Keresés

Részletes keresés

v_peti Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1643
Re: Menetrend
Egyszerűen röhejesnek tartom én is, hogy miért nem léteyik BKV menetrend?

Más:
A Zalavolán "zseniális" ötlete, az új beszerzésű numerikus kijelzőn kiirni a betűs járatokat!
A "V"-ből "U"-lett, a "G"-ből "C" , ráadásul az útvonalat se írják ki. A megállókban a menetrend mellett csak annyi szerepel egyes járatoknál, hogy "KÖRJÁRAT", a buszon sincs kiirva, hogy hová megy.
I. díjat érdemelnének!!! :(
A II. díj a tatai jegykezelő gép érdemelné. Amíg pesten a metrón az utas pecsétel, addig Tatán átadom a sofőrnek, lepecsételi, sőt levágja a végét. Mire jó ez? A gépben biztos van számláló, a jegyen van pecsét, a sofőr meg este takaríthatja a vezetőfülkéből a sok szemetet.

v_peti

Előzmény: Carpy (1589)
Korter Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1642
A Szentendre - Gödöllő átmenet a megoldott problémára visszavezetve:

Szentendre - Nagyvárad tér között lásd a Szentendre - Ráckeve pont alatt, onnan
Orczy út - Fiumei út - Kerepesi út - Gödöllői HÉV

Ezekben nincs visszafogás, de a Nyugatinál szűk kis utcákban kell kanyarogni. Bár azt hiszem, azokban a szűk kis utcákban annak idején minden elment, aminek muszáj volt mennie...

Előzmény: NZA (1615)
John Howard Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1641
"Járműbeszerzésről még annyit, hogy erős kötöttségei vannak a BKV-nak."

Azt hiszem, valamelyik mai újságban olvastam, hogy a pécsi Mercedes buszokért, a szólóért 29,9 milliót, a csuklósért 43,7 milliót fizettek. Az Ikarus árai hol vannak ehhez képest? (Nem provokálok, tényleg nem tudom) Korszerűségben talán összemérhető velük a 415-435.

Nem tudom, hallottátok-e, hogy a tolócsuklós sorozatot, tehát a mai 400-as családot már 1972-73-ban megtervezte az Ikarus akkori (lehet, hogy még mindig ő?) formatervezője, Finta József (nem tévesztendő össze az azonos nevű építésszel). De akkor még vadiúj volt a 200-as család, hát leállították a dolgot. Aztán rá néhány évre a Mercedes világújdonságként bemutatta az első tolócsuklósát... Hát, ez van. Illetve volt.

Üdv:
John Howard

Előzmény: Törölt nick (1623)
Korter Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1640
Ami engem illet, egy Szentendre - Vágóhíd átmenetet 1952-ben így tettem volna:
(Bocs, ha a mai utcaneveket használom.)

Szentendrei HÉV - Flórián tér - Árpád híd - Váci út - Bajcsy - Kiskrt. - Üllői út - Könyves Kálmán krt. - Máriássy u. - Vágóhíd - Ráckevei HÉV

A tehermenetek különösen a Belvárosban mutathattak jól.

Előzmény: NZA (1615)
John Howard Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1639
DLala! Bakos és Társa? (most már társa nélkül; csak nem Te voltál a Társa?) Nálunk gyártatott...

Az említett áramszedőt és nemes egyszerűséggel félpantográfnak ismerem. Hogy miért jobb? Miért? Jobb? Biztos könnyebb, kevesebb anyag van benne... :)

Üdv:
John Howard

Előzmény: DLala (1619)
Korter Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1638
Hali !

Csak röviden néhány pontosítás:

A BKV-s buszokon az indításjelző csengő megnyomása lépteti a fokgyemet. Ezen felül létezik még egy - többnyire fekete színű - kapcsoló, amely szintén lépteti, ha a busz nem állt meg egy megállóban. További léptetési és visszaléptetési lehetőségek pedig a sofőr feje feletti kezelőpulton vannak, de azt menet közben bravúros kezelni...

A 67V 'közmű zavarelhárítás miatt, annak időtartamára' közlekedik a Baross téri villamos végállomáson kívül. Ebből az következik, hogy a zavarelhárítás után (lásd. Thököly - Hungária) vissza áll az eredeti rend. További előírás, hogy 'villamos munkavonat esetleges közlekedtetése előtt a pályát be kell járni'.

