Ez tökéletesen igaz, a felhasználás módja viszont nem, meglehetőst nehéz horribilis kárt összehozni úgy, hogy 30-cal döcögsz 6 utcasarkot a közértig, vagy nyócat a tecsóig. Le tudsz koccolni pr lökhárítót, na max be tudsz nyomni egy oldallemezt, ki tudsz törni egy fényszórót, ilyesmi.
Ezért is volt igazságosabb a benyába foglalt kötelező, mert sokkal inkább függ a károkozás lehetősége az autó felhasználási módjától és gyakoriságától, mint a ma figyelembe vett szempontoktól. Azoktól is függ, de másodlagosan.
Gondolom mert sokkal-sokkal olcsóbb egy napra mint a népstadion és elfér ennyi ember. (csóró egyesület ne akarja elkölteni a komplett maradék pénzét drága helyre) :)
Amúgy szép hely az az edzőtábor, minden évben járok ott. Vigyetek labdát. :)
Hát, most erre mit mondjak? Az elérhető összes kgfb-vel is foglalkozó egyesület a múltban volt már vagy letiltva ideiglenesen, vagy felügyeleti biztos volt náluk, vagy más korbácsolás volt emiatt a pszáf részéről.
Akinek van egy kis kedve és ideje, a pszáf honlapján visszaolvashat. Fejből nem megy jól, de ott is voltak olyan dolgok amit felkaphatott volna a média, de szerencsére nem akkora mint MÁV-ügyben.
Na, elolvastam a TIR-t. Szóval az rendben van, hogy nonprofit, de a díjait szemmel láthatólag nem a kisebb személyautók kategóriájára optimalizálták, a mostani 48 kHUF helyett 146 kHUF lenne az éves díj (- nincs malus-besorolásunk). Ami azért irreális egy olyan személyautóra, amit 20 kHUF-ért vettünk, és közértbe járunk vele...
Már miért is? Attól, mert van törvényi egérút, nem gondolod, hogy az emberek >90%-a engedelmesen fizetne az új tulajnak, és nem állna neki alternatív megoldást kaparni?
Amúgy nem értem, hogy miért gondoljátok, hogy akkora buli átvenni a MÁV állományát valakinek?
Gondolkozzatok:
- Mivel a díjkülönbségek legerősebben a maluszos ügyfeleknél jelentkeznek, az állományukban csücsül a legtöbb olyan emberke, aki gyakran okoz kárt. - Belőtték olcsóra a legnagyobb kockázatú csoportokat, ami szintén nem a "nyereség forrása" - Az állomány átvétele iszonyat adminisztráció, és végéig marad a túl alacsony díj, aztán a legnagyobb részük úgyis felmondja a biztosítást és meg a legolcsóbbhoz.
"De én attól tartok, hogy pont azért szélhámoskodnak a felügyeleti biztosok, hogy pár hónap múlva mág mindenféle szabad választás nélkül az X Rt-nél csücsüljünk."
Már megbocsáss, de ez faxság. Ha állományátruházás van, akkor azt nem kötelező elfogadni, hanem év közben is fel lehet mondani, aztán szabadon választanod...
Minek hülyeségeket terjeszteni?
Bit. 95§ (2) A szerződésállományt átvevő biztosító - az engedélyező határozat kézhezvételétől, biztosítók egyesülése esetén a cégbírósági vagy megyei (fővárosi) bírósági nyilvántartásba való bejegyzéstől számított 30 napon belül köteles az átadásról minden érintett szerződő felet írásban értesíteni a szerződéskötés nyelvén. A szerződő fél az értesítés kézhezvételétől számított 30 napon belül az átvevő biztosítóhoz intézett írásbeli nyilatkozatával a szerződését - 30 napra - felmondhatja.
Kikuszobolne a rendszernek azt a nagy hibajat, hogy aki fizet, az nem annak a szolgaltatasait veszi igenybe, akinek fizet... es ugye innen kezdve szarik a szolgaltasasok minosegere.
nem marhaság, lenne itt sok ötlet és sok jól működő eljárás, de valamiért az ilyen törvényeket elfelejtik meghozni A világ sikeresebb történelmi fejlődési vidékein például tudják kezelni a szemetelést, színesfémlopást, korrupciót, szabálytalan közlekedést, TB-csalást, stb..
tisztában van azzal a 190E tag, hogy mi a következménye, ha fizet +10Ezret illetve ha nem?
