Keresés

Részletes keresés

SzigDani Creative Commons License 1999.10.24 0 0 33
Nem kell egyetérteni velem, de kéregvasút sok van, kéregvillamos meg kéne sok, de Földalatti csak egy!
A 3-as metrónál az a jó, hogy a Váci úton, és az Üllői úton vannak hosszú szakaszai, ahl tényleg gyors. Ez ad eki értelmet. Amúgy egy torzó, mert lehet, hogy Káposztás forgalma nem igényli a metrót, de a metrónak kéne északon egy járműtelep. A 3-as amúgy nagyon korrekt kellemes metró. Én kifejezetten szeretem.
Előzmény: division by zero (27)
division by zero Creative Commons License 1999.10.24 0 0 32
aha, és akkor ezért megy az egyik UV-ből 2 "vastag kábel" a pótba, a másikból csak egy.
a kettő: szoli+erős, az egy csak erős
jól értem?
Előzmény: SzigDani (31)
SzigDani Creative Commons License 1999.10.24 0 0 31
A szolenoid egy egyenes tekercs. Ha vasmag is van bene, marhára tud húzni. (Én is: húúúúúú:)))) Szóval az ellen tart egy rusónak, amely a fékpofát a dobra/tárcsára/kerékre szorítja. Ha nincs táp, nincs szol, van fék. Ez a rugóerőtárolós változat. A pótot úgy fékezik, hogy a motorkocsi B végi forgóvázának fékáramát belevezetik egy ilyen szolenoid mágnesbe, amely egy mechanizmuson keresztül fékezi a pótot.
A gyengeáram a díszlécnél, az erősáram a tetőnél megy be. Asszem a jobb fölső a szoli, a bal az erős.
Előzmény: division by zero (25)
division by zero Creative Commons License 1999.10.24 0 0 30
Anyám írtózik a metrótól 1 évben kb 2 szer lehet lecibálni, én csak a 3-ast utálom, de azt nagyon, ezért pl (ha van időm) akkor az Angyaföld-Pesterzsébet utat 14,1,69,62,13,52 úton teszem meg a 14,M3,52 helyett
Előzmény: SzigDani (28)
division by zero Creative Commons License 1999.10.24 0 0 29
amúgy bocs a technikai részletekért, de végre akadt egy hozzáértő aki válaszol nekem...
Előzmény: Törölt nick (24)
SzigDani Creative Commons License 1999.10.24 0 0 28
Részletek? Kül. tek. villamosgyakás ügyben. Hozzáteszem, hogy az emberek döntő többsége ha van egy kis ideje, elkerüli a metrót. Sokaknak rossz ott lenn.

Más: itt nem csak technikai mütyűrök vannak! Jók a felvetések, csak így tovább!

Előzmény: Törölt nick (24)
division by zero Creative Commons License 1999.10.24 0 0 27
kisföldalattira már én is gondoltam, hogy lehetne több: jobb mint a villamos, mert nincs piroslámpa meg dugó, de rövid megállókat megy, az igazi metró nagyobb megállótávolságra való szerintem, a 3-as metrón is túl sok kis (alig szállnak le-fel) megálló van
Előzmény: Törölt nick (24)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.24 0 0 26
Látom, a javaslataim precíznek gondolt számozását teljesen elszúrtam. De ez ne befolyásoljon Benneteket.
division by zero Creative Commons License 1999.10.24 0 0 25
miért pont azokat?

mi az a szolenoid? azt tudom, hogy a pótkocsifékjéhez kell, de pontosan mi?

még nem tiszta egészen ez a kábel dolog, szemben állunk egy UV B véggel, melyik csatlakozó micsoda?

Előzmény: SzigDani (23)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.24 0 0 24
Hu! Távol álljon tőlem, hogy durván közbeszóljak, de számomra a topiccím ennél kevésbé technikaorientált hozzászólásokat sejtetett. Jómagam a városi életforma és az ezerszer szidott tömegközlekedés mégis oly sajátos hangulata miatt kukkantottam be.
Néhány gondolat: ha én lennék a felelős Bp. tömegközlekedésére fordított pénzek elosztásáért, s korlátlan összeg állna rendelkezésemre, a következő projekteket valósítanám meg: (fontossági és időrendi sorrendben:)

