Keresés

Részletes keresés

SzigDani Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2468
Vagy valamely hurok! Nézzük csak... Etete nem jó, mert az út nem ilyen, Körtér sem, Margit híd, Moszkva tér, Kis Ferenc tér, János kórház kiesik, de lehet a Nagyszombat utca? Milyen volt ott a vg. elrendezés. Amúgy én is gondoltam az 5-ösre, csak az út nem volt jó. Ezeken kívül még lehet az 58-as egyvágányú valahol a Zalai út föftt, csak éppen túl síknak néz ki. A 43-ast nem nagyon ismerem, de van esély rá.

SzigDani

Előzmény: NZA (2464)
Gödény Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2466
A wartburg még hagyján, de a trabi már több gondot okoz. Vagy tropára van törve az orra, vagy a bal útpályát a kutya se használja.

A középső járdaszigetet sem igazán értem. A festésből meg a wartburg helyzetéből úgy tűnik, egyirányú a szakasz - ugyanakkor korlát van a járdasziget jobb oldaláb, és viszonylag sok ember, mintha egy buszmegálló lenne ott. Buszoknak meg nincs a bal oldalakun ajtó :-)

Előzmény: John Howard (2461)
SzigDani Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2465
Bocs, rosszul fogalmaztam, az a lényeg, hogy ha nem linkesíted, akkor is megtalálom :))))

SzigDani

Előzmény: John Howard (2459)
NZA Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2464
Jol latom, hogy oldalt csak egy vagany van? Egyvaganyu villamosvonal lenne? NEm a Szentendrei uton Bekasmegyer fele nezve valahol (az 5-os vonal menten)? A Miklos utcanal valami hasonlo hazak vannak. Bar az ut elrendezeset tovabbra sem ertem.
Előzmény: John Howard (2461)
John Howard Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2463
Ja, most esett le, hogy az önkiszolgáló rendszerre gondolsz! Úgy se rossz...
Előzmény: SzigDani (2457)
NZA Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2462
"hogy tényleg két külön tápsín volt-e a sín alatti csatornában, vagy össze voltak egymással kötve"
Az alsovezetekes rendszerben a csatornaban levo ket tapsin volt a ket polus.
Felsovezetekes vonalnal termeszetesen a sin volt a visszavezeto, tehat foldelt halozat volt.
A Dozsa Gyorgy uti (es a 70-as vonalat is) a Damjanich ue. teruleten levo (ma is mukodo) aramatalakito latta el egyenfeszultseggel, tudomasom szeritn a Baross teret is ez taplalja. Azonban az egyes aramatalakitokban is tobb egyeniranyito gep is van, azonban nem minden szakaszt taplal kulon egyeniranyito - igy a szakaszok atkapcsolhatoak a gepek kozott.
Aramatalakitokat is egyebkent iranytuvel lehet keresni (pl. a Curia utcaban lehet talalni egyet) - persze az iranytu csak kozvetlenul a tapkabel kivezetese folott mutat valamit.
Előzmény: Gödény (2458)
John Howard Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2461
Pici segítség: a kép 1964-ben készült, és a jobb oldali autó, a gömbölyű Wartburg mögött a távolban látható(?) épület ma is pont így néz ki (hát, amennyire ki lehet venni ezen a téli, ködös felvételen, meg az akkori nyomdatechnikának köszönhetően). A budai oldalon keresgéljetek...
Előzmény: SzigDani (2457)
Gödény Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2460
Brnoban láttam egyébként egy olyan szakaszt - igaz, csak kocsiszíni menet volt - ahol a trolinak csak egy madzagot húztak ki, a másik áramszedője a villamos felsővezetékét használta. Hogy ne csinaljon a villamos áramszedője rövidzárt, ezért persze elég messze volt a két vezeték egymástól - igen furán néztek ki ott a trolik, amint széttették a ... záramszedőjüket.

Más. Azon a ramaty fényképen vajon a távolban levő sötétség egy kosz, vagy egy magas kockaház teteje ?

Előzmény: NZA (2450)
John Howard Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2459
Igen, balra egy villamosvezeték látható.

A link úgy készült (másolás-beillesztés), az érdekes az, hogy a HTML-TAG-ot is kiírja nekem a böngésző, ahelyett, hogy végrehajtaná.

Valóban lehet, hogy figyelmetlen voltam a földfüggetlen rendszernél (rengeteg a meló, sietek, stb.) Szóval, az alsóvezetékesnél a két oldalsó "sín" a csatornában a két különböző pólus volt, valóban látható a múzeumi darabon (ha most éppen ott van), nincs összekötve sem egymással, sem a "földdel". Persze, attól még lehet, hogy az áramátalakítóban akkor is földelt volt az egyik pólus...

