Keresés

Részletes keresés

John Howard Creative Commons License 1999.12.09 0 0 2146
Most nekem se, de egy nexusos lap se, be***rt a szerver?
Előzmény: Törölt nick (2144)
NZA Creative Commons License 1999.12.09 0 0 2145
HEV-en kb. dupla feszultseg: tehat ugyanolyan teljesitmenyu motor meghajtasahoz fele nagysagu aram szukseges -> az osszeranto ero negyede a villamos tapkabelehez kepest. Persze a HEV-nel hosszabb szakaszokat taplalnak meg, es tobb nagyobb teljesitmenyu motort kell ellatni, igy valoszinuleg megiscsak kb. ugyanakkora a vezetekeken atfolyo aram nagysaga.
Igy itt a vezetekek tavtartasa valoszinuleg egy kis figyelmesseg - hogy ne csattogjanak a tapvezetekek az oszlopokon.
Előzmény: John Howard (2143)
Törölt nick Creative Commons License 1999.12.09 0 0 2144
Nem tudtam megnézni John Howard újvillamosos képét, nem jön be a nexus.
John Howard Creative Commons License 1999.12.09 0 0 2143
Hello Mindenkinek!

Napok óta mindig elfelejtem, hogy mit is akarok kérdezni, de most eszembe jutott: Mit jelent a trolivezeték függesztőkábelén a kék, téglalap alakú tábla, sárga (fehér?) átlóval?

Más: tápvezeték. Reggel megnéztem a gödöllői HÉV 2x2-es tápvezetékét, az oszlopközben két-három helyen is távtartó van a dupla vezetékek között, úgyhogy itt nem tud olyan hosszú szakaszon lengeni, mint a villamosnál. A nagyobb feszültség miatt nagyobb lenne a mágneses hatás is, ezért rögzítik?

Üdv:
John Howard

szega Creative Commons License 1999.12.09 0 0 2142
Ja és a plüsskárpit. Mint már valaki említette, a nálunk fejlettebb országokban van rá példa, hogy meglehetősen kényelmetlen, de rendkívül tartós, jól tisztítható műanyag üléseken ücsörög a jónép. Itthon esetleg mondanám a Fogast. Hát tény, hogy elég hideg és kemény, de ha egyszer spórolni kell, akkor spóroljunk. A Fogason hány évet bír ki egy olyan ülés? Könnyebb-e tisztítani, mint a műbőrt vagy pláne a plüsst? A plüssülésről mesélte egyszer egy metróvezető, hogy télen nem árt vigyázni vele, mert hát a hajléktalanok azon jobban szeretnek aludni, és a különböző jószágok a plüssön keresztül könnyen bemásznak az ülésbe, majd később vissza a kedves utasra. A 7-es buszon mostanában akkor sem ülök le, ha lenne hely, olyan gusztustalanok bírnak lenni az ülések.
NZA Creative Commons License 1999.12.09 0 0 2141
Ki szertnek abranditani mindenkit: a 3-as Tatra minden kocsija hajtott (John, lehet, hogy valami hibas kocsit lattal). A Tatran az utkozoben benne van az erosaramu csatlas is (kulonben dupla szerelvenyben nem mukodne a hatso kocsi). Az erdekesseg a Tatran ezzel kapcsolatban az, hogy a vezetoallas folotti egyik karral ki lehet valasztani, hogy a kocsi melyik iranyaba legyen bekotve az erosaramu csatlas, azonban mindket iranyba nem lehet egyszerre bekotve. Ennek az a kovetkezmenye, hogy max. csak ket kocsi mehet egy szedorol (egy szedo nem vehet fel akarmekkora aramot); illetve harmas szerelvenyben ket tetszoleges szedot fel kell tenni.
Egyebkent a kozepso kocsi vezetoallasaban is van ampermero, ez a kocsi altal felvett aramot meri - igy megnezheto, hogy mukodik-e a kocsi.
Előzmény: gbacsi (2120)
szega Creative Commons License 1999.12.09 0 0 2140
bagojj!
Kár, hogy nem figyeltél oda. Nem azt írtam, hogy a bagojj szerint Bombardier-t kéne venni. A Bombardier-típusú majonézestubust példaként hoztam fel arra, hogy nem feltétlen az abszolút csúcstechnikát kéne megvenni, hanem korszerűt (szükséges kompromisszumokkal) persze lehetőleg itthon gyártottat. De én nem lennék ellenére egy Tátrának sem, bármennyire is utálom őket esztétikailag! Csak nehogy egy kezdeti szériát vegyen a BKV! Akkor inkább egy bevált, jó pár éve futó, és ebből következően nem a legújabb technikát hordozó villamost.

