Keresés

Részletes keresés

John Howard Creative Commons License 1999.11.04 0 0 531
Nem vagyok metró-párti, de lehet, hogy még mindig ez a "legkisebb rossz"?

Esetleg az Újpalotáról(!) jövő 44-est lehetne ledugni egy (metró)alagútba, mondjuk a Keletinél, aztán valahol a Körtér környékén ki, és menjen el Kelenföldig, a 47-est meg Nagytétényről(!) behozni, egy elágazást neki a Kálvin térnél a föld alatt, a Madách téren jönne fel, és irány a Nyugati!

Nagyon brutális?

Üdv:
John Howard

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (529)
division by zero Creative Commons License 1999.11.04 0 0 530
esetleg szereljünk olyat a villamosokra mint ami a Knight Rider-en van, és átugratják a Dunát :))))
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (529)
névtelen Creative Commons License 1999.11.04 0 0 528
szívemből szóltál!
Érdeklődés: ki itt a szakember, s ki a műkedvelő, mint én? /számítástecnikus-villamosmérnök vagyok, pedig villamost nem is mértem :-)))/
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (526)
NZA Creative Commons License 1999.11.04 0 0 527
Aruljatok mar el nekem, hoyg mi baj van a gombuvegsorral (alias Demszky-goboc, vagy Demszky-pogacsa...). Pl. a Fehervari uton amikor meg nem volt elvalasztva az autosforgalom, a vezetok nem mertek egyes szakaszon azert menni, mert barmikor valaki elemehetett. Kifejezetten javult a levalasztassal a forgalom gyorsasaga. Ugyanez a Nagykoruton is tapasztalhato; szoval szerintem a celjat jol elerte. Ehhez kepest tobb szakavatott is atkozza.
Velemeny?
Előzmény: Kice (506)
NZA Creative Commons License 1999.11.04 0 0 525
Azt hiszem pontosan ugyanez a problema a 2-es metro Deli pu. kivezetesevel, ha meg az alagut elott meg fel akarjak hozni. VIllamosnal egyebkent a 60 ezrelek meg elmegy, lasd 59-es. A spiralt azt erdemes hamar elfelejteni, a palya teljesen szetkopik a kanyarban. Habar ha megjonnek az uj alacsonypadlos villamosok, ez a problema megszunhet (marmint a kanyarok eros kopasa).
Előzmény: John Howard (524)
John Howard Creative Commons License 1999.11.04 0 0 524
Hello Mindenkinek!

Kicsit visszatérnék a föld alá helyezett villamosvonalakhoz.

Hevenyészett számításokat végeztem azt illetően, hogy meg lehetne-e csinálni a 47-49 Duna alatti átvezetését is a Szabi híd tehermentesítése érdekében. A következő jött ki:

A Duna alatt az alagútnak 25-30 m mélyen kell lenni (nem én mondom, a geológusok). Amennyiben a le- és felvezető vágányszakasznak 25-30 ezrelékes emelkedőt engedünk meg, a rámpa hossza (a rakpartoktól) 1000 m! Ez a budai oldalon a Körtér, tehát ez előtt nem tud a felszínre bukkanni a vonal. A pesti oldal még érdekesebb: én a Kálvin téren hoztam volna ki, de az csak 4-500 méter, tehát az emelkedés 60 ezrelék lenne!!! Az Astoria van kb. 1 km-re a hídfőtől, itt ki lehetne hozni az alagutat, de akkor már inkább a Madách téren kellene. És akkor mit csinálunk a 18-19-essel? A Gellért téren "ők" is 30 méter mélyen mennének? Pont az Erzsébet híd alatt jönnének a felszínre, vagy nekik kéreg alatti alagút kellene. Két alagút lenne a Bartókon egymás fölött???

Esetleg lehetne spirál alakban megnüvelni a rámpa hosszát, a Gellért tér és a Fővám tér akkor két és fél kilométerre lenne egymástól...

Azt hiszem, itt kezdődnek (folytatódnak) a problémák...