1; ráckevei & csepeli HÉV összekötése, s föld alatti bevezetése a Kálvin térig
2; a 4-es metró megépítése a Bosnyák térig
2A; a villamosközlekedés felszámolása a Móricz Zs. körtér és a Deák tér között
3; 3-as metró leágazása a Határ úttól a repülőtérig
4; ugyanennek a földalatti kukacnak meghosszabbítása a másik végén Káposztásmegyerig
5; 2-es metró Népstadion-Kőbánya és/vagy Népstadion-Rákosleresztúr
3; a kisföldalattihoz hasonló kéregvasút a nagykörúton a 6-os villamos teljes vonalán, a felszíni villamosközlekedés (4, 6) teljes felszámolása mellett
5; Szentendrei HÉV továbbépítése a föld alatt a Móricz Zs., vagy a Szt. Gellért térig

Most jönne sok busz és troliötlet, de előőbb megvárom amíg a szakik széttrancsírozzák az outsider javaslatát.
Szerintem most, 1999-ben a fentiek egyáltalán nem jelentenének luxust, hanem egy kényelmesebb és gyorsabb tömegközlekedést eredményeznének.

Üdv
XI.

SzigDani Creative Commons License 1999.10.24 0 0 23
A 600V nem igazán probléma. Ha másképp nem megy, akkor kivesszük az erős csatlást és felnyomjuk a szedőt. A gyenge a cikis, mivel 28V, és nem erősítik a kocsikban. A drótokon sok nem vész el, de a csatlásnál nagy a potenciálesés. 2UV-nal két kábel megy át: az erős, és a gyenge, 2MUV-nál 1: a gyenge. 2UV+pótnál az egyik motorkocsin solenoid, erős, gyenge, vezér, a másikon gyenge, erős. A levegő mindkettőből megy. Az eredeti UV-n nem volt szolicsatlás, mert nem volt hozzá pót. Aztán mindkét végén megjelent a szoli, aztán áttértek a cak a B véget csatoljuk verzióra, majd egyirányúsították az összeset. Én a 34-eseket meghagytam volna szólónak...
Előzmény: division by zero (19)
division by zero Creative Commons License 1999.10.24 0 0 22
amúgy eredetileg nem önnálló egykocsisra tervezték őket?
Előzmény: SzigDani (18)
division by zero Creative Commons License 1999.10.24 0 0 21
zsenge ifjú koromban amikor még ennyit se értettem a témához (most is csak annyit, hogy sárga és hosszú), azon törtem a fejemet, hogy a 67-es miért nem UV+p+p-vel jár, hiszen mindkét oldalon hurok van, elég egy vezetőállás is...
division by zero Creative Commons License 1999.10.24 0 0 20
egyébként pont az a kép izgatott fel ennyire, egyszer azért előben is jó lenne látni egy ilyet...
division by zero Creative Commons License 1999.10.24 0 0 19
a vezérlő feszültségről van szó, vagy a "tápfeszültségről"? mi a pontos neve és funkciója annak a sok "kábelnek" ami át megy két kocsi között?
Jó lenne egy hogyan működik a villamos oldal is...
Előzmény: SzigDani (17)
SzigDani Creative Commons License 1999.10.24 0 0 18
Bocs, kifelejtettem az M+P egységet. Volt ilyen, csak kissé kellemetlen, amikor az UV-n a menet-fék henger nem áll át és egy harminctonnás dög fékezhetetlenül száguld az utcán. Ezért is járhatnak forgalomban csak párban. Éltem már meg egy-két egymás ellen dolgozást, amikor az első kocsi már féken volt, a hátsó meg motoron... A MUV másképp van, ott egy néhány érintkezőt leszedtek a menetfékről, így biztosabban áll át. Ennek ellenére volt olyan, hogy a 42-es kihagyott egy megállót.
Előzmény: division by zero (15)
SzigDani Creative Commons License 1999.10.24 0 0 17
A vezérlés szabott határt az UV-k csatolásának. A 3. kocsi még biztosan elegendő feszültséget kapott. A kétpótos UV-ről van kép asszem a Gyuri oldalán, meg a Mercurio-n is. Mellesleg a Windows hátterem negyedét is ez adja. Nem vált be, mert nagyon nehéz volt. Az UV elvesztette az erejét a sok póttól. Kíváncsi lennék, lehetne-e csinálni M+P+M+P+M vonatot, mint a távos középbejáratúakból? Na, ha ezt NZA meglátja!
Előzmény: division by zero (15)
division by zero Creative Commons License 1999.10.24 0 0 16
naná hogy ismerjük! az a bizonyos Benda Gyuri oldal amit emlegettünk...
Előzmény: Törölt nick (13)
division by zero Creative Commons License 1999.10.24 0 0 15
mennyi volt eredetileg a határ csatlásra UV-ből, meg UV+p keverékből?

UV+p+p+UV-t még össze lehetne rakni, legalább egy különmenet kedvéért? pl egy 3200+5806+5807+3201 összeállítást megnéznék...

