Keresés

Részletes keresés

SzigDani Creative Commons License 1999.11.04 0 0 550
Voltam a kisvasúton. Megvan a sín, úgy 600 mm a nyomtáv, meg ilyesmi. Állítólag a Rác fürdőig megy, tiszta víz, meg kiválás, rohad, és van vagy 35 fok bent.

En ugy tudom, hogy a furofej 42 m melysegben tunt el, es a barlang a Kozgaz alatt kozvetlen osszefugesben van a Sziklakapolnaval. Amugy a Gellert forrasa pont a villamossinek alatt van. Meg lehet allapitani, honnan hova ment villamos!

A Szabi híd Budapest legöregebb hídja. Hagyjuk nyugodni. Békében... Újat kell csinálni. Milyet? Erről már meséltem.

Előzmény: illesf (542)
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.04 0 0 549
Hello!

Mi a T. Tasztaltarsak velemenye a Ferihegy-Nyugati osszekottetesrol? Lesz-e, mikorra lesz, megfurjak-e, tenyleg gyors lesz-e, stb.

ZOH

John Howard Creative Commons License 1999.11.04 0 0 548
Igen, én is a Rákóczi út - Erzsébet híd villamost látnám a legjobban kivitelezhetőnek, erre már többször utaltam itt is, meg a Metro4-es topic-ban is. A Gellérthegyi problémákkal kapcsolatban is egyet értek, ezért is írtam a 30 métert, mert ott már vízzáró réteg van, annál följebb az agyagréteg miatt sem lehetne alagutat fúrni. A hegy sziklatalapzatában, a rakparton, annál inkább, hiszen az egy kemény, "öntartó" anyag. Szóval, szerintem a Körtér és a rakpart (Gellért tér) között lehetne süllyeszteni, de akkor mi lesz a 47-49-essel?

Üdv:
John Howard

Előzmény: illesf (546)
illesf Creative Commons License 1999.11.04 0 0 547
Szia Angyi!

A miskolci lappal az a baj, hogy egyszeruen nincs idom. Minden nap bejarok Bp-re (4 ora/nap), van egy baratnom (3-4 ora/nap), elolvasom az e-mailjeimet meg a forumot 1-2 ora/nap), megyek egyetemre (4-6 ora/nap), stb. Majd ha kapok kollegiumot, akkor igerem mindenkinek, hogy nekiesek a web-nak. Egyenlore arra sincs idom, hogy az swi-re visszaftpzzem a lepusztitott anyagaimat. Most is 15 perc mulva oram lesz az Astorian, es en meg Lagymanyoson csucsulok :))))

Holnap megyek Miskolcra, megnezzuk. Kene mar szereznem villamosos konyvet. Nem tudsz szerezni??? Holnap megprobalok kikonyorogni egyet a Bertatol, ha idoben odaerek.
A sarga tatra megy? Az uj Drahaban van egy cikk a brnoi KT8D5N-rol. Alacsonypadlos kozepresz-olyan kene Miskolcra is. Tavasszal utaztam vele: khirajjjjjjjj:))) A sarga csuda hogy van????

A helyzet az, hogy en nem tartom olyan remenytelennek a Szabadsag hidat. Amig nem latok konkret szakvelemenyt, hogy csak uj hid epitesevel lehet atvinni a villamost, addig kitartok allaspontom mellett. Szerintem fel lehetne ujjitani.

Illes

Előzmény: Törölt nick (533)
illesf Creative Commons License 1999.11.04 0 0 546
Ize.... Szerintem felesleges ledugni a 44-est a fold ala. Szepen eljon az a felszinen is, at az Erzsebet hidon. Aztan majd a Gellert-teren lemegy. A Bartokon meg lehet buszsavokat csinalni a vilamos helyen, termeszetesen gombuvegsorrral levalasztva. A melyvezetesben nem erdemes gondolkodni, mert baromi draga. Marpedig a Duna alatt nem igazabol lehet keregvasutat csinalni :)))) Most lattam egy szelvenyt, es a rakparttol viszonyitva 9-10 meter mely a meder (eddig azt hittem, hogy csak 4-5m)

Illes

Előzmény: John Howard (531)
illesf Creative Commons License 1999.11.04 0 0 545
> esetleg szereljünk olyat a villamosokra mint ami a Knight Rider-en van, és átugratják a Dunát :))))

Asszem, hogy ez a megoldas:)))))))
Mas: azt mindorokre el kell felejteni, hogy a metro Budapesten kivaltja a feszini tomegkozlekedest.