Üdv:
John Howard

Előzmény: Korter (503)
NZA Creative Commons License 1999.11.04 0 0 523
Ket hir:
1. Kismaroson, a kisvasut vegallomasa mellett kozvetlenul (a patak es a vasuti toltes kozott) lathato egy volt autobusz vagy trolipusz potkocsi. A jarmu kekesszurkere van festve, es Melyepito Vallalat felirat van rajta. Erdemes ennek a kocsinak a kormanyzasat megtekinteni, ugyanis nem hasonlatos a mai teherauto potkocsikra, hanem szabalyos kormanymu szerkezettel rendelkezik.
Figyelem fotosok - kulonosen Illes, ha arra jarsz; erdemes lenne megorokiteni!
2. Tegnap este a Teteny busz (71-54?) a Karinthy F. utnal a parkolo autok kozott landolt, miutan elutott egy szabalytalanul a keresztezodesbe behatott autot. A busz Kilianos, az egybereszes szelvedoje osszetort, igy elkepzelheto, hogy felujitasa eseten erdekes uj szelvedot is kaphat (nem vagyunk ugyanis biztosak benne, hogy ilyen szelvedo van-e meg).
névtelen Creative Commons License 1999.11.04 0 0 522
Bocs Bagojj, de kicsit kötekedni fogok.
Sokszor mondasz érdekes, értelmes dolgokat, de sajnos sokszor nem a mondanivalónak esel neki, hanem a szerzőjének. Ebből meg csak vita és anyázás lesz....

Így -szerintem- utálni fog lassan mindenki, de ha szakmai érvekkel, a mondanivalót cáfolnád, akkor tisztelnék a tudásod... (nem 10 oldalas szakmai értekezésre gondolok...de: "sok pici sokra...")

A tömegközlekedést szeretőknek össze kéne tartani, mert az "autóslobby" erős..:-(

Persze, ez csak az én véleményem.

Előzmény: Törölt nick (519)
NZA Creative Commons License 1999.11.04 0 0 521
"Erről jut eszembe, hogy régebben a 2-es villamoson a vezetők mindig nyitva hagyták a hátsó vezetőállást, és probléma nélkül be lehetett oda ülni utazni. Senki se szólt rá az emberre, stb. Mégse történt semmi visszaélés."

Sajnos ez nem igy van. A 62-es Ors vezer teri vegallomasan tavaly valaki atfeszegette (talan fogoval ?) a kisszabalyzot menetbe a hatso kocsiban, es ezutan parhuzamos utolsoba tette a kontrollert. A masik oldalon felszallt a vezeto, es mit sem sejtve feltette a szedot, erre a kocsi megugrott hatrafele, az aluljaro iranyaba. Az volt a szerencse, hogy a maxirele (biztositek) levagott, es "csak" egy kicsit gurult utana a kocsi.
De ha nem a legutolso fokozatba tettek volna hatul a kocsit, hanem csak soros kozepre, akkor nem vagott volna le a maxirele, es az bizony gyorsulva indult volna meg az aluljaro fele. Ez esetben a vezeto - ha fel tud ocsudni a meglepetestol - a sajat oldalan talan lehuzhatja a szedot, es elugrik az egyik utasteri veszkapcsolohoz, hogy sinfekezzen. Vagy esetleg mast is csinalhat, de mindez vehetett volna annyi idot igenybe, hogy addig barkit elgazolhatott volna a jardan a villamos.

