Ja azt elfeledtem megkérdezni, valaki tudna képet mutatni az ún. "Stuka" villamosokról, mert halvány lila gőzöm sincs milyen is volt, koromnál fogva csak hallottam és olvastam róla.
Én úgy tudom, hogy az UV az utóda a hajdani "Stuka" villamosoknak.
Lehet igazad van a villamos feljutásával az Erzsébetre, de akkor is minek terhelnék feleslegesen a hídszerkezetet a villamosokkal, itt nem csak arról van szó, hogy mondjuk egy 3as UV szerelvény összgördülőtömege nagyobb mint egy 435-ös Ikarus busznak, de effektíve a vasúti kerekek kevésbé rugalmasak mint a gumiabroncsok, tehát jobban terhelik a hídszerkezetet. Ebből az okból került le a 60-as években a Szegedi öreg hídról a villamos és helyette most troli jár, jó mondjuk ez a híd nagyságrendekkel keskenyebb is az Erzsébetnél.
Ami a Szabadság hidat illeti, hát megérdemelné, hogy lekerüljön róla a villamos. Egyszerűen az a híd nem való arra.
Akármennyire is nem tetszik, itt a metró segítene. És ha lehetett volna már rég meg kellett volna építeni legalább a Kálvin térig. És ha jó emlékszem a 4-es metrót már kb 1994-ben el kellett volna kezdeni építeni. És úgy volt a 96-os Világkiálításra meg is lesz (igaz EXPO se volt)
Azért 20 évvel ezelőtt viszonylag gyorsan épült a metró, bezzeg most. Az Árpád-híd-Újpest Központ szakasz (ami cirka 4 km) nevetségesen hosszú ideig épült.
AZ UV villamosokkal kapcsolatban meg annyit, kiváncsi vagyok, hogy meddig maradnak még forgalomban. Motorikusan jók, jól gyorsul, jól megy, de én úgy hiszem eljárt felettük az idő, nem korszerűek és kész. Pl nincs is fűtés az utastérben.
Főleg azon a nyúlfarknyi szakaszon. Semmit nem érzékelnének belőle az utasok, legfeljebb egy-két gyengébb idegzetű ember infarktust kapna, hogy betört a víz a földalattiba :)
Ezt már én is olvastam valahol, a Népszabi-szerver most éppen nem akar nekem lejönni. A régi kijáratnál nyitnák ki a vonalat, bevágásban menne egészen a tóig, a régi vasbeton híd közelében lenne egy új megálló. (Tudtátok, hogy ez az ELSŐ VASBETON HÍD Magyarországon?) Valami olyanról is szó volt, hogy a tóban levő részt üvegfallal "nyitnák ki", rajta zubogna keresztül a tó vize!!!
A Csepel-Csillagtelepi dízelüzemű HÉV maradéka. Ezt az egy HÉV-vonalat nem villamosították soha. Tudtátok, hogy az itt közlekedő motorkocsik az ACsEV benzin-elektromos(!) motorkocsijai voltak a századelőn? Az egyik Szentendrén látható!
Hol tudnának a szerelvények le fel kanyarodni az új felüljáró rendszeren a híd budai oldalán ? Szerintem ott már csak a hídfő budai oldalának
teljes átépítésével lehetne megoldani a megfelelő ívsugár újboli kialakítását.
Természetesen nem a felüljárón, hanem mellette, illetve alatta, mint régen. Képeket is láthatsz róla, www.nexus.hu/jhoward/erzsebet.htm
A pesti hidfő még hagyján, de ott meg középen a Kossuth Lajos utca elején, ott van a közúti aluljáró kijárata. Mellette? Elfoglana 1 forgalmi sávot a vilamospálya.
Most a buszsávok foglalnak el ugyanennyit. Az út áteresztő-kapacitás nem változna, talán inkább növekedne, a villamosok buszokéhoz képest nagyobb utasteljesítménye miatt.
