Akkor ez gyakorlatilag úgy működik, mint a védőtrafó. Végülis van egy trafó (ami mondjuk nem védőnek készült, de mellesleg véd is, meg egy két kütyü, de ott is megmarad a földfüggetlnség? Tök jó! Igaz, hogy egyszerre scak egy ember földelheti le...
Hmm. Nem tudom, hogy most mi pontosan a rendszer de
- ismerosom azt mondta, hogy pl. a 14-es vill. 75-79-essel vett Dozsa Gy. uti keresztezeseben a villamos egy szakaszban van ma is a trolival.
- korabban szerintem kozosek voltak az aramatalakitok - ezert gondolom, hogy ma is.
A villamos felsovezeteke + (ha jol tudom). Azonban ezzel egyutt elkepzelheto, hogy a villamost a trolitol el kell szigetelni, ha mas szakaszban vannak.
A villamossín nem hiszem, hogy lehetne földfüggetlen, hiszen a "földön" megy, de ha biztonságosan el is lenne szigetelve, minden apró kóboráram rázna, ha rálépsz.
A kóboráramról jut eszembe: a Ferdinánd híd felújításakor olvastam valamelyik napilapban, hogy ott a kóboráramok hatására éjszakánként villódzot a híd. Nincs erről valakinek bővebb infója, netán fotója?
Én úgy tudom, hogy azért (is), mert Ferenc József jobban szeretett a Nyugatiba érkezni. Meg kell mondjam, én is jobban kedvelem a Nyugatit, de nekem nem építenek külön vágányt...
Más. Kissé leálltam a scanelésekkel. Ha valakinek ígértem képscanelést, az a könyvtári gép megjavulásáig várjon. Aztán meg azért, mert úgy 150 kép vár scanelésre...
Ezt a foldfuggetlenseget en is igy gondoltam, ahogy Te irtad (tehat hogy a villamosok vezeteke es sinje galvanikusan megfelel a trolik egyik. ill masik vezetekenek), de KáBa azt irta, hogy fuggetlenek a rendszerek. Most ki tudja jobban? (KáBa nem az a srac, aki korbevezetett minket a troli ue.-ben? Ha o az, beszelt trolis web-helyekrol, beirhatna ide!)
Gondolom a troli villamos halozatat is azert foldelik, amiert a villamos halozatot (a 220-at). Pedig elsore ugy tunne, hogy foldfuggetlen rendszer nem razna. De valoszinuleg ott van a kutya elasva, amit a Varsoi trolikrol irtal.
Namost, a villamosoknal melyik a +/- (sin-vezetek)? Ha a troli-villamos feszultsegrendszer kozos, akkor nyilvan ennek figyelembevetelevel alakitjak ki a kereszteket, azaz a troli egyik vezeteket nem kell szigetelni a villamos felsovezeteketol.
Hát... Ööööö... Szóval nem vagyok benne biztos, hogy működne. Ép most értesítettem NZA-t, hogy jobb lenneinkább január végére halasztani. Bár most, hogy belegondoltam, minden vizsgam utan lehet egy kicsit honlapolni.
És miért kellene ehhez metrószerelvény ?
Inkább valami a valúti felsővezetékről működő motorvonat. (Lásd egy csomó helyen Németországban az S-Bahn-t)
A gond sokkal inkáb forgalomszervezési, gondolom - kint egyre-másra építik a 3., 4. vágányokat, és az S-Bahn a nagyobb forgalmú szakaszokon szinte kizárólag külön, saját pályán megy (ami persze a "normál", távolsági vasúti sínek mellett van).
A Stukákon, emlékeim szerint ez az ajtó előtti, függőleges lámpa két részes volt: alul az indításjelző piros, fölül az index fehér(!) lámpája (vagy fordítva). Hasonlított a bura, vagy talán meg is egyezett az IK620-as belső világításánál használt lámpáéval, ott is volt kétrészes: a leszállásjelző visszajelzője volt az ajtók fölöttiben.
FIGYELEM!
NZA kérésére egy kérdés:
< A HREF="http://www.nexus.hu/jhoward/pictures/am6424-1.jpg">Ez hol lehet? (A gyenge képminőségért bocsika)
A villamosvaganyok nem kifejezetten alkalmasak nagyvasuti kocsikra, de szukseg eseten azert (kello sugaru iveken) sokminden kepes elmenni.
Kifejezetten nagyvasutra is engedelyezett palyaszakasz mara szerintem csak egy maradt: Szena ter - Kisrokus utca.
Ez egy favazas 2500-as, 2600-as vagy 2700-as kocsi, ket gyori potkocsit vontatva. (Ez a kep meg az UV-k bejovetele elott keszult.) A kepen baloldalt a Nemzeti all.
/0
úgy van, az ott a Nemzeti. Kissé lejjebb már leírtam szinte az összes megfejtést, ami tolem tellett.
Most láttam éppen BPI-056-ot, olyan zsír új volt, hogy még egyetlen porszem sem volt rajta. Ilyet mosással nem lehet csinálni, ez gyári fény volt. Ez az utsó darab?
Egy kérdés: mely villamosvágányokon lehet normál vasúti szerelvényekkel közlekedni? Mondjuk teherkocsik Bobóval vagy ilyesmire gondolok, nem ICE-re.
Nezd meg a kepet - latszik a szelvedo folott a ket erosaramu csatlas, emellett az indexlampaka is megvan - folul, az ajto es az elso utasteri abalak kozott (a regi helyen). Sot meg az A-vegi gyengearamu csatlas helye is kiveheto.
Gondolom a bpr35.jpg ugyanez a kocsi - itt mar le se tagadhatja magat az UV.
"Már tegnap a BS-el kapcsolatban is alakított. Olyan, mint a durcás kiskölyök: Metrót akarok, metrót akarok, nem adok pénzt másra, metrót akarok... "
Lehet, hogy en maradok egyedul, de azert felhivom a figyelmedet egy tegnapelotti hirre: az orszaggyules megszavazta a keruletek es a fovaros kozotti forrasmegosztast. Magyaran szolva a fovarosi onkormanyzattol ismet sikerult egy adag penzt attetelesen elvonni (ez azt jelenti, hogy a Penzugyminiszterium altal beterjesztett 5 % SZJA-bol meg sikerult a fovaros mozgasteret beszukiteni). En ezutan nem csodalkoznek az ilyen hangu nyilatkozatokon.
Ez pontosan igy volt. A ket vezetek (banyasin) az 550 V-ra atteres utan is megmaradt, de ekkor mar csak azert kellett, hogy a szedo ne akadjon el. Nereg alakitottak at az egesz vonalat egy vezetekesre.