OFF
Nekem magasak, alig felfoghatóak vagy fel se foghatóak ezek a vízbe gurulások.
Minket (1967-1971) között úgy tanítottak autót vezetni, hogy a kéziféket akkor is behúzom ha két tank közé parkoltam le, szorosan.
Nem vittek le vízpartra, kompkikötőhöz megmutatni a helyes eljárást de az oktató külön kitért arra a máskor már soxor elmondottra, hogy a sebességbe rakás NEM egyenlő a r9gzítő fékkel.
Harmadszor is elmondta, hogy rakparton, kompnál?
1./- leállítom
2./ hátrameneti sebességbe rakom
3,/ kéziféket behúzom
4./ kiszállok kiékelem ................ezt csak 2,5 tonnan összsúly felett volt kötelező.
5./ és a vasmacskát is kidobom.
Ez utóbbit félig viccesen mondta de arra jó volt, hogy mindenki megjegyezze a négy kötelező autó rögzitő elemet, hajóra vagy kompra szálláskor.
Kellett, mert akkoriban még szóban vizsgáztunk és a vizsgabíztos úgy tette fel a kérdés :
Ön fiatalember járművével rakpartra vagy kompkikötőhöz érkezett.
Sorolja fel feladatait!
És akkor fel kellett sorolni.
Mind a négyet.
Fejből.
Ha csak hármat soroltál fel az nem volt jó.
Aki az ötödiket is hozzá mondta azon mosolyogtak a vizsga biztosok de átengedték.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Pár éve vagy talán már évtizede (? ? ) egy anyuka - talán Mohácsnál - bent hagyta a két gyerekét a kocsiban, kiszállt jegyet váltani, a kocsit sebességbe tette.
A kéziféket nem húzta be.
a kocsi begurult a vízbe a két gyerek meghalt.
A hír hallatán nem voltam.cinikus, csak annyit jegyeztem meg, hogy nem nálunk tanult.
Kettőnk jogosítványszerzése között eltelt 30-40 év.
Közben ennyit puhult a követelmény.
ON