Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1595
Mire gondolsz?
Fekete-fehérben van, a 100 éves szülinapra felújított miskolci 1100-ás bengáliról (psz: 100), meg be kellene szkenelni. Azt hiszem eredeti szinekre lett lefestve.
Előzmény: joem (1580)
NZA Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1594
Lesz.
Előzmény: joem (1580)
NZA Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1593
Tegnap a 49-esen volt sincsiszolas este 8 utan (elfelejtettek meghirdetni). A 49-esek Albertfalva kiterohoz jartak, a 19-esek a Korterig, onnet potlobusz ment tovabb.
Kimentunk megnezni a sincsiszolot. Nem tudom feltunt-e hogy ebben a ket hetben jott el a nagy sincsiklandozasi ideny, ez azert van, mert ez a gep - noha mar parszor lathato volt Pesten - egy svajci ceg tulajdona, es ebben a ket hetben vannak Magyarorszagon. A munkasok kozul csak az iranyitok magyarok, a ket gepkezelo kulfoldi. A kocsi egyebkent csak csiszolni tud (hegesztesre van egy masik celgepuk), viszont tobb nyomtavon (pl. 1000 mm-esen) is elmegy. Napkozben egyebkent a Fek utcaban tartozkodik a kocsi.
Ma este a 47-es Forgalmi telep mogotti reszen lesznek, es gyanitom, hogy meg mennek majd tovabb masfele is a kozeli napokban.
Előzmény: division by zero (1582)
NZA Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1592
Amerikai villamosos link:
http://davesrailpix.railfan.net/index.html
Ez kb. 500 Mb-nyi anyag, ami fenn van a neten, ismerosommel letoltettem, ugyhogy en ezt mar CD-rol tanulmanyozom.
Előzmény: man6tani (1568)
szega Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1591
Howard és Alfred!

A Lángban a börze most szombaton nem a Lángban lesz (remek mondatszerkezet!), hanem a Katona József Szakközépiskola (Rozsnyai u. sarok) földszinti klubhelyiségében. Dec. 11-én is ott rendezik, viszont az év utolsó börzéje (dec. 18.) már újra a régi helyén lesz.

szega Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1590
Alvarez:
A Bukfencet azért hívták így, mert a rövid tengelytáv miatt fékezéskor nagyokat bólintott.

joem:
A Bengálik eredeti fényezéséről maradt fenn fénykép, méghozzá színes is! Ha lesz időm, scannelem és küldöm.

Carpy Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1589
Kedves Barataim!

Elore nem lathato okokbol egy hetig sajnos e topic nelkul tengettem napjaimat, es ez meg is latszott a hangulatomon, de most annal inkabb orulok, hogy 350 hozzaszolast kellett elolvasnom. Volt nehany tema, amihez nagyon szivesen hozzaszoltam volna, de sajnos mar nem aktualis. De azert roviden:

DBR-metro es BKV tamogatas ugyeben maximalisan osztom bagojj elutasito velemenyet.

Miskolci halozat: szerintem igazan jo kb 10-15 evvel ezelott volt, kb 2-szer ekkora jaratsuruseggel, gyorsjaratok tomegevel. 102, 103, 104, 105, 108, 115, 121, 133, stb. Bevallom, en is megszuntettem volna ezek kozul sokat, de azert talan ennyit nem. Ja meg a 0-s es 3-as villamos...
Egy idoben mintha a noniuszra is jobban figyeltek volna, bar lehet, hogy mostanaban azert bosszankodok tobbet a megallokban, mert joval ritkabbak a jaratok, es igy sokkal fajdalmasabb a noniusz-hatas is.
Miskolcon sok jo dolog van, amit el kellene tanulniuk a BKV-soknak. Ilyen pl, hogy igenis lehet reszletes menetrendje egy jaratnak akkor is, ha 5 percenkent, vagy annal gyakrabban jar. Es igenis ki lehet, sot kell adni menetrendkonyvet, a kutya mindensegit neki!
(Bocs az emelt hangert, de ez az, amit soha nem birok megerteni a BKV-ban, egy menetrendkoinyv kiadasa abszolut nyereseges, tele lehet pakolni reklammal, csak van egy nagy hibaja: a benne foglkaltak bizonyos mertekig szamonkerhetoek. Na, szerintem ez az oka a BKV homalynak)

Remek jatek ez a hogyan lehet eljutni innen oda, gratu Alinak, hogy kitalalta.