Egyébként én azt az aluljárót már fájlaltam néhányszor. SZVSZ nem kellett volna megépíteni anno, hanem a Kecskeméti - Petőfi Sándor utca vonalat forgalommentessé kellett volna tenni. Bár a 15-ös buszra akkor én sem tudnék megoldást...
Nézd meg a Lágymányosi híd budai felhajtóját..... megérzés: az Erzsébet-hídi feljáró átalakítása nem lenne _annyira brutális...
A felhajtó gondjáról hallottam, egy szakértő szerint az űrszelvény nagyobb mint régen (meg a kanyarodás íve sem lehet olyan "erős"), azaz szigorúbb a szabvány. (remélem érthetően írom-nem vagyok szakértő)
Szerinted mi a legkevésbé rossz megoldás?
Szerintetek: A 4-es metróra félretett pénzből mennyi felszíni tömegközlekedés-építést lehet finanszírozni?
Elnézést, hogy okoskodásért, de szerintem nincs semmi realítása, hogy az Erzsébet hídra újból rákerüljön a villamos.
1. Hol tudnának a szerelvények le fel kanyarodni az új felüljáró rendszeren a híd budai oldalán ? Szerintem ott már csak a hídfő budai oldalának teljes átépítésével lehetne megoldani a megfelelő ívsugár újboli kialakítását. Az meg piszok meló lenne
Nézd meg azokat a le és felhajtókat a budai oldalon. Ott hol jönne rá a villamos ?
2. A pesti hidfő még hagyján, de ott meg középen a Kossuth Lajos utca elején, ott van a közúti aluljáró kijárata. Mellette? Elfoglana 1 forgalmi sávot a vilamospálya.
3. Én híve vagyok a villamosnak és annak fejlesztésének ha már a metró nem épül, de én irreálisnak tartom, hogy legyen ismét az Erzsébet-hídon villamos
Na a mai reggelen nem tudtam eldönteni, kinek kell címeznem az anyázást. Segítsetek eldönteni, mert igencsak anyázós kedvemben vagyok.
1. Életemben eloször nem sikerült felférnem egy 47-esre az Astoriánál. Hiába, ha 5. perce nem jön semmi, felszaporodik a nép. Újabb 3 perc, mire jön egy 49-es. Most már aggresszívabb vagyok és felpréselem magam. A megállóban még akad olyan, aki nem fért fel. Az UV rendesen ugrál a Múzeum elotti részen, az utasok kapaszkodnak. A pálya siralmas állapotban van, a nagypanelekbol méretes betondarabok hiányoznak, a sínek meg vannak süllyedve, a kerekek karimái a vályú szélén lévo fémlemezeket már régen szétszedték és a puszta betont faragják. Kálvin téren se föl, se le, mindenki védi a nehezen kiharcolt pozícióját.
2. Vámház téren látom, hogy jön egy 2-es, rohanok hát, hogy elérjem. Emberek a megállóban eloször azt hiszik, mehetnek tovább. Aha. Tanulójárat. Miért nem egy kisebb forgalmú vonalon tanítják a vezetoket? Emberek ekkor már 5 perce várnak. A hivatalos menetrend szerint a követési idoköz 4-5 perc (2-es), 15 perc (2A). Mindenki szidja szegény tanulójáratot, hogy feltartja a forgalmat. De rögvest kiderül, hogy ok nélkül, mert ez a vonal csak az utazni vágyók száma szerint nagy forgalmú, villamos az egy szál se. Aztán valószínuleg menetrend szerint befut egy 2A. Akik a Vágóhídig mennének, már ki vannak akadva. Én elcsattogok a 2A-val a Borárosig. Csak a Zsil utcától a végállomásig 3x kell lépésre lassítani vagy megállni. Van egy plusz gyalogátkelo, ahol legfeljebb hajnali vagy esti kutyasétáltatás alkalmával van forgalom, aztán a váltó érzékelo területe, aztán maga a váltó. Szegény vezeto akárhogy is próbál finoman megállni, a tuja csak idegesen rángatva bír fékezni. Leszállok és megvárom a beérkezo 2-est, már úgyis elkéstem. Becslésem szerint a követési idoköz 11-12 perc körüli volt.
