Még valami metróhoz, aztán alámerülök a melómban.
Rendszeresen átjárnak szerelvények a Deák téren, mivel a különböző karbantartási kapacitásokat csak úgy tudják gazdaságosan fenntartani. A 3-as szerelvényei általában újabbak, így bizonyos futással arányosan jelentjező karbantartások még nem jelentkeznek, így átjárnak a 2-esről szerelvények a Kőér utcába, hogy ott se álljanak a kapacitások, és vica versa. Valóban, amíg még nem volt Kö-Ki, a 3-as szerelvényei is Fehér útról jártak ki, a Nagyvárad téren egy ideiglenes, néhány alapművelet ellátására alkalmas "állomás" volt csupán.
CMC üzemmód: Ilyet alkalmaznak pl. felszíni szakaszokon amikor esik az eső, mivel az automatika nehezen tudná figyelembe venni a vágányok csúszósságát. Ilyet alkalmaznak (vagy a teljesen kézit) akkor is, ha valami oknál fogva forgalom fenntartása mellett karbantartást végeznek a pályán. A különböző üzemmódokat szakaszokra is kiadhatják, tehát nem feltétlenül teljes vonalon.
Carpy:
Szerintem zárjuk ezt le, messze nem volt annyira fikázós szándék bennem, mint ahogy az lecsapódott. Még egyszer hangsúlyoznám -és akkor tényleg befejezem-, hogy semmi bajom nincs azzal, hogy jönnek az ötletek, ha ezeket felvetik, ha még illetékes helyre el is juttatják, mert ez így jó, ami egyikünknek eszébe jut, lehet a másiknak sosem, stb. Tényleg, akinek nem inge..., de még mielőtt jobban megvizsgálnánk egy felvetést minden szempontból, nem lehet azt üdvözítőnek kikiáltani. Ennyi.
Metrós dolgok:
Még az egyetemről voltunk párszor a légó létesítményekben. Komoly járatok, hermetikus kapukkal, miegyéb, hatalmas klotyók, amiket senki nem használ.
Az üzemszünet gyakorlatilag nem több négy óránál, az összes karbantartást ennyi idő alatt kell elvégezni. Föld alatt lévén az időjárás nem nagyon gyilkolja a pályát, ellenben a szigorú üzem sokkal magasabb fokú biztonságot követel, ezért is vannak állandóan a pályán még éjszaka is. Végig lehet menni, mert biztosítani kell, hogy PFT szerelvény eljuthasson bármelyik állomásra, ám ezt a vágányokat váltogatva teheti csak meg, mert itt-ott állomáson éjszakáznak vonatok (konkrétan a 3-asról tudtam, tehát Újpest-Központ mindkét kihúzóvágányán és az egyik állomásin is talán, Dózsa György úton, és talán a Nagyvárad téren is, de ott a kihúzón).
PA üzemmódban a vezető ajtókat zár, lenyomja a gombot, de azt nyomva is kell tartania amíg a vonat teljes hosszal kihalad a peron mellől. Ha előbb felengedi, a vonat befékeződik. Lámpás jelzi neki, hogy mikor eresztheti fel. Az éberségi jelzővel nagyvasúton is voltak cselek, a káposztáskő-jelenség erről szólt (Masiniszta rátette a pedálra, aztán szevasz). Rájöttek, és azóta lenyomni _és_ felengedni kell, tehát ha vezető összeesik, rá a gombra, attól még befékeződik.
Aki tervrajzot szeretne, talán a BKV-nál kellene érdeklődni, bár nem árt, ha van bennfentes kolléga.
Rákóczi úti gyorsvillamos:
Szerintem nem válthatná ki a 4-es metrót, illetve egyedül nem. Bizonyos viszonylatokban talán. Ám nem szabad elfelejteni, hogy a Móricz-Keleti viszonylatban feltehetően sokan utaznak, sőt, most már talán Kelenföldre is, de nekem valami nem stimmel ezzel az egésszel kapcsolatban. Meg lehet próbálni felmérések anyagai után kutatni, de nem lepődnék meg, ha hétpecsétes titokként őriznék ezeket, mert ha valami feketén-fehéren kiderül ezzel kapcsolatban, akkor az valamelyik politikai erőnek nem tesz jót. Márpedig a hatalomért tűzzel-vassal szoktak harcolni, fene egye meg, hogy ezt sem lehet szakmai síkon kezelni :(
Egyszer, Budafok-Belváros vá. ról tömegközlekedtem reggel a Déli Pu felé.
felszállok a vonatra, dugig, csak a peronon van állóhely hely. Sebaj, beérünk Kelenföldre, akkor a fél vonat leszáll....
Beérünk. Páran leszállnak, s MÉG TÖBBEN FEL!!! Peron dugig stb.. nagyon meglepődtem...