Előzmény: Carpy (1637)
Carpy Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1637
Ja, ez kimaradt. Kizart, hogy a BKV buszokon is 10 meteres pontossaggal mukodnenek a kijelzok. Kulonben nem lenne annyi teves kiiras. Ugy tapasztaltam, hogy ajtocsukodassal valt, kihagyott megallo eseten pedig meg kell nyomni egy gombot. Ez az ami olykor elmarad, es akkor mar kutyagumi.
Előzmény: IZé (1634)
Carpy Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1636
Ezt a kerdest mar en is feszegettem valahol 1000-rel lejjebb. Szerintem inkabb surubb kovetes es magasabb padlo, mint ritkabb kovetes es alacsonyabb padlo. Bar ez tulzott leegyszerusites.
Videken megis inkabb a jarmuveken spolornak, Budapesten meg a kovetesen. Az mar politika, hogy melyiket lehet kirakatba tenni, es melyik szolgalja jobban a lakossagot.

A 400-as csalad bevezetesekor a mi cegunk gyorsan megvette az utolso nehany db-ot a 200-as sorozatbol, mert a 400-asok siman 2-szer annyiba kerultek volna. Aztan vett 400-ast is kesobb, de rendkivul rosszak voltak veluk a tapasztalatok, ezert mindenfele mas forrasbol szereztunk be buszokat. Hogy ma milyen az ararany a 2 csalad kozott, azt nem tudom. De talan nem veletlenul gyartjak meg mindig a 200-as Classicot.

Előzmény: IZé (1634)
man6tani Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1635
Érdekesség:
a New Jersey Transit (U.S.A., New Jersey állam) kocsijaiban a következô állomás, stb. kijelzôt a GPS, a Global Positioning System műholdjairól kapott helyinfó vezérli...
Ez tán még azt is ki tudja írni, ha a vonat kisiklott. :-)))

Előzmény: IZé (1634)
IZé Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1634
John H! Nem gondoltam volna, hogy a kijelzok 10 m-es pontossagu kilometerora jel alapjan mukodjenek. Pedig kezenfekvo. Mostmar a busszakertoket kerdezve, igy van ez a BKV buszokon is, vagy a vezetonek kell leptetni?
Szega, egy kicsit agresszivan tamadod a BKV-t, de bagojj ugyis megvedi. Azert abba igaza van, hogy valahol el kell kezdeni. Bar ugyanebbol a penzbol tobb 200-as busszal lehet hogy tobbre mentunk volna, viszont lehet valami abban, amit bagojj irt: "Ha pénzt ad rá valamilyen bank (pl. ez EBRD), ekkor meg is mondja, hogy milyen buszt lehet abból venni" Szoval a bankok a hibasak, de ezt a Csurka mar nagyon regen megmondta...
Tudja valaki konkretan, hogy mibe kerul egy IK260 Classic es egy 415-os?
Szerintetek mi a komfortosabb utazas: 5 percenkent jaro 90 cm-es padlomagassagu busz ulohellyel, vagy 8 percenkent jaro 32/26 cm-es busz tomve?
Carpy Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1633
2 eve jartam Lisszabonban. 2 fajta villamoskocsit lattam: az egyik egy hosszu, csuklos, alacsonypadlos modern jargany volt, a masik tipus pedig leginkabb egy onjaro UV potkocsira emlekeztetett. Kegyetlen aranyos volt.
Előzmény: illesf (1632)
illesf Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1632
„és mégegy: igaz az, hogy Budapest 2 rekordot is tart a villamosaival: leghosszabb szerelvény (csatolt Ganz) és
menetrendszerűen legtovább üzemelő típus (1000)? ”

Szerintem lisszabonban meg mindig vannak menetrend szerint uzemelo 100 ev koruli kocsik, de ebben nem vagyok biztos. A liszaboni villamosrol keszult MTV-s film nincs meg valakinek veletlenul? (Ha igen, akkor eresszen meg felem egy e-mailt pls.)

Hja, a jovo heten nem nagyon leszek, mert sok ZHm lesz, meg szerintem most sem fogom tudni az osszes dolgot vegigolvasni, mert mindjart oram lesz...

FI

Előzmény: alvarez (1581)
Törölt nick Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1631
IZé

Bocs ha félre érthetô voltam, de az FVV 1100-as tipusra gondoltam, nem a BKV 1100-asára!

