Keresés

Részletes keresés

Lajoska Creative Commons License 1999.10.25 0 0 130
06-71et már rég nem láttam, de (elvileg) megvan.
a 22-02 az Örsről induló járatokon szokott lenni.
ha utazni akarsz rajta, holnap mindentudó Gyulától megkérdezhetem.
Előzmény: division by zero (128)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.25 0 0 129
Kedves Bölény,
márpedig akár tetszik akár nem, a Kossuth Lajos utca buszsávjait egyszer bizony vissza fogják adni a gyalogosoknak. Bár ezzel kapcsolatban más több terv is született (buszok középre, elválasztott pályán) de még sajna várni kell a megvalósításra. Hát én a járdának drukkolok. Villamos szerintem sem kell, feltéve, ha belátható időn belül megépül a 4-es metró. (most azért le ne lőjetek)

Akit érdekel egy 80-as évekbeli elképzelés Budapest gyorsvasúti hálózatáról, al klattyintson IDE

division by zero Creative Commons License 1999.10.25 0 0 128
melyik járaton szoktak előfordulni?
Előzmény: Lajoska (127)
Lajoska Creative Commons License 1999.10.25 0 0 127
elkerültük egymást.
pont ez a kettő van ami ilyen.
leszámítva a 7-173 "gírosz"-okat, amiket ezzel a fehér dobozos húzással sikerült belülről elrontani.

Előzmény: division by zero (125)
Lajoska Creative Commons License 1999.10.25 0 0 126
Cinkotán van mind a kettő.
a 06-71 78-79 körüli lehet, a 22-02 81-es.
A 06-71en egyébként van egy kis átalakítás (mint a 283-as trolin)
ennél egy kis kémény van a bal hátső főtartón (kályha :-)) )

Lajoska

Előzmény: division by zero (122)
division by zero Creative Commons License 1999.10.25 0 0 125
olyan "mohikán" van-e még, amiben mind a 3 ajtó feletti doboz fehér, és külön van a gomb meg a lámpa?
division by zero Creative Commons License 1999.10.25 0 0 124
nem vagyok egy nagy buszszakértő, nem tudom melyikben milyen motor van, de ezeknek a "mohikánoknak" sokkal szebb a hangja mint az újabbaknak, majd meglessem melyik újaknak tünik olyan "asztmásnak" a hangja...
division by zero Creative Commons License 1999.10.25 0 0 123
"Egyébként szerintem decemberig van még lehetőség látni az utolsó mohikánokat. "
a 90-26 és 90-33 már le lett fotózva...
Előzmény: Lajoska (121)
division by zero Creative Commons License 1999.10.25 0 0 122
miért? és hol vannak? és hány évesek?
Előzmény: Lajoska (121)
Lajoska Creative Commons License 1999.10.25 0 0 121
Utoljára láttad őket. :-))
Egyébként szerintem decemberig van még lehetőség látni az utolsó mohikánokat.
Viszont két olyan amit kora alapján már rég selejtezni kellett volna, de még megvannak 06-71 és 22-02. Tudjátok miért vannak még meg?
Előzmény: division by zero (120)
division by zero Creative Commons License 1999.10.25 0 0 120
az a esős sztori júniús 4.-én történt akkor láttam utoljára a 90-21-t

a 11,19,25,31,33 szokott a 30-ason gyakran előfordulni

a rendszámozást én is így tudtam, ezért aggódom értük...

Előzmény: Lajoska (119)
Lajoska Creative Commons License 1999.10.24 0 0 119
Helló!

A 90-21 selejtezve lett (hogy mikor nem tudom)
Az eredeti 90-esekből 13 db van meg:06,08,11,12,17,19,25,26,27,29,31,33,34.
A rendszámozás: azokat kell (elvileg) átrendszámozni, amelyek 2000 decemberéig nem kerülnek selejtezésre. A Fürstnél (ahol elég jól sorrendbe rakják az új számokat) a selejtezésre várókat ki is hagyják a sorrendből.

