta a 062-t is akkor lehet hogy az összes megvan.
Ismerősöm szólt hogy péntek este a 25-ösön látott egy 412-est. Ez érdekes, biztos csak próba volt. Lehet hogy nem biztosak a 81-es 412-esítésében.
Szerintem az utolsó 412-esek már mind URh-sok lesznek. Az URH - AVM határa valahol 041 táján lehet.
BX-52-xx eket azért nem építették át, mert hamarosan selejt kategóriába esnek.
Kivétel a BX52-69, ami gyönyörű lett.
"amelyeknek a vezetőfülke mögötti ablaka egy
sima, sík üveg."
ez éredekes.
Amúgy nincs valakinek a ZIU-król selejtlistája? Tudtommal 882 től 972-ig vannak meg. De ez biztos tele van résekkel. A 600-as Ik260 megvan még?
Segítsetek!
Délpesten az 52-es sorozatúakat nem építették át, legalábbis én csak D2156-osokat láttam még. Ott az 1992-esekben van D10, valamint azokban, amelyeknek a vezetőfülke mögötti ablaka egy sima, sík üveg.
Szemely szerint ugy velem, fogy egy regmultbol ittmaradt baromsag. Pl. ilyen a 61-esen a Csorsz utca, vagy az Andor utca, vagy pl. Szegeden a Szechenyi ter, miskolcon meg kettos biztonsagi megallok is vannak. A lenyege az, hogy ahol valami autobuszvonal vagy masik villamos kereztezte ennek a palyajat, oda kitettek egy ilyen piros M betut. Ez szerintem meg abbol az idobol szarmazik, amikor nem volt minden sarkon jelzolampa, es a villamosvezetok nem alltak meg a megallokban, es esetlegesen ebbol adodoan csattanhattak valamivel. Szerintem az egesz F1-est, F2-est a mai igenyek szerint fel kellene ujitani, es az ilyen baromsagokat el kellene felejteni (meg hogy valton vmax 10 meg 15.
A Chikan Gabi csinalt fenykepeket a 28-as baleseterol, majd ha elohivja, akkor beszkennelem oket. Lassan huzok haza, mert megy a vonatom. Bye all:))
utána lapoztam, nincs külön definicó, csak a külön-,tanuló-, stb járatnál az van írva, hogy a biztonsági megállóhely kivételével nem kötelező megállni...
de még mindig nem egészen értem, hogy mire jó az, ha ott minden megáll...
"Most már értem. Mikor történtek ezek az átépítések?"
Hú, jó kérdés. Azt tudom hogy az 52-64 volt az első D10-es. Abban tényleg új motor van. Ezenkívül a 92esekbe raktak új motort a 93-asok meg eleve azzal jöttek.
Az átépítés folyamatos (volt) szerintem olyan egy éve hagyták abba.
Ja, figyeld meg a motorhangot nyüszítéskor. Ha hangosabb lesz akkor ventillátor. Ugyanis a ventillátor vagy 15-20 szoros áttételen van. Amúgy egyik nap jöttem be a 76-ossal, kénytelen voltam előremenni a vezetőhöz, mert minden egyes megálláskor az utasok helyetcseréltek a csomagokkal.
Biztonsagi megallo: ahol minden nem menetrendi (szolgalati, teher, tanulo, kulon stb.) jaratnak is meg kell allnia. En is csak az 1970-es F1-esben talaltam meg a definiciot, az ujakban nem.
ma 77-35 volt, azon pár másodperc volt a nyűszítés, tényleg aranyos effekt rángatással egyűtt, de az utasok nem kedvelik a rángatozást, ma is oda szólt az egyik: "tanuj má meg vezetni, ba meg!"