Előzmény: IZé (1606)
illesf Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1630
Tegnap volt szerencsem latni az egyik 5-os buszon egz FOK-GYEM bemutatot (kar, hogy kozben en mentem a 7-es busszal), valamiert az alatt a nehany masodperc alatt 4 kiiras jelent meg a kijelzon. Ami uj volt, az a T - Tanulojarat felirat.

Brnoban kenytelenek hurokvaganyokat epiteni, mert a KT8D5 es KT8N kivetelevel az ossyes kocsijuk egyiranyu... (T3, T3R, T6A2, K2, K2N, RTxNy). Es nagyon hangulatosak ezek a vaganyok. Neha megertem a hurkok kinyirasat (Diosgyor - bar ha telleg tervben van a villamos tovabbvitele, akkor felesleges volt a vaganytengelybe epuletet emelni - , Huvosvolgy, neha meg nem (Ors, Szeged-Rokus - itt delta lesz, mert epul a Szeged Plaza allitolag). Szerintem gyorsabb foprduloidokkel lehet kalkulalni, ha vannak hurkok.

Illes

Előzmény: Törölt nick (1575)
illesf Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1629
Ha jol emlexem, akkor a 12-es 13-as vonalon meg talan lattam tombsines felepitmenyt.

Mas: a 20gy telleg jo kis jarat... Neha egy csomo rencejtos csulkos kerul ra valahonnan. A buszokhoz nem nagyon ertek ( :((((( ), de ez azert feltunt.

FI

Hu, ez kehet, hogy ketszer fog elmenni... Inkabb, mint egyszer se :))

Előzmény: man6tani (1561)
Törölt nick Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1628
Itt most arról van szó, hogy a BKV lépett ez ügyben. Te meg lefikáztad, hogy miért pazarolják erre a pénzt, amikor _mások_ nem törődnek a rendszer többi elemével. Mert a BKV még azzal is, ha jól megnézed, korszerűsítik a megállókat, stb. Hogy mást ne mondjak, költségkímélőbb megállóhelyi utastájékoztatást valósítanak meg a cserélhető információs táblákkal. Világos, hogy követniük kellett a "korszellemet" (tehát, hogy ami mozdítható, azt lopjuk el, ami meg nem, azt fújjuk le faszságokkal), de mindenképp jó lépés. Tehát épp nem a BKV-t kellene ezzel az alacsonypadlózással bántani. Mellesleg a mamókáknak egyáltalán nem mindegy, hogy felvonszolják magukat (előtte felrakják a szatyrukat, amitől aztán maguk sem férnek fel) a 90 cm-es padlómagasságú 200-asokra, vagy pedig simán felszökkennek a 32 cm-es (megállóban leül 26-ra) 412-re. Nagyon nem mindegy. És ők azért jóval többen vannak, mint a tolókocsisok.

A 405-tel kapcsolatban nem sumákolnak. Nem egy fórumon hallottam már Aba Botondtól, hogy gáz van velük. Elmondta. Azt is, hogy mi a baj velük. Konstrukciós hiba volt, visszaküldték az egész szállítmányt az Ikarusban, hogy cseréljenek bennük rugót, mert törnek. De azt is elmondta, hogy hiba volt ezeket venni, mert több járaton is nagyobb férőhelykapacitás lenne indokolt, és hát tömve vannak.
Persze, nem mindegy, hogy hol tájékozódik az ember. Sajnos, a napi sajtó nem foglalkozik ezzel tisztességesen, ott az a hír, hogy "valami már megint nem működik a BKV-nál", és ezt még korbácsolják is kicsit, a feldühödött nép majd jobban veszi a lapot.

Előzmény: szega (1625)
man6tani Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1627
Üdv a nagy vizen túlról,

ujfiu:
nem tudom, ugyanaz a kategória-e, New Yorkban van egy megállós földalatti, olyan 500 m lehet, Shuttle-nek hívják. Korábbi vonal egyik szakaszának leválasztásával keletkezett. Ezt talán már csak a mozgójárda meg a hinta veri. :-)))

kivi Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1626
Szerintetek fel lehet lelni a neten valamilyen ábrát (sima leírás is jó) a budapesti metróvonalak talajszint alatti mélységéről? Huhhhhh.... ez furcsa mondat lett. :)
Szóval olyanra gondoltam, ahol látszik, hogy az egyes állomások milyen mélységben vannak, illetve, az állomások között milyen hosszú, és emelkedésű (lejtésű) a pálya?

