Keresés

Részletes keresés

Bölény Creative Commons License 1999.10.26 0 0 223
Névtelen! Meglevő útfelületet már ne vegyünk el a közlekedéstől, ha lehet. A villamost meg rakjuk a föld alá vagy emeljük fel. Igaz, nem olcsó, de legalább jó drága.

Ezzel kapcsolatba van is egy ötletem. /Bagojj elsápad./ A 4-6 villanyosok nagykörúti szakaszát magasvasúttá kéne alakítani. /Bagojj karmai ökölbe szorulnak./ Nézzük az előnyöket:
- megszűnnének a szintbeli kereszteződések, a villamos akadálytalanul haladhatna (a trolinak se kéne lépésben áthaladni a vezetékkeresztezésen),
- lesüllyeszteni sokkal macerásabb lenne (főgyűjtőcsatorna, egyéb közművek, aluljárók, kisföldalatti),
- a villamospályák helyén felszabaduló placcon végre ki lehetne alakítani 2x2 valódi forgalmi sávot, szemben a mai 2x1-gyel, vagy 2x0,5-lel szemben (ne adj Isten, még egy kis zöldterületetet is),
- Demszky jól villoghatna vele.
/Ennél a pontnál Bagojj apró darabokra tépi a Tilos az Á táblát és a Füles farka-csengőzsinórt. Meg is tiporja őket./

Ezzel szemben a hátrányok:
- drága (ez volt valaha is szempont?),
- az első emeleten lakók valszeg nem örülnének a villamosmegállóból a hálószobájukba nézegetőknek (a Nagykörúton első emeleten már úgyis csak olyanok élnek, akik egy atomtámadást is lábon kihordanának. Ólom már amúgyis elég van a szervezetükben hozzá.)
- Demszky jól villoghatna vele.
/Bagojj elalélva lebucskázik az ágról./

/Bocs Bagojj, ez volt az első és utolsó ilyen./

Előzmény: névtelen (220)
Carpy Creative Commons License 1999.10.26 0 0 222
OK
Előzmény: Törölt nick (215)
névtelen Creative Commons License 1999.10.26 0 0 221
Ez szeintem illik ide:

Népszabi cikk

Vélemények?

névtelen Creative Commons License 1999.10.26 0 0 220
ajaj... leesett a gatyám :-))))
nekem van trabim, de szerencsére nem létszükséglet...

Majdnem egyetértek veled. Egyvalamiben nem: Aki megteheti, annak nagyon erőszakosan lobbizni kéne a tömegközlekedésért...
mert -szerintem- ha hagyjuk elsorvadni, akkor sokkal macerább lesz újra felépíteni.
Buszról könnyen átszokik a nép autóra. Fordítva viszont nagyon gázos..

A parkoló dolog nagyon igaz. És ez is olyan amiben lehetne lépni, elméletileg: a túlzsúfolt 2x2 sávos utak helyett, 2x1 sáv+nem zsúfolt villamos.. ha nem kell rá sokat várni, gyors és kényelmes, akkor talán..
Ha valaki mégis autó: akkor lassú.... álmodom..

Előzmény: Törölt nick (218)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.26 0 0 219
Szeva Lajoska!

legyszi metrot ne selejtezzunk mar.
Meg az EV- k is megvannak mind, izgazandibol 10 kosci hianyzik- azok amik csodbement hunsletnel csoffadnak lefostve, de elektromos cucc nelkul. A palyaszamuk engem is nagyon erdekelne....

Laca

mit tudsz a Furstos tyuning 415-osokrol, hogy all a program.
Igaz, hogy BPI309- tol 355-ig lesznek felujjitva.
Kivancsi vagyok milyenek lesznek, BPI199- nel azert jobban fognak a 8-as vonalan kinezni.

