Nem kell egyetérteni velem, de kéregvasút sok van, kéregvillamos meg kéne sok, de Földalatti csak egy!
A 3-as metrónál az a jó, hogy a Váci úton, és az Üllői úton vannak hosszú szakaszai, ahl tényleg gyors. Ez ad eki értelmet. Amúgy egy torzó, mert lehet, hogy Káposztás forgalma nem igényli a metrót, de a metrónak kéne északon egy járműtelep. A 3-as amúgy nagyon korrekt kellemes metró. Én kifejezetten szeretem.
A szolenoid egy egyenes tekercs. Ha vasmag is van bene, marhára tud húzni. (Én is: húúúúúú:)))) Szóval az ellen tart egy rusónak, amely a fékpofát a dobra/tárcsára/kerékre szorítja. Ha nincs táp, nincs szol, van fék. Ez a rugóerőtárolós változat. A pótot úgy fékezik, hogy a motorkocsi B végi forgóvázának fékáramát belevezetik egy ilyen szolenoid mágnesbe, amely egy mechanizmuson keresztül fékezi a pótot.
A gyengeáram a díszlécnél, az erősáram a tetőnél megy be. Asszem a jobb fölső a szoli, a bal az erős.
Anyám írtózik a metrótól 1 évben kb 2 szer lehet lecibálni, én csak a 3-ast utálom, de azt nagyon, ezért pl (ha van időm) akkor az Angyaföld-Pesterzsébet utat 14,1,69,62,13,52 úton teszem meg a 14,M3,52 helyett
Részletek? Kül. tek. villamosgyakás ügyben. Hozzáteszem, hogy az emberek döntő többsége ha van egy kis ideje, elkerüli a metrót. Sokaknak rossz ott lenn.
Más: itt nem csak technikai mütyűrök vannak! Jók a felvetések, csak így tovább!
kisföldalattira már én is gondoltam, hogy lehetne több: jobb mint a villamos, mert nincs piroslámpa meg dugó, de rövid megállókat megy, az igazi metró nagyobb megállótávolságra való szerintem, a 3-as metrón is túl sok kis (alig szállnak le-fel) megálló van
Hu! Távol álljon tőlem, hogy durván közbeszóljak, de számomra a topiccím ennél kevésbé technikaorientált hozzászólásokat sejtetett. Jómagam a városi életforma és az ezerszer szidott tömegközlekedés mégis oly sajátos hangulata miatt kukkantottam be.
Néhány gondolat: ha én lennék a felelős Bp. tömegközlekedésére fordított pénzek elosztásáért, s korlátlan összeg állna rendelkezésemre, a következő projekteket valósítanám meg: (fontossági és időrendi sorrendben:)
1; ráckevei & csepeli HÉV összekötése, s föld alatti bevezetése a Kálvin térig
2; a 4-es metró megépítése a Bosnyák térig
2A; a villamosközlekedés felszámolása a Móricz Zs. körtér és a Deák tér között
3; 3-as metró leágazása a Határ úttól a repülőtérig
4; ugyanennek a földalatti kukacnak meghosszabbítása a másik végén Káposztásmegyerig
5; 2-es metró Népstadion-Kőbánya és/vagy Népstadion-Rákosleresztúr
3; a kisföldalattihoz hasonló kéregvasút a nagykörúton a 6-os villamos teljes vonalán, a felszíni villamosközlekedés (4, 6) teljes felszámolása mellett
5; Szentendrei HÉV továbbépítése a föld alatt a Móricz Zs., vagy a Szt. Gellért térig
Most jönne sok busz és troliötlet, de előőbb megvárom amíg a szakik széttrancsírozzák az outsider javaslatát.
Szerintem most, 1999-ben a fentiek egyáltalán nem jelentenének luxust, hanem egy kényelmesebb és gyorsabb tömegközlekedést eredményeznének.
A 600V nem igazán probléma. Ha másképp nem megy, akkor kivesszük az erős csatlást és felnyomjuk a szedőt. A gyenge a cikis, mivel 28V, és nem erősítik a kocsikban. A drótokon sok nem vész el, de a csatlásnál nagy a potenciálesés. 2UV-nal két kábel megy át: az erős, és a gyenge, 2MUV-nál 1: a gyenge. 2UV+pótnál az egyik motorkocsin solenoid, erős, gyenge, vezér, a másikon gyenge, erős. A levegő mindkettőből megy. Az eredeti UV-n nem volt szolicsatlás, mert nem volt hozzá pót. Aztán mindkét végén megjelent a szoli, aztán áttértek a cak a B véget csatoljuk verzióra, majd egyirányúsították az összeset. Én a 34-eseket meghagytam volna szólónak...
zsenge ifjú koromban amikor még ennyit se értettem a témához (most is csak annyit, hogy sárga és hosszú), azon törtem a fejemet, hogy a 67-es miért nem UV+p+p-vel jár, hiszen mindkét oldalon hurok van, elég egy vezetőállás is...
a vezérlő feszültségről van szó, vagy a "tápfeszültségről"? mi a pontos neve és funkciója annak a sok "kábelnek" ami át megy két kocsi között?