Illes

Előzmény: division by zero (530)
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.04 0 0 544
Én is szeretem. Bár én "fekvő rendőrnő" néven ismerem :)
Előzmény: illesf (543)
illesf Creative Commons License 1999.11.04 0 0 543
"Aruljatok mar el nekem, hoyg mi baj van a gombuvegsorral (alias Demszky-goboc, vagy Demszky-pogacsa...). Pl. a Fehervari uton amikor meg nem volt
elvalasztva az autosforgalom, a vezetok nem mertek egyes szakaszon azert menni, mert barmikor valaki elemehetett. Kifejezetten javult a levalasztassal
a forgalom gyorsasaga. Ugyanez a Nagykoruton is tapasztalhato; szoval szerintem a celjat jol elerte. Ehhez kepest tobb szakavatott is atkozza.
Velemeny?"

En hasznosnak tartom.

FI

Előzmény: NZA (527)
illesf Creative Commons License 1999.11.04 0 0 542
"Hevenyészett számításokat végeztem azt illetően, hogy meg lehetne-e csinálni a 47-49 Duna alatti átvezetését is a Szabi híd tehermentesítése
érdekében. A következő jött ki: "

Az egyik tanarom szerint ongyilkossag, vagy legalabbis a mazohizmus a Szabadsag hid tajekan metrot epiteni. Az egyik furofej a probafurasokkor ugyanis 35 metert esett egy fold alatti, forro vizzel kitoltott uregbe. A pesti oldalon ugyanis folytatodik a Budai hegyseg a maga karsztos, melegvizes rendszerevel. Ennek a kozetretegnek az esese nagyon nagy, a Szechenyi furdo alatt pl. mar 2000 meterrel talaljuk meg. A Szabadsag hid alatt viszont csak 15-20 meterrel van....

A Szabadsag hid problematikajaban szerintem az egyetlen megoldas egy uj vasszerkezet beepitese, vagy a hid totalis megerositese. Bar ezt lehet, hogy nem lehet megcsinalni, igazabol kivancsi lennek egy epitomernok velemenyere. Nem tudom, hogy egyaltalan a hid ugy lett-e megepitve, hogy birja a villamost (gyanitom igen, mert a megnyitas utan mar rajta volt, nem??), vagy csak az elkapkodott 45-os felujitas miatt ilyen a hid. Minden esetre meg egy uj hid is olcsobb lenne, mint egy 4-es metro.

A Gellert-hegy aljaban levo kisvasutrol tud bovebbbet valaki??????

Illes

Előzmény: John Howard (524)
NZA Creative Commons License 1999.11.04 0 0 541
Mozgojarda: igazabol Ali csak viccbol irta ide, de egyaltalan nem rossz otlet mozgojardat epiteni. Ha tobb kulonbozo sebessegu jarda megy egymas mellett, akkor is igen tisztesseges atlagsebesseget lehetne elerni (a metro atlagsebessegevel vetekedo lehetne - nincsenek megallok). Azt hiszem igazi problemaja a tulzott utaskapacitasa lenne.
Hid vagy alagut kerdes: tudomasom szerint alagutat epiteni tobbszorosebe kerul mint hidat. (Ezert nem epitettek modjuk M0-as alagutat, helyette hidat a Dunan).
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (529)
NZA Creative Commons License 1999.11.04 0 0 540
Igazabol a kep Szekacs Andrastol szarmazik (o talalta egy konyvben). O azt mondta, hogy az Erzsebet hid alatt tortent egy csotores, es az arasztotta el a kornyeket.
Előzmény: division by zero (534)
névtelen Creative Commons License 1999.11.04 0 0 539
Ezzel értek egyet.
A "lyukat" mélyre kéne fúrni, sok mozgólépcső meg emelkedő, főleg, ha a villamost akarnánk átásni....
Télleg:
mi drágább?
Átfúrni a Duna alatt (le- és feljáratokkal együtt), vagy építeni egy ugyanakkora átbocsátóképességű hidat?
Előzmény: scsabi (538)
scsabi Creative Commons License 1999.11.04 0 0 538
Szegény Szabadság-híd...
Szerintem a megoldás a felújítás, akármennyibe is kerül.
A közúti villamosok "átbújtatásához" további probléma:
1. A híd ellensúlyszekrénye
2. Pilléralapzat kb. 14 m-re nyúlik le a teherbíró altalajba. (nem nullvízszint, hanem a mederfenék alá) (Itt a legmélyebb a Duna, nullvíznél is van legalább 10 m)
3. 17-19 továbbvezetését megnehezítheti a Gellérthegy Duna alá is lenyúló lábazata. (Nehéz az alagutat kihajtani ámbár..., Stockholmban is csináltak már így metrót)