Laca

Előzmény: Lajoska (197)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.26 0 0 218
Neked jó, mert nem hízol el :) Sőt, ha igazán csóró vagy, akkor a legjobb, mert mehetsz gyalog, és akkor jajdeegészségesen élsz.
Viccet félretéve, azért még nem játszódott le teljesen a folyamat, amiben vagyunk. Itt egy hisztéria van, egy rétegnek igen felvitte a dolga, ráadásul gyakorlatilag bemész egy boltba és veszel egy autót, kb. úgy, mint "az átkos" időkben kenyeret (vagy néha még azt sem). Ugrásszerűen megnőtt a gépjárművek száma, és elkerülhetetlen volt a tömegközlekedés iránti igény csökkenése, mondom, pusztán azért, mert most hirtelen "lehet autózni". A tény, hogy csökkent az utasszám, továbbá hogy a piac betette a lábát (pártállambácsi nem adja rá a pénzt), hirtelen elkezdtek legatyásodni a cégek. A nagy baj az, hogy a vízfejet nem építették le, csak a teljesítményeket. Valami változás e tekintetben is kell hogy legyen, itt-ott eredményeket is fel tudnak mutatni. Tehát azt mondom, várjunk még, hogy a közlekedési vállalatok helyzete stabilizálódjon, illetve hogy mi történik majd az EU csatlakozás mentén, továbbá hogy az autósok egy része is lelohadjon, és legalább a slozira gyalog menjen. Utóbbi tekintetében pedig nagyon úgy néz ki, hogy a szép szó nem használ, az viszont annál inkább, ha pl. nem talál magának parkolóhelyet a belvárosban. De ez egy másik topik.
Előzmény: névtelen (217)
névtelen Creative Commons License 1999.10.26 0 0 217
Éljen a közlekedéspárti megbékélés:-)
legalább itt a Tasztalon...

Politikai vonzat: Nemtudom, de nekem undor (pártfüggetlenül) ahogy a közlekedéspolitikát kezelik. Nagyon úgy néz ki - legalábbis így érzem - a politikának /és az egyéni közlekedésnek/ beáldozzák a tömegközlekedést. Kész katasztrófa, hogy jártatcsökkentésekről meg agresszív tarifaemelésről beszélnek a zsúfolt járatokon..
Emellett: Régen talán másképp volt, nemtudom, de nagyon nem tudom megérteni, hogyha politikai módon kezelik a tömegközlekedést, s "titkolnak" információt... legalább a látszatát fenntartanák a politikusok, hogy a választóik érdekét képviselik. :-((((

Eredmény: felfurakodsz a buszra, átszállsz, este 1 órát vársz a buszra... kocsival mész, s ha nem vagy gazdag, cserébe kevesebbet eszel.... kinek jó ez?????

Előzmény: Törölt nick (215)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.26 0 0 216
Még valami metróhoz, aztán alámerülök a melómban.
Rendszeresen átjárnak szerelvények a Deák téren, mivel a különböző karbantartási kapacitásokat csak úgy tudják gazdaságosan fenntartani. A 3-as szerelvényei általában újabbak, így bizonyos futással arányosan jelentjező karbantartások még nem jelentkeznek, így átjárnak a 2-esről szerelvények a Kőér utcába, hogy ott se álljanak a kapacitások, és vica versa. Valóban, amíg még nem volt Kö-Ki, a 3-as szerelvényei is Fehér útról jártak ki, a Nagyvárad téren egy ideiglenes, néhány alapművelet ellátására alkalmas "állomás" volt csupán.
CMC üzemmód: Ilyet alkalmaznak pl. felszíni szakaszokon amikor esik az eső, mivel az automatika nehezen tudná figyelembe venni a vágányok csúszósságát. Ilyet alkalmaznak (vagy a teljesen kézit) akkor is, ha valami oknál fogva forgalom fenntartása mellett karbantartást végeznek a pályán. A különböző üzemmódokat szakaszokra is kiadhatják, tehát nem feltétlenül teljes vonalon.
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.26 0 0 215
Carpy:
Szerintem zárjuk ezt le, messze nem volt annyira fikázós szándék bennem, mint ahogy az lecsapódott. Még egyszer hangsúlyoznám -és akkor tényleg befejezem-, hogy semmi bajom nincs azzal, hogy jönnek az ötletek, ha ezeket felvetik, ha még illetékes helyre el is juttatják, mert ez így jó, ami egyikünknek eszébe jut, lehet a másiknak sosem, stb. Tényleg, akinek nem inge..., de még mielőtt jobban megvizsgálnánk egy felvetést minden szempontból, nem lehet azt üdvözítőnek kikiáltani. Ennyi.