A 80-as villamos szamozasara elhiszem, sot valoszinunek tartom az emlitett okokat, kulonosen a 'nehogy allandova valjek' szemleletet.

Fok-Gyem: szemely szerint utalom, draganak, foloslegesnek, es rossznak tartom. Ami el tud romolni az el is romlik, es ez kulonosen igaz a Fok-Gyem kijelzokre. Es olyankor nincs helyette semmi. Talan kicsit konzervativ vagyok, de amig a magyar ipar nem kepes megbizhato kijelzoket gyartani, addig maradjunk csak a tablanal. Sot utana is, mert nem eleg mindig csak a kovetkezo megallot tudni. Kell a stilizalt viszonylati terkep is, az atszallokapcsolatokkal.
A nyaron vegeztem egy vizsgalatot a 7-es vonalan: 18 szor utaztam vele, ebbol 6 alkalommal volt kifogastalan a kijelzo. 3-szor csak a jaratszam volt kiirva kuvulre, belul 6-szor el volt csuszva a kovetkezo megallo, ebbol 2-szer nem 1, vagy 2 megalloval, hanem volt olyan is, hogy a kijelzo szerint az ellenkezo iranyba haladtunk. Arrol meg mar egy szot se, hogy a pontos ido szinte sohasem volt helyes, nemegyszer 8-10 oras elteresek is mutatkoztak.
Ismet egy amig-os mondat: amig a BKV soforeit nem tudjak ravenni a kijelzo preciz kezelesere, addig maradjon a tabla. Eleg, ha csak egyszer a 100-bol rosszat mutat a kijelzo, maris meginog a bizalom az utasban iranta, ezaltal nem er egy kalapot sem.
Ez is egy olyan dolog, amire szerintem teljesen foloslegesen koltottek el egy csomo penzt, foleg Budapesten, ahol egy Busz egesz nap ugyanazon a vonalon jar.

Szerintem a 67V megallojat azert tettek at, hogy a Thokoly uton kozlekedo jarmuvekre ugyanott lehessen felszallni. Ha ez az ok, akkor nagy lepest tettek a BKVsok a szakertelmukbe vetett hitem visszaallitasanak iranyaba.

Akkor egyelore ennyi.

kivi Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1588
Igen én is, én is!!! Végre ránk is gondolt valaki! :))))))))

...Fok-Gyem, a régi szép idők... egyszer ott töltöttem a nyári gyakorlatomat, pattintgattuk be a kis sárga izéket a helyükre. Volt egy külön vödör, oda dobáltuk azokat, amik nem be , hanem elpattantak. Azt mondta a gyak. vezető, hogy ha 100-ból 90-et nem törünk el, akkor már jók vagyunk! :)

Asszem, mostantól nem csendestárs leszek, hanem kérdezgető társ... válaszolni úgysem fogok tudni, mert mire sor kerülne rá, addig nálam tájékozottabbak válaszolnak mindenre... :(

kivi

ujfiu Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1587
Én is csendestárs lennék...

Én egyébként 2 másik rekordot is tudok, lehet, hogy mégsem azok:
1. 4-6-os a legtöbb embert mozgató vonal/időegység
2. legrövidebb viszonylat: 42
javitsatok ki, ha tévedek...

division by zero Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1586
Lajoska!
az IK260 a 20-as gyorsonra mi a magyarázat?
képeket lásd lentebb...
Előzmény: division by zero (1573)
Lajoska Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1585
Ja, most jutott eszembe...