A Városházán dúló dolgokról csak annyit, hogy tényleg állóháború lesz, mert az emberek f@szok, és nem lesz semmiféle "népharag"!

division by zero Creative Commons License 1999.12.09 0 0 2139
58-as maradványai köztük a kiásott vágány képeivel
division by zero Creative Commons License 1999.12.09 0 0 2138
itten a képek a múlt heti Bosnyák téri hegesztésrő, van ott 3898-3899 is
Carpy Creative Commons License 1999.12.09 0 0 2137
En nem tudom, hogy hogy jelenhet meg ujsagban egy ilyen rajz egy nemletezo villamosrol, joval a tendereztetes elott. Ordit rola, hogy minel hiperszuperebb, annal tobb szavazatot hoz. Jo Demszky PR-je, az biztos.
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (2136)
kivi Creative Commons License 1999.12.09 0 0 2135
Szerintem sem baj ha belemegyünk a műszaki részletekbe, mert különben sosem fogom megtudni azt, amire éppen kiváncsi vagyok! :)))
Most például azt, hogy fel lehet-e lelni a neten a különböző járművek műszerfalának képeit (esetleg magyarázattal együtt)?
Ami főleg érdekelne, az az összes troli- és metrótípusé, de kiváncsi vagyok a buszokra, villamosokra is.
Előzmény: division by zero (2134)
division by zero Creative Commons License 1999.12.09 0 0 2134
szerintem se baj a műszaki részletek, a topic látogatása elött annyit tudtam kb hogy a villamos sárga, a busz kék, a troli piros :-)
kivi Creative Commons License 1999.12.08 0 0 2133
Hopp, lefelejtettem a smiley-t... :))))
De komolyra fordítva a szót, ez a tojásvillamos már egy létező típus, vagy csak a futurista designerek ilyennek álmodták meg a jövő tujáját?
Előzmény: kivi (2127)
névtelen Creative Commons License 1999.12.08 0 0 2132
Ez így tényleg túl sötét.
Az a kérdés, hogy mit mernek ebből megcsinálni.. ha összeomlik Budapest tömegközlekedése, akkor bedugul az autóktól, ha bedugul megáll a város, és nem csak Demszky, hanem a kormány is bukik.
Nem tudom, hogy a FKGP mire játszik, de a pesti főnökük (Liebmann Katalin) ma épp a magas bp.-i környezetszennyezésről beszélt és megoldásnak a tömegközlekedés részarányánaak nagyarányú fejlesztését mondta. És nem a "tiltsuk ki a régi autókat" tip. mellébeszélést... Ez persze nem sok, de ez eléggé előremutató volt...

Megszüntetnek 1000km vasúti mellévonalat, kipusztítják a BKV-t... ez sajna nagyon koncepcionálisnak tűnik, nem tudom, hogy mi a háttere, de megérzés, hogy nem merik megcsinálni... lehet, hogy ez is elterelő hadművelet???: a tömegközlkedés mindenkit nagyon közelről érint. Aki mindig autóval jár, azt is, a dugók, rossz levegő, stb. miatt!
Így pl. nem vesszük észre annyira a burkolt adóemeléseket stb...

