Keresés

Részletes keresés

Osztap Bender Creative Commons License 1999.10.25 0 0 194
Ja, és óvóhelyek rajzaira, egyéb romantikára ne számíts benne. Szerintem ez még ma is titkos, nemhogy 17 évvel ezelőtt.

Osztap

Előzmény: JiG (190)
Osztap Bender Creative Commons License 1999.10.25 0 0 193
Szerintem Ábrahám Kálmán: Metró kézikönyv (1982) című örökbecsű művében, de erre azért nem mernék megesküdni. A Múzeum utcai könyvtárban megtalálható.

Osztap

Előzmény: JiG (190)
John Howard Creative Commons License 1999.10.25 0 0 192
Nem lehetetlen, csak nehéz...

Ehhez elsősorban a BKSZ, a tarifaközösség hiányzik, amit kb. 8 éve próbálnak tető alá hozni az "illetékesek". Azt hiszem a 4-es metro topicban (a Politika rovatban találod) úgy egy hete bővebben kifejtettem az álláspontomat.

Eszerint:
A fővárosi vasútvonalakat minél előbb BE KELL VONNI a fővárosi és elővárosi tömegközlekedésbe. Lehetséges (és szerintem értelmes) irányok:
- Káposztásmegyer (lakótelepi kiágazás) - Nyugati pu.,
- Óbuda (Pilisvörösvár) - Körvasút - Kelenföld,
- Érd/Budaörs - Déli pu., stb.

Sajnos, Bp. területén a MÁV vonalai csak kevés helyen biztosítanának átszállási lehetőséget (pl. Üllői út), ezért városon belüli közlekedésre kevéssé alkalmas ez a megoldás, de az agglomerációból "bejáróknak" nagy segítség lenne...

Előzmény: texaner (188)
bama Creative Commons License 1999.10.25 0 0 191
Udvozlet. Nemugyvan, hogy a vezerlesi akkumulatorokat altalaban parhuzamosan kapcsoljak tobb kocsi eseten? Nekem konkretan remlik valamelyik tipusrol (EV vagy T5C5 vagy MXA), hogy tobb er csak az akkumulatorok osszekotesere van.
Előzmény: NZA (148)
JiG Creative Commons License 1999.10.25 0 0 190
Ez a baj, hogy csak egyszer lattad, es szerintem mar nem emlexel ra, hogy hol es mikor...

;-))

JiG

Előzmény: Osztap Bender (189)
Osztap Bender Creative Commons License 1999.10.25 0 0 189
Egyszer láttam egy rajzot az összekötô hurokról: a Deák térrôl indulva elér egészen a Bazilikáig, valahol az alatt fordul vissza ismét a Deák tér felé.

Osztap

Előzmény: JiG (183)
texaner Creative Commons License 1999.10.25 0 0 188
Hozzáértők!
Már egyszer feltettem a kérdésemet, de szeretném megismételni. Miért lehetetlen Budapesten megvalósítani azt ami Európa szinte minden metropoliszában nagyszerüen müködik (Moszkvától Bécsen és Münchenen keresztűl Londonig), hogy a jólfejlett vasúthálózatot a városi és városkörnyéki közlekedésben is használják. (Páldának néhány álltalam ismert vasúti megállóhely neve: Budatétény(Campona), Budafok Belváros, Albertfalva, Dunapart, Ferencváros, Zugló, Rákospalota, Kispest, Óbuda Gázgyár, stb stb.... csak a gyorsforgalmi (S-Bahn) vonatok hiányoznak a sinekről!
Osztap Bender Creative Commons License 1999.10.25 0 0 187
4. metró: ez önmagában még nem indokolja, hogy nem lehet a Duna alatt állomás. Mi van, ha a peron mindkét végén lenne egy 20-30 méteres egyenes folyosó, és onnan indulna a mozgólépcsô? A moszkvai vagy londoni metrón ennél különb kirándulásokat kell megtenni, hogy elérd a kijáratot. Én az egyetlen problémát abban látom, ha vészhelyzet esetén sürgôsen ki kell üríteni az állomást, ekkor probléma lehet a bonyolult kijárat. Bár ezt máshol is megoldották valahogyan.

Osztap

Előzmény: SzigDani (184)
JiG Creative Commons License 1999.10.25 0 0 186
SzigDani!