Közlekedési kapcsolat: példa:
Budafok-Albertfalva vasútállomás.
közlekedési kapocs: kb 3 perc gyalog.
adott: 7A, 141 busz végállomás, 41, 47 -es villamos megálló és a 14-114 es busz AMINEK NINCS MEGÁLLÓJA itt. 10-es busz, amit meg akarnak szüntetni.:-(
És adott egy egyvágányos, használaton kívüli villamos végállomás.
Csak a Fehérvári (30a) vonatok állnak meg itt.
Megérzés: elméletileg (..mert nincs összeszervezve, minden máshol áll meg..) jó közlekedési kapcsolat mellett, egy alig ismert vasútmegálló...
Vélemény?
A negativ szamok a napkozbeni kiallasokat jelentik, a pozitiv pedig a napkozbeni kocsiszamot. Bocs, hogy ilyen korulmenyesen irtam ki, de igy szerepelt a tablazatben (ill. folotte ceruzaval).Lehet, hogy egy kicsit zavarosra sikerult...
A hetvegen volt egy kis erdeklodes az UV-pot csatlasairol: ennek oromere feltettem nehany kepet osszefirkalva :-)
http://galahad.elte.hu/~nza/csatlas
Értem.
De: nem lehet ezt a problémát "megkerülni"?
azaz: megvan hogy mennyi a Rákóczin a "mozgatott férőhely". úgy hallottam, hogy 5000 fő/irány/óra esetén éri meg villamost építeni (jól tudom?).
A piros 7 es csúcsidőben 2 percenként 2 busz, ha jól emléxem.. vagyis, ha egyszerűen kiváltható a busz villamossal, úgy hogy a sebesség nem lassul, hanem gyorsul, akkor nem lenne ennek realitása?
(tegyük fel, hogy nem lesz 4-es metró..:-( )
És: készült felmérés arról, hogy ha lesz 4 es metró, akkor az mennyi utast visz el a Rákóczi útról?
Szerinted lehet elvileg (olcsóbb) alternatívája egy Rákóczi úti GYORSvillamos a 4-es metrónak?
Az ejszakai metrozas sajna nem nmegoldhato. Voltam marlent uzemzaras utan gyalog, hat azt a forgalmat! Legalabb ket munkavonat jott, ami a luk hosszat tekintve szep teljesitmeny. Allandoan dolgoznak.
ja még: Szlovákia: asszem a helyi menetjegy átszámítva kb 60Ft körül van... de ott minden kb 2/3 ár.
A helyközi közlekedés rettenet ritka, főleg hétvégén. Révkomárom-Érsekújvár vonat: 20 SK, busz 26,5 SK.
azt hiszem erről lehetett szó, ezért mondom hogy csak néhány mázlista benfentes magyar jutott be (ingyen)...
Azt a srácot aki ott járt megpróbálom idecsalni a topicba, számoljon be ő az élményekről (minket meg egyen a sárga irigység...)
Olvastam az interneten egy ilyen (nemet) utazasszervező ceg ajanlatat, egy het magyarorszagi vallamosozas-vonatozas kb. 300 eFt. Annyit (na jo, szallaskolseggel kevesebbet) ki tudna kozulunk letenni? Es akkor ez a magyarorszagi meg az olcsobbak utak kozul valo!
Hogyaza$&^#@^&^&^%%$%#!!! Ilyenek vannak, es mi meg csak nem is tudunk rola?! Szegyen&gyalazat. Szerintem az itt jelenlevok fogadjak meg ezennel szent eskuvessel, hogy ha hasonlo dolog jut a tudomasukra, akkor nem hagyjak felebarataikat irigyseg altali sargasagban elhalalozni. Mondjatok utanam: FOGADOM!
:-)))))
ha jól tudom a Tolnay Lajos vasútbarát klub szervezésében volt már ilyen, és idén tavaszal is volt egy német csoport akik gyakorlatilag a Kárpát medence összes villamosát-metróját bejárták, néhány mázlista (jól értesült) magyar is csatlakozott hozzájuk. Ők is különmetróztak, beutazták azt a bizonyos hurkot is, ezenkivűl mentek 1 kocsis Ganzzal a körúton, 1 kocsis Tatra menet is volt valahol, tanuló UV-vel is mentek, meg még sok egyéb érdekesség, pl Ferencvárosi kocsiszín is volt a programban...
Kár, hogy csak utólag hallottam a dologról :((
Kedves Jaraszaja! Valoban VII. ker.-i gyerok vagyok, es lattam, amit lattam, eppen elexer. A kikerdezeses forgalomszamlalast meg nyugodtan meg lehetne ejteni, hiszen soxor ugyis csak ket-haromszori lampavaltasra er at az ember egy keresztezodesen. Nyilvan nem csak mink csinaljuk a dugot, de ha bekemenyitenenek, akkor mi szivnank a legnagyobbat.