Metrós dolgok:
Még az egyetemről voltunk párszor a légó létesítményekben. Komoly járatok, hermetikus kapukkal, miegyéb, hatalmas klotyók, amiket senki nem használ.
Az üzemszünet gyakorlatilag nem több négy óránál, az összes karbantartást ennyi idő alatt kell elvégezni. Föld alatt lévén az időjárás nem nagyon gyilkolja a pályát, ellenben a szigorú üzem sokkal magasabb fokú biztonságot követel, ezért is vannak állandóan a pályán még éjszaka is. Végig lehet menni, mert biztosítani kell, hogy PFT szerelvény eljuthasson bármelyik állomásra, ám ezt a vágányokat váltogatva teheti csak meg, mert itt-ott állomáson éjszakáznak vonatok (konkrétan a 3-asról tudtam, tehát Újpest-Központ mindkét kihúzóvágányán és az egyik állomásin is talán, Dózsa György úton, és talán a Nagyvárad téren is, de ott a kihúzón).
PA üzemmódban a vezető ajtókat zár, lenyomja a gombot, de azt nyomva is kell tartania amíg a vonat teljes hosszal kihalad a peron mellől. Ha előbb felengedi, a vonat befékeződik. Lámpás jelzi neki, hogy mikor eresztheti fel. Az éberségi jelzővel nagyvasúton is voltak cselek, a káposztáskő-jelenség erről szólt (Masiniszta rátette a pedálra, aztán szevasz). Rájöttek, és azóta lenyomni _és_ felengedni kell, tehát ha vezető összeesik, rá a gombra, attól még befékeződik.
Aki tervrajzot szeretne, talán a BKV-nál kellene érdeklődni, bár nem árt, ha van bennfentes kolléga.

Rákóczi úti gyorsvillamos:
Szerintem nem válthatná ki a 4-es metrót, illetve egyedül nem. Bizonyos viszonylatokban talán. Ám nem szabad elfelejteni, hogy a Móricz-Keleti viszonylatban feltehetően sokan utaznak, sőt, most már talán Kelenföldre is, de nekem valami nem stimmel ezzel az egésszel kapcsolatban. Meg lehet próbálni felmérések anyagai után kutatni, de nem lepődnék meg, ha hétpecsétes titokként őriznék ezeket, mert ha valami feketén-fehéren kiderül ezzel kapcsolatban, akkor az valamelyik politikai erőnek nem tesz jót. Márpedig a hatalomért tűzzel-vassal szoktak harcolni, fene egye meg, hogy ezt sem lehet szakmai síkon kezelni :(

névtelen Creative Commons License 1999.10.26 0 0 214
Meglepő élmény:

Egyszer, Budafok-Belváros vá. ról tömegközlekedtem reggel a Déli Pu felé.
felszállok a vonatra, dugig, csak a peronon van állóhely hely. Sebaj, beérünk Kelenföldre, akkor a fél vonat leszáll....
Beérünk. Páran leszállnak, s MÉG TÖBBEN FEL!!! Peron dugig stb.. nagyon meglepődtem...

Közlekedési kapcsolat: példa:
Budafok-Albertfalva vasútállomás.
közlekedési kapocs: kb 3 perc gyalog.
adott: 7A, 141 busz végállomás, 41, 47 -es villamos megálló és a 14-114 es busz AMINEK NINCS MEGÁLLÓJA itt. 10-es busz, amit meg akarnak szüntetni.:-(
És adott egy egyvágányos, használaton kívüli villamos végállomás.
Csak a Fehérvári (30a) vonatok állnak meg itt.

Megérzés: elméletileg (..mert nincs összeszervezve, minden máshol áll meg..) jó közlekedési kapcsolat mellett, egy alig ismert vasútmegálló...
Vélemény?

Előzmény: John Howard (192)
NZA Creative Commons License 1999.10.26 0 0 213
A negativ szamok a napkozbeni kiallasokat jelentik, a pozitiv pedig a napkozbeni kocsiszamot. Bocs, hogy ilyen korulmenyesen irtam ki, de igy szerepelt a tablazatben (ill. folotte ceruzaval).Lehet, hogy egy kicsit zavarosra sikerult...
A hetvegen volt egy kis erdeklodes az UV-pot csatlasairol: ennek oromere feltettem nehany kepet osszefirkalva :-)
http://galahad.elte.hu/~nza/csatlas
Előzmény: division by zero (201)
névtelen Creative Commons License 1999.10.26 0 0 212
Értem.
De: nem lehet ezt a problémát "megkerülni"?
azaz: megvan hogy mennyi a Rákóczin a "mozgatott férőhely". úgy hallottam, hogy 5000 fő/irány/óra esetén éri meg villamost építeni (jól tudom?).
A piros 7 es csúcsidőben 2 percenként 2 busz, ha jól emléxem.. vagyis, ha egyszerűen kiváltható a busz villamossal, úgy hogy a sebesség nem lassul, hanem gyorsul, akkor nem lenne ennek realitása?
(tegyük fel, hogy nem lesz 4-es metró..:-( )

És: készült felmérés arról, hogy ha lesz 4 es metró, akkor az mennyi utast visz el a Rákóczi útról?