Régebben kérdezte walaki, hogy mi lehet a ZIU-kon az a nagy piros lámpa a műszerfalon.
Az volt a válasz hogy szünetjelző. Ez biztos nem lehet, mert azt én még sohasem láttam égni csengetés közben (máskor sem...)
Az én tippem: vagy a ruszkik kedetleges szigetelés jelzője lehet,
vagy: teherautó-sofőr voltam egy évig, volt rajta emelőhátfal. A műszerfal közepén volt egy ugyanakkora , ugyanolyan lámpa mint a ZIU-n és akkor világított ha a hátfal nyitva maradt.
evégett az a tippem is lehet, hogy akkor világít ha vmelyik elektromos szekrény ajtaja nincs bezárva.
persze ez csak saccperkábé...

Lajoska

Lajoska Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1584
Szia Csabi!

A boráros téri 435-tel kapcs.: nem emlékszel véletlenül a rendszámára? Vagy hogy melyik üe.-ből volt való?
ez rendkívül érdekes!

Lajoska

Előzmény: CSABI (1560)
Lajoska Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1583
Sziasztok!

90-19 a 4-esen... ez érdekes, már csak azért is mert a 4-es fürstös vonal a 90-19 pedig récseis busz. Csak azért kerülhetett a 4-re mert sehonnan nem tudtak összekaparni egy működő 412-est a lerobbant helyére... lehet hogy a gondok elkezdődtek....
87-73 a 30-ason>elvileg oda való
IK435 a 20-ason> szintén lerohadás lehet az ok.
90-08 a 30-ason> oda való.

Tegnap láttam az örsön a 06-71-et, ami messze a legöregebb busz a városban, 18 évével.
Amúgy az 5806os villamos pótkocsi a napokban ünnepli 60.-ik szülinapját, isten éltesse!

Lajoska

Előzmény: division by zero (1559)
division by zero Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1582
felraktam pár képet a 14-es villamos síncsiszolásáról
alvarez Creative Commons License 1999.12.01 0 0 1581
"Kiváncsi vagyok hány olyan csendestárs tartozik ehhez a topikhoz, mint én. Naponta kétszer megnézem, de mire válaszolni tudnék, már nem aktuális..."

én is! én is! (csak úgy mint a vasutastopicban...)

most is csak 1etlen kérdésem van, az is offtopic :-)
Alfréd: és mostanában a Banán klubba szoktál járni? (mármint Satöbbi koncertre...)

eszembe jutott mégegy: a Bukfencet miért hívják Bukfencnek?

és mégegy: igaz az, hogy Budapest 2 rekordot is tart a villamosaival: leghosszabb szerelvény (csatolt Ganz) és menetrendszerűen legtovább üzemelő típus (1000)?

Előzmény: IZé (1574)
joem Creative Commons License 1999.12.01 0 0 1580
Van-ea neten fellelhető kép a Bengáli eredeti festéséről?
Előzmény: IZé (1574)
Alfred Creative Commons License 1999.12.01 0 0 1579
IZé:
"Mi járt a 61-en a GCS előtt?" Hatvankilenc elején születtem, csak halvány emlékeim vannak a Ganz elötti villamosról. Lehetett szóló UV két vezetőállással, vagy az még Stuka volt? De megkérdezem Anyukámat, Ő '54 óta 61-essel jár. Van olyan családi képünk, ahol a Villányin még csak a Kertészeti felőli út van meg, és látszik rajta villamos is.
Előzmény: IZé (1574)
division by zero Creative Commons License 1999.12.01 0 0 1578
a múltkori XX. századunkban volt egy ilyen koszorús kép, megpróbálom majd bedigitalizálni
Előzmény: IZé (1574)
Törölt nick Creative Commons License 1999.12.01 0 0 1577
Gondoljatok bele ha ez igy megy tovább, akkor a maradék BKV+ -os busznak is lesz szöveges kijelzője. Itt a Keresztúr buszra gondolok a kijelzőjén pedig
+UR
lenne. Ha valaki lat ilyet fenyképezze le.
Előzmény: Törölt nick (1575)
Törölt nick Creative Commons License 1999.12.01 0 0 1576
Lajoska!

Pontosan még én sem tudom, de nagy valószínűséggel olyanok lesznek mint a Pestiek.