Metro-ovohely temahoz: par eve volt a Hiradoban, hogy a polgari vedelem napja alkalmabol szervezett tura kereteben vegig lehetett latogatni a polg. ved. berendezeseket a metroban. Mutattak is rendesen szivattyut, aggregatot, atombiztos ajtot, miegymast (meg Demszky apankat is meginterjuvoltak, ugyambizony!). Azt is mondtak, hogy masnap is lehet menni, de ez termeszetesen kacsa volt. Suxx!
A vonatos topikban mar felvetettem, hogy a kulonvonatok mintajara nem lehetne-e esetleg kulonmetrozast szervezni? Ertem ez alatt, hogy uzemzaras utan egy kocsi vegigmehetne a vonalon, olyan helyeken, ahol amugy nemigen jarkalunk, ld. deak-teri hurok. Vajon bekaveek mit szolnanak ehhez?
Miért, a Metro nem városi közlekedés? :-)
Én jópár éve hallottam a következő sztorit, ami lehet, hogy csak urban legend, majd valaki megmondja:
Az M3-on az AVR működtetéséhez a vezetőnek voltaképpen csak egy gombot kell megnyomni, az ajtók becsukása céljából, a többit a rendszer automatikusan elvégzi, tehát ha az ajtók becsukódtak, a vonat elindul, célszerű sebességgel elmegy a köv. állomásra, megáll és kinyitja az ajtókat. A vezetőnek ekkor lesz csak újra dolga, az előbbi gombbal. Van egy masik gomb is, éberségi célzattal. Arra állítólag hamar rájöttek a vezetők, hogy felesleges az ujjukat fárasztani, amikor ez egy pezsgősdugóval megoldható. Általában nem is volt ebből baj. Történt aztán egyszer, hogy a vezető indított, az egyik ajtó azonban nem akart becsukódni. No a vezető kiment megrugdosni. A művelet sikerült, az ajtó becsukódott, a szerelvény elindult, a vezető meg mehetett taxival utána. Rég volt, tán igaz sem volt, az éberségi berendezést is megváltoztatták azóta, de én így hallottam.
Bölény! nehogymár a VI-VII-VIII kerületiek csinálják a dugókat a belvárosban, pl. a Rákóczi úton! Te ott laksz? Fogadjunk, hogy az idegenek csinálják a dugót, akik ilyen olyan jogos vagy jogtalan kényszer (pl lustaság) miatt erre járnak. Igaz ezt semmi alapon nincs kijelenteni, hiszen nem végeztem kikérdezéses forgalomszámlálást, ugyhogy jobb ha nem szólok bele. Amit meg bizonyítani tudok, azt nem mondom el, mert titok... :-)
Fejtágításnak néhény dolog a 3-as metróhoz:
három üzemmódot használnak az AVR-ben
PA- automatikus vonatvezetés (a vezető indít, ajtót kezel)
CMC - ellenőrzött kézi vezetés (a vezető vezet, az AVR felügyeli a sebességhatár betartását, az ajtó helyes oldali nyitását.
CML - nincs semmilyen befolyásolás, csak az éberségi működik. A max seb 40 km/ó.
A sínek között elhelyezett programszőnyeg ugye csak az első két üzemmódban ad jelet a kocsi felé. Az "AVr-antenna" egyébként a vezérkocsik hátsó futóművén van.
Kérdés: nincs valakinek selejtlistája a metrókról?
"Szerinted hogyan tudnék érvelni valami mellett, amiről nincs megfelelő információm?"
Szoval neked sincs. Nekunk sincs. Csak az, amit naponta tapasztalunk. Es az nem keves.
Ennek ellenere Te le tudod szolni a javaslatainkat. Mi forgalmi adatok hianyaban is felvetunk dolgokat, Te forgalmi adatok hianyaban lesoprod oket. Egyikunknek sincs adata, de Te tudod, hogy hulyeseg, amit irunk.
Ez a szemleletmod annyira-de-annyira emlekeztet a nehai menetrendi vezetom gondolkodasmodjara: "Jo ez ugy, ahogy van", "20 eve ugy van, most miert valtoztatnal", " ezt biztosan nem lehet megcsinalni" "biztosan nem jarulnak hozza", stb. Szerencse, hogy a felsobb vezetes tamogatta a javaslataimat, es szinte mind megvalosult. Volt ugy, hogy egy olyan otletem is, amit tenyleg csak mellekesen mondtam el, mert meg en is annyira extravagansnak tartottam, de raharaptak.