Es errol nem lehetne valahol egy terkepet keriteni?
Az is erdekelne, hogy kompatibilis-e egymassal a 2-3-as troli, hiszen a 3asnak kozepen vagy egy kulon aramszedo sinje, mig a kettesnek nincs. Egyebkent nem terveznek valamelyik vonalon vanalhosszabitast? Az eddigiek hol voltak, es mikor keszultek el?

JiG

Előzmény: SzigDani (185)
SzigDani Creative Commons License 1999.10.25 0 0 185
Utolsó után: 2-3 között a Deák téren. A hármas kezdetén ott álltak ki a szerelvények a Fehér útról.
Előzmény: JiG (183)
SzigDani Creative Commons License 1999.10.25 0 0 184
Még egy pár dolog, mielőtt kidobnak... A 6209 légkondija asszem nem működik, és holnap váltom ki a róla készült képemet.
3750 emberi neve Csufi (mert ronda:))), gy. év: 1988. Gyártó BKV. A hátsó lámpája Lada1200, egyébkent egy kívánságvillamos. Részletek a Gyuri honlapján. Most 23-asban van, szerda kivételével hétköznap.
Kémény: én úgy tudom, a füstgáz ment benne. Szépen fűthetett!
A Duna alatti megállót Csabi tök jól megválaszolta, ezt akartam írni. Amúgy pedig ki az a , aki elegendőnek tart 80m peronhosszat?

Sziasztok, részemről minden egyéb legfeljebb holnap. :((

SzigDani

JiG Creative Commons License 1999.10.25 0 0 183
Sziasztok!

Meg csak ma akadtam ra a temara, de lenne maris egy nagy keresem!

El tudna nekem valaki kuldeni DEBRECEN regi villamos halozatat, vagy szivesen beszelnek olyannal, aki hozza tud szolni a temahoz.

Mas. Mi a velemenyetek a debreceni uj villamosokrol??

Megint mas. Hol lehet megszerezni a budapesti metro terkepeit? Pl. Hol vannak az ovohelyek, esetleg hol van osszekottetes a metrok kozott (???).

Per pill. ezek mozgatjak meg legjobban a fantaziamat.

Ha lehet, akkor legyszives dobjatok meg egy emaillel is:

jig@egon.gyaloglo.hu

Koszi:

JiG

SzigDani Creative Commons License 1999.10.25 0 0 182
Láttam ilyen tanulmányt a 4-es metróról is. Asszem valami 1% volt azoknak az aránya, akik rosszul jártak. Hát??!! Majd még figyelmesebben utánanézek.
Előzmény: Törölt nick (171)
Bölény Creative Commons License 1999.10.25 0 0 180
járaszája! Szerintem se az fph, se én nem gondolkodunk autócentrikusan, csak az autót is mint realitást figyelembe vesszük, és nem akarjuk feltétlenül kiírtani. Tudomásul kell venni, hogy a Rákóczi út vonzáskörzetében (V-VII-VIII. ker.) x tízezer ember él, akiket általában nem vet fel a pénz, de lehet, hogy van autójuk, amit esetenként használni szeretnének. Na most nekik, ahogy azt fph-ék korrektül megjegyzik, nincs alternatív útvonaluk! És az is nagyon igaz, hogy nem szabad a célt az eszközzel összekeverni. Ennyi.

Az Úttörő áruházi lámpára pont azért vagyok kiakadva, mert úgy érzem, hogy a szükségesnél jobban feltartja a forgalmat. (Az természetes, hogy Buda és Pest lámpáit nem igazán lehet összehangolni.)

A többivel egyetértek, és végre már én is szeretném tudni, hogy mijarák az a kémény a buszon? Visszatérünk a gőzgéphez? :-))) Amúgy már helyközi buszon is láttam ilyesmit.

Aztán meg arról is mesélhetne vki, hogy mi van azzal a csuklóssal, aminek a vezetőfülkéjére tettek egy légkondit. A számára nem emléxem, talán 62-09, a 6-oson járkált régebben. Bevált a konstrukció?