kivi

szega Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1625
Attól tartok, hogy a "senki ne moccanjon ebbe az irányba" és a "nyomjuk bele a pénzt, de a rendszer többi elemével ne töródjünk" mentalitás között van még egy pár lépcsőfok!
Sajnos a sz@r nekem éppen eléggé keserű, és rosszul esik, hogy nap mint nap újabb adagot akarnak letolni a pofámon úgy, hogy mogyorókrémnek mondják. A BKV beszerzési lehetőségei persze, hogy korlátozottak, de akkor elvárnám (mint adófizető állampolgár) hogy a felhasználás ésszerű legyen. Pl. nem tudom elfogadni, hogy a 405-ösökkel baj van. Valaki kitalálta, megrendelte, stb. Most akkor az illetékesnek tessék elfogadni a kritikát, de nem lapítani, és stikában mosni a szennyest. És pláne nem kéne nyíltan kijelenteni, hogy semmiféle hiba nem történt. Ez így undorító. Láthatod, én a véleményemet a nevemmel együtt vállalom!
Előzmény: Törölt nick (1623)
NZA Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1624
Szerintem azert nem kene ilyen sarkitottan fogalmazni. En ugy is nezhetem a BKV+ jaratokat, mint elso lepes. Hiszen a 80-as evekig nem merult fol a vallalat dolgozoiban, hogy egy buszt nem eleg takaritani (mar ha takaritotak - de megsem ez volt az elsodleges szempont), de olyan belsovel kell ellatni, hogy vonzo legyen. Ugy is fogalmazhatnek, hogy ez az elso lepes az iranyba, hogy a vallalat dolgozoit szocializaljak egy magasabb fenntartasi szinvonalhoz.
Nehez egy ilyen meretu vallalatnal egy csapasra bevezetni a valtoztatasokat. Jo pelda az ejszakai elsoajtozas ugye: a BKV-nal nem sikerult mukodokepesse tenni ezt a szabalyt, mert a soforok _nem_voltak_hozzaszokva_ ahhoz hogy jegykezelest is vegezzenek - a vallalat gyakorlatilag elszabotalt a szintjein keresztul egy koltsegcsokkento intezkedest. Ugyhogy szerintem igenis kell szoktatas - szerintem ezert helyes, hogy eloszor nehany kivalasztott vonalon kezdenek jobban odafigyelni a szinvonalra (kisebb valtoztatasokat szerintem konnyebb szamonkerni).
Valasszuk szet ezt attol a kerdestol, hogy a BKV donteshozoi kozott autobuszlobbistak, hogy egyes kulteruletekrer kevesbe figyelnek oda, mint masokra.
Előzmény: Carpy (1620)
Törölt nick Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1623
Jó, akkor senki meg se moccanjon ebbe az irányba, mert a "többi része a rendszernek úgyis sz*r". Ezt sehogy sem tudom elfogadni. Mellesleg, ha megnézed, ahol felújítanak egy útszakaszt, vagy csak kicsit átalakítják, már süllyesztett járdaszegélyt találsz, pontosan emiatt. Nem mondhatod, hogy a lehetőségekhez mérten nem haladnak előre. A vakoknak pedig egyre több helyen sípol a jelzőlámpa, a járműveken pedig bezsédszintetizátor mondja a megállókat.
Nem tudom, hogy nevezzem ezt, mennyire "tipikus", hogy sokan szét se néznek maguk körül, csak nyafognak, sírnak. Apám szokta mondogatni, hogy "Vannak, akiknek még a szar sem elég keserű." Bocs, de ez a véleményem.
Járműbeszerzésről még annyit, hogy erős kötöttségei vannak a BKV-nak. A piros 7-es buszai is felújítás címszóval lettek ilyenek, újonnan már nem vehettek volna 200-asokat. Ha pénzt ad rá valamilyen bank (pl. ez EBRD), ekkor meg is mondja, hogy milyen buszt lehet abból venni. Márpedig az utaskomfort miatt az alacsonypadlósat preferálják, és kész.

Bölény: Gyanítom, hogy a VT Transman az ittmaradt ruszki export buszokból vett, némi átalakítással (nyilván jóval olcsóbban, mint egy 400-ast).

