Keresés

Részletes keresés

Járaszája Creative Commons License 1999.10.26 0 0 251
Kösz, Division. Szóval utasokkal nem is jártak, gyakorlatilag használatlanul dobták ki őket? Szomorú.
Előzmény: division by zero (249)
gyurmosz Creative Commons License 1999.10.26 0 0 250
Kibelezett Ikarusok:
Győrben valamivel az állomás előtt (Bp. irányából) rengeteg többé-kevésbé egyben lévő BKV eredetű harmonikaajtós 260-as ill. 280-as van. A 280-asok ráadásul abból a generációból származnak, amelyikből a mai harmonikaajtós 260-asok. Ilyenek egyébként közlekednek Dunaharasztin is (helyi járatú buszként).

Harmonikaajtós 280-asok:
Csepelen rengeteg van, felújítottak is (Pl: 58-30; 58-13; 58-31; 58-09; 58-10; 52-40; BPI-711 stb.)

Előzmény: division by zero (247)
division by zero Creative Commons License 1999.10.26 0 0 249
"Mi lett a metró próbakocsikkal? (nem a Hunslettel, a régiekkel) "

1997-es Vasúthistória Évkönyvből idézek:
"A kocsik próbaüzemét a metróépítés 1953 nyarán elrendelt leállítása ellnére az évtízed utolsó harmadáig folytatták. Mivel a majd befejezendő metróvonalra magyar járműveket szántak, az illetékesek az ötvenes évek végén a próbakocsik biztonságos, zárt helyen való tárolásáról határoztak. Erre a pálya kocsiszínjét jelölték ki és itt őrizték a kocsikat a hatvanas évek végéig. Ezután a BKV-HÉV Cinkotai főműhelyébe kerültek. Szóba került HÉV vezérlőpótkocsinak való átalakításuk. 1972 nyarán végrehajtott elbontásuk után a forgóvázaikat üzemi jármű építésénél akarták felhasználni"

néhány érdekesség:
" A tervezők nagy figyelmet szenteltek az utastér szellőzésére. Mivel a budapesti alagútszelvény szűkebb volt a moszkvainál, ezért az ottani megoldást nem lehetett alkalmazni. Helyette a győri Vagongyár tervezői a szellőzőzsalukat az ablakok fölé helyezték. A célszerő méretek megállapítására a BME Aerodynamikai Intézete modellkisérleteket végzett. A szellőző zsaluk hatását az utastéri ablakok kb 20. cm-es leereszthetősége is növelte"

most hogy is (nem) működik a "szovjet légkondi"???

" A hajtás változatok az alábbiak voltak:
a) eredeti, szovjet dokumentáció szerinti
b) lengőmotoros kivitel
c) kéthajtóműves, kardános megoldás

A hajtás változatok közül a b) és a c) adott jó eredményt"

szóval az eredeti szovjet az szar volt, mégis milyen járműveket kaptunk???

Előzmény: Járaszája (248)
Járaszája Creative Commons License 1999.10.26 0 0 248
Bölény! itt mások is azt mondják, bár kétlem, hogy pontosabb adataik lennének mint nekem, szóval hogy a Rákóczi út forgalmát nem a helyiek adják. Tehát ingenis ki kell innét szorítani az átmenő autósokat, fasítással vagy villamossal. De mondd, hogy a magasvasút csak vicc volt!
Division! mondjátok már meg, mi az a kéményes busz.
NZA (vagy aki tudja)! Mi lett a metró próbakocsikkal? (nem a Hunslettel, a régiekkel)
Amikor nyugati villamosos városban járok, mindíg csodálkozom, hogy milyen jó sinjeik vannak, nem kopottak, és a hengerelt aszfalt sem töredezett melettük. Miért nem lehet nálunk is rendes síneket rakni? Miért kell egy váltón 15-tel döcögni? Hogy ne kopjon? Rohej!
division by zero Creative Commons License 1999.10.26 0 0 247
Volán topicban már kérdeztem, de ott nem sokan jártak tegnap óta, ezért itt újra:

A Reitter Ferenc utca végén a Kámfor utcánál volt egy nagy telep, azt hiszem valami vámos cégé, itt állt kb. 5-6 évig vagy 30 főleg csuklós Ikarusz, német feliratokkal, némelyiken még valami viszonylat szám is volt...
aztán egyik hétről a másikra eltüntek a buszok, csak 2-3 kibelezett maradt ott, aztán kb 1-2 hét alatt ezek is eltüntek, sőt még az épületeket is elbontották, azóta csak parlagfű tenyészet van ott...

tud valaki erről valamit?

division by zero Creative Commons License 1999.10.26 0 0 246
"Az eredeti 90-esekből 13 db van meg:06,08,11,12,17,19,25,26,27,29,31,33,34."

ma láttam a 90-08-t, utaztam a 90-06-on, és láttam 90-09-t! 90-09 az nem eredeti 90-es? vagy csak a szemem káprázott?

