Keresés

Részletes keresés

division by zero Creative Commons License 1999.10.27 0 0 281
és ettől a váltótól van tele siklás nyommal a Batthyány?
division by zero Creative Commons License 1999.10.27 0 0 280
felfutós váltó? azt hittem az valami tök kopott, azér ilyen...
a 67-esnek azon a vágányon amin most a 67V áll, ahol a belső hurok ágazik ki, ott is ilyen váltó volt? mert ott is a vályú volt fényes...
Előzmény: NZA (276)
NZA Creative Commons License 1999.10.27 0 0 279
Gyogyszertar: amikor a 24-es nem allitott valtot a Vajda Peter utcanal, es kisiklott, majd belement a sarkon levo gyogyszertarba. De SzigDani - a 10 es 15-os sebessegkorlatozas korszaka szerintem nem innet szarmazik. Mar sokkal korabban (FVV-s, sot BSzKRt-os utasitasokban) is megvolt. Sot ennel voltak sokkal kemenyebbek is: pl. a BSzKRt ideje alatt minden kanyarban (!) volt 10-es vagy 15-os korlatozas.
Előzmény: SzigDani (268)
division by zero Creative Commons License 1999.10.27 0 0 278
az nem az amikor a 24-es villamos elszállt?
Előzmény: DLala (275)
SzigDani Creative Commons License 1999.10.27 0 0 277
A csepeli HEV valoban nagy rugas. Viszont az altalaban csak az Ulloi utig tart, onnan megy a metro tovabb. Ezert is kene elvinni a HEV-eket legalabb a Kalvinig, vagy inkabb az Astoriaig. Ugy legalabb az osszes HEV a 2-es metrora lenne felfuzve.
NZA, mit mondtal a multkor, miert nem jottek be a felfutos keresztezesek?
A Karolina ut tudtommal nem szerepel benne. Odaig viszont mar legfeljebb az egyik menjen el. Mi lenne, ha be lehetne inditani a pesti oldalon egy betetjaratot a ket budai hidfo kozott (mondjuk legyen 66-os:)))? Szerintetek meg lehet oldani a vegallomast valahol a Margit hidnal? Ezzel ugyan ritkulna a 4-es es a 6-os, de kevesbe lenne zavarerzekeny a vonal a terheltebb szakaszon. Persze ertheto, hogy ide lehet terelni a budai forgalmat, es akkor ez nem biztos, hogy jo otlet. Ezenfelul a 61-est ekkor le kell hozni a Fehervari utra, hogy a 6-ossal legyen kapcsolata. Ez viszont szerepel a tervek egyikeben elkepzeles szintjen. A 18-as meg mehet Kelenfoldre (mint egykor...).
Amennyiben a jelenlegitol kulonbozo viszonylatokat kozlekedtetunk a Kelenfoldihez, mindenkeppen at kell epiteni a vegallomast. A jelenlegi sem jo igazan, de lathattuk az elmult ket honap alatt, hogy mennyi gondot okoz egy kis valtoztatas.
Meg egy aprosag: a villamosok hosszat rendelet maximalja. Jovo hetre meg is kene tanuljam... Asszem ugy 60m korul van ez az ertek.
Előzmény: NZA (273)
NZA Creative Commons License 1999.10.27 0 0 276
Lattad mar, hogy mekkora sebesseg a 15? Szerintem azert is lehetne nehany szot szolni. Szerencse, hogy en naponta UV-vel utazom, amin nincs sebessegmero - igy nem kapok idegbajt azon, hogy mennyire docog a kocsi a valtokon. Mellesleg UV-vel nem lehet 5-tel menni.
Egyenesben miert kell 10-zel menni? Nos meg mindig ott van az a problema, hogy ezek a valtok nem lezartak, azaz nem biztositottak a spontan atallitodas ellen.
Kopas: szerintem a nagyvasuti valtokat is surubben cserelik, csak ahhoz nem kell egy napra leallitani a forgalmat - igy arrol nem is hallasz. Ugyanis nincs bekovezve (gyorsabb a csere), es lehet a vonatmentes orakra idoziteni a cseret.
Igazabol ha megnezitek a jobb BKV valtokat, azoknak a keresztezes (csucssin) resze kulon vasdarab, azaz kopas eseten csak egy nagyon kicsi darabot kell kicserelni.
Elvileg kitalaltak az un. felfutos valtokat (ma ilyen uzemel a Batthyany teren - hogy milyen allapotban van azt is erdemes megtekinteni) - szoval ezeken a nyomkariman fut a kerek a keresztezodesben, igy nem zokken, es nem kopik a csucssin. Mas kerdes, hogy ez esetben a valyu fog tonkremenni idovel. Az '50-es evekben kiserleteztek ezzel a megoldassal a nagykoruton, aminek az eredmenye az lett, hogy 1.) nehany kerektipus nyomkarimaja osszetort 2.) a megmaradt valtok annyira szetmentek, hogy tovabbi sebessegkorlatozas volt rajtuk (pl. a Nyugati elott 5 km/h-t kellett emiatt elrendelni a 60-as evekben).
Ezzel egyutt pl. Becsben, Milanoban mindenutt ilyen van, es teljes sebesseggel vagtatnak keresztul rajtuk.
Előzmény: DLala (272)
DLala Creative Commons License 1999.10.27 0 0 275
SzigDani,
mi volt ez a gyógyszertári dolog?
Valamirol asszem lemaradtam... :(