Előzmény: szega (1622)
szega Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1622
Bagojjnak!
És még egy apró észrevétel. Ha én mozgássérült lennék (tolókocsis), valószínűleg már rég felkötöttem volna magam. Csodálom a lelkierejüket, hogy képesek létezni ebben a városban (országban). Sajnos az alacsonypadló rajtuk nem segít, mert előbb el kéne jutniuk a megállóba. Nézd meg a lépcsőházakat: a legtöbbnél a lift és a kapu között még további lépcsők vannak!!! Aztán jönnek a járdák: tele likkal, barázdákkal, az úttest és a járda között még távolról sincs mindenhol sima levezetés. A Bartók B. úton pl. még segítséggel sem egyszerű átkelni, hála az elhanyagolt macskakőnek. Egész egyszerűen a komplett rendszer alkalmatlan az ő hatékony segítésükre, az alacsonypadló bevezetése nem több, mint a rendszer egyetlen elemének messze az átlagosnál magasabb színvonalúra való emelése, de ettől még a rendszer nem lesz jobb!!! Tehát az ilyen irányú befektetés nem hozza meg a várt eredményt. Sajnálom, de én ilyen reménytelennek érzem a helyzetet.
Bölény Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1621
"Tartok tőle, hogy alapvetően elhibázott döntésnek fogják akkor tartani az IK 405, IK 412 beszerzéseket. És vissza fogják sírni a jó IK 260, 280-asokat, amik példátlanul hosszú ideig szolgáltak."

Ahogy elnezem, a 200-as csalad meg nem hal ki egy ideig, ld. pl. az a tarsasag, amelyik a 41-es es a 87-es vonalat uzemelteti. 200-as kaszni, valami korszerubb motorral es jol van.

Ha a szt.endrei IK180-as a Munkasorsegol jott, akkor hogyan van az, hogy teljesen BKV-s kinezete van? Kalauzules, leszallasjelzok stb. Gondolom a Munkasorseg nem igy rendelte annak idejen.

Lajoska! En kerdeztem meg annak idejen a ZIU lampajat, es az osszes jelenlevo kozlekedesbuzi szegyellje ossze magat, hogy ilyen alapveto dologra nem birnak valaszt adni...! :-)))

Előzmény: szega (1609)
Carpy Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1620
Ez a mutatos ostobasag kifejezes tetszik. Sajnos Budapesten ez egy kulcsszo.
Termeszertesen ennek is politika az alapja. Ha valaki visszacsoppenne a 10 evvel ezelotti Budapestre, az elkepedne, hogy milyen szembeotlo a fejlodes a varoskepben. A sarga mukockas fekvorendornos koruti villamos, a parkolasgatlo Demszky-oszlopok, a zold buszok, Fok-Gyem kijelzo, alacsonypadlo, markavedjegyes jaratok, stb. Aztan ha jobban megnezzuk a dolgokat, rajovunk, hogy egy rothado szerkezetrol van szo, ami csak latvanyosan ujra van mazolva. Ahelyett, hogy alapjaiban probaltak volna meg nem hogy fejleszteni, de legalabb szinten tartani a rendszert, elszortak egy csomo penzt a szavazathozo latvanyos beruhazasokra.

En pl. teljesen nevetsegesnek tartom a BKV+ markajelzest. Nem is tudom, hogy ki irta kozuletek, de az lenne halytallo, hogy ha a BKV+ jaratok lennenek a normal, a tobbi meg a BKV- jelzesuek. Tetenybusz helyett piros 3-as, Kereszturbusz helyett piros 68-as, Citybusz helyett 15A, mint ergykoron, es ugyanott vagyunk. A dolog nem mas, mint egy szanalmas PR-fogas, nem szabad neki bedolni.
A budapesti buszok atlageletkora messze jobb az orszagos atlagnal. Videken 20 eves autobuszok is futnak, mint pl. Szombathelyen. Raadasul full Coca Cola pirosra festve. ;(

Egyszoval en a BKV-t nem tartom sokra, mert egyfelol konyorog a tamogatasert, masfelol pedig pazarol, s olyan hihetetlenul alacsony szinvonalu szolgaltatast nyujt, hogy az mar faj. Es a szinvonal legtobb esetben nem penzzel, hanem puszta odafigyelessel javithato lenne.