Előzmény: DLala (2128)
division by zero Creative Commons License 1999.12.08 0 0 2131
UV átépítés: tudom, hogy nem a legjobb megoldás, csak azon gondolodom, hogy mivel sok száz új villamosra biztos, hogy még sok évig nem lesz pénz, lehetne-e kevesebb pénzből kezdeni vallamit a meglévőkkel, hogy viszonylag színvonalas állapotban kitartsanak az újak beszerzéséig.
De úgy tünik, hogy a fénycsővekben és az új vezetőállás ajtóban merül ki a korszerűsítési keret...
division by zero Creative Commons License 1999.12.08 0 0 2130
ez az UFO szerintem is borzalmas, egyszerűen nem illik ebbe a városba...
plusz nem egy olyan vonalra ahol az átlagsebesség olyan 20-25 körül lehet...
ez egy csupaüvegfelhőkarcolós városba illik, ahol 100-al száguldanak legalább a villamosok...

persze ha felszállunk rá akkor elvisz, de szeretni soha se fogom...

Előzmény: John Howard (2112)
division by zero Creative Commons License 1999.12.08 0 0 2129
hát ez az...
Előzmény: DLala (2128)
DLala Creative Commons License 1999.12.08 0 0 2128
Sajnos elkeseríto hírem van. Lesz akinek új és felnyitja a szemét és lesz aki már úgyis tudja.
Városházi ismerosöm és kormánypárti ismerosöm is szóról szóra ugyanazt mondta. Megpróbálom röviden és közérthetoen leírni.
Egyfelol a kormány meg akarja szívatni Demszkyt és amíg o a fopolg.m. addig egy büdös vasat sem fog kapni a város a költségvetésbol közlekedési célokra. Ez fix. Rá akarják kényszeríteni Demszkyt, hogy nyúljon hozzá a metrópénzhez. Abban reménykednek, hogy ha drasztikusan esik a BKV színvonala, az emberek majd kórusban fogják követelni Demszky távozását és majd a kormányra fognak szavazni.
Másfelol Demszkyék arra játszanak, hogy megpróbálják a kormányt felelossé tenni a helyzetért, minél rosszabb a BKV-nak, annál jobb alapon és majd az emberek kórusban fogják követelni a kormány távozását és a mostani ellenzékre fognak szavazni.
Sajnos mindkét tábor beásta magát és a fentieket véresen komolyan gondolják. Mindegyikük úgy véli, hogy o van nyero helyzetben és az ido neki dolgozik. Merenghetünk itt a szép idokön de a jövo nagyon, nagyon sötét. A fejlesztésekre (bármilyenre) egyelore keresztet vethetünk.

Ok játsszák a kisded játékaikat, mi meg le vagyunk szxrva. Miért van ez? "Tetszettek volna uraim forradalmat csinálni!"

DLala, aki most nem tudja eldönteni, hogy sajnálkozzon inkább vagy dühöngjön. Mindenesetre intézkedni kezd gépjármu beszerzése irányában. :(

kivi Creative Commons License 1999.12.08 0 0 2127
Ez egy valódi fotó, vagy odaszerkesztette valaki az ufo-t?
Előzmény: John Howard (2112)
Alfred Creative Commons License 1999.12.08 0 0 2126
1. Nem baj, ha néha műszaki irányba is megy a topic, az internet, és ezen belül a Tasztal is néha túl filozofálgató, lelkiző.
2. Csuklós UV kivett motorjai. Valahol azt olvastam, hogy a nehéz befüggesztett középrész miatt megnőtt tengelyterhelést csökkentették a kivett motorokkal. Ezt ne vegyétek készpénznek, halvány emlékeimben él csak.
Előzmény: NZA (2093)
gbacsi Creative Commons License 1999.12.08 0 0 2125
Csatlakozom az elottem szolohoz. Enis szivesen varok, mindenfele allaglistat, buszokrol, villamosokrol, stb.
Egyebkent meg szerintem azert nem mindegy mifele jarmuvejet vaesz a BKV. Tok szar, rossz konstrukcioju gepek nem kellenenek. PL.412-esek, ugye. Kivulrol szep, na de a belseje. A 4-esen csucsban iszonyatos preselodés van.