Valoban nehez ugy, tudom en is. De legalabb magunkat ne kossuk meg, hadd szarnyaljanak a hulyesegek is. Ez a topic nem egy olyan anyag, amit majd le kell tenni a vezer ele, hozzarendelni a km-valtozast, o meg majd kihuzza ami nem tetszik. Azert is vagyunk itt, hogy tanuljunk, megtanuljuk, hogy mi az ami nem jo, ami nem mukodik, es hogy miert nem. Pl. igazan leirhatnad, hogy mik voltak azok az otleteid, amikre azt hitted elso latasra, hogy tok jo, aztan kiderult, hogy megsem. Komolyan mondom, hogy kifejezetten erdekel, mert tanulni lehet belole, raadasul Miskolcon eleg jaratos vagyok. Talan nem vagyok egyedul, itt van Ali is, aki megosztotta mar velunk az elmenyeit, ld. Utravalok.
Bagojj, legyszives adjal hozza is valamit a topichoz, nem csak fekezd. Komolyan nem kotekedesbol irom ezt. En a Volan topicban kozkinccse tettem egy-ket erdekesseget, ami ugyan nem titkos, az utasok tobbsege megsem tudja. Remelem, hogy erthetobbe valt ezaltal, hogy miert nem olyan egyszeru uj jaratokat inditani, vagy a reggeli zsufoltsagot enyhiteni. Egy hajoban utazunk, mindannyian a kozossegi kozlekedesert akarunk tenni, aminek igencsak szuksege lenne az agyakra, hogy kilabaljon a valsagabol.
Bocs, ha off voltam, akkor ezennel ON.
"Az is erdekelne, hogy kompatibilis-e egymassal a 2-3-as troli, hiszen a 3asnak kozepen vagy egy kulon aramszedo sinje, mig a kettesnek nincs"
Ha jól értelmezem a kompatibilitás a M2 és M3 járműveire vonatkozik. Igen. A harmadik (áramvezető) sín oldalt van. A középső "sínnel" (vonatbefolyásolás) kapcsolatban a wasúti topicban volt egy kis eszmecsere úgy 2250 körül.
Az összekötővágány a két Deák téri kihúzót köti össze egy nagy (150 m sugarú) hurokkal és jelentős eséssel.
Ehhez elsősorban a BKSZ, a tarifaközösség hiányzik, amit kb. 8 éve próbálnak tető alá hozni az "illetékesek". Azt hiszem a 4-es metro topicban (a Politika rovatban találod) úgy egy hete bővebben kifejtettem az álláspontomat.
Eszerint:
A fővárosi vasútvonalakat minél előbb BE KELL VONNI a fővárosi és elővárosi tömegközlekedésbe. Lehetséges (és szerintem értelmes) irányok:
- Káposztásmegyer (lakótelepi kiágazás) - Nyugati pu.,
- Óbuda (Pilisvörösvár) - Körvasút - Kelenföld,
- Érd/Budaörs - Déli pu., stb.
Sajnos, Bp. területén a MÁV vonalai csak kevés helyen biztosítanának átszállási lehetőséget (pl. Üllői út), ezért városon belüli közlekedésre kevéssé alkalmas ez a megoldás, de az agglomerációból "bejáróknak" nagy segítség lenne...
Udvozlet. Nemugyvan, hogy a vezerlesi akkumulatorokat altalaban parhuzamosan kapcsoljak tobb kocsi eseten? Nekem konkretan remlik valamelyik tipusrol (EV vagy T5C5 vagy MXA), hogy tobb er csak az akkumulatorok osszekotesere van.
Egyszer láttam egy rajzot az összekötô hurokról: a Deák térrôl indulva elér egészen a Bazilikáig, valahol az alatt fordul vissza ismét a Deák tér felé.
Hozzáértők!
Már egyszer feltettem a kérdésemet, de szeretném megismételni. Miért lehetetlen Budapesten megvalósítani azt ami Európa szinte minden metropoliszában nagyszerüen müködik (Moszkvától Bécsen és Münchenen keresztűl Londonig), hogy a jólfejlett vasúthálózatot a városi és városkörnyéki közlekedésben is használják. (Páldának néhány álltalam ismert vasúti megállóhely neve: Budatétény(Campona), Budafok Belváros, Albertfalva, Dunapart, Ferencváros, Zugló, Rákospalota, Kispest, Óbuda Gázgyár, stb stb.... csak a gyorsforgalmi (S-Bahn) vonatok hiányoznak a sinekről!
4. metró: ez önmagában még nem indokolja, hogy nem lehet a Duna alatt állomás. Mi van, ha a peron mindkét végén lenne egy 20-30 méteres egyenes folyosó, és onnan indulna a mozgólépcsô? A moszkvai vagy londoni metrón ennél különb kirándulásokat kell megtenni, hogy elérd a kijáratot. Én az egyetlen problémát abban látom, ha vészhelyzet esetén sürgôsen ki kell üríteni az állomást, ekkor probléma lehet a bonyolult kijárat. Bár ezt máshol is megoldották valahogyan.