Előzmény: Járaszája (155)
Wolverine Creative Commons License 1999.10.25 0 0 179
Még valami: tudtok valamit a 3750-es villamosról? A Mester utcánál láttam, meg nem mondom, hogy 23-asként vagy 30-asként. Nagyon jól nézett ki...
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.25 0 0 178
Nem tehetem. Mármint nem adhatok közre konkrétumokat, erre vonatkozóan szerződésben foglalt kötelezettségünk van. Ha az MKV, vagy a városi önkormányzat betekintést ad, az az ő dolguk.
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (177)
scsabi Creative Commons License 1999.10.25 0 0 176
T. Asztaltársak,

Többen felvetették a nagykörúti kéregvezetésű földalatti tervét. Legnagyobb akadálya a körút alatt húzódó (nemrég felújított) főgyűjtőcsatorna. Ennek kiváltása szvsz elég költséges lenne. A Millfavot enyhe emelkedővel átvezetik fölötte, a Blahán pedig az aluljáró fenéklemeze pont rajta fekszik a megskalpolt főgyűjtőn, aminek a hiányzó keresztmetszetét oldalt pótolták. Volt is ebből balhé 1966-ban, amikor a levágott csőpalástot leemelték és a hirtelen jött zápor az egész munkagödröt elmosta.

Párizsi metrópéldák:
Párizs (mint város (75. dept.)) területe Budapest területének 1/5-e (104 km2) A RATP hálózata (14 hagyományos metróvonal) is ezen a területen található, néhány főbb vonal vége lóg csak ki (pl. 1-es Neuilly-sur-Seine ill. La Défense irányába) A betűs vonalak (RER (expressz metró)), inkább földalatti átmenő helyiérdekű vasutak. Azt hiszem ilyen hálózatról a gonosz bp-i talaj és a mély folyó miatt csak álmodhatunk.

4-es metró Duna alatti állomása. Néztem a vonal hossz-szelvényét, szerintem a rövid peronhossz miatt a mozgólépcsők lejtaknái nem érnének ki a Duna alól.

Amúgy Szabadság-híd. Tlkp. ez az _egyetlen_ eredeti formájában (és szerkezetében) megmaradt Duna-híd Bp-en. Az a csoda, hogy a 103 éves szerkezet a befüggesztett tartó kirobbantása és a '45 béli elbaltázott szükséghíd-kísérlet után egyáltalán még áll.
Csabi

NZA Creative Commons License 1999.10.25 0 0 175
Talaltam egy kicsit osszeszedettebb anyagot ugyanabbol az 1972-es menetrendbol, amit mar egyszer kitettem BGy oldalara. Gyuri megeskuszik ra, hogy tele van hibas karakterrel, nalam viszont nincs, ezert szeretnem, ha megirnatok, ha egy-egy karakter, szam hibasan jon le a browseretekkel.
Ez a verzio tartalmazza a hetvegi adatokat is, sot labjegyzetben kiirtam a Rakoczi uti villamosforgalom megszuntetesekor adodott problemakra is.

