Keresés

Részletes keresés

division by zero Creative Commons License 1999.11.27 0 0 1366
17-es hurkára én is azt hallottam, hogy a felújításkor lett Ganz inkompatibilis.
SzigDani Creative Commons License 1999.11.26 0 0 1364
Bengáli: Különösen az eredeti festéssel volt megkapó. Bár az új szegedi szinekkel és belsővel kifejezetten attraktív. Ezenkívül egy nagy trágyalé...
UV: úgy 20 évvel ezelőtt bele kellett volna rakni az elektronikát, meg új motort, korszűbb belsőt, fűtést, máris nagyságrendekkel jobb lenne...

SzigDani

Előzmény: illesf (1328)
SzigDani Creative Commons License 1999.11.26 0 0 1363
Kilométerben sejtésem sincs, de időben úgy egy-másfél óra. Attól függ, merre mész, mert lehet brutálkodni...
Zugló kocsiszín-Thököly út- Festetics utca- Mező Imre út- Kőbányai út- Élessarok- Fehér út.

SzigDani

Előzmény: Korter (1353)
SzigDani Creative Commons License 1999.11.26 0 0 1362
Melyik, a 3-as? Abban a vasúti keresztezés a jó. A jelző lefedezi a vonatot, de az ellenvillamost nem, és nem lehet belátni a szakaszt. Mindegy, úgyis félóránként jár szegény 3-as:(((

SzigDani

Előzmény: illesf (1360)
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.26 0 0 1361
Nézd, a nóniusszal így nem lehet semmit sem csinálni. És hogy egy szakaszon az átlagos követés mondjuk 5 perc, még semmit sem mond, mert a proletárt nem vigasztalja ez, ha 20 percenként elmegy négy busz egyszerre, ő meg pont megnézte hátulról az utolsót. Akkor az 20 perc neki, és nem 5. Abban egyetértek, hogy ilyen várostervezési torzszüleményben, mint Miskolc, még egészen jó a tömegközlekedés. Félreértés ne essék: Nem a városszerkezettel van a baj, hanem hogy mit raktak oda.
Előzmény: illesf (1360)
illesf Creative Commons License 1999.11.26 0 0 1360
Otthon van egy forgalmi kezikonyvem a '60-as evekbol, amikben benne van a valtobotok szama es szine. Ugy emlekszem, hogy 3 bot volt, es 3 kitero volt, de az teny, hogy a '70-es evek vege fele mar csak egyet hasznaltak. Kedvencem a szegedi "ellenmenet-biztositas" :-))))))

Miskolc: ahhoz a varosszerkezethez kepest szerintem egesz jol meg vannak szervezve a jaratok, es amennyire en ismerem, a suruseguk is eleg turheto a fobb tengelyeken. Szoval nem azt mondom, hogy nagyon jo, de az orszagban szerintem ez a legjobb (az altalam ismertek kozul).

OFF
Miert olyankor doglik meg a levelezoszerver, amikoor NAGYON fontos levelet varok???????
ááááááááááááááááááááááááááááááááá
ON

FI

Előzmény: Korter (1341)
John Howard Creative Commons License 1999.11.26 0 0 1359
Lehet. Akkor a másikon meg a kis őrházé? Szegény bácsi akkor nem tudott elmenni onnan, amíg forgalom volt, mert nem tudta bezárni a bódét? :))
Előzmény: Törölt nick (1358)
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.26 0 0 1358
Végállomási melegedőé (nyáron hűtő), ha jól sejtem.
Előzmény: John Howard (1357)
John Howard Creative Commons License 1999.11.26 0 0 1357
Hello Mindenkinek!

Zuglóban, a 64-esen (megint Bengáli) fehér és piros bot volt a két egyvágányú szakaszra (Füredi-Fogarasi, Fogarasi-Mogyoródi). A Mogyoródi út sarkán volt egy őrház is, amikor itt volt szolgálat, akkor a bácsinak adta le a botot a kihaladó, amikor meg nem (hétvégén, amikor csak két kocsi járt négy helyett, és csak ezt a váltópontot használták) az Egressy sarkon találkoztak a villamosok, ott ablakból ablakba adták át.