Előzmény: Korter (500)
NZA Creative Commons License 1999.11.04 0 0 520
OFF
Bocs, a miniszterseghez speciel meg tapasztalat se kell... :-) (ld videkfejlesztes es sport)
ON
Előzmény: Törölt nick (519)
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.03 0 0 519
Neked mi a szakmád? Mondd, mit szólnál hozzá, ha csak úgy belepofáznék, hogy ez így marhaság, azt amúgy kellene, stb.? Komolyan mondom, bosszant ez a nagyszájúskodásod. Én türelmes ember vagyok, de annak is van határa. Annak, amit mondasz, semmi köze ahhoz, hogy mit ér az elméleti tudás gyakorlat nélkül. Mellesleg ilyet senki nem állított. De elméleti tudás nélkül megalapozottat ebben a szakmában sem lehet mondani.
Mit szeretnél hallani az elméleti dolgokról? Néhány pársoros beírásban írjam le a közlekedéstervezés és -szervezés dolgait tokkal vonóval? Gondolkodjál már, légy szíves.
Ilyen stílussal pedig ne sokat remélj, és ne várd senkitől sem, hogy meghallgasson. Van más bajuk is az ezzel foglalkozó embereknek, mint hogy ide-oda utazó, magukat szakértőnek hivő laikusok "tanácsait" hallgassák. Sok ilyen van, ezzel az erővel mindenki szakember lehetne, aki napjában kettőnél többször utazik. Aki pedig fel tudna mutatni mondjuk egy hónapon keresztül napi 8-10 dátumfelirásos vonaljegyet, az kapna egy doktori címet, aki mindezt küülönböző településeken tenné meg, azt pedig meghvnák előadást tartani az Akadémiára, és a beszéde végén átmenne a Dob utcába, ahol egyben átvenné miniszteri kinevezését is. Mert hát egyszerű ez, a "tapasztalat" mindent pótol...
Előzmény: Járaszája (517)
division by zero Creative Commons License 1999.11.03 0 0 518
de peszimista hangulatban vagy! :(

azt a biciklis cikket felrakhatnád valahova, én nem tudok biciklizni, hátha abból megtanulnám... :))))))

Előzmény: Járaszája (517)
Járaszája Creative Commons License 1999.11.03 0 0 517
De jó, hogy itt van ez az Illés (nem is tudom, eddig miért nem szólt bele)! Pont azokat mondja, amiket én is mondtam, vagy mondtam volna (váltókon való sebesség, 2A út, és a földalatti a Bartók Bélán egészen Gazdagrétig). Nem baj, majd bagojj megmondja, hogy miert nem jó! SZVSZ a közlekedéstervezés korán sem olyan egzakt tudomány mint áltában egy építész-, villamos-, vagy gépészmérnöki tervezési feladat, plane nem gyógyszergyártás. De csak az én szkeptikus magánvéleményem. A múltkor láttam a Közlekedéstudományi Szemlében egy háromoldalas cikket arról, hogy hogyan kell biciklizni. Gyönyörű volt, tele rafinált képletekkel, tényezőkkel, matematikai csodákkal. Minden elismerésem azé, aki kitalálta. Tényleg, őszintén mondom. De. A Mari néni is tud biciklizni, annélkül, hogy ezt értené! Akkor most kinek van igaza? Szerintem az igazsag valahol a kettő között lehet. Nem árt az elméleti tudás, de gyakorlat nélkül nem sokat ér. Az elméleti dolgokról én -és gondolom a többi amatőr műkedvelő is- szivesen hallanánk, de bagojj is csak annyit tud mondani, hogy adat nyema. Ami igaz is, sőt, pénz sincs. De legalább had álmodozzunk!
Egyébként tudjátok mi fog megvalósulni, abból a sok dologból, amit itt összehordtunk? A megszüntetett villamosvonalak honlapja. Előszőr azok, amiket SzigDani leírt, aztán a többi, kb. ebben a sorrendben: 62, 69, 23, 42, 49, 19, 41, 30, 50, 52, 13, 37, 17, 24, 12, 18, 59, 28, 14, 47, 61, 56, 4, 2, 6, 1



illesf Creative Commons License 1999.11.03 0 0 516
Hja, meg valami:

Budapesten MIERT csak 10-zel ill. 15-tel lehet atmenni a valtokon???? Miert csak 15-tel lehet atmenni a kereszteken???? Miert nincsenek felteteles megallok????? Miert nincsenek olyan megallok, ahol csak bizonyos idoszakban allnak meg a jarganyok????? (pl. 56-os Huvosvolgy elotti resze este)

Egyaltalan, van az elso nehany kerdesnek valami muszaki magyarazata??? (Brnoban, meg ugy altalaban az ex Csehszlovak teruleten pl. 30-cal, 40-nel mennek a tujak a valtokon es kereszteken, ezen kivul Kassan es Mostban "nagysebessegu" (65 km/h) palyak is vannak.)
Ennek van valami konkret oka, vagy csak a begyoposodottsegunk miatt van???? Eddig egy 30-as valtokorzetrol tudtam a Vorosvari uti vegallomason, de mostmar az is 15-os.