Így mindösszesen sikerült egy 29 perces menetet abszolválnom az Astoria-Boráros tér között, idegeskedve, szardínia módra. Most akkor menjek gyalog? Ebben a szmogban? Ma olyan kemény a szmog, hogy alig kaptam levegot. A Boráros térrol a Várat csak sejteni lehet.
Sajnálattal kell megállapítanom, hogy a villamosok ebben a városban abszolúte nem töltik be azt a szerepüket, amire hivatottak. Ami pedig ez lenne: gyorsan, a közúti és gyalogosforgalomtól nem zavartatva, környezetkímélo módon nagy mennyiségu utast szállítani.
Világváros a 3. évezred küszöbén. Szóval kinek kell címeznem az anyázást?
Vágányok. Tegnap épp a Tejút utcánál jártam Csepelen, na ott vannak vágány-maradványok, mégpedig a főúttal párhuzamosan, pontosan a Tejút utcai buszmegállónál. Pár méter van ott belőle.
Jó lenne látni róla egy látványtervet, na meg azt, hogy ez mennyit árt a Földalattinak. Valahogy nem tudok mélyen bízni az építészekben, amikor közlekedési dolgokról próbálnak dönteni. Amúgy lehet, hogy kivételesen értelmes dolgot találtak ki. A költségeket most nem említem...
ehhez mit szóltok? idézek a cikkből:
" A földalatti új megállója a Városliget kapujának szerepét töltené be, s a ligeti tó partján, a
Robinson étterem és a tavon át vezető Zielinszky híd Hősök tere felőli hídfője között
helyezkedne el. Az elképzelés szerint megnyílna a földalatti alagútja, egy szakaszon ki
lehetne látni a szerelvényekből a tóra és a Vajdahunyad várára. A tervet mesteriskolás
fiatal építészek készítették, s a bizottság támogatását el is nyerték vele, de további
egyeztetést irányoztak elő számukra. "
Hogy nyilna meg az alagút??? a tetején??? vagy feljönne úgy mint régen? aztán mehetne le megint újra, hogy a vasút és a Hungária alatt átférjen...
Szeretném megkérdezni, hogy ezek az adatokat honnan szerezted? Miért lenne drágább 1 km villamos megépítése?
Egyébként a metróra vonatkozó adat körübelül stimmel. Ha megszorozzuk a leendő 4-es metróvonal 7,3 km tervezett hosszával, akkor kijön a pályaépítésre szánt kb. 70 Mrd HUF.
Elvileg jár a sárga tatra, ha éppen nincs műhelyben.
Az uj villamosok beszerzésé tmeg kell tendereztetni.
Kb.4 milliárdos üzlet mostani árakon.
A cég hajlik a tatrák felé.
Tisztelt villamost a fold ala sullyeszteni vagyok:
tudjatok-e hogy egy meter villamos dragabb mint egy meter metro? Ez teny bar errol nem szokas irni.
54 meter villamos=600 m HUF, 400 ember szallitasa
100 meter metro= 900- 1000 m HUF, kozel egyezer ember szallitasa.
Persze en ehhez nem ertek, laikus vagyok.
Udv az osszes perverznek+!!!!
Laca
Ja, es mondja mar meg valaki a felujjitas alatt levo EV-k palyaszamat.
Mondjuk nyomozd TE ki SZIGDANI, cserebe a Troli latogatasert......
Halal a nosztalgiavillamosokra, eljen a troli, a metro es a busz.....
Na ennyi :
Laca
Voltam a kisvasúton. Megvan a sín, úgy 600 mm a nyomtáv, meg ilyesmi. Állítólag a Rác fürdőig megy, tiszta víz, meg kiválás, rohad, és van vagy 35 fok bent.