Előzmény: Lajoska (1451)
Törölt nick Creative Commons License 1999.12.01 0 0 1575
Kilehet vele iratni négy számjegyet igy a 101B kiírása nem leszgond. Excelbe le is modelleztem, érdekel valakit? Hétfore tudom hozni otthon van
Pesten a BKV+ -os járatokon láttam már ilyet a Téteny-buszt pótolták es a kijelzon TTNY feliras volt. Illetve a City--buszon CITY.
Sot a rendszámokat is lattam mar kirva pl 86-84 de lehet hogy koto jel nem volt.
Sokkal érdekesebb hogy mikkorra programozzák be a megállókat, mert a most jövö új buszokon remélhetőleg belül is lesz Fok-Gyem.
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (1519)
IZé Creative Commons License 1999.12.01 0 0 1574
Jó dolgokat ír ez az Alfred, ezek szerint nem csak a traffipaxokkal meg a 'Landy'val, foglalkozik, legalábbis kiskorában villamossal járt. Kb. egy korosztályból lehetünk én is arra emlékszem, hogy a 61-en GCS, az 59-en 1000-es, a 18-on UV (M+P+M). De én olyanra is emlékszem, hogy a 18-ason is GCS járt. Mi járt a 61-en a GCS előtt? Nem tudom ki az, akinek nem tetszik a bengáli dizájnja, de szerintem fantasztikus jo formája van (az más kérdés, hogy szerkezetileg már akkor is elavult volt, és feleslegesen tervezték a Bukfencek alapjaira). Azt se gondoltam volna (nemrég tudtam meg) hogy a Ganz csuklósok már régesrég üzemeltek, és még gyártották a bengálit. hát azért nem kellett volna... A hatvanas évek formakultúrájának egyik gyöngyszeme, főleg az eredeti lámpához ívelő festésével. A másik gyöngyszem a faros Ikarusz, meg a 620-as. Én is szívesen elbeszélgetnék vele, Alfred, csatlakozom.
Egyébként hamár a buszoknál tartunk, tényleg nagyon kevés maradt belőlük, pedig egy buszt könnyebb lenne életben tartani, mint egy villamost (arra gondolok, hogy villamosnak pálya nélkül nincs értelme). Keletnémetországban több régi Ikarusz van mint Magyarországon, persze magánkézben. Egyébként a Városi Közlekedés 96/2 számában olvastam, hogy 1995 okt. 6.-án megalakult a MAKAL, azaz a Magyar Autókért és Karosszériákért Alapítvány, összeszedik a fellelhető maradványokat és rekonstruálják őket, egy félig felújított TR3.5-ös képe is látható.
Szega, írtál az 1200-as bengáliról. Tényleg érdekes lenne ilyet újra látni Budapest utcáin. A kétirányú csuklós úgylátszik nem kell a BKV-nak, de az egyirányú bengáli prototipusa (3720+3721, késöbb 1100-as) megvan, és majd egyszer Szentendrére kerül. Jelenleg Miskolcon van, félig felújítva (szerkezetkészen, alapozófestéssel). Majd ha lesz pénz, befejezik, visszakerül Budapestre, ahol persze már nem járhat, mert nem lesz hozzá hurokvágány. Most nagyon nagy divat a körforgalom, állítólag szép. Hát akkor egy hurokvágány se lehet ronda, középen füvel, fával, virággal, szökőkúttal, szoborral. Persze helyigényes. De ezt leszámítva, melyiknek olcsóbb a fenntartása? (NZA?) Máshol miért van (pl. Brünn), nalunk miért irtják?
Visszatérve a bengálihoz, én pesten laktam óvodás koromban, és amikor átjöttünk Budára, és először láttam Ganz csuklóst (bengálik után), azt mondtam rá hogy 'lapított' villamos. Késöbb iskolás koromban én is néztem a 61-es vezetőállásában hogy ajtókzárvasaját és ajtokzárvacsatolt.... Azt hittem, a csatolt-zárás az valami spéci ajtózárási mód, mondjuk, ha a vezető elhagyja a kocsit.... Akkoriban persze még nem volt csatolt üzemmód. Csak amikor bevezették a duplacsuklóst, akkor jöttem rá mi a megoldás. Ja, mégegy érdekes emlék (Alfredtól): az 59-en a villamos elejére akasztott koszorúk. Nincs valakinek ilyen képe? Mit szólnának a vezetők, ha a T5C5 elejére szeretnék akasztani egy traktorkeréknyi koszorút....
A duplacsuklos 293-ast egyszer láttam ablakból, ráadásul Bp.-en kívül. Azt hittem rosszul látok. Rajzom van róla.
Kiváncsi vagyok hány olyan csendestárs tartozik ehhez a topikhoz, mint én. Naponta kétszer megnézem, de mire válaszolni tudnék, már nem aktuális. Így most összeírtam egybe, ami eszembe jutott.