Lajoska

Előzmény: division by zero (117)
division by zero Creative Commons License 1999.10.24 0 0 118
Madár Béla vill06 képén látható 3278 most lett épp felújítva, állítólag nagyon szépen néz ki, egy barátom mesélte, hogy még a "civilek" is megbámulták a Móriczon, most a 19-esen jár, tulajdonképpen pénteken őt akartuk megkeresni, de közbe jött az a "ajtós" sztori a 3257+3279-el, amit a vasutas topicban írtam...
Előzmény: Madár Béla (107)
division by zero Creative Commons License 1999.10.24 0 0 117
ha beásod magad a vasutas topic mélyébe ott már előfordult bőven busz meg troli is...
de itt már egyáltalán nem off topic...

engem a 90-21 érdekelne, hogy hova lett, ennél szakadtabb buszt már rég láttam, nyáron az egyik felhőszakadásban szó szerint esőkabátban és esernyővel kellett a buszba állni, úgy ömlött be a csukott tetőablakona viz, és ezután az eset után többet nem láttam
ja és ez a 30-ason volt...

amúgy a vasutas topicban volt már arról szó, hogy mi lesz a ráncajtós IK260-asokkal, én úgy hallottam, hogy legalábbis a környékünkön kiirtják őket, egy se kapott még új rendszámot, de valaki mondta, hogy Csepelen látott már ilyet új rendszámmal is.

Előzmény: Lajoska (115)
division by zero Creative Commons License 1999.10.24 0 0 116
"vill03 = talán 1368 de ez inkább csak találgatás"
lehet, gyanús volt, a 1308-nak még két áramszedője lehetett abban az időben, ha jól tudom
Előzmény: Madár Béla (113)
Lajoska Creative Commons License 1999.10.24 0 0 115
Sziasztok!

Úgy látom, egy dolgoról mindenki elfelejtkezik mindenféle (vonat- és egyéb) buzulls témában: a BKV buszairól. Tehát jó lenne beszélgetni róluk is.
Pld.: tudja valaki, hogy a 10-06 él-e még? Legutóbb óbudán volt, de egy ideje eltűnt.
Van egy gyanúm, de ez nem biztos: a 60-95 lett belőle.
Tud valaki többet?

Lajoska

Madár Béla Creative Commons License 1999.10.24 0 0 114
Zord Hónap!
Másodközlés természetesen megengedett. Persze érdekelne, hogy hol és mire akarod felhasználni. Üdv: MB
Előzmény: Törölt nick (110)
Madár Béla Creative Commons License 1999.10.24 0 0 113
Őrület! Ezek tényleg ennyire érdekesek? Akkor sietek a válasszal:
vill01 = 1201
vill02 = 3629
vill03 = talán 1368 de ez inkább csak találgatás
vill05 = ez 2020-nak tűnik.
Üdv: MB
Előzmény: division by zero (109)
borbolya Creative Commons License 1999.10.24 0 0 112
Sziasztok!
"A villamost rovidebb szakaszra le lehetene vinni a felszin ala,
csomopontok kozleben, mint peldaul a 2 villamos a Fovam teren."
Ez az 5tlet nagyon tetszik nem kellene lampakra varni a forgalmasabb keresztezodesekben igy a villamos gyorsabb lehetne a metronal!!! (lefolmozgolepcsozessel egyutt).
nem is ertem metro helyett miert nem ezt az utat valasztottak?
Hallottam hogy a koruti villamos felujitasakor volt egy olyan terv hogy leviszik a keregbe,de ez
valami nagy csatorna miatt amit nem lehetett kivaltani ill. megszuntetni penzhiany miatt
nem valosult meg. Pedig mennyivel gyorsabb lehetne ,ha nem kellene egyes keresztezodesek elott perceket vesztegelnie...
Errol a keregbelevitelrol lehet tudni valamit vagy csak kacsa az egesz?
Bölény Creative Commons License 1999.10.24 0 0 111
"Ha muszaj akkor muszaj, de a Bajcsy-Zsilinszki utbol es az Ulloi utbol kar volt autopalyat csinalni. A Rakoczi ut milyen jol mukodik, talan a rettenetes 7-es buszos forgalom miatt is."

Ember, magadnal vagy?! :-))) A Rakoczi ut jol mukodik? Az meg hetvegen ebedidoben is csaknem zsufolt, de probalj meg rajta hetkoznap akarmikor vegigmenni! Azert az nem egy kultur modi, hogy a varos fo utoereit jol leszukitjuk, aztan szivjon az autos. Ha olcso es jo a tomegkozlekedes (vegyuk ide a taxit is!), akkor ugyis csak a baromforma ul kocsiba.

"Adjuk vissza a felszint az embereknek es a kozforgalmu kozlekedesnek, az autosok meg menjenek ahova akarnak, kifele a varosbol."