Csabi

John Howard Creative Commons License 1999.11.04 0 0 537
Jó a kép, én is láttam már ilyet valamikor a '60-as évek végén, a Lehel utcában egy felhőszakadás után a Bengálik álltak térdig a vízben.

OFF
http://www.nexus.hu/jhoward/urban.htm
Városi legendák tőlem, olvassátok el!
Folyt. köv. hamarosan!
ON

Üdv:
John Howard

Előzmény: division by zero (534)
névtelen Creative Commons License 1999.11.04 0 0 536
miért? télen építsünk sínt a jégre :-))))
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (532)
John Howard Creative Commons License 1999.11.04 0 0 535
Huhuhuuuuu! Jégtörő villamos a zajló jegű Dunán! :)))))

division by zero! e-mail ment!

Üdv:
John Howard

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (532)
division by zero Creative Commons License 1999.11.04 0 0 534
a kétéltüt már feltalálták :)))

ha jól tudom NZA-tól származik a kép...
NZA! mi történt itt?

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (532)
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.04 0 0 533
Szia Illés!

Jóhogy látlak, pontosabban olvaslak. Mikor frissíted fel a miskolci villamos honlapját. Azt tudod, hogy mostanában ha minden igaz a bal oldali vágányra állnak be a 2-esek a Vasgyárban?
A Szabadság hídon hogy vinnéd tovább a villamosokat, mert a hid nem bírja, és forgalmat így is lasítja, és elég rosz rákanyarodni is a hídra a Zsiga felöl mind villamossal, mind autóval -Egyszerűbb lenne a rakpart alatt tovább vinni a 17-19-est. Nem?!

A többin még rágódok.

Előzmény: illesf (516)
John Howard Creative Commons License 1999.11.04 0 0 531
Nem vagyok metró-párti, de lehet, hogy még mindig ez a "legkisebb rossz"?

Esetleg az Újpalotáról(!) jövő 44-est lehetne ledugni egy (metró)alagútba, mondjuk a Keletinél, aztán valahol a Körtér környékén ki, és menjen el Kelenföldig, a 47-est meg Nagytétényről(!) behozni, egy elágazást neki a Kálvin térnél a föld alatt, a Madách téren jönne fel, és irány a Nyugati!

Nagyon brutális?