Nem igazán látom, hogy hová vezet az egyik út és hová a másik.
Ha nem fizetnek és bedől a MÁV KÖBE, akkor a MABISZ áll kárt helyettük, azaz az adófizetők? (illetve adófizetők-e egyáltalán vagy a MABISZ a biztosítók pénzéből működik, bár a biztosítók pénzét is adófizetők (pontosabban biztosítottak) tehát gépjárműtulajdonos adófizetők) dobják össze.
Ha pedig mindenki befizet, akkor rendbejön, de jövőre úgyse megy oda senki, tehát tönkremegy.
Vagy mi lesz? Jósok, Urigellerek ide!
Azért az szép lesz, ha ezt valamelyik nyugdíjbiztosító vagy egészségpénztár is megcsinálja, mert a PSZÁF-től én azért nem alszom nyugodtan.
Miért is gondolja néhányotok, hogy ebből van kilábalás az ügyfelek javára? Hogyan is gondoljátok, hogy egy pótbefizetés helyrebillentené az egyensúlyt, és maradhat a demokratikus egyesület. Egy út van, a MÁV bizt. előbb vagy utóbb fel lesz számolva, legjobb esetben ebben az évben még béke honol(maradnak a díjak), és utána megy mindenki amerre lát.
Miért is érdekelné a konkurenciát egy olyan portfolió ahol a tagok 90%-a biztosan kényszerből csücsül a fenekén novemberig, majd átnyergel a lehető legolcsóbb társasághoz.(kizártnak tartom, hogy a felvásárló lesz a legolcsóbb)
Sajnos nem jutottuk el oda, hogy a biztosítást vagy bármely szolgáltatást a hozzáadott érték+kiegészítő szolgáltatások oldaláról is mérlegeljük. Hozzáteszem, egy kötelező esetén engem sem érdekel, hogy ezt a kolonc szolgáltatást mivel egészítik ki, a legolcsóbbat választom ki. Az persze szomorú tény, hogy koccanásnál szerencsétlen másik fél egyből megérzi, hogy nekem a legolcsóbb szolgáltatásom van.
Esetleg a KÖBE ismét egy olcsó alternatívát képezhet jövőre, de szigorúan csak bátraknak! Egyébként meg marad minden a régiben.
Év közben arról kaptunk hírt, hogy az alapszabály értelmében az ügyfelek nem kötelezhetők pótbefizetésre. Ennek csak elméleti jelentősége van a novemberi időszakban. Tartalmilag komolytalan. Kérdés, hogy milyen módon szankcionálható az, aki egyszerűen nem fizeti be az esetleges pótdíjat?
Nézd, nekem az elmúlt évtized hasonló jellegű tapasztalatai azt mutatják, hogy legelőször is a legrosszabb érdekérvényesítőknek léptek volna a nyakára, azoknak, akik amúgy is vesztesei az elmúlt időszak társadalmi-gazdasági mozgásainak.
(illetőleg ez nem teljesen feltételes mód, EZT a jogviszony-ellenőrizgetésekkel részben amúgy is megtették)
nem igazán nyomasztotta volna őket a mai egészségbiztosítás határeset-deficites volta. Majd utána kitalálták volna, hogy hogyan tegyék nyereségessé a portfólió átalakításával...
Lehet portfólió-átalakításnak is hívni, de szerintem igazából az történt volna, hogy első lépésben nyakára lépnek egy rakás korrupt figurának. Na, ez így nem történt meg végül...
Szólj hozzá: ezek ilyen szemetek. Ha lehet pénzt keresni, akkor sorakoznak, ha csak bukni lehet, akkor meg elhúzzák a csíkot. Bezzeg a MÁV ügyfelei pont nem ilyenek, ők meg fogják szavazni a pótdíjat. :)