Osztan hogy a jo feszkesfenebe' jut ki szerencsetlen autos a belvarosbol, ha le van szukitve az osszes kivezeto utvonal?! Akinek valami okbol kifolyolag megis kocsival kell mennie, azzal ne csesszunk mar ki, az Isten szerelmere! Tudom, hogy az ures utak forgalmat generalnak, de ha leszukitjuk oket, az autoforgalom nem lesz sokkal kisebb, max. tobbet szennyez a hosszabb allas miatt. Az Ulloi meg a Bajcsy jol van, ahogy van, ha autopalya, hat autopalya. A lenyeg az, hogy menni lehet rajta.

Vmelyik masik topikban (talan a Volanosban?:-))) volt mar egy vitam errol John Howarddal, meg a DBR-esben is, asszem Carpyval. Ismetlem magam:

el_a_kezekkel_es_villamosokkal_a_Rakoczi_uttol!!!

Tovabba el a gyalogatkelohelyekkel is. Igaz, hogy legtobb helyen a jelzolampa fazisaba beleferne, de mindegyik helyen van kanyarodo forgalom is. A gyalogok pedig ezt rendesen fel tudjak tartani. Az en szemelyes ellensegem pl. a volt Uttoro-aruhaz elotti lampa. Csak a joisten a megmondhatoja, hanyszor jottem arra Buda felol, de egy kezemen meg birom szamolni, hanyszor sikerult ott zoldet elcsipnem. Szerintem keves olyan szarul behangolt lampa van, mint az. Milyen jo lenne pl. ezt kivaltani egy alul/feluljaroval. Termeszetesen ehhez hozzatartozna az is, hogy a nehezen mozgokat mzogolepcso vagy lift vigye le/fel. (hasonlo igaz elleniranyban a Huszar utcai lampara is.)

Azert hogy ne csak flamebol alljon ez a hozzaszolas, a 67-esrol irottakkal maximalisan egyetertek. Telleg szuper lenne keregvasutkent vegigvinni a Thokoly alatt, egesz ki a Polusig, annak volna ertelme! A Thokolyt mar ugyis boven ideje rendbeszedni, lenne tehat mod a kozmuveket meg ilyesmiket arrebb pakolni.

Előzmény: Járaszája (103)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.24 0 0 110
MB, megengedsz másodközlést a forrás feltüntetésével?
Előzmény: Madár Béla (107)
division by zero Creative Commons License 1999.10.24 0 0 109
még egy kérdés, hátha az eredetit megnézed nagyítóval, jobban látszik...
a vill01.jpg az 1201?
vill02 3625?
vill03 1308?
vill05 ???
Előzmény: Madár Béla (107)
division by zero Creative Commons License 1999.10.24 0 0 108
köszi, így azért még is csak jobb...

nálad látható az 55-ös villamos, amit tegnap emlegettünk

Előzmény: Madár Béla (107)
Madár Béla Creative Commons License 1999.10.24 0 0 107
Division (vagy bárki akit érdekel néhány kép a 70-es évekből)!
A képeket beszkenneltem 600*800-ban. A szkennerem is gagyi, de egyébként sem érdemes ennél jobban nagyítani oket az eredetik minosége miatt. Ugyanott találod oket. Üdv: MB
division by zero Creative Commons License 1999.10.24 0 0 105
Járaszája, magának jól jár a szája!

"Adjuk vissza a felszint az embereknek es a kozforgalmu kozlekedesnek, az autosok meg menjenek ahova akarnak, kifele a varosbol. Tudom nem megy egyik naprol a masikra, de olyan metrot, ami se nem villamos, se nem gyorsvasut, de felette nincs felszini tomegkozlekedes, szoval ilyet ne. A villamost rovidebb szakaszra le lehetene vinni a felszin ala, csomopontok kozleben, mint peldaul a 2 villamos a Fovam teren. De ha elvesszuk a felszinrol, akkor a helyet az autosok foglaljak el, es csak a dugo no. "

én is így gondolom...

Előzmény: Járaszája (103)
Osztap Bender Creative Commons License 1999.10.24 0 0 104
Aha, bocs, nem láttam. A franc hinné, hogy a politikában ilyen jó témák vannak.

Node, ha már ez ennyire elterjedt, lehet arról tudni valami, hogy ilyesmivel foglalkoznak-e érdemben? Egyáltalán érdekelne egy közlekedési szakember véleménye, hogy ezek az ötletek megvalósíthatóak vagy csak beteges fantázia szülöttei.