Plusz kérdés (nem tudom a választ): a botokon volt egy kulcs is, nagy vaskarikán. Minek a kulcsa volt ez?

Üdv:
John Howard

Előzmény: Korter (1341)
John Howard Creative Commons License 1999.11.26 0 0 1356
Én a 17-esre emlékszem a Margit hídi hurokban, amikor Ganz volt, a vezetők ugyanúgy hajtogatták be a tükröt a behajtás előtt, mint az UV-kon, meg korábban a Stukákon, mert nem fért volna el a hídtól :)
Előzmény: Korter (1352)
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.26 0 0 1355
Nem tudok egyetérteni a miskolci tömegközlekedést illetően. De úgy mondanám, hogy ilyen viszonylatrendszerrel, meg ilyen geometriákkal (különösen az Avas) nem is lehet jól _szervezni_ azt. Gondolok itt a sok párhuzamos viszonylatra, ahol a nóniusz-hatás miatt felmegy az utasnál a pumpa, illetve gondolok itt a 35-re, amelyik ha nagysebességű mozgójárda lenne, se tudná levinni a forgalmat csúcsidőben.
De ami tragikusabb, az a "nagyokosok" beleszólása, ezt csak onnan tudom, hogy a tanulmányban megtett javaslatokhoz képest (amiket az MVK 100%-ban elfogadott!) mi valósult meg. A K-Ny tengelyen pl. a javulást a diósgyőri villamosvágányok felújítása és a Tatra villamosok jelentik, amúgy autóbuszok szempontjából még rosszabb, mint volt, mert a 101 sem igazán gyorsjárat már. De ezt egyszer már kifüstölögtem magamból.
Előzmény: illesf (1336)
Korter Creative Commons License 1999.11.26 0 0 1353
Ha már az Örsnél tartunk:

Az előbbi játékot folytatva, mi az optimális útvonal villamossal a 13-as és a 62-es Örs vezér terei végállomása között - a jelenlegi vágányokon ? Mennyi ez időben és távolságban ?

Bónusz kérdés: Mennyi a távolság Zugló kocsiszín és a Fehér úti főműhely között ?

Segítségül elárulom, hogy én nagy rajongója vagyok a 13-as és 62-es összekötésének.

Előzmény: Zolcsi67 (1350)
Korter Creative Commons License 1999.11.26 0 0 1352
A 17-esen a típuscsere előtt kb. 1 évvel átépítették a hurkot, állítólag már veszélyes állapotú volt. Ekkor szedték ki azt a csúccsal szembeni visszafogó váltót a Vidra utcában, aminek a helyén most a ráhajlítás van.
Állítólag az átépítés után olyan lett a pályageometria, ami UV-nak tök jó, de a Ganz fennakad rajta. Persze ekkor még a bánat sem gondolta volna, hogy valaha még az életben Ganzok járnak errefelé ! Dehát az élet már csak ilyen humoros. Valami a szegélyekkel van.

NZA: A 11-es idejében milyen tükör volt a Ganz jobb oldalán ? Tartok tőle, hogy ez a mostani már lereszelné magát a Margit híd betonfalán...

Előzmény: NZA (1348)
Berendi Peter Creative Commons License 1999.11.26 0 0 1351
rohadtul nem érdekelte őket, hogy a kereszteződésbe lóg a villamos

Engem a Bosnyak teri beallas-kiallas bir nagyon bosszantani. Miert jo az hogy atlosan beall a keresztezodesbe visszafogni?