Jó lenne egy hogyan működik a villamos oldal is...
Bocs, kifelejtettem az M+P egységet. Volt ilyen, csak kissé kellemetlen, amikor az UV-n a menet-fék henger nem áll át és egy harminctonnás dög fékezhetetlenül száguld az utcán. Ezért is járhatnak forgalomban csak párban. Éltem már meg egy-két egymás ellen dolgozást, amikor az első kocsi már féken volt, a hátsó meg motoron... A MUV másképp van, ott egy néhány érintkezőt leszedtek a menetfékről, így biztosabban áll át. Ennek ellenére volt olyan, hogy a 42-es kihagyott egy megállót.
A vezérlés szabott határt az UV-k csatolásának. A 3. kocsi még biztosan elegendő feszültséget kapott. A kétpótos UV-ről van kép asszem a Gyuri oldalán, meg a Mercurio-n is. Mellesleg a Windows hátterem negyedét is ez adja. Nem vált be, mert nagyon nehéz volt. Az UV elvesztette az erejét a sok póttól. Kíváncsi lennék, lehetne-e csinálni M+P+M+P+M vonatot, mint a távos középbejáratúakból? Na, ha ezt NZA meglátja!
Kösz az oldalt. Én is szerkesztem, de az érdeklődésed mindenképpen díjazandó. A saját oldalamon csak az UV villamososk jönnek be, a többi linket még nem tudtam megcsinálni. Ez a kisbetű-nagybetű dolog az agyamra megy!
Hali! Ezt ismeritek?
Egyébként SzigDani 1 csomó kép hiányzik az oldaladról.. szépen meg van fabrikálva a szöveg és rossz a kép linkje. Trolik, ilyesmik. Sürgősen javítsd!
Egy rajongó
Hmm... Gyuri éppen azon panaszkodott, hogy a 19 és a 41 viszi a prímet, a többiről meg alig van kép. Speciel már beosztottam, hogy mit honnan és mikor fotózok le, csak bírjam filmmel. Van videóanyag is, csak éppen be kéne digizni. Jó lenne, mert most láttam, hogy a Lost Highway letöltött jelenete milyen jók néz ki. Ugyan vasutas dolog is van benne, de milyen szépen mutatna az a jelenet, amikor egy Piroska csattog át a lajosmizsei sorompón, utána pedig a két 3UV egymás mellett csattog! Van egy-két gyönyörűen eltalált dolog a 30-asról a Szabi hídról, stb.
A villamos a jelenlegi buszvégállomásig fog kijönni, tehát a végállomás a felszínen, fedett helyen lesz. A 49-es végállomását legegyszerűbb lenne úgy megcsinálni, hogy az aluljáróból lépcsőzés nélkül megközelíthető legyen (föld alatti vá.). Kb. úgy, mint a Szentendrei HÉV.
Ahová nem írom ki, hogy kié,az az enyém. Mint látod, legalább a fele az. A saját honlapomon az UV-k működnek, azok a képek is a klub címén vannak. Amelyek ott is fognak maradni, azokat otthagyom, a többit meg majd tényleg átviszem magamhoz.
Képeimből csak a legjobbakat, vagy inkábba legfontosabbakat teszem fel. Amugy a Benda Gyurinál is egy rakat képem van. A viszonylatok szerinti rész legalább egyharmada az én képem, a 6-os UV majdnem fele.
A 14-es helye megvan a Centeren belül. Képeim vannak róla, majd scanelem is, csak lenne rá időm!!! Amint lehet felteszem. Hogy a villamos mikor lesz ott? Nemtom. Végülis csak pénzkérdés.
Nagy macera lenne viszont összekötni a 47-49-cel, ugyanis nagyon át kellene rendezni a teret. A Szabi híd már nem sokáig bírja, így valószínűleg pár évtized múlva le kell bontani. Egy idő után legfeljebb gyaloghídként maradhat, vagy még úgy sem. Ugyanolyat állítólag nem lehet építeni, mert már másak a technológiák.
Vedd figyelembe, hogy a hosszú villamosviszonylaton gyakorlatilag lehetetlen forgalmat szervezni. Lassabb, mint a metró, és sokkal zavarérzékenyebb. Már akkor is az volt, amikor a BSzKRt. átvette! A sok viszonylattal is ez a baj, iszonyú számítógépes forgalomirányítás kell hozzá, és így sem 100%, hogy muxik!