Előzmény: Járaszája (103)
Járaszája Creative Commons License 1999.10.24 0 0 103
Elolvastam a DBR4-2 topkiot is, amit a politikaba sorolasa miatt nem vettem eszre, meg ezt az ujat is. Fantasztikus hogy emberek egyesek szombat ejszaka mint tudnak vitatkozni. En jot aludtam, de ha ezt tudtam volna ... :-)
Osztap bendernek: A 2 metro kelenfoldi meghosszabbitasval tele van a DBR4 topic, ott olvashatsz rola. De az ugy nem tunik aktualisnak, igy kozvetlenul a Deli felujitasa utan. A repuloteri metrorol is volt szo ott.
Szoval ha en valaszthatnek, akkor Carpy, John Howard es SzigDani velemenyebol raknam ossze a tomegkozlekedesi koncepciot. Sok villamost, a varos alatt athalado gyorsvasutat epitenek, a 4-es metrot meg felejtsuk el, legalabbis igy szart se er.
Aki viszont a tomegkozlekedest akarja levinni a fold ala, az inkabb maradjon ki a jovo varosepitesebol, szerintem. Tudom, hogy vannak elonyei a metronak, de ami van az mar eleg (legfeljebb a szentendrei-rackevei HEV osszekotest lenne muszaj fold ala vinni). Ha azt akarjuk hogy a tomegkozlekedes attraktiv es vonzo legyen, akkor ne dugjuk egy sotet lukba (tudom, a gyorsasag is szempont). Ha muszaj akkor muszaj, de a Bajcsy-Zsilinszki utbol es az Ulloi utbol kar volt autopalyat csinalni. A Rakoczi ut milyen jol mukodik, talan a rettenetes 7-es buszos forgalom miatt is. Adjuk vissza a felszint az embereknek es a kozforgalmu kozlekedesnek, az autosok meg menjenek ahova akarnak, kifele a varosbol. Tudom nem megy egyik naprol a masikra, de olyan metrot, ami se nem villamos, se nem gyorsvasut, de felette nincs felszini tomegkozlekedes, szoval ilyet ne. A villamost rovidebb szakaszra le lehetene vinni a felszin ala, csomopontok kozleben, mint peldaul a 2 villamos a Fovam teren. De ha elvesszuk a felszinrol, akkor a helyet az autosok foglaljak el, es csak a dugo no.
Masik dolog, valaki irta, hogy nehogy mar aluljaro mellett meg gyalogatkelohely is legyen. Szerintem meg legyen, ha amugy is van jezolampas csomopont! A fegyelmezetlen gyalogosok meg ugy is kikovetelik maguknak, lasd pl. Nyugati. Lattam ra peldat arrafele, ahonnan mostanaban vesszuk a peldakat, hogy van mind a ketto, es ki-ki valaszthatja a neki tetszot! Es nagyon sok helyen siman beleferne a jelzolampak fazisaiba, mert a nemletezo gyalogatkelohelyyel parhuzamosan van jarmufazis. Pl. a Delinel nagyon szepen lehetne csinalni egy Magy.Jak.tere - 59-61 peron - kozepsziget - 18 peron - Vermezo gyalogos atvezetest.
6-61 temahoz: Ha az uj koruti villamos 6-oson jaro szerelvenye olyan hosszu lenne, ami a Delinel pont elfer, a 4-esen meg egy kicsit hosszabb kocsik jarnanak (az Adtranz modulvillamosabol lehetne ilyet csinalni) akkor tovabb lehetne kuldeni a hatost. Regebben kenyelmesen elfert egymas melett a CSMG meg az 1000-es az azt jelenti, hogy egy 40 m-es kocsi beferne. A 4-esen meg jarhatna 50 m-es.
Fantazialas: akik villamost szeretnenek a Rakoczi utra, altalban az Erzsebet hidra is visszatennek, es ugy menne a Gellert ter fele. En azt mondom, mi lenne, ha a 49-es az Astorianal elkanyarodna a Keleti fele? Ez forgalomtechnikailag nagyon zavaro lenne? A Felszabon csak az atszallo forgalom a nagy, az meg tortenhetne a Kalvin teren is. (Az most mas kerdes, hogy a Korter-Kalvinter kozott hogyan menjen a villamos). Szoval el lehetne kanyarintani? A 47 meg mehetne tovabb, szepen a Nyugatiig ahogy ezt mar valaki megalamodta.
Masik alom: Meg lehetne-e csinalni a 67-es villamost ugy, hogy komoly ereje legyen, ne kelljen Rakospalotara metro? Rohej, hogy a Thokoly uton 6 buszjarat van parhuzamosan. A Rakospatak meletti vegallomastol szuper palyat lehetne epiteni, a hely megvan hozza, a korvasutig es azutan is, csak egy uj hid kell. A Nyirpalota ut kozepet direkt villamosnak talaltak ki. Ha a Thokoly uton is jo tempot tartana, esetleg foldalatti csomopontokkal (pl Hungaria krt), akkor minek kellene ide metro.
Harmadik fantazia. Ha mar eljutottunk a Szentmihalyi utra (Polus center), mi lenne ha a villamos vegimenne rajta (esetleg reszben alatta), elmenne a volt Czaban Samu ter mellett, es a most is meglevo sinek helyen atmenne Ujpest-varoskozpontba. Igaz, hogy Ujpest nekem nagyon tavol esik, de nagyon jo lenne a 10-es villamost feleszteni, nem ertem, hogy a metro kapcsan miert kellett megszuntetni, amikor nem is megy alatta metro. Bar ez lehet hogy ez forgalmilag nem indokolt, de Ujpest-Ujpalota vonal biztos ki lenne hasznalva.
Varom a fent nevezett nagyrabecsult szakemberek es masok velemenyet!
Osztap Bender Creative Commons License 1999.10.24 0 0 101
Nohát, köszönet SzigDaninak, remek lett a topic.