Előzmény: SzigDani (2457)
Gödény Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2458
Szerintem nem olvastál elég figyelmesen. A felsővezeték nélküli villamosról irták a földfüggetlenséget. Meg kéne nézni a Közlekedési Múzeumban, ahol van egy ilyenfajta síndarab, hogy tényleg két külön tápsín volt-e a sín alatti csatornában, vagy össze voltak egymással kötve.
Előzmény: John Howard (2449)
SzigDani Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2457
Az ott balra villamos vagy troli vezeték? (Valszeg villamos, csak a sínt nem lehet kivenni.) Azonkívül hol van olyan út, ahol Y elágazás van nagyjávól azonos sávszélességgel.
Linkek: tudom, hogy eretnekség, de nem egyszerűb csak a címet beírni, és ^C és ^V nevezetű ősi billkombikat alkalmazni? Mert ugye ami elbökkenhet az el is bökken.

SzigDani

Előzmény: John Howard (2444)
SzigDani Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2456
A legmagasabb számú 412-es a BPI-069 lesz.
A nyomtáv rendben, a nyomkarmimák meg elférnek a Vignoles pályán. Valszeg a többin is. Amúgy ment a villamosvasúton BoBo is, Dacia is.

SzigDani

Előzmény: DLala (2438)
SzigDani Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2455
Clap, clap!!! NZA nagyfőnök helyesen szólt!
Én mellesleg Szabó Iván úr nyilatkozatára lettem figyelmes. Ha jól emléxem, azt mondta, hogy Ők annak idején (1990 körül) 50%-os önkormányzati támogatást is kevésnek tartottak. Nem tudom, hogy tényleg ezt mondta-e, meg ilyesmi (ugyebár ilyenkor szokták az embert rágalmazással vádolni), nem néztem utána. Mindenesetre elgondolkodtató jelenség, ami már túlnő ennek a témának a korlátain.

SzigDani

Előzmény: NZA (2424)
John Howard Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2454
A Dózsa György úti trolivezeték áramellátó rendszerének ugye a volt Aréna úti villamosvonal áramellátó rendszerét használták fel?
Előzmény: NZA (2450)
SzigDani Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2453
Jobb ötletem van: csináljunk 4-es metró múzeumot! Ott a Nemzeti Gödör, rakjuk bele a GH metrót 4-esre táblázva, és tök jól fog mutatni a Mill. FAV mellett! Mi már odáig fejlődtünk, hogy olyan metróálomást is építünk, amelyik soha semmilyen vonalnak nem lesz része!
Csak vicc volt:)))

SzigDani

Előzmény: division by zero (2418)
John Howard Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2452
Magyarország anno...

Az akkori uralkodóknál ez a Nyugatiba érkezés nem szerelem kérdése volt: a bécsi vonal a Nyugatiba érkezett Pozsony-Szob-Nagymaros-Vác felől. Ezért a Nyugatiban van a királyi váró. A mostani Komárom-Tata-Budaörs vonal egy harmadrangú vicinális vonal volt, nem uralkodóknak való eljutási időkkel. A másik királyi váró meg Gödöllőn van a mai napig, hiszen ott volt Erzsébet királyné kastélya. A kettő közé kellett a Király(né)vágány. :)

Előzmény: SzigDani (2448)
SzigDani Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2451
Akkor ez gyakorlatilag úgy működik, mint a védőtrafó. Végülis van egy trafó (ami mondjuk nem védőnek készült, de mellesleg véd is, meg egy két kütyü, de ott is megmarad a földfüggetlnség? Tök jó! Igaz, hogy egyszerre scak egy ember földelheti le...

SzigDani

Előzmény: NZA (2417)
NZA Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2450
Hmm. Nem tudom, hogy most mi pontosan a rendszer de
- ismerosom azt mondta, hogy pl. a 14-es vill. 75-79-essel vett Dozsa Gy. uti keresztezeseben a villamos egy szakaszban van ma is a trolival.
- korabban szerintem kozosek voltak az aramatalakitok - ezert gondolom, hogy ma is.
A villamos felsovezeteke + (ha jol tudom). Azonban ezzel egyutt elkepzelheto, hogy a villamost a trolitol el kell szigetelni, ha mas szakaszban vannak.
Előzmény: IZé (2447)
John Howard Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2449
A villamossín nem hiszem, hogy lehetne földfüggetlen, hiszen a "földön" megy, de ha biztonságosan el is lenne szigetelve, minden apró kóboráram rázna, ha rálépsz.

A kóboráramról jut eszembe: a Ferdinánd híd felújításakor olvastam valamelyik napilapban, hogy ott a kóboráramok hatására éjszakánként villódzot a híd. Nincs erről valakinek bővebb infója, netán fotója?

Üdv:
John Howard

Előzmény: IZé (2447)
SzigDani Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2448
Én úgy tudom, hogy azért (is), mert Ferenc József jobban szeretett a Nyugatiba érkezni. Meg kell mondjam, én is jobban kedvelem a Nyugatit, de nekem nem építenek külön vágányt...