89-94 az mennyire veterán? nyáron még láttam olyanokat is, hogy 89-98,99,90-00...

a 90-06-ban mindhárom ajtódoboz fehér, de a kapaszkodók sajnos feketék...

Előzmény: Lajoska (119)
Osztap Bender Creative Commons License 1999.10.26 0 0 245
Igen, a nagykörúti villamos... Hogy egy kicsit rosszindulatú legyek, világosan emlékszem, amikor annak idején, az átépítéskor nagy büszkén hirdették, hogy ez olyan csodálatos technológia, hogy csak 15 év múlva kell felújítani. Ez mondjuk igaz is, mert a váltót nem felújították, hanem kicserélték. Most akkor túlzás volt az ígéret, vagy egyéb hiba lépett fel?

Osztap

Előzmény: NZA (244)
NZA Creative Commons License 1999.10.26 0 0 244
"Mondok egy példát is. A 6-os villanyos ne menjen be a Móriczra, hanem menjen tovább a Kosztolányiig. Csak 1 megálló, kiépítése olcsó, megvan a helye. Ott most úgyis felszabadult kapacitás, mert a Volán pu. kikerült Kelenföldre. Néhány buszvégállomással több is elférne ott. Ennél jobb tehermentesítést el sem tudok képzelni a BB út - Móricz tengelynek. "
Ugy emlekszem ez mar egy lefutott kor: azt mondd mar meg nekem, hogy a nagykoruti villamosvonalon szerinted meg ures kapacitas van? (Ha mar oda akarod terelni a forgalmat.) Ez nekem a zsufoltsagbol itelve nem ugy tunik. Es a korteren hol kanyarodik ki?
Lassu valtok: Bp-en az osszes valton es keresztezesben lassu menetben kell menni. Az okok: gyors kopas (azert nem veletlen hogy 5 ev utan ki kellett cserelni a valtot az Oktogonon), es a valtonyelv nincs rogzitve kampozarral (hogy is siklott ki a 3. forgovaza a 2-esnek?). Szoval nem art az ovatossag. Ezzel egyutt tobb olyan hely van, ahol valoszinuleg ertelmetlen a 15 km/h fenntartasa. Tulajdonkeppen Bp-en kivul nem is lattam ilyet.
Előzmény: DLala (234)
DLala Creative Commons License 1999.10.26 0 0 243
A tranzitforgalom, akik csak átmennek a belvároson (K-NY) kb 30-35%, akik ide járnak dolgozni vagy bevásárolni 55-60%, a többi a helyieké.
Ezekbol a számokból következik a megoldás.
Egyébként meg az összes környezetvédo, aki amiatt aggódik, hogy egy kicsit is zajos meg büdös lesz a lakása környéke, elmehet a búsba. Merthogy akkor én mit szóljak?
Előzmény: John Howard (242)
John Howard Creative Commons License 1999.10.26 0 0 242
Ja, ja, ja. Én is valahogy így látom, a Rákóczi útnak a tranzitforgalma igen nagy. EZEN kellene elsősorban segíteni - mind tömegközlekedésileg, mind "autóilag". Mint már itt is elhangzott, a közúti forgalom kitölti a rendelkezésre álló forgalmi sávokat (ezt jól látni a busz-sávok állandósult használatán is), tehát ha több sáv, több autó, ha kevesebb, kevesebb. Persze nem mindegy, hogy a "kiszorulók" hol közlekednek ezután? Valószínűsíteném, hogy először azok "szoknának le" a Rákóczi útról, akik átmenők. Nekik a körúthálózat fejlesztése lenne az eszköz a céljuk eléréséhez. De ez a Népligeti "tumor" miatt nem megy jelenleg, nameg a Hamzsabégi út ügyes "elfelejtésétől", amit az ott lakóknak sikerült kilobbizni. :(