És a végére egy jó hír. Szegeden a Kálvária sgt - Vásárhelyi Pál utca kereszteződésében a 3 villamost előnybe részesítő rendszert terveznek. Ezek szerint életben akarják tartani még egy darabig, de lehet hogy csak nem tudja a jobb kéz, mit csinál a
bal....



division by zero Creative Commons License 1999.12.01 0 0 1573
szkennelgettek egy kicsit...
IK260 a 20-as gyorson 2. kép 1999. november 21-én
division by zero Creative Commons License 1999.12.01 0 0 1572
várjuk a képeket majd!
Előzmény: man6tani (1571)
man6tani Creative Commons License 1999.12.01 0 0 1571
Láttam valamit, fényképeztem is, meg minden papírt, amit adtak, eltettem (itt adnak mázsaszámra). Otthon, ha érdekelnek, megmutatom. Küldenék képet is, de leállt a szkennerem, a falhoz verés sem segített rajta, otthon meg lesz majd lap, ezzel most már sokat nem szenvedek. Aztán mehetnek a képek fel valahova. A san franciscoi villamosok színpompásak, és a Market Street-en megy villamos, troli, busz, lenn meg a mélypályás villamos, az alatt meg a BART, a városközi metró, átmegy a tengeröböl alatt Oakland-be is. Ezeknek van csomóponta a kábelvillamossal. Volt mit nézni.

Előzmény: division by zero (1570)
division by zero Creative Commons License 1999.12.01 0 0 1570
Ok, csak hát te vagy a "helybeli" kapcsolat, gondoltam megkérdezem mit láttál...
Előzmény: man6tani (1568)
Kice Creative Commons License 1999.12.01 0 0 1569
A nagypanelesról nem tudok, de valószínű.
De láttam nyáron többféle zöldpálya-kisérletet náluk, nagyon jól néztek ki.

KIce

Előzmény: man6tani (1561)
man6tani Creative Commons License 1999.12.01 0 0 1568
Szóval dec 14, 15-én. Sajnos linket nem tudok, nem vagyok nagy villamosos... Kérdezz a vasútról!

Előzmény: division by zero (1566)
man6tani Creative Commons License 1999.12.01 0 0 1567
Itteni villamosok: nem nagy téma. A századforduló körül az Interurban (hasonló, mint a tátrai villamos) nagyon ment, sok városban is volt városi villamos (pl. Manhatanban is, de most már nincs), de a metró (subway) kiszorította.

New York környékén egyedül New Jerseyben, Hoboken körül lesz, most építik a pályát. De ez is inkább, mint a csepeli hév, kicsit városközi, nem kimondott utcai villamos.

A los angelesi az interurban hálózat maradéka, Long Beach-re meg egyéb távolabbi helyekre jár.

Városi vasutat láttam San Franciscoban, ott megosztja a drótját a trolival.

Seattle-ben meg egy csemege, igazi melbournei (Ausztrália) villamos. Egyetlen vonal, ezért 99-es. Nagy zöld batár, benn meg bevertem a fejem, mert magas padlós, és mindenféle díszek lógnak a plafonról. De most ne menjetek, mert biztos a magos gazdasági tárgyalódelegációk villamosoznak. :-)))

Előzmény: division by zero (1564)
division by zero Creative Commons License 1999.12.01 0 0 1566
tudsz linkeket ezekről? hátha ráismerek...
Előzmény: man6tani (1565)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!