Keresés

Részletes keresés

SzigDani Creative Commons License 1999.12.20 0 0 2529
Alap kirájj vagy!!! Éjlen Alfréd!!!
Ja, az a kicsit furcsa ajtószélességű Volános IK260-ból még járnak egész szép példányok. A nyáron Tiszainokán volt egy, csak elfelejtettem lefotózni. Ne verjetek meg! Megyek jövőre is! Ja, és Volvo buszok Szolnokon, meg ilyesmi.

SzigDani

Előzmény: Alfred (2521)
SzigDani Creative Commons License 1999.12.20 0 0 2528
Szerintetek hol jár a 2A buszjárat (bocs, nem tudok felső indexet csinálni:))
Zolcsi: számít, gratulálok be lettél sorolva a BVVV F típusába :))) (Én speciel 3257-re vágyom, de ez most mellékes:)))))

SzigDani

Előzmény: Carpy (2513)
SzigDani Creative Commons License 1999.12.20 0 0 2527
Hát tudod, az egy négykosis AB volt!!! Szentesen láttuk, ott virított a motorgarázsban. Fényképem is van róla az Utazás '99. idejéről, meg videó is. Tényleg, tud valaki vidijót digizni? jól mutatna egy-két snitt a honlapunkon (MDmot a Lajosmizsei Sorompónál, 13-as villinger kanyarog ki a Mester utcából a Haller utca felé, 30-as villamos csak úgy, 4 vágány a Délinél, stb.) Szóval ha megtalálom a gépemen a képet scanelve küldjem valakinek?

SzigDani

Előzmény: Dr. Stig Helmer (2500)
SzigDani Creative Commons License 1999.12.20 0 0 2526
Es én ezt szépen elmondtam az Anyukámnak, amikor az Örsön láttuk tegnapelőtt. :))))