Más. Kissé leálltam a scanelésekkel. Ha valakinek ígértem képscanelést, az a könyvtári gép megjavulásáig várjon. Aztán meg azért, mert úgy 150 kép vár scanelésre...

SzigDani

Előzmény: division by zero (2407)
IZé Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2447
Ezt a foldfuggetlenseget en is igy gondoltam, ahogy Te irtad (tehat hogy a villamosok vezeteke es sinje galvanikusan megfelel a trolik egyik. ill masik vezetekenek), de KáBa azt irta, hogy fuggetlenek a rendszerek. Most ki tudja jobban? (KáBa nem az a srac, aki korbevezetett minket a troli ue.-ben? Ha o az, beszelt trolis web-helyekrol, beirhatna ide!)
Gondolom a troli villamos halozatat is azert foldelik, amiert a villamos halozatot (a 220-at). Pedig elsore ugy tunne, hogy foldfuggetlen rendszer nem razna. De valoszinuleg ott van a kutya elasva, amit a Varsoi trolikrol irtal.
Namost, a villamosoknal melyik a +/- (sin-vezetek)? Ha a troli-villamos feszultsegrendszer kozos, akkor nyilvan ennek figyelembevetelevel alakitjak ki a kereszteket, azaz a troli egyik vezeteket nem kell szigetelni a villamos felsovezeteketol.
Előzmény: NZA (2417)
SzigDani Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2446
Hát... Ööööö... Szóval nem vagyok benne biztos, hogy működne. Ép most értesítettem NZA-t, hogy jobb lenneinkább január végére halasztani. Bár most, hogy belegondoltam, minden vizsgam utan lehet egy kicsit honlapolni.

SzigDani

Előzmény: division by zero (2404)
SzigDani Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2445
OFF

Tudom, megnéztem. Nekem 14 pont, hármas :))))

ON

SzigDani

Előzmény: Törölt nick (2398)
John Howard Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2444
Nnna, ami elzizzenhet, az el is zizzen!

Szóval: Ez a kép az

Előzmény: John Howard (2442)
Gödény Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2443
És miért kellene ehhez metrószerelvény ?
Inkább valami a valúti felsővezetékről működő motorvonat. (Lásd egy csomó helyen Németországban az S-Bahn-t)

A gond sokkal inkáb forgalomszervezési, gondolom - kint egyre-másra építik a 3., 4. vágányokat, és az S-Bahn a nagyobb forgalmú szakaszokon szinte kizárólag külön, saját pályán megy (ami persze a "normál", távolsági vasúti sínek mellett van).

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (2441)
John Howard Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2442
A Stukákon, emlékeim szerint ez az ajtó előtti, függőleges lámpa két részes volt: alul az indításjelző piros, fölül az index fehér(!) lámpája (vagy fordítva). Hasonlított a bura, vagy talán meg is egyezett az IK620-as belső világításánál használt lámpáéval, ott is volt kétrészes: a leszállásjelző visszajelzője volt az ajtók fölöttiben.

FIGYELEM!
NZA kérésére egy kérdés:
< A HREF="http://www.nexus.hu/jhoward/pictures/am6424-1.jpg">Ez hol lehet? (A gyenge képminőségért bocsika)

Üdv:
John Howard

Előzmény: NZA (2426)
NZA Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2440
A villamosvaganyok nem kifejezetten alkalmasak nagyvasuti kocsikra, de szukseg eseten azert (kello sugaru iveken) sokminden kepes elmenni.
Kifejezetten nagyvasutra is engedelyezett palyaszakasz mara szerintem csak egy maradt: Szena ter - Kisrokus utca.
Előzmény: DLala (2438)
NZA Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2439
Ez egy favazas 2500-as, 2600-as vagy 2700-as kocsi, ket gyori potkocsit vontatva. (Ez a kep meg az UV-k bejovetele elott keszult.) A kepen baloldalt a Nemzeti all.
Előzmény: division by zero (2437)
DLala Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2438
/0
úgy van, az ott a Nemzeti. Kissé lejjebb már leírtam szinte az összes megfejtést, ami tolem tellett.

Most láttam éppen BPI-056-ot, olyan zsír új volt, hogy még egyetlen porszem sem volt rajta. Ilyet mosással nem lehet csinálni, ez gyári fény volt. Ez az utsó darab?

Egy kérdés: mely villamosvágányokon lehet normál vasúti szerelvényekkel közlekedni? Mondjuk teherkocsik Bobóval vagy ilyesmire gondolok, nem ICE-re.

Előzmény: division by zero (2437)
division by zero Creative Commons License 1999.12.16 0 0 2437
a bpr01 képen mi áll a Blahán? és baloldalt az ott a Nemzeti???

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!