Rugós váltó: akkor is 10 meg 15, ha nem kell váltani, mert jó irányban áll?

Előzmény: SzigDani (268)
SzigDani Creative Commons License 1999.10.27 0 0 274
OFF: Bagojj: De csak a Dr. utan :))) Es masik kedvenc mondasa, hogy ne keverjuk a rendszervitat a szervita renddel! :))) Tan csak nem ismeros valahonnan? :)))))
ON: milyen novenyt? Ajanlom az ecetfat, az mindenutt megmarad. Esetleg valami szurost, a tiltott visszafordulasok szamanak csokkentesere :))
Előzmény: Törölt nick (232)
NZA Creative Commons License 1999.10.27 0 0 273
"mikor nyugati villamosos városban járok, mindíg csodálkozom, hogy milyen jó sinjeik vannak, nem kopottak, és a hengerelt aszfalt sem töredezett melettük. Miért nem lehet nálunk is rendes síneket rakni? Miért kell egy váltón 15-tel döcögni? Hogy ne kopjon? Rohej!"
Tegyuk azert hozza, hogy nagyon keves helyen van ekkora forgalom, azaz nalunk 5 ev alatt megy annyi tengely at egy valton mint masutt 25 ev alatt.
6-os Moricz: az mar egy okosabb otlet, hogy a 4-es menjen tovabb a Kosztolanyira, sot meg tovabb a Karolina utig (ezzel kivaltva a 12-es buszt). Ha jol tudom, ez meg ebben a formaban szerepel is fejlesztesi tervekben. Persze szerintem ma mar az is megfontolando, hogy a 4-es bekanyarodva a Kosztolanyin elmenjen a Kelenfoldi pu.-hoz. Persze tovabbra is fennall a kerdes: van-e kapacitas a Nagykoruton arra, hogy oda tereljenek tovabbi forgalmat. A Petofi hidon valoban kevesebben utaznak, de a Boraros tertol mar ezt nem igazan lehet mondani (Csepeli HEV rahordo hatasa). Legyenek meg hosszabb villamosszerelvenyek a nagykoruton?Ezt a forgalmat tovabb suriteni mar nem lehet...
Előzmény: Járaszája (248)
DLala Creative Commons License 1999.10.27 0 0 272
Még hogy 15-tel? Ha annyival mennének, nem szólnék egy szót se.
Hogy miért siklott ki a 3. forgóváz, passz. Én már csak azt láttam, hogy nagy a csodálkozás és próbálnak hozzáférni valahogy daruval. Átalakított Ganz volt az áldozat, számát nem tudom.
Egyszeruen nem tudom elhinni, miért kell a sebességkorlátozás váltón. Kitéro irányban még OK, de egyenesen, amikor a váltó is egyenesen áll? Ja persze ha annyira szxrok ezek a váltók, akkor nem csodálkozom.
A kopásról meg csak annyit, hogy amikor egy száztonnás mozdony meg utána 12 kocsi százzal átvágtat egy váltón egyenesen, az mindennapos. A sínek elvileg ugyanolyanok, az egyenes az egyenes. Szóval?
Ja, kifejezetten a nagyvasúti típusú, talpfás váltókról beszéltem.
Előzmény: Járaszája (248)
SzigDani Creative Commons License 1999.10.27 0 0 271
A koruti villamosok csucsorai terhelese eleri a 10000 fot az erosebb iranyban orankent. Oszzteljesitmenye 150000 fo korul van naponta. (A 3-as metro napi utasszama 250 ezer, es csugyban 16-17000 ember megy rajta, tehat mar igencsak erdemes mukodtetni. A szentendrei Hev napi utasszama 72000, sajnos a csucsorait nem tudom, es a dolgozatom sincs nalam, igy meg sem tudom nezni. Ennek ellenere a HEV jo legalabb ugy, ahogy van, hiszen nem is tud most annyit vinni, mint egy metro.)

