Keresés

Részletes keresés

SzigDani Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2451
Akkor ez gyakorlatilag úgy működik, mint a védőtrafó. Végülis van egy trafó (ami mondjuk nem védőnek készült, de mellesleg véd is, meg egy két kütyü, de ott is megmarad a földfüggetlnség? Tök jó! Igaz, hogy egyszerre scak egy ember földelheti le...

SzigDani

Előzmény: NZA (2417)
NZA Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2450
Hmm. Nem tudom, hogy most mi pontosan a rendszer de
- ismerosom azt mondta, hogy pl. a 14-es vill. 75-79-essel vett Dozsa Gy. uti keresztezeseben a villamos egy szakaszban van ma is a trolival.
- korabban szerintem kozosek voltak az aramatalakitok - ezert gondolom, hogy ma is.
A villamos felsovezeteke + (ha jol tudom). Azonban ezzel egyutt elkepzelheto, hogy a villamost a trolitol el kell szigetelni, ha mas szakaszban vannak.
Előzmény: IZé (2447)
John Howard Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2449
A villamossín nem hiszem, hogy lehetne földfüggetlen, hiszen a "földön" megy, de ha biztonságosan el is lenne szigetelve, minden apró kóboráram rázna, ha rálépsz.

A kóboráramról jut eszembe: a Ferdinánd híd felújításakor olvastam valamelyik napilapban, hogy ott a kóboráramok hatására éjszakánként villódzot a híd. Nincs erről valakinek bővebb infója, netán fotója?

Üdv:
John Howard

Előzmény: IZé (2447)
SzigDani Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2448
Én úgy tudom, hogy azért (is), mert Ferenc József jobban szeretett a Nyugatiba érkezni. Meg kell mondjam, én is jobban kedvelem a Nyugatit, de nekem nem építenek külön vágányt...

Más. Kissé leálltam a scanelésekkel. Ha valakinek ígértem képscanelést, az a könyvtári gép megjavulásáig várjon. Aztán meg azért, mert úgy 150 kép vár scanelésre...

SzigDani

Előzmény: division by zero (2407)
IZé Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2447
Ezt a foldfuggetlenseget en is igy gondoltam, ahogy Te irtad (tehat hogy a villamosok vezeteke es sinje galvanikusan megfelel a trolik egyik. ill masik vezetekenek), de KáBa azt irta, hogy fuggetlenek a rendszerek. Most ki tudja jobban? (KáBa nem az a srac, aki korbevezetett minket a troli ue.-ben? Ha o az, beszelt trolis web-helyekrol, beirhatna ide!)
Gondolom a troli villamos halozatat is azert foldelik, amiert a villamos halozatot (a 220-at). Pedig elsore ugy tunne, hogy foldfuggetlen rendszer nem razna. De valoszinuleg ott van a kutya elasva, amit a Varsoi trolikrol irtal.
Namost, a villamosoknal melyik a +/- (sin-vezetek)? Ha a troli-villamos feszultsegrendszer kozos, akkor nyilvan ennek figyelembevetelevel alakitjak ki a kereszteket, azaz a troli egyik vezeteket nem kell szigetelni a villamos felsovezeteketol.
Előzmény: NZA (2417)
SzigDani Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2446
Hát... Ööööö... Szóval nem vagyok benne biztos, hogy működne. Ép most értesítettem NZA-t, hogy jobb lenneinkább január végére halasztani. Bár most, hogy belegondoltam, minden vizsgam utan lehet egy kicsit honlapolni.

SzigDani

Előzmény: division by zero (2404)
SzigDani Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2445
OFF

Tudom, megnéztem. Nekem 14 pont, hármas :))))

ON

SzigDani

Előzmény: Törölt nick (2398)
John Howard Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2444
Nnna, ami elzizzenhet, az el is zizzen!

Szóval: Ez a kép az

Előzmény: John Howard (2442)
Gödény Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2443
És miért kellene ehhez metrószerelvény ?
Inkább valami a valúti felsővezetékről működő motorvonat. (Lásd egy csomó helyen Németországban az S-Bahn-t)

A gond sokkal inkáb forgalomszervezési, gondolom - kint egyre-másra építik a 3., 4. vágányokat, és az S-Bahn a nagyobb forgalmú szakaszokon szinte kizárólag külön, saját pályán megy (ami persze a "normál", távolsági vasúti sínek mellett van).

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (2441)
John Howard Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2442
A Stukákon, emlékeim szerint ez az ajtó előtti, függőleges lámpa két részes volt: alul az indításjelző piros, fölül az index fehér(!) lámpája (vagy fordítva). Hasonlított a bura, vagy talán meg is egyezett az IK620-as belső világításánál használt lámpáéval, ott is volt kétrészes: a leszállásjelző visszajelzője volt az ajtók fölöttiben.