Szerinted lehet elvileg (olcsóbb) alternatívája egy Rákóczi úti GYORSvillamos a 4-es metrónak?

Előzmény: Törölt nick (167)
SzigDani Creative Commons License 1999.10.26 0 0 211
Mondtam mar,hogy a 154-esen vettem le a 06-71-et? Ugyan azt is Cinkota adja, de igy olyan jol hangzik!
Előzmény: Lajoska (198)
SzigDani Creative Commons License 1999.10.26 0 0 210
Az ejszakai metrozas sajna nem nmegoldhato. Voltam marlent uzemzaras utan gyalog, hat azt a forgalmat! Legalabb ket munkavonat jott, ami a luk hosszat tekintve szep teljesitmeny. Allandoan dolgoznak.
Előzmény: Bölény (202)
névtelen Creative Commons License 1999.10.26 0 0 209
Összehasonlító adat (tapasztalati):
katt ide és keresd a 47. hozzászólást

ja még: Szlovákia: asszem a helyi menetjegy átszámítva kb 60Ft körül van... de ott minden kb 2/3 ár.
A helyközi közlekedés rettenet ritka, főleg hétvégén. Révkomárom-Érsekújvár vonat: 20 SK, busz 26,5 SK.

Előzmény: SzigDani (165)
division by zero Creative Commons License 1999.10.25 0 0 208
én is fogadom...
Előzmény: Bölény (204)
division by zero Creative Commons License 1999.10.25 0 0 207
azt hiszem erről lehetett szó, ezért mondom hogy csak néhány mázlista benfentes magyar jutott be (ingyen)...
Azt a srácot aki ott járt megpróbálom idecsalni a topicba, számoljon be ő az élményekről (minket meg egyen a sárga irigység...)
Előzmény: Járaszája (205)
Carpy Creative Commons License 1999.10.25 0 0 206
Fogadom...
Előzmény: Bölény (204)
Járaszája Creative Commons License 1999.10.25 0 0 205
Olvastam az interneten egy ilyen (nemet) utazasszervező ceg ajanlatat, egy het magyarorszagi vallamosozas-vonatozas kb. 300 eFt. Annyit (na jo, szallaskolseggel kevesebbet) ki tudna kozulunk letenni? Es akkor ez a magyarorszagi meg az olcsobbak utak kozul valo!
Előzmény: division by zero (203)
Bölény Creative Commons License 1999.10.25 0 0 204
Hogyaza$&^#@^&^&^%%$%#!!! Ilyenek vannak, es mi meg csak nem is tudunk rola?! Szegyen&gyalazat. Szerintem az itt jelenlevok fogadjak meg ezennel szent eskuvessel, hogy ha hasonlo dolog jut a tudomasukra, akkor nem hagyjak felebarataikat irigyseg altali sargasagban elhalalozni. Mondjatok utanam: FOGADOM!
:-)))))
Előzmény: division by zero (203)
division by zero Creative Commons License 1999.10.25 0 0 203
ha jól tudom a Tolnay Lajos vasútbarát klub szervezésében volt már ilyen, és idén tavaszal is volt egy német csoport akik gyakorlatilag a Kárpát medence összes villamosát-metróját bejárták, néhány mázlista (jól értesült) magyar is csatlakozott hozzájuk. Ők is különmetróztak, beutazták azt a bizonyos hurkot is, ezenkivűl mentek 1 kocsis Ganzzal a körúton, 1 kocsis Tatra menet is volt valahol, tanuló UV-vel is mentek, meg még sok egyéb érdekesség, pl Ferencvárosi kocsiszín is volt a programban...
Kár, hogy csak utólag hallottam a dologról :((
Előzmény: Bölény (202)
Bölény Creative Commons License 1999.10.25 0 0 202
Kedves Jaraszaja! Valoban VII. ker.-i gyerok vagyok, es lattam, amit lattam, eppen elexer. A kikerdezeses forgalomszamlalast meg nyugodtan meg lehetne ejteni, hiszen soxor ugyis csak ket-haromszori lampavaltasra er at az ember egy keresztezodesen. Nyilvan nem csak mink csinaljuk a dugot, de ha bekemenyitenenek, akkor mi szivnank a legnagyobbat.