Persze, máris hallom az ott lakók és a Környezetvédők érveléseit, de én inkább azt nem értem, hogy az '50-es években miért kellett a vasút (akkor még gőzmozdonyos) mellé lakótelepet tervezni? Persze, ez már a nagypolitika szintje...
ON

Üdv:
John Howard

Előzmény: DLala (239)
John Howard Creative Commons License 1999.10.26 0 0 241
Igen, a gyorsabbant kifelejtettem. :)

Persze itt nem csak a Rákóczi út közlekedéséről van szó. Az utasok egy része (nagy része?) azért közlekedik a 7-es busszal, mert az OTT jár. Nem tarom valószínűnek, hogy minden Zuglóban felszálló utas a Körtér felé megy vele, biztos van, aki még átszáll pl. a Felszab-on Kispest felé, ők mehetnének valami körirányú tömegközlekedéssel is, ha lenne. Gyakorlatilag a Hungária körúttól keletre a Kerepesi utan SEMMILYEN tömegközlekedés nem keresztezi, eltekintve a 32-es busztól az Örsön. Ez aztán meg is látszik az autóáradatban, akik reggel és délután a gödöllői HÉV-et akarják keresztezni - bármelyik átjáróban. Nekem például mindennapos élmény a Füredi úti lakótelepen a Szenthihályi út Rákosfalva állomásnál. Többször figyeltem már, hogy az ott 400-500 méter(!) hosszan várakozó autók bizony nem a lakótelepről indulnak, hanem valahonnan Zugló belsejéből, a Fogarasi út felől, vagy azon is túlról jönnek, és nem "Pest" felé mennek tovább, hanem NAGYON SOKAN egyenesen át a Keresztúri útra, vagy kifelé, Sashalom/Cinkota felé. Ezt a problémát pedig szvsz a Körvasút melletti 2x2 sávos úttal lehetne megoldani az autósok számára, de természetesen a Körvasúton is meg kellene teremteni a tömegközlekedést elővárosi gyorsvasúttal.

De lehet, hogy ezt a problémát az Örsön is át lehetne hidalni egy Nagy Lajos - Fehér út irányú felüljáróval...

Előzmény: névtelen (237)
DLala Creative Commons License 1999.10.26 0 0 240
Csak a saját házunkról tudok nyilatkozni. Tégla + vasgerenda, hatszintes. A villamosok meg a buszok (egy p7-es átlag 60-nal szokott elzúgni és amikor megdobja az aknafedél és beleng az x tonnája azt lehet érzeni a házak felso emeletén) nem tettek kárt benne, anyagból van. Aztán aláfúrták a metrót és továbbra is szilárdan áll. Viszont a mellette levo kétszintes meg majdnem összedolt, totál renoválni kellett. A villamostól annak sem volt semmi baja. Korszeru rugalmas felfüggesztésu vágányzat kell, jól megépítve, hogy ne ugráljon rajta a szerelvény és akkor nincs gond.
Előzmény: Osztap Bender (238)
DLala Creative Commons License 1999.10.26 0 0 239
Zsenge gyerekkoromból még emléxem a Rákóczi úti villamosokra. Akkoriban villamosvezeto akartam lenni, mégpedig a 68-ason. Az ugye már nincs (többek között).
Az egyik legnagyobb gond az, hogy a belvárosban van fajlagosan a legtöbb munkahely per négyzetméter az egész országban. Ez irdatlan sok embert jelent, ráadásul többnyire egyszerre. Vagy rugalmas munkakezdést kell bevezetni, vagy a közintézmények egy részét kellene kitelepíteni.
Az intézmények miatti sok küldöttségezés meg VIP autókáztatás az amúgy is zsúfolt utakon még jobban feltartja a forgalmat. A sok motoros rendortol kísért fekete autó meg feleslegesen borzolja az utazók kedélyeit és rombolja a közlekedési morált (már ha van olyan még).

Tapasztalataim szerint a belvárosban a forgalmat abszolúte nem a helyiek, hanem a bejárók jelentik. Amikor autóval kellett munkába járnom, direkt úgy idozítettem, hogy 18.30 elott ne érjek haza, mert úgysem találok parkolóhelyet. Utána viszont a fél utca tök üres egészen reggel fél nyolcig.