Előzmény: Törölt nick (1616)
DLala Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1619
A debreceni villamos kijelzésnek nem sok köze van a pestihez. Nem is Fok-Gyem. Van szerencsém ismerni a fejlesztojét, egykoron kollégák voltunk.
Az o munkájuk pl. még a Boráros téri HÉV kijelzo meg hangosító, meg egy pár MÁVos cucc.
Ha ezekkel kapcsolatban gond van, csak szüljatok, egybol továbbítom a fejlesztoknek.

Emlékszik még valaki egy régebbi kérdésemre? Asszem nem. Szóval, mi a neve a KCSV-n található szedonek és miért jobb, mint a pantográf?

Előzmény: John Howard (1608)
szega Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1618
Ja, és az teljesen jogos, hogy az alacsonypadló jelentősen csökkenti az utascsere idejét. Feltéve, hogy vannak fizetőképes utasok, és azok esetleg fel is férnek arra a buszra. És az sem elhanyagolható, hogy a 412-esek meddig fogják bírni a pesti utak minőségét, a terhelést, stb. Ha idő előtt lepukkannak, akkor hiában takarítunk meg pénzt a remek utascserével! Megemelném a kalapom, ha a BKV komplett típuscserét hajtana végre korszerű buszokkal, de nem úgy, hogy cserébe lebutítja a periférikus vonalakat. Plusz a villamost, meg a HÉV-et.
szega Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1617
Az alacsonypadlóról csak annyit, hogy egyszer Angliában is megtorpedóztak egy ilyen törekvést, mondván, hogy ennyire nem lehet csak egy szűkebb körrel törődni. Angliában, ahol azért a fejlesztési lehetőségek és a pénzügyi keretek KICSIT másak. És ugye az ott Európa, nem? Meg demokrácia. Szóval szerintem amint a közlekedés színvonala elfogadható szintre kerül (nem nyugat-európai szintre, arra még gondolni sem merek), akkor azonnal kerüljön szóba az alacsonypadló, és tenni kellene valamit a vakok közlekedésének elősegítése érdekében is (ők is léteznek). És még hány hátrányos helyzetben lévő csoport van! De az vicc, hogy alacsonypadló terén Európa, általános színvonal terén meg.... Tartok tőle, hogy az általunk majmolt fejlett országok a remek életszínvonaluk ellenére azért mégis betartottak bizonyos ésszerűségi sorrendet.
Előzmény: Törölt nick (1616)
Törölt nick Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1616
Az alacsonypadló, mint "mutatós ostobaság" egyfelől a mozgásszabadság elvének egyik érvényesítője, miszerint a tolókocsis emberek is fel tudnak szállni a buszra a rámpa segítségével. Most lehet vitatkozni azon, hogy mennyien vannak, de szerintem csak azért nem nagyon látod őket az utcán, mert még mindig nem nagyon tudnak normálisan közlekedni, így ki sem mennek, csak ha nagyon muszáj. De mindemellett csökkenti az utascsere idejét, miáltal csökken a megállóhelyi állásidő, a fordulóidő, stb., nem folytatom.
Amúgy egyetértek abban, hogy ez egyedül nem megoldás, bár mint új járművek, a komfortot illetően előrelépés.
IK 405-tel már egy ideje gondok vannak, voltak még nagyobbak. Nem túl jó megoldás.
Előzmény: szega (1609)
NZA Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1615
Masik modszer a parlament megkozelitesere: Soroksari ut es a Ken utca kozott van HEV-MAV atmenet, a Kozvagohidon pedig HEV-villamos. Tehat csak Soroksari utig kell elmenni az Arpaddal.
Hasonlo jatek: Azt nem tudom tudjatok-e, hogy anno a HEV-ek kozott is a villamosvasuton ment a teherszallitas. BGy honlapjan megvan az 1952-es terkep is, az ivsugarak pedig tobbe-kevesbe kitalalhatoak. Ennek alapjan hogy lehett atmenni a Szentendrei vonalrol a Godolloire? Es a Vagohidira?
3. kerdes: lehet-e az egyes HEV illetve a metro vonalakon kocsit forditani? Hol es hogyan?
Varom a megfejtoket...
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (1601)
szega Creative Commons License 1999.12.02 0 0 1614
Aha, a Hoffherr Albert úton, a Traktorgyárhoz. Ott igen kellemes lenne fotózni valami kötöttpályás gépet (bármilyet). Az a probléma, hogy nincs állandóan feszültség alatt. Külön meg kell kérni, pályabejárás, stb. Szávában már érdeklődtünk, de elég macerásnak tűnik.
Előzmény: NZA (1613)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!