Előzmény: SzigDani (12)
SzigDani Creative Commons License 1999.10.24 0 0 14
Kösz az oldalt. Én is szerkesztem, de az érdeklődésed mindenképpen díjazandó. A saját oldalamon csak az UV villamososk jönnek be, a többi linket még nem tudtam megcsinálni. Ez a kisbetű-nagybetű dolog az agyamra megy!
Előzmény: Törölt nick (13)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.24 0 0 13
Hali! Ezt ismeritek?
Egyébként SzigDani 1 csomó kép hiányzik az oldaladról.. szépen meg van fabrikálva a szöveg és rossz a kép linkje. Trolik, ilyesmik. Sürgősen javítsd!
Egy rajongó
SzigDani Creative Commons License 1999.10.24 0 0 12
De igen:))))
Amugy eredetileg lehetett volna 3UV!!!
Előzmény: division by zero (11)
division by zero Creative Commons License 1999.10.24 0 0 11
3UV??? nem 2UV+p?
Előzmény: SzigDani (10)
SzigDani Creative Commons License 1999.10.23 0 0 10
Hmm... Gyuri éppen azon panaszkodott, hogy a 19 és a 41 viszi a prímet, a többiről meg alig van kép. Speciel már beosztottam, hogy mit honnan és mikor fotózok le, csak bírjam filmmel. Van videóanyag is, csak éppen be kéne digizni. Jó lenne, mert most láttam, hogy a Lost Highway letöltött jelenete milyen jók néz ki. Ugyan vasutas dolog is van benne, de milyen szépen mutatna az a jelenet, amikor egy Piroska csattog át a lajosmizsei sorompón, utána pedig a két 3UV egymás mellett csattog! Van egy-két gyönyörűen eltalált dolog a 30-asról a Szabi hídról, stb.
Előzmény: division by zero (9)
division by zero Creative Commons License 1999.10.23 0 0 9
a viszonylatos oldalon nekem is van vagy 11 képem, főleg 19-esről...
Előzmény: SzigDani (6)
SzigDani Creative Commons License 1999.10.23 0 0 8
A villamos a jelenlegi buszvégállomásig fog kijönni, tehát a végállomás a felszínen, fedett helyen lesz. A 49-es végállomását legegyszerűbb lenne úgy megcsinálni, hogy az aluljáróból lépcsőzés nélkül megközelíthető legyen (föld alatti vá.). Kb. úgy, mint a Szentendrei HÉV.
Előzmény: division by zero (7)
division by zero Creative Commons License 1999.10.23 0 0 7
végülis már a Nyugati is nagy haladás lenne...

akkor legyen a híd elött a 14-es végállomása...

Előzmény: SzigDani (5)
SzigDani Creative Commons License 1999.10.23 0 0 6
Ahová nem írom ki, hogy kié,az az enyém. Mint látod, legalább a fele az. A saját honlapomon az UV-k működnek, azok a képek is a klub címén vannak. Amelyek ott is fognak maradni, azokat otthagyom, a többit meg majd tényleg átviszem magamhoz.
Képeimből csak a legjobbakat, vagy inkábba legfontosabbakat teszem fel. Amugy a Benda Gyurinál is egy rakat képem van. A viszonylatok szerinti rész legalább egyharmada az én képem, a 6-os UV majdnem fele.
Előzmény: division by zero (4)
SzigDani Creative Commons License 1999.10.23 0 0 5
A 14-es helye megvan a Centeren belül. Képeim vannak róla, majd scanelem is, csak lenne rá időm!!! Amint lehet felteszem. Hogy a villamos mikor lesz ott? Nemtom. Végülis csak pénzkérdés.
Nagy macera lenne viszont összekötni a 47-49-cel, ugyanis nagyon át kellene rendezni a teret. A Szabi híd már nem sokáig bírja, így valószínűleg pár évtized múlva le kell bontani. Egy idő után legfeljebb gyaloghídként maradhat, vagy még úgy sem. Ugyanolyat állítólag nem lehet építeni, mert már másak a technológiák.
Vedd figyelembe, hogy a hosszú villamosviszonylaton gyakorlatilag lehetetlen forgalmat szervezni. Lassabb, mint a metró, és sokkal zavarérzékenyebb. Már akkor is az volt, amikor a BSzKRt. átvette! A sok viszonylattal is ez a baj, iszonyú számítógépes forgalomirányítás kell hozzá, és így sem 100%, hogy muxik!
Előzmény: division by zero (3)
division by zero Creative Commons License 1999.10.23 0 0 4
de úgye legalább a MKKK honlapján megosztod majd velünk a közlekedési képeidet?
Előzmény: SzigDani (2)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!