Előzmény: John Howard (236)
Osztap Bender Creative Commons License 1999.10.26 0 0 238
Valaki meg tudná mondani, hogy a villamosok okozta rezgések mennyire veszik igénybe a környező házak szerkezetét? Néha aggodalommal figyelem, amint a 47, 49-es végigzúdul a Kiskörúton, körülötte meg többnyire 100+ éves házak (tégla, jobb esetben vas, rosszabb esetben fa gerendák, vasbeton csak a felújítottakban). Okozhat ez statikai károsodást? Ilyesmi szempont lehet villamosvonal kiépítésénél?

Osztap

névtelen Creative Commons License 1999.10.26 0 0 237
meg talán gyorsabb is lenne... hosszútávon meg olcsóbb (úgy hallottam, hogy 5000 fó/irány/csúcsidő esetén már megéri a villamos, 3000 esetén meg megéri üzemeltetni a meglévőt)
De asszem ez nem számol a járulékos hatásokkal (környezetszennyezés csökkenése stb..)
Előzmény: John Howard (236)
John Howard Creative Commons License 1999.10.26 0 0 236
No, én az ilyen buszkaravánok miatt merészeltem a számra venni a múlt héten a Rákóczi úti villamos visszaépítését, Bölény meg is orrolt érte. Nem tudom ugyan, hogy a félpercenként közlekedő, príma motorú, környezetbarát csuklós buszok utas/óra teljesítménye mennyi lehet, de abban biztos vagyok, hogy egy körúti jellegű, csatolt Ganz-csuklós villamos szerelvény elvisz 7-8000 embert is/óra/irány. Ebből következően a Rákóczi úton tömegközlekedésileg kapacitás-növekedés lépne fel, a közút pedig úgy maradna 2x2 forgalmi sáv, hogy az használható is lenne, pláne, ha nem foglalják el a buszok. Persze nem akarok én minden buszt letiltani onnan, a 78-as biztosan maradna, esetleg még sűríteni is lehetne, mégis lényegesen kevesebb dízel szennyezné a környezetet. Ha már valaki úgyis felszántaná az út közepét (akkor is elveszne egy-egy sáv), akkor inkább kultúráltan közlekedjünk rajta.

Persze a Bartók Béla útra én sem találok felszíni megoldást. Esetleg ha a Körtér és az Erzsébet híd között lesüllyesztenénk a villamos... Nem tudom, mit szólnának a Gellérthegy barlangok, hőforrások, meg a Sziklafal...

Előzmény: DLala (234)
DLala Creative Commons License 1999.10.26 0 0 234
Rákóczi út.
Én ott lakom. Gyakorlatilag hétköznap munkaidoben mindkét irány túlzsúfolt, legtöbbször araszolás megy. A 7-es buszok egymás seggébe érnek, a rekord amit feljegyeztem úgy egy hónapja volt, amikor ilyen sorrendben mentek egymás után a buszok: P7, P7, P173, 7A, P7, 7, 78, P7 !!!!! Ez így, egyszerre, egymás után zúgott el a házunk elott, egy lámpaváltás alatt. Egyetlen más jármu sem fért közéjük. És a következo lámpaváltáskor újabbak jöttek, úgyhogy nem szimpla feltorlódás volt, három csuklós egymás után az teljesen megszokott. Ez úgy kora du. felé volt, asszem egy szerdai napon. Máskor se sokkal jobb a helyzet. Mint helyi lakos erosen igényelném, hogy tüntessék el ezt a sok buszt a házunk elol.
Az adott útszakasz alatt még ráadásul metró is van. SZVSZ Keleti-Móricz viszonylatban olyan sok az utas, hogy ahhoz mindenképp metró kellene, és 6 kocsis szerelvényekkel. A metrót itt csak úgy lehetne kiváltani, vagy elodázni, ha valahogyan szét lehetne teríteni a Móriczra meg a Keletire zúduló forgalmat. A Keletinél a vasút miatt ez elég nehéz. A helyzet kulcsa mindenképpen a Móricz. Nem szabadna ennyi járat végállomását oda tenni, valahogy szét kellene húzni a városban máshová. Úgy rögtön sokkal kisebb terhelés érné a BB utat és a többi már adódik is.
Mondok egy példát is. A 6-os villanyos ne menjen be a Móriczra, hanem menjen tovább a Kosztolányiig. Csak 1 megálló, kiépítése olcsó, megvan a helye. Ott most úgyis felszabadult kapacitás, mert a Volán pu. kikerült Kelenföldre. Néhány buszvégállomással több is elférne ott. Ennél jobb tehermentesítést el sem tudok képzelni a BB út - Móricz tengelynek.