November felvetette a 4. metró Duna alatti állomását. Ez engem is érdekelne, miért vetették el. Számomra értelmetlenül sűrűn vannak az állomások, egy kimutatás szerint a teljes szakasz csak 5-6 perccel lenne rövidebb, mint ugyanez a 7-es buszon. (Pedig az a felszínen még kerül is az Erzsébet-híd felé.)

Másik: a repülôtéri vasút. Nem nagyon ismerek olyan repülôteret, ahol ne lenne célbusz (ahová bôröndôkkel is fel lehet szállni!) _és_ vonat/metró. Szerintem Budapesten nem a metrót kellene elvinni a repülôtérig, mert az hatalmas költségekkel járna, hanem a vasúttól kellene egy leágazás. A vasútvonal ugyanis ott megy el a repülôtér mellett, sôt, Ferihegy 1-re leágazása is van (teherszállítás?, üzemanyag-szállítás?). Ferihegy 2-re mindössze párszáz méter sínt és egy állomást kellene építeni. Becslésem szerint így 15-20 perc alatt beérne az ember a Nyugatiba, ahonnan metróval mehet tovább. Sajnos azonban az LRI-nek borzalmas jó üzlet a repülôtéri minibusz, teljességgel ellenérdekelt a vasútban. Az érdekes, a BKV miért sorvasztotta el a 93-as járatot: eleve ritkán jár, azután a kialakult tömegben nem lehet bôrönddel felszállni, utána meg lehet imádkozni, hogy idôben kiérjen. Én a magam részérôl luxusnak tartom, hogy a repülôtérre csak taxival/iránytaxival lehet kimenni, ez nálunk gazdagabb országokban, tehetôsebb emberek körében sem általános.

A harmadik, perverz ötletemhez várok véleményeket. Szó van róla, hogy rövidesen a Déli pu. megszünik, és szerepét a Kelenföldi pu. venné át. Mi lenne, ha az M2 vonalát a felszínen továbbvezetnék Kelenföldre? A metróállomás jelenleg a Déli elôtt, valahol a tér alatt helyezkedik el. Szerintem innen a vonalat fel lehetne hozni a felszínre úgy, hogy valahol az alagút után bukkanjon elô. Így a Déli teljes területe megmarad valami egyéb célra. Az M2 a feszínen pedig a jelenlegi vasútvonal helyén mehetne tovább. (Esetleg a jelenlegi töltés helyén kéregvasútként?)

Osztap

Carpy Creative Commons License 1999.10.24 0 0 100
OFF Ujabban nem irja ki, hogy: Gartulalunk, One a 100. hozzaszolas? ON
Előzmény: Carpy (99)
Carpy Creative Commons License 1999.10.24 0 0 99
En is ugy tudom, hogy nem a hid rozoga, hanem a vasuti palya.
Előzmény: division by zero (97)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!