HEV-en kb. dupla feszultseg: tehat ugyanolyan teljesitmenyu motor meghajtasahoz fele nagysagu aram szukseges -> az osszeranto ero negyede a villamos tapkabelehez kepest. Persze a HEV-nel hosszabb szakaszokat taplalnak meg, es tobb nagyobb teljesitmenyu motort kell ellatni, igy valoszinuleg megiscsak kb. ugyanakkora a vezetekeken atfolyo aram nagysaga.
Igy itt a vezetekek tavtartasa valoszinuleg egy kis figyelmesseg - hogy ne csattogjanak a tapvezetekek az oszlopokon.
Napok óta mindig elfelejtem, hogy mit is akarok kérdezni, de most eszembe jutott: Mit jelent a trolivezeték függesztőkábelén a kék, téglalap alakú tábla, sárga (fehér?) átlóval?
Más: tápvezeték. Reggel megnéztem a gödöllői HÉV 2x2-es tápvezetékét, az oszlopközben két-három helyen is távtartó van a dupla vezetékek között, úgyhogy itt nem tud olyan hosszú szakaszon lengeni, mint a villamosnál. A nagyobb feszültség miatt nagyobb lenne a mágneses hatás is, ezért rögzítik?
Ja és a plüsskárpit. Mint már valaki említette, a nálunk fejlettebb országokban van rá példa, hogy meglehetősen kényelmetlen, de rendkívül tartós, jól tisztítható műanyag üléseken ücsörög a jónép. Itthon esetleg mondanám a Fogast. Hát tény, hogy elég hideg és kemény, de ha egyszer spórolni kell, akkor spóroljunk. A Fogason hány évet bír ki egy olyan ülés? Könnyebb-e tisztítani, mint a műbőrt vagy pláne a plüsst? A plüssülésről mesélte egyszer egy metróvezető, hogy télen nem árt vigyázni vele, mert hát a hajléktalanok azon jobban szeretnek aludni, és a különböző jószágok a plüssön keresztül könnyen bemásznak az ülésbe, majd később vissza a kedves utasra. A 7-es buszon mostanában akkor sem ülök le, ha lenne hely, olyan gusztustalanok bírnak lenni az ülések.
Ki szertnek abranditani mindenkit: a 3-as Tatra minden kocsija hajtott (John, lehet, hogy valami hibas kocsit lattal). A Tatran az utkozoben benne van az erosaramu csatlas is (kulonben dupla szerelvenyben nem mukodne a hatso kocsi). Az erdekesseg a Tatran ezzel kapcsolatban az, hogy a vezetoallas folotti egyik karral ki lehet valasztani, hogy a kocsi melyik iranyaba legyen bekotve az erosaramu csatlas, azonban mindket iranyba nem lehet egyszerre bekotve. Ennek az a kovetkezmenye, hogy max. csak ket kocsi mehet egy szedorol (egy szedo nem vehet fel akarmekkora aramot); illetve harmas szerelvenyben ket tetszoleges szedot fel kell tenni.
Egyebkent a kozepso kocsi vezetoallasaban is van ampermero, ez a kocsi altal felvett aramot meri - igy megnezheto, hogy mukodik-e a kocsi.
bagojj!
Kár, hogy nem figyeltél oda. Nem azt írtam, hogy a bagojj szerint Bombardier-t kéne venni. A Bombardier-típusú majonézestubust példaként hoztam fel arra, hogy nem feltétlen az abszolút csúcstechnikát kéne megvenni, hanem korszerűt (szükséges kompromisszumokkal) persze lehetőleg itthon gyártottat. De én nem lennék ellenére egy Tátrának sem, bármennyire is utálom őket esztétikailag! Csak nehogy egy kezdeti szériát vegyen a BKV! Akkor inkább egy bevált, jó pár éve futó, és ebből következően nem a legújabb technikát hordozó villamost.
A Városházán dúló dolgokról csak annyit, hogy tényleg állóháború lesz, mert az emberek f@szok, és nem lesz semmiféle "népharag"!
En nem tudom, hogy hogy jelenhet meg ujsagban egy ilyen rajz egy nemletezo villamosrol, joval a tendereztetes elott. Ordit rola, hogy minel hiperszuperebb, annal tobb szavazatot hoz. Jo Demszky PR-je, az biztos.