Illés

Előzmény: illesf (514)
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.03 0 0 515
Oldalsó tábla. Túl nagy a scanneléshez. Lefényképezem.
Előzmény: SzigDani (504)
illesf Creative Commons License 1999.11.03 0 0 514
"mit szolnatok egy foldalatti szeruseghez a Bartok Bela ut alatt, aminek mondjuk az egyik vege az az Etele teren,
kesobb meg Budaorson lenne (ott mar nagyreszt a felszinen) es a masik vegallomasa a becsi utnal lenne (17-es
villamos).

A vonal ugy nezne ki, hogy a Gellert terig a felszinen (17-es es 19-es osszekotesevel, ami amugy is tervben van es
Gellert terbnel minden villamos lemenne a Fold ala es vegig ott menne, amig tisztabb (kevesbe forgalmas helyre nem
er).

SZerintem ez pont eleg lenne, lehetne tobb palya a fold alatt lehetne gyorsvillamos, ami nem all meg csak ritkabban,
stb stb, ezt mar nem nekunk kell kitalalni.

Nagy hulyeseg?"

Abszolute nem. Sot, ezt kene csinalni.

Sajat koncepciom a kovetkezo: A Budafoki ut torkolata utan kene levinni a villamosokat (mindet) kereg ala. A 18-47 kijonne a korternel, a tobbi pedig a vasuti hid utan. Vagy elott, amennyiben villamost vinnenk a Tetenyi utra is. Mert szerintem alapvetoen nagy hibaja a 19-49-nek, hogy elkeruli Kelenfold legforgalmasabb pontjait.

Utopikus pontja az elkepzelesnek: uj vonal epitese oly modon, hogy a Szent Gellert templom utan elagazik a palya, az uj vonal egyenesen egy alióuljaroban keresztezi a vasutat, majd kereg alatt maradva elmegy a Sasadi utig, es utana nem sokkal feljon. Utana pedig irany Gazdagret egy jo kis hegyipalyaval. Gazdagretnek igy is baromi rosszak a kozlekedesi feltetelei, egy ilyen gyorsvillamos konnyen megoldhatna a problemat. Mertha a kritikus helyeken kereg alatt vezetek, es csak a Bartok Bela ut kevesbe forgalmas szakaszan vezetem a felszinen a vaganyokat (ahol luxus kereg ala vinni), akkor egy NAGYON GYORS kozlekedesi folyosot lehetne letrehozni. A tavlati tervekben ugyis ki akarjak vinni a 4-es metrot Gazdagret fele. Ahogy nezem, ez felesleges lenne, mert a villanyos boven elferne a felszinen.
Masik javaslat: a Bartok felszini reszen olyan 3vaganyu palyat kellene kialakitani, ahol a kozepso vaganyt mindig a nagyobb forgalmu iranyba halado villamosok hasznalnak. Igy nem jelentene problemat, ha egy minden helyen megallo villamos tart fel egy esetleges gyorsvillamost. Merthogy egy ilyen gazdagreti villamosnak nem kellene minden bokornal megallni. Sot....

A masik lehetoseg (nagyon tavlati), hogy ketaramnemu jarmuvek beszerzesevel ra lehetne vinni Kelenfoldnel a jarmuveket a MAV palyara, ahol egeszen a regi Budateteny megalloig mennenek, majd onnan leterve bemennenek Nagyteteny belteruletere. Alig kell palyat epiteni, forgalom lenne 1000-rel.

Mar regota tervezem egy ilyen felszini kozlekedesi koncepcio megcsinalasat, amit esetleg egy tarsadalmi szervezet (pl. MKK, MKKK, Goncol Szovetseg) neve alatt be lehetne dobni a koztudatba. Ugy latom, hogy rengeteg olyan beruhazas kerult most eloterbe (Csepeli HEV kergesitese, Moszkva ter beepitese), amik elott nem lenne baj, ha a donteshozok ezeket a velemenyeket is megismernek. A 4-es metro vitara nyilvan nem adna magyarazatot, mert ott nem a jozan esz, hanem a politika dominal :-(((((((((((( De a kisebb beruhazasok eseten biztos, hogy valami segitseget nyujthatna, amit talan meg is fogadnanak. Szoval en - ha lesz idom vegre egy kicsit - akkor meg fogom ezt a munkat csinalni, es ez esetben szamitok a segitsegetekre is.