Üdv:
John Howard

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (529)
division by zero Creative Commons License 1999.11.04 0 0 530
esetleg szereljünk olyat a villamosokra mint ami a Knight Rider-en van, és átugratják a Dunát :))))
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (529)
névtelen Creative Commons License 1999.11.04 0 0 528
szívemből szóltál!
Érdeklődés: ki itt a szakember, s ki a műkedvelő, mint én? /számítástecnikus-villamosmérnök vagyok, pedig villamost nem is mértem :-)))/
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (526)
NZA Creative Commons License 1999.11.04 0 0 527
Aruljatok mar el nekem, hoyg mi baj van a gombuvegsorral (alias Demszky-goboc, vagy Demszky-pogacsa...). Pl. a Fehervari uton amikor meg nem volt elvalasztva az autosforgalom, a vezetok nem mertek egyes szakaszon azert menni, mert barmikor valaki elemehetett. Kifejezetten javult a levalasztassal a forgalom gyorsasaga. Ugyanez a Nagykoruton is tapasztalhato; szoval szerintem a celjat jol elerte. Ehhez kepest tobb szakavatott is atkozza.
Velemeny?
Előzmény: Kice (506)
NZA Creative Commons License 1999.11.04 0 0 525
Azt hiszem pontosan ugyanez a problema a 2-es metro Deli pu. kivezetesevel, ha meg az alagut elott meg fel akarjak hozni. VIllamosnal egyebkent a 60 ezrelek meg elmegy, lasd 59-es. A spiralt azt erdemes hamar elfelejteni, a palya teljesen szetkopik a kanyarban. Habar ha megjonnek az uj alacsonypadlos villamosok, ez a problema megszunhet (marmint a kanyarok eros kopasa).
Előzmény: John Howard (524)
John Howard Creative Commons License 1999.11.04 0 0 524
Hello Mindenkinek!

Kicsit visszatérnék a föld alá helyezett villamosvonalakhoz.

Hevenyészett számításokat végeztem azt illetően, hogy meg lehetne-e csinálni a 47-49 Duna alatti átvezetését is a Szabi híd tehermentesítése érdekében. A következő jött ki:

A Duna alatt az alagútnak 25-30 m mélyen kell lenni (nem én mondom, a geológusok). Amennyiben a le- és felvezető vágányszakasznak 25-30 ezrelékes emelkedőt engedünk meg, a rámpa hossza (a rakpartoktól) 1000 m! Ez a budai oldalon a Körtér, tehát ez előtt nem tud a felszínre bukkanni a vonal. A pesti oldal még érdekesebb: én a Kálvin téren hoztam volna ki, de az csak 4-500 méter, tehát az emelkedés 60 ezrelék lenne!!! Az Astoria van kb. 1 km-re a hídfőtől, itt ki lehetne hozni az alagutat, de akkor már inkább a Madách téren kellene. És akkor mit csinálunk a 18-19-essel? A Gellért téren "ők" is 30 méter mélyen mennének? Pont az Erzsébet híd alatt jönnének a felszínre, vagy nekik kéreg alatti alagút kellene. Két alagút lenne a Bartókon egymás fölött???

Esetleg lehetne spirál alakban megnüvelni a rámpa hosszát, a Gellért tér és a Fővám tér akkor két és fél kilométerre lenne egymástól...

Azt hiszem, itt kezdődnek (folytatódnak) a problémák...

Üdv:
John Howard

Előzmény: Korter (503)
NZA Creative Commons License 1999.11.04 0 0 523
Ket hir:
1. Kismaroson, a kisvasut vegallomasa mellett kozvetlenul (a patak es a vasuti toltes kozott) lathato egy volt autobusz vagy trolipusz potkocsi. A jarmu kekesszurkere van festve, es Melyepito Vallalat felirat van rajta. Erdemes ennek a kocsinak a kormanyzasat megtekinteni, ugyanis nem hasonlatos a mai teherauto potkocsikra, hanem szabalyos kormanymu szerkezettel rendelkezik.
Figyelem fotosok - kulonosen Illes, ha arra jarsz; erdemes lenne megorokiteni!
2. Tegnap este a Teteny busz (71-54?) a Karinthy F. utnal a parkolo autok kozott landolt, miutan elutott egy szabalytalanul a keresztezodesbe behatott autot. A busz Kilianos, az egybereszes szelvedoje osszetort, igy elkepzelheto, hogy felujitasa eseten erdekes uj szelvedot is kaphat (nem vagyunk ugyanis biztosak benne, hogy ilyen szelvedo van-e meg).
névtelen Creative Commons License 1999.11.04 0 0 522
Bocs Bagojj, de kicsit kötekedni fogok.
Sokszor mondasz érdekes, értelmes dolgokat, de sajnos sokszor nem a mondanivalónak esel neki, hanem a szerzőjének. Ebből meg csak vita és anyázás lesz....