Metro-ovohely temahoz: par eve volt a Hiradoban, hogy a polgari vedelem napja alkalmabol szervezett tura kereteben vegig lehetett latogatni a polg. ved. berendezeseket a metroban. Mutattak is rendesen szivattyut, aggregatot, atombiztos ajtot, miegymast (meg Demszky apankat is meginterjuvoltak, ugyambizony!). Azt is mondtak, hogy masnap is lehet menni, de ez termeszetesen kacsa volt. Suxx!

A vonatos topikban mar felvetettem, hogy a kulonvonatok mintajara nem lehetne-e esetleg kulonmetrozast szervezni? Ertem ez alatt, hogy uzemzaras utan egy kocsi vegigmehetne a vonalon, olyan helyeken, ahol amugy nemigen jarkalunk, ld. deak-teri hurok. Vajon bekaveek mit szolnanak ehhez?

Előzmény: Járaszája (200)
division by zero Creative Commons License 1999.10.25 0 0 201
én csak azt nem értem, hogy napközben miért negatív számú kocsi volt forgalomban, néha meg -0...
Előzmény: NZA (175)
Járaszája Creative Commons License 1999.10.25 0 0 200
Miért, a Metro nem városi közlekedés? :-)
Én jópár éve hallottam a következő sztorit, ami lehet, hogy csak urban legend, majd valaki megmondja:
Az M3-on az AVR működtetéséhez a vezetőnek voltaképpen csak egy gombot kell megnyomni, az ajtók becsukása céljából, a többit a rendszer automatikusan elvégzi, tehát ha az ajtók becsukódtak, a vonat elindul, célszerű sebességgel elmegy a köv. állomásra, megáll és kinyitja az ajtókat. A vezetőnek ekkor lesz csak újra dolga, az előbbi gombbal. Van egy masik gomb is, éberségi célzattal. Arra állítólag hamar rájöttek a vezetők, hogy felesleges az ujjukat fárasztani, amikor ez egy pezsgősdugóval megoldható. Általában nem is volt ebből baj. Történt aztán egyszer, hogy a vezető indított, az egyik ajtó azonban nem akart becsukódni. No a vezető kiment megrugdosni. A művelet sikerült, az ajtó becsukódott, a szerelvény elindult, a vezető meg mehetett taxival utána. Rég volt, tán igaz sem volt, az éberségi berendezést is megváltoztatták azóta, de én így hallottam.
Bölény! nehogymár a VI-VII-VIII kerületiek csinálják a dugókat a belvárosban, pl. a Rákóczi úton! Te ott laksz? Fogadjunk, hogy az idegenek csinálják a dugót, akik ilyen olyan jogos vagy jogtalan kényszer (pl lustaság) miatt erre járnak. Igaz ezt semmi alapon nincs kijelenteni, hiszen nem végeztem kikérdezéses forgalomszámlálást, ugyhogy jobb ha nem szólok bele. Amit meg bizonyítani tudok, azt nem mondom el, mert titok... :-)
Előzmény: Lajoska (197)
Carpy Creative Commons License 1999.10.25 0 0 199
200
Előzmény: Lajoska (198)
Lajoska Creative Commons License 1999.10.25 0 0 198
Bocs ezt a vonatbuzzerbe szántam.

Amúgy megkérdeztem a 22-02 és 06-71-et

Pontosat nem tudok mondani, de a 06-71 a keresztúri, a 22-02 az örsi végállomáson szokott lenni.

Lajoska

Lajoska Creative Commons License 1999.10.25 0 0 197
Sziasztok!