Na eleg ennyi a szovegbol mara: Illes

Előzmény: szinta (501)
illesf Creative Commons License 1999.11.03 0 0 513
"Ezt a megszüntetett vonalak honlapját tényleg meg kellene csinálni!"

Tamogatom!!! Ha valami beindul, akkor feltetlen szoljatok! Adamnak vannak regi kepei, mar csak bejarni kene oket. A Beller Imre utcaban en a 67-es utolso napjan jartam, akkor meg foldut volt, es sotet, es eszem agaban sem volt fenykepezni. Valoszinuleg nem is sok latszott volna belole. Ez van. 51es rulez.

Illés

Előzmény: division by zero (480)
illesf Creative Commons License 1999.11.03 0 0 512
"Lefényképeztem az utolsó 9-est az utolsó üzemi napon éjszaka, de a gépem
PONT AKKOR ROMLOTT EL, a teljes tekercs fekete lett...:-((((((((((("

Boztos, hogy levetted az objektivvedot????? :)))))))))))))))

illesf_gonosz :))

Előzmény: névtelen (478)
illesf Creative Commons License 1999.11.03 0 0 511
Na szoval kb. 2 oraja voltam a 42-esen nagy unalmamban, es ott a hurokban van meg vagy 150 meternyi foldutas szakasz. Kene menni fenykepezni 1000-rel.

FI

Előzmény: division by zero (476)
John Howard Creative Commons License 1999.11.03 0 0 510
Ja, a Fiumei úton meg - úgy emlékszem - még "működnek" a régi, ívelt tetejű felsővezeték-tartó oszlopok. Van egy pár az Üllői úton is, de ott már a mellettük álló modern, egyenes karú oszlopok feszítik az 50-es vezetékét.
Előzmény: SzigDani (504)
John Howard Creative Commons License 1999.11.03 0 0 509
Ezt a 4-6-os villamos dolgot már én is hallottam valahol, szerintem is jó ötletnek tűnik, csak a végállomás helye...! A '60-as években még megvolt a Déli mellett a régi hurokvégállomás, azt hiszem az a bizonyos "46-os sárga villamos" használta. A most bekerített parkoló helyén volt, meg egy szép "indóház" is járt hozzá...

SzigDani, az említett vasoszlopok valóban csodálatosak, mindig is csodáltam, hogy még nem gyomlálták ki őket. Szerencsére nem volt rá pénz, vagy másoknak is van szépérzékük? Sajnos nagyon kevés ilyesmi maradt meg, remélem, ezt a keveset legalább most már megőrzik!!!

Üdv:
John Howard

Előzmény: Korter (502)
illesf Creative Commons License 1999.11.03 0 0 508
"Átadták az új 2-es utat (2A). A sok hülye autós meg szépen megy tovább a régi úton. Az új út felé 2 sáv vezet, a
lámpa általában zöld, de az emberek inkább beállnak a balra kanyarodó sávba, levárják a pirosat, és
kanyarodnak régi 2-es útra. A forgalom több mint a fele, talán a kétharmada is, ezt az utat választja Bp-ről kifele
menet, visszafelé pedig még ennél is rosszabb a helyzet. Nemigaz, hogy ez a sok ember mind Dunakeszi nyugati
részére megy! Dunakeszi keleti részére, Gödre, Vácra sokkal jobb az új úton menni. Szóval most ez tervezési hiba,
vagy egyszerűen csak hülyék az emberek? (Tudom, idővel változni fog a helyzet, nagy-nehezen majd rászoknak a jóra,
de most nagyon hülyén néz ki a dolog.) "

Hat nem ide tartozik konkretice a dolog, de engem is bosszant. A Volanbusz sem erre viszi a tavolsagi buszokat, pedig szerintem napkozben sokkal gyorsabb lenne erre. Na meg fogyasztasilag is sokkal jobb az uj ut: gyakorlatilag vegig 90-nel, 100-zal tudsz menni rajta, sokkal kevesebbet fogyaszt az auto, mintha 60-nal atdocognel Keszin meg Godon, es meg lampak sincsenek.