SzigDani

Előzmény: Törölt nick (2480)
kivi Creative Commons License 1999.12.20 0 0 2525
Néhány napja mintha jóval világosabb lenne a 2-es metró Deák téri állomásán.És elég rideg a fény. Nem tudjátok miért? Én új (vagy lemosott :))) lámpabúrákra, esetleg más típusu fénycsövekre tippelek.
kivi Creative Commons License 1999.12.19 0 0 2524
Elfogadom! :)
Előzmény: Alfred (2523)
Alfred Creative Commons License 1999.12.19 0 0 2523
kivi:
Az autókon a sztatikus feltöltődés levezetése céljából van grafitos gumicsík. Szerintem egy átlag autó sztatikus feltöltődéséhez képest is elhanyagolható lehet a föld mágnesesség által az autóban indukálódó feszültség.
Amennyire megfigyeltem, mostanában a trolikon a puszta lánc helyett kis drótsöprü van, ami sokkal csendesebb mint a csörgő lánc.
Előzmény: kivi (2522)
kivi Creative Commons License 1999.12.19 0 0 2522
A lelógó lánchoz:
Én annak idején a műszaki szakközépben a következőt tanultam: azért kell így "leföldelni" a járműveket (nemcsak a buszokat, általában a személyautókon is van ilyen lógó izé), mert a fém kocsiszekrény és a forgó tengelyek metszik a Föld mágneses erővonalait, ezért feszültség indukálódik.
Ez szerintem teljesen hihető magyarázat, mert a feszültség indukciónak az a definíciója, hogy egy vezető-keretet mozgatunk mágneses térben. Mivel gyorsan megy a jármű, viszonylag nagy feszültség indukálódhat, ezt kell így levezetni. Vélemény?
Alfred Creative Commons License 1999.12.19 0 0 2521
Régen busz-rajongó voltam, ennek néhány emlékét tettem föl egy lapra, amit jellemzően magamnak, illetve nektek állítottam össze. Biztos vagyok benne, hogy értékelni fogjátok a valahai kamasz Alfred műveit.
w3.swi.hu/alfred
Csokis2 Creative Commons License 1999.12.19 0 0 2520
Az is erdekes lenne, ert igy Budan gyakorlatilag nem marada ejszakai jarat. Mar most is csodalom a Huvosvolgyben es a Szabadsag-hegyen lakokat, hogy jarnak haza. Jo kis tura az felfele. A 2A mint villamos, meg +1* szerepel a cikkben, tehat elvileg nem eliras. :-)
Előzmény: Carpy (2519)
Carpy Creative Commons License 1999.12.19 0 0 2519
Lehet, hogy a 2A villamos akart lenni, a 49E meg az ejszakai jarat, de a lenyeg az ujsagiroi hozzaertes kituremkedese!
Előzmény: Csokis2 (2518)
Csokis2 Creative Commons License 1999.12.19 0 0 2518
Neztetek a Nepcsabi cikket? Szerintetek ez lehet, vagy az ujjabol szopta az anyus? 49E es 2A jelzesu busz pl. nincs, meg a sima 2-est is evekkel ezelott megszuntettek. Ezenkivul mondjuk a 22gy, vagy a 102 megszuntetese erdekes lenne. Az elsovel baromi nepszeru lenne Demszky szukebb patriajaban Budakeszin, az utobbi meg egyszeruen azt jelenti, hogy a XII. kerulet egy resze nehezen megkozelithetove valik. Persze lehet azt mondani a nyugdijasoknak, hogy gyalogoljanak, illetve szalljanak at ugyis raernek, de azert durva. Ha ezt a buszt megszuntetik, akkor a Delitol ugy lehet eljutni a 102-es vonalara, hogy 59 villamos + 112 + 112 (a 112 korforgalom es kozben van a vegallomas), vagy 21 + 112 + 112.
Előzmény: Carpy (2513)
Carpy Creative Commons License 1999.12.19 0 0 2517
Erre mondatm en, hogy a Fok-gyem egy kalap sz*r, de politikailag latvanyos.
gyurmosz Creative Commons License 1999.12.19 0 0 2516
Ma a 1345-ös csuklóson tök sötét volt a kijelző.
Ha jól emlékszem, tegnap még nem.
Előzmény: division by zero (2511)
John Howard Creative Commons License 1999.12.18 0 0 2515
Az az úgynevezett "szentesi motorvonat" lehetett. Ha jól emlékszem, 1926-ban, és '29-ben készült a két motorkocsi, az egyik szegecselt, a másik hegesztett szekrényű, a két pót is akkoriban, de pontosan nem tudom, mikor.
Előzmény: Dr. Stig Helmer (2500)
John Howard Creative Commons License 1999.12.18 0 0 2514
Ma az 59-esen (háromszor mentem vele) kétszer csak sakktábla volt a Fok-Gyem-en, harmadszor működött, de Hűvösvölgy vá-n Akadémiát jelzett ki, majd ahogy jöttünk le, úgy ment a tábán felfelé a megállók sora. Aztán ki is kapcsolta a vez sötétre. Jó, hogy van...

Megnéztem az ampermérőt is: lefelé gyorsításkor 320A-t mutatott, mellettünk fent az oszlopon a tápkábelek erősen "szerelmeskedtek".

Előzmény: division by zero (2511)
Carpy Creative Commons License 1999.12.18 0 0 2513
division by zero Creative Commons License 1999.12.18 0 0 2512
division by zero Creative Commons License 1999.12.18 0 0 2511
Mai FOKGYEM poén: 27 óra 67 perc...
division by zero Creative Commons License 1999.12.18 0 0 2510
ezt a vágányt már kérdeztem pár napja: Kőbánya teher pu.-n keresztül a Kerepesi útra, majd a gödöllői HÉV-hez csatlakozott, emlékeim szerint mióta szétszedték a teher pu.-t azóta már nincs meg a kapcsolat.
Hol volt a HÉV-villamos feszültséghatár?
Előzmény: Korter (2506)
gyurmosz Creative Commons License 1999.12.18 0 0 2509
Én meg este utaztam is rajta! Szegény 3200 belülről totál össze van firkálva :-(
Előzmény: Zolcsi67 (2503)
totyus Creative Commons License 1999.12.18 0 0 2508
Ma este 19:45-től - a 23-as megállójában kiragasztott tájékoztató szerint sincsiszolás miatt - vágányzár lesz a 23-ason végig, a 30-ason pedig a Mester utcai szakaszon.
A 7061-es Muki ma 13:00 körül a Könyvesen tépett Ferencváros felé.
Korter Creative Commons License 1999.12.18 0 0 2507
Tegnap megint lerobbant a 3750 a 23-ason.
Fél órás kiesést okozott a Fiumei úton reggel 7-kor. Jó volt. (Az utasokat a megszüntetett 33-as buszok szállították.)
Korter Creative Commons License 1999.12.18 0 0 2506
Hali !