Fejtágításnak néhény dolog a 3-as metróhoz:
három üzemmódot használnak az AVR-ben
PA- automatikus vonatvezetés (a vezető indít, ajtót kezel)
CMC - ellenőrzött kézi vezetés (a vezető vezet, az AVR felügyeli a sebességhatár betartását, az ajtó helyes oldali nyitását.
CML - nincs semmilyen befolyásolás, csak az éberségi működik. A max seb 40 km/ó.
A sínek között elhelyezett programszőnyeg ugye csak az első két üzemmódban ad jelet a kocsi felé. Az "AVr-antenna" egyébként a vezérkocsik hátsó futóművén van.

Kérdés: nincs valakinek selejtlistája a metrókról?

Lajoska

Carpy Creative Commons License 1999.10.25 0 0 196
"Szerinted hogyan tudnék érvelni valami mellett, amiről nincs megfelelő információm?"

Szoval neked sincs. Nekunk sincs. Csak az, amit naponta tapasztalunk. Es az nem keves.
Ennek ellenere Te le tudod szolni a javaslatainkat. Mi forgalmi adatok hianyaban is felvetunk dolgokat, Te forgalmi adatok hianyaban lesoprod oket. Egyikunknek sincs adata, de Te tudod, hogy hulyeseg, amit irunk.

Ez a szemleletmod annyira-de-annyira emlekeztet a nehai menetrendi vezetom gondolkodasmodjara: "Jo ez ugy, ahogy van", "20 eve ugy van, most miert valtoztatnal", " ezt biztosan nem lehet megcsinalni" "biztosan nem jarulnak hozza", stb. Szerencse, hogy a felsobb vezetes tamogatta a javaslataimat, es szinte mind megvalosult. Volt ugy, hogy egy olyan otletem is, amit tenyleg csak mellekesen mondtam el, mert meg en is annyira extravagansnak tartottam, de raharaptak.

Valoban nehez ugy, tudom en is. De legalabb magunkat ne kossuk meg, hadd szarnyaljanak a hulyesegek is. Ez a topic nem egy olyan anyag, amit majd le kell tenni a vezer ele, hozzarendelni a km-valtozast, o meg majd kihuzza ami nem tetszik. Azert is vagyunk itt, hogy tanuljunk, megtanuljuk, hogy mi az ami nem jo, ami nem mukodik, es hogy miert nem. Pl. igazan leirhatnad, hogy mik voltak azok az otleteid, amikre azt hitted elso latasra, hogy tok jo, aztan kiderult, hogy megsem. Komolyan mondom, hogy kifejezetten erdekel, mert tanulni lehet belole, raadasul Miskolcon eleg jaratos vagyok. Talan nem vagyok egyedul, itt van Ali is, aki megosztotta mar velunk az elmenyeit, ld. Utravalok.

Bagojj, legyszives adjal hozza is valamit a topichoz, nem csak fekezd. Komolyan nem kotekedesbol irom ezt. En a Volan topicban kozkinccse tettem egy-ket erdekesseget, ami ugyan nem titkos, az utasok tobbsege megsem tudja. Remelem, hogy erthetobbe valt ezaltal, hogy miert nem olyan egyszeru uj jaratokat inditani, vagy a reggeli zsufoltsagot enyhiteni. Egy hajoban utazunk, mindannyian a kozossegi kozlekedesert akarunk tenni, aminek igencsak szuksege lenne az agyakra, hogy kilabaljon a valsagabol.
Bocs, ha off voltam, akkor ezennel ON.

Előzmény: Törölt nick (174)
scsabi Creative Commons License 1999.10.25 0 0 195
"Az is erdekelne, hogy kompatibilis-e egymassal a 2-3-as troli, hiszen a 3asnak kozepen vagy egy kulon aramszedo sinje, mig a kettesnek nincs"

Ha jól értelmezem a kompatibilitás a M2 és M3 járműveire vonatkozik. Igen. A harmadik (áramvezető) sín oldalt van. A középső "sínnel" (vonatbefolyásolás) kapcsolatban a wasúti topicban volt egy kis eszmecsere úgy 2250 körül.

Az összekötővágány a két Deák téri kihúzót köti össze egy nagy (150 m sugarú) hurokkal és jelentős eséssel.

A másik kérdés mire vonatkozik?

Üdv:
Csabi

Előzmény: JiG (186)
Osztap Bender Creative Commons License 1999.10.25 0 0 194
Ja, és óvóhelyek rajzaira, egyéb romantikára ne számíts benne. Szerintem ez még ma is titkos, nemhogy 17 évvel ezelőtt.

Osztap

Előzmény: JiG (190)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!