FI

Előzmény: Járaszája (464)
DLala Creative Commons License 1999.11.03 0 0 507
Nem emelkedés, hanem leharcoltság %.
Szeretném tudni úgy ránézésre megállapítani, hogy egy pálya meddig bírja még. Tehát egy 40%-os pálya azt jelentené, hogy a tervezett élettartama 60%-át már megélte? Egyáltalán, hogy van ez?
Előzmény: Törölt nick (495)
Kice Creative Commons License 1999.11.03 0 0 506
Bocs , hogy beleugatok...

nem kell feltétlenül alagútban mennie a gyorsvillamosnak, metronak, s-bahnnak, nevezd ahogy akarod.
Elválasztott pálya (nem Demszky-gombóc!!) meg központi forg. irányítás, némi alaposabb jelzőlámpabefolyásolással pont elég.
Csak ugye ezek együtt pl. két forgalmi sáv tejesítményét leveszik a felére, és nagy úr az autóslobbi.
KIce

SzigDani Creative Commons License 1999.11.03 0 0 505
Nem a Szilva Petiék írták? Sok jót olvastam abban a dolgozatban, amelynek kivonatozása, asszem meg is van papíron. Én is onnan vettem az előzőeket, kis átalakítással.
A valóban van egy olyan ötlet, hogy a körútiak menjenek a Déliig. Nem tudom, hogy ez mennyire megoldható az 54m-es vonatokkal, de lehetséges. A végállomás helyét viszont nem tudnám élből kijelölni. A 4vágányú rész helye nemtom elég lenne-e, akkor viszont megállót kell áthelyezni és messze van. A parkból meg csúnya dolog elvenni. Esetleg a 61-es és 59-es alatt...
Előzmény: Korter (503)
SzigDani Creative Commons License 1999.11.03 0 0 504
Bagojj: Nem lehetne valahogy bescanelni? Milyen iránytábla? Hátha megoldható...
John: Ha már Nagyvásártelep: láttad azokat a csodás oszlopokat ott, ahol a 79-es busz jár? A saját honlapomra tervezek egy képgyűjteményt róluk. Van egy kétlámpás a Gubacsi út-Határ út sarkán.
Mindenki: látom, jönnek az ötletek. A Mester utcán én még emléxem a kockakőre, meg a 3. végállomási vágányra.
DAttis: így van. A metró egy néhány helyen olyan alagútban fut, amely nagyvasúti közlekedésre alkalmas. A szűkebb alagútba hirtelen megy át, ezért a füled észre is veszi a váltást.
Bagojj: szerintem a pályaálapotról volt szó. Valahogy a hibátlan pálya minőségéhez viszonyítanak, de a pontos paraméterezést meg kell nézni. Nem akarok a lehetőségeimnél nagyobb baromságokat terjeszteni:)))
Korter: a metró hosszát még lehetne növelni, meg a járatsűrűséget is, úgyhogy van még benne tartalék. Van most egy olyan elképzelés, hogy egy csomó vezérállásos kocsit (EV) motoros póttá alakítanak, így nyernek egy kis helyet.
Az UV-k vezérállását mostanában azért zárják annyira, mert ott a rádió. Az új ajtók pedig a vezető kényelmét és biztonságát (?) szolgálják. Egy oktató mondta nekem, hogy nem lett volna rossz dolog, ha a KCSV program jarműveiből kinyert vezetőülésekkel az UV-k egy részét felszerelik. Bizony az sokkal kényelmesebb... Amúgy most minden főműhelyből kikerülő UV és ipari megkapja az új ajtót. Sajnos az UV-k fehéren, amely igen randa...
szinta: minek kell a Bartókon föld alatt mennie a villamosnak? A Körtér előtt lebuknak az autók, hogy a gyalogos felület megmaradjon (és mellesleg megspóroljanak három lámpát!), aztán a villamos menjen fönt. A Gellertig el lehet képzelni egy két pályás brutalitást, hogy a Szabi hídra menők fönt, az észak felé menők lent, csatlakozva a K épület előtt lebukó 19-hez. Arra is gondoltam, hogy miért nem lehet a felső utat az alsó rkpt. fölé építeni egy viadukton? (Drága, űrszelvény, csúnya, minek, viszont nem kell alagutazni, amelyet nem esznek szét a meleg vizek). Igazából ezek csak felmerültek bennem, bővebb foglalkozás még nem történt. Anyázásokat kultúrált formában soxeretettel várok.