FIGYELEM!
NZA kérésére egy kérdés:
< A HREF="http://www.nexus.hu/jhoward/pictures/am6424-1.jpg">Ez hol lehet? (A gyenge képminőségért bocsika)

Üdv:
John Howard

Előzmény: NZA (2426)
NZA Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2440
A villamosvaganyok nem kifejezetten alkalmasak nagyvasuti kocsikra, de szukseg eseten azert (kello sugaru iveken) sokminden kepes elmenni.
Kifejezetten nagyvasutra is engedelyezett palyaszakasz mara szerintem csak egy maradt: Szena ter - Kisrokus utca.
Előzmény: DLala (2438)
NZA Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2439
Ez egy favazas 2500-as, 2600-as vagy 2700-as kocsi, ket gyori potkocsit vontatva. (Ez a kep meg az UV-k bejovetele elott keszult.) A kepen baloldalt a Nemzeti all.
Előzmény: division by zero (2437)
DLala Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2438
/0
úgy van, az ott a Nemzeti. Kissé lejjebb már leírtam szinte az összes megfejtést, ami tolem tellett.

Most láttam éppen BPI-056-ot, olyan zsír új volt, hogy még egyetlen porszem sem volt rajta. Ilyet mosással nem lehet csinálni, ez gyári fény volt. Ez az utsó darab?

Egy kérdés: mely villamosvágányokon lehet normál vasúti szerelvényekkel közlekedni? Mondjuk teherkocsik Bobóval vagy ilyesmire gondolok, nem ICE-re.

Előzmény: division by zero (2437)
division by zero Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2437
a bpr01 képen mi áll a Blahán? és baloldalt az ott a Nemzeti???
division by zero Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2436
igen közben rájöttem én is...
Előzmény: NZA (2433)
NZA Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2435
Irtam SzigDaninak, hatah o tud valami ertelmessel elohozakodni.
Előzmény: division by zero (2434)
division by zero Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2434
a 28. foglalt eddig nekem, lásd vasutas topicban
Előzmény: NZA (2431)
NZA Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2433
Nezd meg a kepet - latszik a szelvedo folott a ket erosaramu csatlas, emellett az indexlampaka is megvan - folul, az ajto es az elso utasteri abalak kozott (a regi helyen). Sot meg az A-vegi gyengearamu csatlas helye is kiveheto.
Gondolom a bpr35.jpg ugyanez a kocsi - itt mar le se tagadhatja magat az UV.
Előzmény: division by zero (2430)
division by zero Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2432
bárha a csatlás csatlakozói látszanak fönt, akkor az tényleg UV, igaz?
Előzmény: division by zero (2430)
NZA Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2431
Jelolj ki egy helyet es egy idopontot! Valoszinuleg meg senki sincs pontosan megkotve egyenlore, ha valakinek nem jo, akkor majd szol.
Előzmény: division by zero (2428)
division by zero Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2430
én Stukára emlékszem, megnézem majd videón, hogy látszik-e a forgováz...
Előzmény: NZA (2429)
NZA Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2429
Mert az UV.
Előzmény: division by zero (2427)
division by zero Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2428
újra felteszem a kérdést: a megszüntetett vonalak honlapjával mi lesz? arról volt szó, hogy két ünnep között kéne összejönni.
division by zero Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2427
szerintem indexnek kicsit nagy lenne...
de pl a bpr34-es képen láthatónak nincs ilyen izéje.
Előzmény: NZA (2426)
NZA Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2426
Stuka ajto mellett: indexlampa (jol tudom? - lehet hogy inditasjelzo).
Előzmény: division by zero (2423)
division by zero Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2425
az is érdekes kérdés, hogy a többi 95%-al mi lesz...
de ne menjünk át politikai topicba.
Előzmény: NZA (2424)
NZA Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2424
"Már tegnap a BS-el kapcsolatban is alakított. Olyan, mint a durcás kiskölyök: Metrót akarok, metrót akarok, nem adok pénzt másra, metrót akarok... "
Lehet, hogy en maradok egyedul, de azert felhivom a figyelmedet egy tegnapelotti hirre: az orszaggyules megszavazta a keruletek es a fovaros kozotti forrasmegosztast. Magyaran szolva a fovarosi onkormanyzattol ismet sikerult egy adag penzt attetelesen elvonni (ez azt jelenti, hogy a Penzugyminiszterium altal beterjesztett 5 % SZJA-bol meg sikerult a fovaros mozgasteret beszukiteni). En ezutan nem csodalkoznek az ilyen hangu nyilatkozatokon.
Előzmény: John Howard (2416)
division by zero Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2423
retro képek:
a Stukák oldalán az ajtó mellett mi az a furcsa izé?
pl bpr30, bpr31 képen látszik
division by zero Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2422
hány mm volt a "nyomtáv"? antigravitációs C-50 mehetett volna? :-)
Előzmény: NZA (2421)
NZA Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2421
Ez pontosan igy volt. A ket vezetek (banyasin) az 550 V-ra atteres utan is megmaradt, de ekkor mar csak azert kellett, hogy a szedo ne akadjon el. Nereg alakitottak at az egesz vonalat egy vezetekesre.
Előzmény: John Howard (2419)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!