Szerintem sem baj ha belemegyünk a műszaki részletekbe, mert különben sosem fogom megtudni azt, amire éppen kiváncsi vagyok! :)))
Most például azt, hogy fel lehet-e lelni a neten a különböző járművek műszerfalának képeit (esetleg magyarázattal együtt)?
Ami főleg érdekelne, az az összes troli- és metrótípusé, de kiváncsi vagyok a buszokra, villamosokra is.
Hopp, lefelejtettem a smiley-t... :))))
De komolyra fordítva a szót, ez a tojásvillamos már egy létező típus, vagy csak a futurista designerek ilyennek álmodták meg a jövő tujáját?
Ez így tényleg túl sötét.
Az a kérdés, hogy mit mernek ebből megcsinálni.. ha összeomlik Budapest tömegközlekedése, akkor bedugul az autóktól, ha bedugul megáll a város, és nem csak Demszky, hanem a kormány is bukik.
Nem tudom, hogy a FKGP mire játszik, de a pesti főnökük (Liebmann Katalin) ma épp a magas bp.-i környezetszennyezésről beszélt és megoldásnak a tömegközlekedés részarányánaak nagyarányú fejlesztését mondta. És nem a "tiltsuk ki a régi autókat" tip. mellébeszélést... Ez persze nem sok, de ez eléggé előremutató volt...
Megszüntetnek 1000km vasúti mellévonalat, kipusztítják a BKV-t... ez sajna nagyon koncepcionálisnak tűnik, nem tudom, hogy mi a háttere, de megérzés, hogy nem merik megcsinálni... lehet, hogy ez is elterelő hadművelet???: a tömegközlkedés mindenkit nagyon közelről érint. Aki mindig autóval jár, azt is, a dugók, rossz levegő, stb. miatt! Így pl. nem vesszük észre annyira a burkolt adóemeléseket stb...
UV átépítés: tudom, hogy nem a legjobb megoldás, csak azon gondolodom, hogy mivel sok száz új villamosra biztos, hogy még sok évig nem lesz pénz, lehetne-e kevesebb pénzből kezdeni vallamit a meglévőkkel, hogy viszonylag színvonalas állapotban kitartsanak az újak beszerzéséig.
De úgy tünik, hogy a fénycsővekben és az új vezetőállás ajtóban merül ki a korszerűsítési keret...
ez az UFO szerintem is borzalmas, egyszerűen nem illik ebbe a városba...
plusz nem egy olyan vonalra ahol az átlagsebesség olyan 20-25 körül lehet...
ez egy csupaüvegfelhőkarcolós városba illik, ahol 100-al száguldanak legalább a villamosok...
persze ha felszállunk rá akkor elvisz, de szeretni soha se fogom...
Sajnos elkeseríto hírem van. Lesz akinek új és felnyitja a szemét és lesz aki már úgyis tudja.
Városházi ismerosöm és kormánypárti ismerosöm is szóról szóra ugyanazt mondta. Megpróbálom röviden és közérthetoen leírni.
Egyfelol a kormány meg akarja szívatni Demszkyt és amíg o a fopolg.m. addig egy büdös vasat sem fog kapni a város a költségvetésbol közlekedési célokra. Ez fix. Rá akarják kényszeríteni Demszkyt, hogy nyúljon hozzá a metrópénzhez. Abban reménykednek, hogy ha drasztikusan esik a BKV színvonala, az emberek majd kórusban fogják követelni Demszky távozását és majd a kormányra fognak szavazni.
Másfelol Demszkyék arra játszanak, hogy megpróbálják a kormányt felelossé tenni a helyzetért, minél rosszabb a BKV-nak, annál jobb alapon és majd az emberek kórusban fogják követelni a kormány távozását és a mostani ellenzékre fognak szavazni.
Sajnos mindkét tábor beásta magát és a fentieket véresen komolyan gondolják. Mindegyikük úgy véli, hogy o van nyero helyzetben és az ido neki dolgozik. Merenghetünk itt a szép idokön de a jövo nagyon, nagyon sötét. A fejlesztésekre (bármilyenre) egyelore keresztet vethetünk.