SzigDani

Korter Creative Commons License 1999.11.03 0 0 503
Ez elég jó ötletnek tűnik, már mástól is hallottam hasonlót.

Olvastam egyszer egy cikket, amelyben szépen utasszámokkal és menetidőkkel alátámasztva le volt vezetve, hogy ha a Körtér és a Szt. Gellért tér között a 47-49-es villamosok kéreg alatt mennének, a felszínen pedig maradna a 18, 19, akkor a 4-es metróra tulajdonképpen még 30 évig nem is lenne szükség.
A 7-es busz helyett pedig a cikk a régi 19-es villamost javasolta újra beindítani az Erzsébet hídon keresztül.

Továbbgondolva végülis ha a 47-49 a Fővám téren jönne fel, akkor a Szabadság hidat már gond nélkül megeheti a rozsda. Ha viszont a 18, 19 megy a föld alatt - aminek a rámpáját a Szt. Gellért téren talán jobban ki lehet építeni - akkor meg marad a felszínen a 47-49 és megy át a hídon.

Az egészben az a lényeg, hogy 800m alagút megépítésével megoldja azt, amit a 4-es metró sokszor ennyiből.

Előzmény: szinta (501)
Korter Creative Commons License 1999.11.03 0 0 502
A Déli pu. 1-es vágánya melletti épületről azt hallottam, hogy eredetileg felhőkarcolót szerettek volna oda, hirdetendő a szocialista vasút dicsőségét, de aztán győzött a józan ész, így fektetve épült meg a felhőkarcoló.

Arról mi a véleményetek, hogy a 4-es és 6-os villamosokat vagy legalább az egyiket el kellene vinni a Déliig ?
Rengetegen jönnek a Körútról, és szállhatnak át az amúgy is 'gigantomániás' Moszkva téren, 1 megállóra. A 2-es metró jelentőségét ez nem csökkentené érdemben, hiszen az 1 megállós utazásokat nem is egészséges metróra terelni.
'Csupán' egy új végállomás kellene a Délinél...

Előzmény: John Howard (497)
szinta Creative Commons License 1999.11.03 0 0 501
Hello,

mit szolnatok egy foldalatti szeruseghez a Bartok Bela ut alatt, aminek mondjuk az egyik vege az az Etele teren, kesobb meg Budaorson lenne (ott mar nagyreszt a felszinen) es a masik vegallomasa a becsi utnal lenne (17-es villamos).

A vonal ugy nezne ki, hogy a Gellert terig a felszinen (17-es es 19-es osszekotesevel, ami amugy is tervben van es Gellert terbnel minden villamos lemenne a Fold ala es vegig ott menne, amig tisztabb (kevesbe forgalmas helyre nem er).

SZerintem ez pont eleg lenne, lehetne tobb palya a fold alatt lehetne gyorsvillamos, ami nem all meg csak ritkabban, stb stb, ezt mar nem nekunk kell kitalalni.

Nagy hulyeseg?

Korter Creative Commons License 1999.11.03 0 0 500
A 2-es metró Kelenföldi kivezetése nekem is tetszett korábban. Ebben az időszakban csak alkalmanként utaztam a 2-es metrón, mert szerencsére olyan helyen laktam, ahova nem jár metró.
De aztán eljött a költözés ideje (ősz volt), és a 2-es metró vitt be a munkahelyemre. Tudjátok mit ? Arra ne csábítsunk most már egy utast sem azok közül, akik eddig nem használták !!! Hova férne ? (Talán ha be lehetne szállni az amúgy sem használt közbenső vezetőfülkékbe... :))

Erről jut eszembe, hogy régebben a 2-es villamoson a vezetők mindig nyitva hagyták a hátsó vezetőállást, és probléma nélkül be lehetett oda ülni utazni. Senki se szólt rá az emberre, stb. Mégse történt semmi visszaélés. Most meg már az UV-k is új, teljesen zárt fülkét kapnak.

Előzmény: DAttis (494)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!