SzigDani
megnéztem a 2-est a Borároson, nincs lassújel a váltó elott, a vezetok mégis kínosan lépésben mennek át rajta. Lehet, hogy azért, mert a nyáron egy 2A harmadik forgóváza kissé mellé ment és daruzás forgott fenn. Hogy miért pont a harmadik? Passz. Az eredeti kérdésem meg arra vonatkozott, hogy mi a nyavalyáért kell ilyen lassan venni a váltókat? A 10 meg a 15 is túró. Ilyen szxr anyagokat épít be a BKV?

névtelen Creative Commons License 1999.10.26 0 0 233
... a cserepes virág az stimmel....:)
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (231)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.26 0 0 232
Kicsit OFF
Annak a tanárnak véletlenül nem M-mel kezdődik a vezetékneve? ;)
ON

Mindenképp növényeket tennék a Rákóczi középső sávjainak a helyére. És akkor Bölény is megnyugodhat, hogy nem villamos lesz ott ;)))

Előzmény: SzigDani (230)
SzigDani Creative Commons License 1999.10.26 0 0 230
TIT alapon legyszives tajekoztasd a nagyerdemut, hogy mi az elavult a GH metroban. Nem vitatkozom, csak hogy mindenki ertse.
Azert a beszantast en nem javaslom (pedig asszem vadultam itt mar eleget:))), de egyetertek a gazos hasonlattal.
Nagykorutat meg egyelore hagyjuk beken! _Most_ eppen nem az a legegetobb problema. Amugy vegre egy ut, amelyet egyenszilardsagura csinaltak meg.
Nem keresem most vissza, ki mondta (bocs), de jo meglatasnak tartom, hogy politikailag egyeseknek ciki lehet a meresi adatok es statisztikak kozreadasa. Lattam mar ilyet a 4-es metro kapcsan, es nem volt meggyozo. (Meg annyira sem, mit egy mosoporreklam:))) Sajnos azonban a politikusok (=donto tobbsegben laikusok) adjak a penzt. Ezert talan nem is olyan rossz dolog, ha ezt a mi kis elmelkedesunket valaki szakerto is olvassa. Egyik tanarom (nevet az O vedelmeben inkabb most hagyjuk, ne legyen belole baja, hogy igazat mondott:))) azt mondta, hogy a kozlekedes hagyomanyosan a maradek elven finansziroztatik. Na, abbol ez lesz...

SzigDani

Előzmény: Törölt nick (227)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.26 0 0 227
Hunslet szerelvény már akkor elavult volt, amikor legyártották, továbbá bazidrága (mint minden Hunslet járgány). Nem megy.

Bölény:
Márpedig vegyünk el útfelületet. Az autós olyan, mint a gáz: kitülti a rendelkezésre álló területet. Nagyon jó a Mariahilfer példája. Ha húsz sáv lenne, akkor annyi lenne tele.
Ellenben ha nincs rendelkezésre álló kapacitás, akkor keményebben elgondolkodik az autós, hogy merre és főleg mivel menjen. Emlékszel, amikor az Andrássy le volt zárva? Pár napig harakiri volt, aztán mindenki nagyon jól megvolt nélküle. Talán nem tévedek nagyot, ha azt gondolom, hogy többen használtak különböző tömegközlekedési eszközt.
Én pl. a Rákóczin beszántanám a két belső sávot, a külsőt pedig úgy szeparálnám el a busznak, hogy lámpa védje bejelentkezéses rendszerrel, az autók pedig csak a köztes sávból fordulhatnának jobbra, már amikor nem jönne busz. Így aztán szó sem lehetne arról, hogy jobbra kanyarodás ürügyén a sok paraszt bedugaszolja a buszsávot (közben egy nagy frászt kanyarodik el, ha mégis, csak kilométerekkel odébb). Túlságosan is adja magát az az útvonal, meg sem kísérelnek másikat találni.
Nagykörúti magasvillamosra hadd ne mondjak semmit, mert még a végén megint leszólnak, hogy fikázom :)

névtelen Creative Commons License 1999.10.26 0 0 225
nemtom, de ennek olyan gettószagát érzem...
Emellett: szerintem nem ez az elsődlegesen legfontosabb dolog: a 4-6 viszonylag gyors..
Ez max az autósoknak lenne jó... a tömegközlekesédt is lassítaná (..felcaplat az emeletre, vár, utazik, lecaplat..) hiába hasít át a kereszteződésen.
Azaz:
-drága
-felesleges
-ronda

