Alap kirájj vagy!!! Éjlen Alfréd!!!
Ja, az a kicsit furcsa ajtószélességű Volános IK260-ból még járnak egész szép példányok. A nyáron Tiszainokán volt egy, csak elfelejtettem lefotózni. Ne verjetek meg! Megyek jövőre is! Ja, és Volvo buszok Szolnokon, meg ilyesmi.
Szerintetek hol jár a 2A buszjárat (bocs, nem tudok felső indexet csinálni:))
Zolcsi: számít, gratulálok be lettél sorolva a BVVV F típusába :))) (Én speciel 3257-re vágyom, de ez most mellékes:)))))
Hát tudod, az egy négykosis AB volt!!! Szentesen láttuk, ott virított a motorgarázsban. Fényképem is van róla az Utazás '99. idejéről, meg videó is. Tényleg, tud valaki vidijót digizni? jól mutatna egy-két snitt a honlapunkon (MDmot a Lajosmizsei Sorompónál, 13-as villinger kanyarog ki a Mester utcából a Haller utca felé, 30-as villamos csak úgy, 4 vágány a Délinél, stb.) Szóval ha megtalálom a gépemen a képet scanelve küldjem valakinek?
Néhány napja mintha jóval világosabb lenne a 2-es metró Deák téri állomásán.És elég rideg a fény. Nem tudjátok miért? Én új (vagy lemosott :))) lámpabúrákra, esetleg más típusu fénycsövekre tippelek.
kivi:
Az autókon a sztatikus feltöltődés levezetése céljából van grafitos gumicsík. Szerintem egy átlag autó sztatikus feltöltődéséhez képest is elhanyagolható lehet a föld mágnesesség által az autóban indukálódó feszültség.
Amennyire megfigyeltem, mostanában a trolikon a puszta lánc helyett kis drótsöprü van, ami sokkal csendesebb mint a csörgő lánc.
A lelógó lánchoz:
Én annak idején a műszaki szakközépben a következőt tanultam: azért kell így "leföldelni" a járműveket (nemcsak a buszokat, általában a személyautókon is van ilyen lógó izé), mert a fém kocsiszekrény és a forgó tengelyek metszik a Föld mágneses erővonalait, ezért feszültség indukálódik.
Ez szerintem teljesen hihető magyarázat, mert a feszültség indukciónak az a definíciója, hogy egy vezető-keretet mozgatunk mágneses térben. Mivel gyorsan megy a jármű, viszonylag nagy feszültség indukálódhat, ezt kell így levezetni. Vélemény?
Régen busz-rajongó voltam, ennek néhány emlékét tettem föl egy lapra, amit jellemzően magamnak, illetve nektek állítottam össze. Biztos vagyok benne, hogy értékelni fogjátok a valahai kamasz Alfred műveit.
w3.swi.hu/alfred
Az is erdekes lenne, ert igy Budan gyakorlatilag nem marada ejszakai jarat. Mar most is csodalom a Huvosvolgyben es a Szabadsag-hegyen lakokat, hogy jarnak haza. Jo kis tura az felfele. A 2A mint villamos, meg +1* szerepel a cikkben, tehat elvileg nem eliras. :-)
Neztetek a Nepcsabi cikket? Szerintetek ez lehet, vagy az ujjabol szopta az anyus? 49E es 2A jelzesu busz pl. nincs, meg a sima 2-est is evekkel ezelott megszuntettek. Ezenkivul mondjuk a 22gy, vagy a 102 megszuntetese erdekes lenne. Az elsovel baromi nepszeru lenne Demszky szukebb patriajaban Budakeszin, az utobbi meg egyszeruen azt jelenti, hogy a XII. kerulet egy resze nehezen megkozelithetove valik. Persze lehet azt mondani a nyugdijasoknak, hogy gyalogoljanak, illetve szalljanak at ugyis raernek, de azert durva. Ha ezt a buszt megszuntetik, akkor a Delitol ugy lehet eljutni a 102-es vonalara, hogy 59 villamos + 112 + 112 (a 112 korforgalom es kozben van a vegallomas), vagy 21 + 112 + 112.