/off megtaláltam az ékezeteket
/on

Törölt nick Creative Commons License 1999.12.08 0 0 2124
81 es ugy: lattam kedden arra egy nagyon nagy szamu (60?) kocsit, ment haza Gyali utrol Furstbe.
Meg valoszinu, hogy mar az, mert 05, 06 ben van az otoson, es ugye ok a teszterek.
Laca
Előzmény: Lajoska (2118)
Törölt nick Creative Commons License 1999.12.08 0 0 2123
Ne vitatkozzunk mar itt azon hogy mit igen, meg mit ne vegyen a BKV: vegyen meg csuklos trolit, 60 metres metrot, 18 meteres buszt: tok mindegy, csak menjen, es tunjon ugy mintha meg akarna feleni a felmerulo utasigenyeknek.
A peldak termeszetesen kepletesek.
Trolis emberunk- KAba- eltunt pedig nekem is igert am trolis aTlaglistat.
szedlmajer@kgazd.bme.hu
Amugy barmilyen jelenlegi jarmuparkal kapcsolatos listat szivesen varok.
LAcus1
Előzmény: John Howard (2112)
Törölt nick Creative Commons License 1999.12.08 0 0 2122
Ezer bocsanat Lajoska, hogy elirtam a 15-ost. Valoban AVM-es kivalo vonal. 041-et en sem tudom, amolyan kakukktojasfele. En ma BP 1250-nel mentem, es nem siraly, sot belurol kisse lepusztultnak tunik, pedig stabil tagja amugy a 8-as fordanak.
Kuldjel legyszi barmilyen buszos allomanylistat, epedve varom.
Lacus1
Előzmény: Lajoska (2118)
gbacsi Creative Commons License 1999.12.08 0 0 2121
Bocs, hogy 2x ment.
gbacsi Creative Commons License 1999.12.08 0 0 2120
A 3 kocsis Tatra kozepso kocsija szerintem nem hajtott. Amugy csakis azert vannak kozepen is vezetoallasos kocsik, mert annakidejen, mikor a csehek az adossaguk fejeben adtak ezeket, akkor ugyanannyi volt az ara a motorkocsinak vezetoallassal, mint a sima potkocsiknak. Kedvenc BKV-nk hat csak ilyeneket szerzett be. Remelem jol tudom.
gbacsi Creative Commons License 1999.12.08 0 0 2119
A 3 kocsis Tatra kozepso kocsija szerintem nem hajtott. Amugy csakis azert vannak kozepen is vezetoallasos kocsik, mert annakidejen, mikor a csehek az adossaguk fejeben adtak ezeket, akkor ugyanannyi volt az ara a motorkocsinak vezetoallassal, mint a sima potkocsiknak. Kedvenc BKV-nk hat csak ilyeneket szerzett be. Remelem jol tudom.
Lajoska Creative Commons License 1999.12.08 0 0 2118
"en ugy tudom hogy 040-ig (kb) van AVM a buszokon, folotte DIR."

én is így sejtem. 042-t a 4-esen láttam, URH-val, a 040-et a 15-ön AVM, kérdés a 041...

"040 ig kell 78,5,12-t adni 040 felett 4,15,16,81"

no way...040 (041)-ig 78,5,12,15 mert a 15 ios AVM
041 (042)től 4,16,26,81.
apropó a 81 már 412-es? ritkán járok arra...

Amúgy mentem ma a BU 06-69-cel a 76-oson. Sirály 92-es...

Lajoska

Előzmény: Törölt nick (2108)
gbacsi Creative Commons License 1999.12.08 0 0 2117
Szasztok!

Tegnap lattam egy UV-s menetet a Boraros teren a hidra menet. Kar, hogy utast nem szallitott, mert le volt rohadva. Bisztos a Fehervari utra ment, Budafok fele. Sajnos a palyaszamokat nem lattam.

Bölény Creative Commons License 1999.12.08 0 0 2116
Szerintem egyáltalán nem borzalmas. Ha jobban megnézitek, akkor majdnem olyan szép kopoltyúi vannak, mint az UV-nek... :-))) A kérdés az, hogy a jó magyar pályákat hogyan bírná egy ilyen. Ha bírja, akkor gyühet!

Van arról adata vkinek, hogy az IK200-as és 400-as sorozatainak fenntartása hogyan aránylik egymáshoz? (Ugyanez UV/Ganz/Tátra viszonylatban is érdekes lenne.) Arra emléxem, hogy az üzemanyagköltség nagyjából egyforma, dacára a modernebb motoroknak. (Még szép, araszolva minden motor sokat eszik.)

Előzmény: John Howard (2112)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!