"Meglevő útfelületet már ne vegyünk el a közlekedéstől, ha lehet"
Én nem is azt mondtam, hogy "vegyük el". Hanem azt, hogy a meglevőt hasznosítsuk ésszerűbben..
A belvárosban nagy a forgalom, és ezt nem lehet útszélesítéssel megoldani, mert nincs hely...

Példa: régen Bécsben a Mariahilferen villamos járt. Na akkor én nem jártam arra. most metró jár, s az úton igen nagy a dugó. kinek jó ez? büdös és randa szürke... ellenben: Miskolci főutca: villamos+gyalogos.
Igenis, van rá példa, hogy ki kell tiltani az autósokat. Lásd Miskolcot, vagy Fehérváron az országalma környékét.. régen ott is jártak autók...

Előzmény: Bölény (223)
GTS Creative Commons License 1999.10.26 0 0 224
Sziasztok!

Még ezen topic elődjének számító Vasutasban volt szó a ráncajtós csuklós buszokról. Nos én tegnap a 106-on (20.30-kor indult Árpád-hídtól) egy ilyennel mentem haza. (Száma: 59-50) Amúgy a 34-esen is szoktam ilyet látni, de annak a számára nem emléxem...

Metró: kb. 5-6 (vagy több) éve volt olyan, hogy csúcsidőben a 3-as metró 2 percnél kisebb követési időközzel járt. Szerintem nem csak emberi (vezető) oka van a dolognak, hanem műszaki is. Gondolok itt arra, hogy a járműbeszerzés régen megszűnt, viszont mindig van (és lesz) javítás miatt álló szerelvény. És ahogy öregednek, úgy egyre több lesz... Tényleg, a Ganz-Hunslet szerelvényt miért vonták ki a forgalomból? S van-e valami terv új metrókocsik beszerzésére?

Különben király ez a topic, kellett már!

Bölény Creative Commons License 1999.10.26 0 0 223
Névtelen! Meglevő útfelületet már ne vegyünk el a közlekedéstől, ha lehet. A villamost meg rakjuk a föld alá vagy emeljük fel. Igaz, nem olcsó, de legalább jó drága.

Ezzel kapcsolatba van is egy ötletem. /Bagojj elsápad./ A 4-6 villanyosok nagykörúti szakaszát magasvasúttá kéne alakítani. /Bagojj karmai ökölbe szorulnak./ Nézzük az előnyöket:
- megszűnnének a szintbeli kereszteződések, a villamos akadálytalanul haladhatna (a trolinak se kéne lépésben áthaladni a vezetékkeresztezésen),
- lesüllyeszteni sokkal macerásabb lenne (főgyűjtőcsatorna, egyéb közművek, aluljárók, kisföldalatti),
- a villamospályák helyén felszabaduló placcon végre ki lehetne alakítani 2x2 valódi forgalmi sávot, szemben a mai 2x1-gyel, vagy 2x0,5-lel szemben (ne adj Isten, még egy kis zöldterületetet is),
- Demszky jól villoghatna vele.
/Ennél a pontnál Bagojj apró darabokra tépi a Tilos az Á táblát és a Füles farka-csengőzsinórt. Meg is tiporja őket./

Ezzel szemben a hátrányok:
- drága (ez volt valaha is szempont?),
- az első emeleten lakók valszeg nem örülnének a villamosmegállóból a hálószobájukba nézegetőknek (a Nagykörúton első emeleten már úgyis csak olyanok élnek, akik egy atomtámadást is lábon kihordanának. Ólom már amúgyis elég van a szervezetükben hozzá.)
- Demszky jól villoghatna vele.
/Bagojj elalélva lebucskázik az ágról./

/Bocs Bagojj, ez volt az első és utolsó ilyen./

Előzmény: névtelen (220)
Carpy Creative Commons License 1999.10.26 0 0 222
OK
Előzmény: Törölt nick (215)
névtelen Creative Commons License 1999.10.26 0 0 221
Ez szeintem illik ide:

Népszabi cikk

Vélemények?

névtelen Creative Commons License 1999.10.26 0 0 220
ajaj... leesett a gatyám :-))))
nekem van trabim, de szerencsére nem létszükséglet...