http://galahad.elte.hu/~nza/m--1973.html

Törölt nick Creative Commons License 1999.10.25 0 0 174
Szerinted hogyan tudnék érvelni valami mellett, amiről nincs megfelelő információm?
Sajnos, ez egy ilyen játék, vannak egyértelmű akadályok, de rábólintani nem lehet csak úgy. Az aggályaimat elmondom, ha azokat úgy vélem. Utálj ezért, ha jólesik, de ne várd, hogy most elkezdjek hozsannázni, csak a békesség kedvéért. Sajnálom, ezt nem tehetem meg.
Előzmény: Járaszája (170)
Járaszája Creative Commons License 1999.10.25 0 0 173
Tényleg nehéz az Egységsugarú Józsibácsikkal. De mi nem vagyunk azok! Ha valamit érthetően megmagyaráznak, akkor megértjük. De hogy ez ezért, az meg azért nem jó, jó megoldás meg nincs, az kevés.
SzigDani: én nem a Ganz-Hunslet metróról kérdeztem, hanem arról amit az orosz kocsik előtt gyártottak, P1 és P2 számmal. Ezekkel mi lett?
És mi az a kéményes busz?
Előzmény: Törölt nick (171)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.25 0 0 172
Nem ad megbízható adatokat a légrugós megoldás, mint azt írod is (jó ez a mínusz 10 utas).
Előzmény: NZA (168)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.25 0 0 171
Ilyen összehúzás történt a 2-es metró által, és meg is szívták, mert alulméretezték. Van azu ún. látens igény, amikor a minőségi ugrás kapcsán olyan irányokról is átterelődnek az utasok, amik nem teljesen azonosak az új viszonylattal. Nyilván, egy minőségi ugráshoz nem feltétlenül kell egy metró, de a 2-es esetében ez feltétlenül az volt. Lényeg az, hogy nem csupán a Rákóczi, meg az érintett utak forgalma terelődött át, hanem még egy sor másik is, így kiderült, hogy rövid a metró.
Az irányok kijelölésével van egy pár gondom. Egyik az, hogy alapjáratban is nagy változások történnek, gondolok itt pl. lakótelepek korfájának változására (egy ideig sok kisiskolás, aztán sok középiskolás, akik már a városban szerteszét utaznak, aztán amikor azok felnőnek, akkor megint sok kisgyerek, stb.). Másik pedig az, hogy az utóbbi egy évtizedben olyan változásokon ment keresztül az ország minden térsége, városa, hogy nem lehetett egyértelmű csapásirányokat kijelölni, merthogy azt sem lehetett tudni, hogy hol lesznek forgalom gerjesztő helyek, és milyenek lesznek azok. Megint hozom a miskolci példát: Ott a Vasgyár és Digép körzete. Talán nem kell különösebben ecsetelnem, hogy mi van, illetve mi nincs ott. Namármost teljesen újra kellett gondolni a tömegközlekedést, és a legrohadtabb az egészben, hogy ha onnan leveszed a járatokat (márpedig le kellett venni), akkor megbolygatod az egész hálózatot. Ráadásul próbáld meg megmagyarázni Egységsugarú Józsi bácsinak, hogy már nem lehet normálisan fenntartani 10 viszonylatot, csak mondjuk 5-öt, meg próbáld meg ezt megmagyarázni a ködös tekintetű önkormányzati képviselőnek, aki úgy véli, hogy attól választják meg, hogy 10 busz áll meg a polgár háza előtt. Nem egyszerű, meg kell mondjam, egy csomó javaslatunkat elmeszelte az önkormányzat (nem az MKV!), noha világosan kimutattuk, hogy az utazási szokások alapján jóval kevesebb utas eljutási körülményei rosszabbodnak (eggyel több átszállás, valamivel hosszabb eljutási idő), mint amennyinek javul (Teljesítmény csökkentése, javuló szolgáltatási színvonallal!), mindezt x millió forint éves megtakarítással. Hiába, ez még nem minden, úgy tűnik.
Előzmény: SzigDani (166)
Járaszája Creative Commons License 1999.10.25 0 0 170
Bagojj az látszik, hogy szakmabeli vagy, mert minden javaslatnak tudod a hatrányát. De érvelni valamelyik mellett, azt nem szoktál. Azt hiszem, mindenki tudja, hogy tökéletes megoldás nincs, és a szívének szimpatikusabb megoldásról beszél. A nagy hülyeségeket a hozzáértőknek kellene kiszűrni. De te mindent csak fikázol, és mindenre csak azt mondod, hogy nem lehet tudni. Tudom, hogy a jó szakember megfontolt, gondolkodik és csak azután beszél. De mostmár mondj valamit arról, hogy mi lenne a jó (a rosszakat ugyebár, mi már megírtuk).
Előzmény: Törölt nick (167)
SzigDani Creative Commons License 1999.10.25 0 0 169
Most neztem meg ahonlapunkat. Sejtettem, hogy itt meg rossz a link a kepeknel... Szoval ha raklikkeltek a magyar metrora. akkor rossz a cim, meg egy hevmetro konyvtarat be kell szurni. Bocs, majd javitok. Mentem orara, sziasztok!