A laesullyesztett villamos nem zavarna a hoforrasokat, a metro annal inkabb. Pontosabban a metrot zavarnak a hoforrasok...

Előzmény: John Howard (236)
DLala Creative Commons License 1999.10.27 0 0 270
Félreérted NZA,
arra gondoltam, hogy a 6-os ne forduljon be a Karinthyra, hanem menjen tovább a 4-es vonalán mág egy megállót a Bocskain és úgy érje el a Kosztolányit. Erre értettem, hogy ki van hagyva a helye. Egy-két behordó buszjáratot is a Móricz helyett a Kosztolányira lehetne érkeztetni, ott most úgyis üresedés van. Így azok, akik úgyis a 6-osra akarnak felszállni a Móriczon, már egy lépéssel elobb megtennék a Kosztolányin, a 6-oson tehát nem lenne sokkal több ember, a Móriczon viszont sokkal kevesebb.
Így jobb?
Előzmény: NZA (244)
SzigDani Creative Commons License 1999.10.27 0 0 269
Jo hir (?:))) a BU 89-33 uj rendszamos BPI-654. Lefenykepeztem, es igerem, jovo heten megprobalom frissiteni a honlapomat, hogy lathassatok. Addig is lehet probalkozni az mkkk.kma.bme.hu/buszok/1654v194.jpg file-al. Most nem tudom megnezni, muxik-e, mert olyan gepnel vagyok, amely orulok, hogy megy.
Nemreg fotoztam eredeti BU 87-est, egy dodgemet potolt a 183-ason. Egymas mellett vannak. Remelem ezt is meg lehet majd talalni nalam.
Előzmény: division by zero (246)
SzigDani Creative Commons License 1999.10.27 0 0 268
A kemeny az egykori kipufogo, amely folfele vezetett. A 412-eseken most ilyen van. Ugy nez ki, mint egy szemeteskocsi kipufogo :))). A 06-71-esen is ilyesmi van, csak mar hasznalaton kivul. Helyette mar az oldalso kipufogot hasznaljak. (Erdekes, hiszen ott van a kemenyhez vezeto cso, csak hatul le kellett volna agaztatni.)
A sinjeink rendesek a paneleseket kiveve. A valtok alkalmasak lennenek a 40-re is,de a gyogyszertaros eset utan nem engedelyezik, csak 10-re, gyok felol 15. Volt szerencsem Tatrat latni ugy 50-nel egy Vignoles-valton. Mint a kisangyal! A gyogyszertarnal azonban nem a valto volt rossz, megcsak nem is a valtoallito (ami azert kiveteles dolog:))). Ezek nem tudnak csak ugy atallni, habar nem biztositottak. A biztositottranyugibanra lehet menni 40-nel. A rugos valto meg logikusan 15 (vagy 10? nem tudom.), hiszen a kerek valtja. Ezek ugyis vegallomasokon vagy csonkaknal vannak (Budafok, Varoshaz ter), ott jo.
Előzmény: Járaszája (248)
SzigDani Creative Commons License 1999.10.27 0 0 267
Boleny!
En nem kivanom csokkenteni a Rakoczi ut kapacitasat, csak a helyere tenni. Mint az kozismert jelenleg 2x2 sav van rajta, kanyarodosavokkal. A Buszsav ezen felul van, illetve akanyarodo savok ezek. Amennyiben az Erzsebet hid es az Astoria kozott az autokat le lehetne vinni a fold ala, valamint font hagyni 2x1 sav szervizutat, no meg egy takaros villamost, a jarda szelesitheto, a kozforgalmu, es a kozuti forgalom egyarant gyorsithato. A Blahanal szinten le lehet vinni a 2x2 savot, hogy a lampa ne fogja meg.
Mas: Te kulonvalasztod az elovarosi vasutat es a metrot? ;))
Előzmény: Bölény (255)
SzigDani Creative Commons License 1999.10.27 0 0 266
John! Egyetertek, de nezd meg NZA oldalat az olasz villamosokrol! Ott aztan van kozepperon jobb ajtokkal! (mkkk.kma.bme.hu)
:)))