Az az úgynevezett "szentesi motorvonat" lehetett. Ha jól emlékszem, 1926-ban, és '29-ben készült a két motorkocsi, az egyik szegecselt, a másik hegesztett szekrényű, a két pót is akkoriban, de pontosan nem tudom, mikor.
Ma az 59-esen (háromszor mentem vele) kétszer csak sakktábla volt a Fok-Gyem-en, harmadszor működött, de Hűvösvölgy vá-n Akadémiát jelzett ki, majd ahogy jöttünk le, úgy ment a tábán felfelé a megállók sora. Aztán ki is kapcsolta a vez sötétre. Jó, hogy van...
Megnéztem az ampermérőt is: lefelé gyorsításkor 320A-t mutatott, mellettünk fent az oszlopon a tápkábelek erősen "szerelmeskedtek".
ezt a vágányt már kérdeztem pár napja: Kőbánya teher pu.-n keresztül a Kerepesi útra, majd a gödöllői HÉV-hez csatlakozott, emlékeim szerint mióta szétszedték a teher pu.-t azóta már nincs meg a kapcsolat.
Hol volt a HÉV-villamos feszültséghatár?
Ma este 19:45-től - a 23-as megállójában kiragasztott tájékoztató szerint sincsiszolás miatt - vágányzár lesz a 23-ason végig, a 30-ason pedig a Mester utcai szakaszon.
A 7061-es Muki ma 13:00 körül a Könyvesen tépett Ferencváros felé.
Tegnap megint lerobbant a 3750 a 23-ason.
Fél órás kiesést okozott a Fiumei úton reggel 7-kor. Jó volt. (Az utasokat a megszüntetett 33-as buszok szállították.)
"miert nem ment be a 29-es vonalan a kapuig, de rajottem, hogy ott csak keresztezodes van, nem atkotes. "
De bizony, van ott átkötés ! Menjetek ki és nézzétek meg !
Érdekes megoldás. Kőbánya teherpu.-ról a Királyvágány mellett egy másik - látszólag soha nem használt - vágány is kijön, és furfangos módon beköt a 29-es egyik irányába. Már nem emlékszem, melyikbe, de legutóbb az autós kiállítás idején még megvolt.
Azt bevallom, nem ellenőriztem, hogy a vágány másik vége a pu. területén hova vezet.
Ali! Csucsidoben meglenne a negyedora! Hiszen vannak ott meg sima mezei "elovarosi vonatok" Cegledig. A repteri jarat lenne az abszolut helyi, ami a jelenlegiekkel egyutt hozna letre egy utemes kozlekedesi rendet. Kifele nincs is nagy gond, mert nem jellemzoek a kesesek, befele borulhatna fel jocskan a menetrend, es ennek kikuszobolesere meg jocskan varni kell. Egy megoldas az lenne, ha Szolnoktol a hosszutavu vonatok mind Ujszasz fele mennenek be megpedig akkor a Hauptbahnhof Keletibe, es a 100a megmaradna elovarosi vonalnak, ami ha mentesulne a tavolsagi forgalmu vonatok keseseinek karos hatasa alol, jol mukodhetne 2 vaganyon is. Egyedul a szegedi gyorsok jarnanak rajta, meg esetleg egy-ket kobor vonat, ami a jelenleg jol kialakitott Debrecen-Szeged viszonylatot cegledi atszallassal biztositja. Igazan elegans megoldas persze legalabb megegy vagany epitese lenne, de erre azt hiszem nem szamithatunk... Hacsak...
Nem az Árpád volt, jóval régebbinek tünt... Úgy emlékszem zöld színű volt és fapados, sok fényes réz alkatrésszel, és régi Trianon előtti plakátokkal. Amúgy a konkrét járművek nem hoznak lázba, (azért a szép műszaki megoldásokat tudom értékelmi)inkább a közlekedés szervezés érdekel - útvonal, csatlakozás, tarifarendszer...