Ok játsszák a kisded játékaikat, mi meg le vagyunk szxrva. Miért van ez? "Tetszettek volna uraim forradalmat csinálni!"
DLala, aki most nem tudja eldönteni, hogy sajnálkozzon inkább vagy dühöngjön. Mindenesetre intézkedni kezd gépjármu beszerzése irányában. :(
1. Nem baj, ha néha műszaki irányba is megy a topic, az internet, és ezen belül a Tasztal is néha túl filozofálgató, lelkiző.
2. Csuklós UV kivett motorjai. Valahol azt olvastam, hogy a nehéz befüggesztett középrész miatt megnőtt tengelyterhelést csökkentették a kivett motorokkal. Ezt ne vegyétek készpénznek, halvány emlékeimben él csak.
Csatlakozom az elottem szolohoz. Enis szivesen varok, mindenfele allaglistat, buszokrol, villamosokrol, stb.
Egyebkent meg szerintem azert nem mindegy mifele jarmuvejet vaesz a BKV. Tok szar, rossz konstrukcioju gepek nem kellenenek. PL.412-esek, ugye. Kivulrol szep, na de a belseje. A 4-esen csucsban iszonyatos preselodés van.
81 es ugy: lattam kedden arra egy nagyon nagy szamu (60?) kocsit, ment haza Gyali utrol Furstbe.
Meg valoszinu, hogy mar az, mert 05, 06 ben van az otoson, es ugye ok a teszterek.
Laca
Ne vitatkozzunk mar itt azon hogy mit igen, meg mit ne vegyen a BKV: vegyen meg csuklos trolit, 60 metres metrot, 18 meteres buszt: tok mindegy, csak menjen, es tunjon ugy mintha meg akarna feleni a felmerulo utasigenyeknek.
A peldak termeszetesen kepletesek.
Trolis emberunk- KAba- eltunt pedig nekem is igert am trolis aTlaglistat.
szedlmajer@kgazd.bme.hu
Amugy barmilyen jelenlegi jarmuparkal kapcsolatos listat szivesen varok.
LAcus1
Ezer bocsanat Lajoska, hogy elirtam a 15-ost. Valoban AVM-es kivalo vonal. 041-et en sem tudom, amolyan kakukktojasfele. En ma BP 1250-nel mentem, es nem siraly, sot belurol kisse lepusztultnak tunik, pedig stabil tagja amugy a 8-as fordanak.
Kuldjel legyszi barmilyen buszos allomanylistat, epedve varom.
Lacus1
A 3 kocsis Tatra kozepso kocsija szerintem nem hajtott. Amugy csakis azert vannak kozepen is vezetoallasos kocsik, mert annakidejen, mikor a csehek az adossaguk fejeben adtak ezeket, akkor ugyanannyi volt az ara a motorkocsinak vezetoallassal, mint a sima potkocsiknak. Kedvenc BKV-nk hat csak ilyeneket szerzett be. Remelem jol tudom.
A 3 kocsis Tatra kozepso kocsija szerintem nem hajtott. Amugy csakis azert vannak kozepen is vezetoallasos kocsik, mert annakidejen, mikor a csehek az adossaguk fejeben adtak ezeket, akkor ugyanannyi volt az ara a motorkocsinak vezetoallassal, mint a sima potkocsiknak. Kedvenc BKV-nk hat csak ilyeneket szerzett be. Remelem jol tudom.
Tegnap lattam egy UV-s menetet a Boraros teren a hidra menet. Kar, hogy utast nem szallitott, mert le volt rohadva. Bisztos a Fehervari utra ment, Budafok fele. Sajnos a palyaszamokat nem lattam.
Szerintem egyáltalán nem borzalmas. Ha jobban megnézitek, akkor majdnem olyan szép kopoltyúi vannak, mint az UV-nek... :-))) A kérdés az, hogy a jó magyar pályákat hogyan bírná egy ilyen. Ha bírja, akkor gyühet!
Van arról adata vkinek, hogy az IK200-as és 400-as sorozatainak fenntartása hogyan aránylik egymáshoz? (Ugyanez UV/Ganz/Tátra viszonylatban is érdekes lenne.) Arra emléxem, hogy az üzemanyagköltség nagyjából egyforma, dacára a modernebb motoroknak. (Még szép, araszolva minden motor sokat eszik.)