SzigDani

Előzmény: John Howard (259)
division by zero Creative Commons License 1999.10.27 0 0 265
Előzmény: John Howard (263)
division by zero Creative Commons License 1999.10.27 0 0 264
valami esti műsorban volt talán az Rtl Klubon, nézte valaki végig, tud pontosabbat?
én csak későn kezdtem el figyelni miről is van szó.
Előzmény: division by zero (262)
John Howard Creative Commons License 1999.10.27 0 0 263
Carpy (& mindenki, akit érdekel!), megtaláltam a cikket az EMKE-aluljáróról, begépeltem, beszkenneltem, délelőtt telepítem a honlapomra:

http://www.nexus.hu/jhoward

Sajnos, még nem működik minden link, ahogy időm engedi, dolgozom rajta!

Üdv:
John Howard

Előzmény: Carpy (147)
division by zero Creative Commons License 1999.10.27 0 0 262
én valami olyat hallottam tegnap, hogy valami külföldi szakértő megvizsgált 50 tervezett BKV fejlesztési tervet, és ebből befektetés/megtérülés alapon a 47. lett a 4-es metró
Előzmény: névtelen (260)
division by zero Creative Commons License 1999.10.27 0 0 261
esetleg kékre festjük, és akkor nem is tünik fel neki, hogy nem busz :))))))
Előzmény: John Howard (259)
névtelen Creative Commons License 1999.10.27 0 0 260
tegnap este hallottam a tv1-en valami olyasmit (sajna csak a végét), hogy a kormány esetleg hajlandó felülvizsgálni az autópályaépítési programot, a tömegközlekedés fejlesztése érdekében, de azért metrót nem....

hallottatok erről valamit??

John Howard Creative Commons License 1999.10.27 0 0 259
Bölény, ha már a Rákóczi út közepére tennéd a buszsávot, Demszky-pogikkal elválasztva a forgalomtól, nem lehetne inkább villamost közlekedtetni rajta? Kevésbé füstöl, több utast visz el, meg a bal oldalán is van ajtó!
Előzmény: Bölény (255)
Berendi Peter Creative Commons License 1999.10.26 0 0 258
" ... 6-os villanyos ne menjen be a Móriczra, hanem menjen tovább a Kosztolányiig ... "

a nagykoruti villamosvonalon szerinted meg ures kapacitas van?