SzigDani

Előzmény: SzigDani (164)
NZA Creative Commons License 1999.10.25 0 0 168
Kicsit off a tarsalgas fosodrasatol, de nem allom meg, hogy ne meseljem el ezt:
Utasszamlalast vegeznek a buszok is, ugyanis a legrugo toltottseget figyeli egy muszer - igy meg lehet saccolni azt, hogy hany utas utazik a buszon (persze az viszont nem derul ki, hogy hova...). A troli ue. egyik fonoke meselte, hogy a 280-as trolikon hasonlo berendezes uzemel (a ZIU-kon viszont nem, azok laprugosok - emiatt volt tavaly is, hogy nehany nap megcserelgettek a ZIU-kat a 280-asokkal): szoval ez a berendezes egyszer nagyon hideg idoben (-20 fok korul) a garazsban az ures trolira -10 koruli utasszamot jelzett ki... Talan itt kezd ertelmet nyerni az a bizonyos vicc, amikor a rendor tanulja a negativ szamokat...
Előzmény: Törölt nick (167)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.25 0 0 167
Nem tudom megmondani, hogy mi lehet az alternatíva, mert a probléma nem tiszta. Zsúfolt a busz, ez egy dolog. Melyik szakaszon zsúfolt, az egy másik. Nade, azt nem tudjuk, hogy akik ezeken a buszokon utaznak, azok honnan hová igyekeznek. Sőt, még csak azt sem tudjuk, hogy hol szállnak fel és le a buszra és buszról. Kiderülhet pl., hogy a Keletinél sokan felszállnak, és a Móriczon, valamint a Kosztolányin sokan leszállnak. Ez még nem feltétlenül jelenti azt, hogy aki a Keletinél száll fel, az száll le a Móriczon. De ha mégis így van, akkor máris szó sincs a Rákócziról, teljesen más megoldások, más útvonalak is létezhetnének (ezek közül csak egy a 4-es metró). De kiderülhet az is, hogy a Ferenciek terén szállnak le és fel sokan, ekkor még mindig nem feltétlenül a Rákóczin kell elvezetni a forgalmat, mert még mindig nem tudjuk, hogy miért ott száll fel, illetve le. Ha átszáll, pl. 3-as metróra, akkor felvetődik a kérdés, hogy miért ott. Lehet, hogy máshol is el tudná érni azt. Szóval, a Rákóczi út problémája nem határolható le, mint ahogy más útvonalé sem.
Egyébként ha belegondolok, nem tudom ki és mikor tudna megszervezni egy teljeskörű keresztmetszeti számlálást Budapesten, főleg nem, hogy mennyiért, pláne nem, hogy azt ki fizetné, és akkor még nem volt célforgalmi sem, amit azért nem árt legalább 7-8%-osra csinálni. Értem ezalatt, hogy egy teljeskörű számlálás esetén (tehát minden járgányon minden le- és felszálló utast megszámlálnak) a keresztmetszeti számlálást 100%-osnak lehet tekinteni, így adódik egy aznapi (illetve a mérés időszakára vonatkozó) teljes utasszám. Namármost, ennek a 7-8%-a, mármint darabra ennyi kell egy jó célforgalmi felméréshez, ami kikérdezéses (leginkább megállóhelyeken), tehát gyakorlatilag nem lehetséges a 100% elérése. Ebből aztán lehet dolgozni cefetül.
Előzmény: névtelen (162)
SzigDani Creative Commons License 1999.10.25 0 0 166
Ezek szerint el tudod kepzelni (en is), hogy a 7-es nyomvonalan utazok jelentos reszenek megfelelne mas is?
Ha jol tevedek, ugy illik tervezni egy varost, hogy a kozlekedesi focsapasiranyokat egyszer eldonteni, es utana nem igazan valtoztatni. Ezeket az aktualis es a tervezett teruletek (lako, ipari szolgaltato, egyeb) ismereteben ki lehet jelolni, aztan az utas ugyis erre fog menni. Ez idaig rendben van. Mi van akkor, ha nem nagyon lehet egy iranyt kijelolni, hanem sok kicsi van. Azt hogy huzod ossze egy aramlatba az eljutasi idok jelentos novekedese nelkul?
Előzmény: Törölt nick (159)
SzigDani Creative Commons License 1999.10.25 0 0 165
Lehet, hogy a becsi arakhoz kepestigen, de vannak barataim ott. akik azt mondjak, hogy iszonyu draga. (Ha tucc osszehasonlito adatokat, ne tetovazz!) Osztrakok, nem keves nyugdijjal, mas kerdes, hogy erosen mozgaskorlatozottak, igy auto nelkul nem mennek sehova...
Előzmény: névtelen (157)
SzigDani Creative Commons License 1999.10.25 0 0 164
A magyar metrokocsi jelenlegi allapotarol talalsz kepet az mkkk.kma.bme.hu/keptar.htm file alatt. Marmint ha sikerult jol megcsinaljam... A Koer utcaban van, all, mert ultrahangoztatni kene a forgovazat, meg kijavitani a feket, amely tobbszor es jobban mukodik, mint kene. Ezenfelul az AVR-t is be kell rakni a vonatba.
Előzmény: Járaszája (155)
SzigDani Creative Commons License 1999.10.25 0 0 163
Milyen adatot kersz, hatha eppen van olyanom? :)))
Amugy a forgalom az egy dolog, a varos kialakitasa pedig egy masik. Nem fuggetlenek, de nem is determinisztikusan meghatarozhato kapcsolatuak.
Meg valami: szerinted ki dont a nyomvonalakrol? (Nem mi, az biztos...:))))
Előzmény: Törölt nick (149)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!