Majdnem egyetértek veled. Egyvalamiben nem: Aki megteheti, annak nagyon erőszakosan lobbizni kéne a tömegközlekedésért...
mert -szerintem- ha hagyjuk elsorvadni, akkor sokkal macerább lesz újra felépíteni.
Buszról könnyen átszokik a nép autóra. Fordítva viszont nagyon gázos..

A parkoló dolog nagyon igaz. És ez is olyan amiben lehetne lépni, elméletileg: a túlzsúfolt 2x2 sávos utak helyett, 2x1 sáv+nem zsúfolt villamos.. ha nem kell rá sokat várni, gyors és kényelmes, akkor talán..
Ha valaki mégis autó: akkor lassú.... álmodom..

Előzmény: Törölt nick (218)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.26 0 0 219
Szeva Lajoska!

legyszi metrot ne selejtezzunk mar.
Meg az EV- k is megvannak mind, izgazandibol 10 kosci hianyzik- azok amik csodbement hunsletnel csoffadnak lefostve, de elektromos cucc nelkul. A palyaszamuk engem is nagyon erdekelne....

Laca

mit tudsz a Furstos tyuning 415-osokrol, hogy all a program.
Igaz, hogy BPI309- tol 355-ig lesznek felujjitva.
Kivancsi vagyok milyenek lesznek, BPI199- nel azert jobban fognak a 8-as vonalan kinezni.

Laca

Előzmény: Lajoska (197)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.26 0 0 218
Neked jó, mert nem hízol el :) Sőt, ha igazán csóró vagy, akkor a legjobb, mert mehetsz gyalog, és akkor jajdeegészségesen élsz.
Viccet félretéve, azért még nem játszódott le teljesen a folyamat, amiben vagyunk. Itt egy hisztéria van, egy rétegnek igen felvitte a dolga, ráadásul gyakorlatilag bemész egy boltba és veszel egy autót, kb. úgy, mint "az átkos" időkben kenyeret (vagy néha még azt sem). Ugrásszerűen megnőtt a gépjárművek száma, és elkerülhetetlen volt a tömegközlekedés iránti igény csökkenése, mondom, pusztán azért, mert most hirtelen "lehet autózni". A tény, hogy csökkent az utasszám, továbbá hogy a piac betette a lábát (pártállambácsi nem adja rá a pénzt), hirtelen elkezdtek legatyásodni a cégek. A nagy baj az, hogy a vízfejet nem építették le, csak a teljesítményeket. Valami változás e tekintetben is kell hogy legyen, itt-ott eredményeket is fel tudnak mutatni. Tehát azt mondom, várjunk még, hogy a közlekedési vállalatok helyzete stabilizálódjon, illetve hogy mi történik majd az EU csatlakozás mentén, továbbá hogy az autósok egy része is lelohadjon, és legalább a slozira gyalog menjen. Utóbbi tekintetében pedig nagyon úgy néz ki, hogy a szép szó nem használ, az viszont annál inkább, ha pl. nem talál magának parkolóhelyet a belvárosban. De ez egy másik topik.
Előzmény: névtelen (217)
névtelen Creative Commons License 1999.10.26 0 0 217
Éljen a közlekedéspárti megbékélés:-)
legalább itt a Tasztalon...

Politikai vonzat: Nemtudom, de nekem undor (pártfüggetlenül) ahogy a közlekedéspolitikát kezelik. Nagyon úgy néz ki - legalábbis így érzem - a politikának /és az egyéni közlekedésnek/ beáldozzák a tömegközlekedést. Kész katasztrófa, hogy jártatcsökkentésekről meg agresszív tarifaemelésről beszélnek a zsúfolt járatokon..
Emellett: Régen talán másképp volt, nemtudom, de nagyon nem tudom megérteni, hogyha politikai módon kezelik a tömegközlekedést, s "titkolnak" információt... legalább a látszatát fenntartanák a politikusok, hogy a választóik érdekét képviselik. :-((((

Eredmény: felfurakodsz a buszra, átszállsz, este 1 órát vársz a buszra... kocsival mész, s ha nem vagy gazdag, cserébe kevesebbet eszel.... kinek jó ez?????

Előzmény: Törölt nick (215)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!