"miert nem ment be a 29-es vonalan a kapuig, de rajottem, hogy ott csak keresztezodes van, nem atkotes. "

De bizony, van ott átkötés ! Menjetek ki és nézzétek meg !
Érdekes megoldás. Kőbánya teherpu.-ról a Királyvágány mellett egy másik - látszólag soha nem használt - vágány is kijön, és furfangos módon beköt a 29-es egyik irányába. Már nem emlékszem, melyikbe, de legutóbb az autós kiállítás idején még megvolt.
Azt bevallom, nem ellenőriztem, hogy a vágány másik vége a pu. területén hova vezet.

Előzmény: lazar (2496)
Zolcsi67 Creative Commons License 1999.12.18 0 0 2505
Amikor még Zuglóban voltak 3200-as kocsik is, akkor jártak a 44-esen és a 67-esen ilyen "öszvérek".
Előzmény: division by zero (2504)
division by zero Creative Commons License 1999.12.18 0 0 2504
izgi!!! és pont most kell dolgoznom :-( pedig ezt meg kéne örökíteni!
Előzmény: Zolcsi67 (2503)
Zolcsi67 Creative Commons License 1999.12.18 0 0 2503
Ma reggel a 3200-t a 3813-mal láttam párban a 41-esen. Marha érdekesen nézett ki egy UV1 és egy UV5 csatolva! A 3201 vajon visszament a Szávába?
Carpy Creative Commons License 1999.12.17 0 0 2502
Ali! Csucsidoben meglenne a negyedora! Hiszen vannak ott meg sima mezei "elovarosi vonatok" Cegledig. A repteri jarat lenne az abszolut helyi, ami a jelenlegiekkel egyutt hozna letre egy utemes kozlekedesi rendet. Kifele nincs is nagy gond, mert nem jellemzoek a kesesek, befele borulhatna fel jocskan a menetrend, es ennek kikuszobolesere meg jocskan varni kell. Egy megoldas az lenne, ha Szolnoktol a hosszutavu vonatok mind Ujszasz fele mennenek be megpedig akkor a Hauptbahnhof Keletibe, es a 100a megmaradna elovarosi vonalnak, ami ha mentesulne a tavolsagi forgalmu vonatok keseseinek karos hatasa alol, jol mukodhetne 2 vaganyon is. Egyedul a szegedi gyorsok jarnanak rajta, meg esetleg egy-ket kobor vonat, ami a jelenleg jol kialakitott Debrecen-Szeged viszonylatot cegledi atszallassal biztositja. Igazan elegans megoldas persze legalabb megegy vagany epitese lenne, de erre azt hiszem nem szamithatunk... Hacsak...
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (2490)
Zolcsi67 Creative Commons License 1999.12.17 0 0 2501
OFF
Tényleg én voltam a 2500. ??? Ez most számít?
ON
Dr. Stig Helmer Creative Commons License 1999.12.17 0 0 2500
Nem az Árpád volt, jóval régebbinek tünt... Úgy emlékszem zöld színű volt és fapados, sok fényes réz alkatrésszel, és régi Trianon előtti plakátokkal. Amúgy a konkrét járművek nem hoznak lázba, (azért a szép műszaki megoldásokat tudom értékelmi)inkább a közlekedés szervezés érdekel - útvonal, csatlakozás, tarifarendszer...
Előzmény: Zolcsi67 (2499)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!