En ugy tudom, hogy a furofej 42 m melysegben tunt el, es a barlang a Kozgaz alatt kozvetlen osszefugesben van a Sziklakapolnaval. Amugy a Gellert forrasa pont a villamossinek alatt van. Meg lehet allapitani, honnan hova ment villamos!
A Szabi híd Budapest legöregebb hídja. Hagyjuk nyugodni. Békében... Újat kell csinálni. Milyet? Erről már meséltem.
Igen, én is a Rákóczi út - Erzsébet híd villamost látnám a legjobban kivitelezhetőnek, erre már többször utaltam itt is, meg a Metro4-es topic-ban is. A Gellérthegyi problémákkal kapcsolatban is egyet értek, ezért is írtam a 30 métert, mert ott már vízzáró réteg van, annál följebb az agyagréteg miatt sem lehetne alagutat fúrni. A hegy sziklatalapzatában, a rakparton, annál inkább, hiszen az egy kemény, "öntartó" anyag. Szóval, szerintem a Körtér és a rakpart (Gellért tér) között lehetne süllyeszteni, de akkor mi lesz a 47-49-essel?
A miskolci lappal az a baj, hogy egyszeruen nincs idom. Minden nap bejarok Bp-re (4 ora/nap), van egy baratnom (3-4 ora/nap), elolvasom az e-mailjeimet meg a forumot 1-2 ora/nap), megyek egyetemre (4-6 ora/nap), stb. Majd ha kapok kollegiumot, akkor igerem mindenkinek, hogy nekiesek a web-nak. Egyenlore arra sincs idom, hogy az swi-re visszaftpzzem a lepusztitott anyagaimat. Most is 15 perc mulva oram lesz az Astorian, es en meg Lagymanyoson csucsulok :))))
Holnap megyek Miskolcra, megnezzuk. Kene mar szereznem villamosos konyvet. Nem tudsz szerezni??? Holnap megprobalok kikonyorogni egyet a Bertatol, ha idoben odaerek.
A sarga tatra megy? Az uj Drahaban van egy cikk a brnoi KT8D5N-rol. Alacsonypadlos kozepresz-olyan kene Miskolcra is. Tavasszal utaztam vele: khirajjjjjjjj:))) A sarga csuda hogy van????
A helyzet az, hogy en nem tartom olyan remenytelennek a Szabadsag hidat. Amig nem latok konkret szakvelemenyt, hogy csak uj hid epitesevel lehet atvinni a villamost, addig kitartok allaspontom mellett. Szerintem fel lehetne ujjitani.
Ize.... Szerintem felesleges ledugni a 44-est a fold ala. Szepen eljon az a felszinen is, at az Erzsebet hidon. Aztan majd a Gellert-teren lemegy. A Bartokon meg lehet buszsavokat csinalni a vilamos helyen, termeszetesen gombuvegsorrral levalasztva. A melyvezetesben nem erdemes gondolkodni, mert baromi draga. Marpedig a Duna alatt nem igazabol lehet keregvasutat csinalni :)))) Most lattam egy szelvenyt, es a rakparttol viszonyitva 9-10 meter mely a meder (eddig azt hittem, hogy csak 4-5m)
"Aruljatok mar el nekem, hoyg mi baj van a gombuvegsorral (alias Demszky-goboc, vagy Demszky-pogacsa...). Pl. a Fehervari uton amikor meg nem volt
elvalasztva az autosforgalom, a vezetok nem mertek egyes szakaszon azert menni, mert barmikor valaki elemehetett. Kifejezetten javult a levalasztassal
a forgalom gyorsasaga. Ugyanez a Nagykoruton is tapasztalhato; szoval szerintem a celjat jol elerte. Ehhez kepest tobb szakavatott is atkozza.
Velemeny?"