Ugy tudom, hogy a Petofi hidon kisebb a 4-6 vill forgalma mint a Margiton. Valoszinuleg meg kisebb lesz ha egyszer az 1-es villamos is ater Budara.

Es a korteren hol kanyarodik ki?

Elobb-utobb ugyis rendezni kell azt a teret, eleg lehetetlen "rendszer" alakult ki rajta. B megoldas hogy ne a 6os hanem a 4es menjen a Kosztolanyiig.

Előzmény: NZA (244)
division by zero Creative Commons License 1999.10.26 0 0 257
próbametrós képek elküldve...
division by zero Creative Commons License 1999.10.26 0 0 256
"Demszky-pogacsakkal" :))))
ez se rossz név, én eddig a fekvőrendőrnőt hallottam...
Előzmény: Bölény (255)
Bölény Creative Commons License 1999.10.26 0 0 255
Latod, Jaraszad, mar segitotarsam is akadt DLala szemelyeben! Az o megkerdojelezhetetlen ;-)) adatai szerint a helyi erdekeltsegu forgalom adja a fustokadok nagy reszet. Termeszetesen a bejarosokat at lehetne terelni tomegkozlekedesre, de eppen ehhez kene a metro es az elovarosi vonat. Es ezutan, de csak szigoruan ez utan lehetne meg jobban szigoritani a parkolasi viszonyokat. De ha ez mind meg is valosul, meg akkor se latnam celszerunek csokkenteni az utfeluletet. Foleg, ha nincs alternativ utvonal. Mert a Rakoczi utnak nemigen van ilyenje.

Az viszont telleg sokat segithetne, ha a buszokat be lehetne vinni kozepre, mondjuk Demszky-pogacsakkal elvalasztva a tobbi forgalmi savtol. A Keleti iranyaban ugyis allandoan szivnak a buszvezetok, amikor harom savon kell atmaszniuk azokkal a nagy dogokkel. Foleg a feketeknek szar, mert azok csak a Huszar utcai megallotol kezdhetik a behuzodast. A kozepre hozatalnal viszont cikis lehet a megallok kialakitasa, leven a kozepsziget nem tulsagosan praktikus erre a celra. Hacsak meg nem varialjak, hogy baloldali rendszeru legyen a kozlekedes a buszsavokon belul. Hu, ez nem lenne semmi, gyanutlan idegen poroszkal, aztan egyszercsak elrongyol mellette szembol egy prios 7-es... ;-)))

A magasvasut poen volt termeszetesen, ott is volt a smiley a vegen, de ha nem szoktok le szelsebesen a Rakoczi ut piszkalasarol, akkor fontolra veszem, hogy az emiatt felboszult Rakoczi utiakbol akciocsoportot szervezek eme nemes cel tamogatasara. Aztan majd leshettek, mint a Hamzsabegi uton!! (:-|4 (Ez egy fenyegeto smiley, rohamsisak van a fejen es geppityu log a vallarol!)

Div0! Ha szkennelsz metros kepet, nyomnal nekem is 1-et?

Járaszája Creative Commons License 1999.10.26 0 0 254
Köszi, gyanítom, hogy amit én láttam kép, az onnét volt. Csak a könzv nem van meg hozzá. Amikor először láttam, azt hittem, hogy orosz, bár végülis minden metro hasonlít ilyen alapon.
Előzmény: division by zero (252)
division by zero Creative Commons License 1999.10.26 0 0 253
ja és ma láttam egy IK435-t a 20-as gyors vonalán, kicsit meglepödtem...

division by zero Creative Commons License 1999.10.26 0 0 252
szerintem is nagyon szomorú, az meg pláne, hogy végül mégse a magyarok gyártották a kocsikat...
Van két kép itt a könyvben, beszkenneljem neked?
Előzmény: Járaszája (251)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!