Így -szerintem- utálni fog lassan mindenki, de ha szakmai érvekkel, a mondanivalót cáfolnád, akkor tisztelnék a tudásod... (nem 10 oldalas szakmai értekezésre gondolok...de: "sok pici sokra...")

A tömegközlekedést szeretőknek össze kéne tartani, mert az "autóslobby" erős..:-(

Persze, ez csak az én véleményem.

Előzmény: Törölt nick (519)
NZA Creative Commons License 1999.11.04 0 0 521
"Erről jut eszembe, hogy régebben a 2-es villamoson a vezetők mindig nyitva hagyták a hátsó vezetőállást, és probléma nélkül be lehetett oda ülni utazni. Senki se szólt rá az emberre, stb. Mégse történt semmi visszaélés."

Sajnos ez nem igy van. A 62-es Ors vezer teri vegallomasan tavaly valaki atfeszegette (talan fogoval ?) a kisszabalyzot menetbe a hatso kocsiban, es ezutan parhuzamos utolsoba tette a kontrollert. A masik oldalon felszallt a vezeto, es mit sem sejtve feltette a szedot, erre a kocsi megugrott hatrafele, az aluljaro iranyaba. Az volt a szerencse, hogy a maxirele (biztositek) levagott, es "csak" egy kicsit gurult utana a kocsi.
De ha nem a legutolso fokozatba tettek volna hatul a kocsit, hanem csak soros kozepre, akkor nem vagott volna le a maxirele, es az bizony gyorsulva indult volna meg az aluljaro fele. Ez esetben a vezeto - ha fel tud ocsudni a meglepetestol - a sajat oldalan talan lehuzhatja a szedot, es elugrik az egyik utasteri veszkapcsolohoz, hogy sinfekezzen. Vagy esetleg mast is csinalhat, de mindez vehetett volna annyi idot igenybe, hogy addig barkit elgazolhatott volna a jardan a villamos.

Előzmény: Korter (500)
NZA Creative Commons License 1999.11.04 0 0 520
OFF
Bocs, a miniszterseghez speciel meg tapasztalat se kell... :-) (ld videkfejlesztes es sport)
ON
Előzmény: Törölt nick (519)
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.03 0 0 519
Neked mi a szakmád? Mondd, mit szólnál hozzá, ha csak úgy belepofáznék, hogy ez így marhaság, azt amúgy kellene, stb.? Komolyan mondom, bosszant ez a nagyszájúskodásod. Én türelmes ember vagyok, de annak is van határa. Annak, amit mondasz, semmi köze ahhoz, hogy mit ér az elméleti tudás gyakorlat nélkül. Mellesleg ilyet senki nem állított. De elméleti tudás nélkül megalapozottat ebben a szakmában sem lehet mondani.
Mit szeretnél hallani az elméleti dolgokról? Néhány pársoros beírásban írjam le a közlekedéstervezés és -szervezés dolgait tokkal vonóval? Gondolkodjál már, légy szíves.
Ilyen stílussal pedig ne sokat remélj, és ne várd senkitől sem, hogy meghallgasson. Van más bajuk is az ezzel foglalkozó embereknek, mint hogy ide-oda utazó, magukat szakértőnek hivő laikusok "tanácsait" hallgassák. Sok ilyen van, ezzel az erővel mindenki szakember lehetne, aki napjában kettőnél többször utazik. Aki pedig fel tudna mutatni mondjuk egy hónapon keresztül napi 8-10 dátumfelirásos vonaljegyet, az kapna egy doktori címet, aki mindezt küülönböző településeken tenné meg, azt pedig meghvnák előadást tartani az Akadémiára, és a beszéde végén átmenne a Dob utcába, ahol egyben átvenné miniszteri kinevezését is. Mert hát egyszerű ez, a "tapasztalat" mindent pótol...
Előzmény: Járaszája (517)
division by zero Creative Commons License 1999.11.03 0 0 518
de peszimista hangulatban vagy! :(

azt a biciklis cikket felrakhatnád valahova, én nem tudok biciklizni, hátha abból megtanulnám... :))))))

Előzmény: Járaszája (517)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!