Előzmény: Korter (1341)
Zolcsi67 Creative Commons License 1999.11.26 0 0 1350
NZA, Korter:
Howarddal csak elméleti vitát folytattunk, hogy a csuklósok vajon körbejártak-e, vagy visszafogtak. Ezek szerint körbejártak. Én sajnos nem láttam.
Korter Creative Commons License 1999.11.26 0 0 1349
Szerintem bátran próbálkozz felszállni reggel fél 8-kor a 49-esre a Kosztolányin a Belváros felé !
Pompás élmény, amikor már a járdaszigetre se férsz fel, és először még néhány őrült le akar szállni...

Tegnap este 6-kor a Körtéren szálltam fel a 49-esre kifelé, és eléggé sűrűn voltunk. A Kosztolányi után már jutott nekem állóhely, de ülő csak a Csóka utcától kifelé volt.

Mondjuk ebbe az is belejátszik, hogy a BKV-nál a délutáni csúcs fél 5-kor ér véget. Utána minden megy kocsiszínbe, és ha te nem a kocsiszín felé akarsz utazni, akkor úgy kell neked.
(A 49-es az Etele térről áll be.)

Előzmény: lazar (1344)
NZA Creative Commons License 1999.11.26 0 0 1348
Ez sem igaz, mert a 11-esen jart egy idoben Ganz csuklos - ekkor meg rendesen vegig tudott a hurokban menni.
Előzmény: lazar (1345)
NZA Creative Commons License 1999.11.26 0 0 1347
Amikor a Feher uton voltunk, egy csuklos huzott egy doglott csuklost (ned meg DBZ kepeit). Ez eloszor korbement a hurokban, aztan pedig a doglottet betolta a Feher utra.
Egyvaganyu vonalak: ugy tudom en is, hogy kulonbozo szinu botok voltak, de mivel a 43-ason csak ket szakasz volt (Budateteny-B.G. telep-Nagyteteny) igy csak ket bot volt (legalabbis a 70-es evekben). Erdekesseg: elotte a 43-ason valoszinuleg volt meg egy kitero a Diosarok (Bartok Bela ut) mh.-nel is.
Előzmény: Korter (1343)
Korter Creative Commons License 1999.11.26 0 0 1346
A délis bulihoz jöttek kisegítők Zuglóból és Szávából is. Sajnos nem tudom pontosan, kicsodák, de kellettek, mert a 49-es rég látott sűrűségű volt.

(Aztán leráncigálták az undorító zöld matricákat a táblákról, így most lehet tudni, hogy ha nem látod, hányas, akkor 49-es...)

Előzmény: Zolcsi67 (1342)
lazar Creative Commons License 1999.11.26 0 0 1345
Azt hiszem, hogy a 17-esen is hurokban jartak a Ganzok, de nem nagyon szerettek, le is zartak a hurkot a Margit hidnal.

Armand

Előzmény: Korter (1343)
lazar Creative Commons License 1999.11.26 0 0 1344
Na ehhez meg annyit,hogy Kelentalaj es Moriczka kozott
a 49-est alig hasznaljak a nepek, olyat meg nem lattam, hogy zsufolt lett volna. Pedig nem sokkal lassabb, csucsban meg plane, mint a piros 7-es.

Armand

Előzmény: illesf (1339)
Korter Creative Commons License 1999.11.26 0 0 1343
Én úgy emléxem, hogy a Ganz csuklósok szépen körbejártak az Örsön a hurokban.
Miért ne tették volna ?

A lexebb akkoris az volt, amikor a 30-ason járt Ganz csuklós !!!

Előzmény: Zolcsi67 (1334)
Zolcsi67 Creative Commons License 1999.11.26 0 0 1342
A Határ úti kitérőt cserélték, és akkor Ferencváros csuklósai jártak a 13-ason és a 30-ason. Időpontot nem tudok sajnos, de Bendalapján van egy fotó. A 3215+3216 érdekes utat járt be az idén: nyáron 41-esen volt kisegíteni, aztán visszakerült a Szávába, majd amikor a Délit felújították, akkor a 49-esen láttam, az 5971-es pótkocsival.
Előzmény: NZA (1338)
Korter Creative Commons License 1999.11.26 0 0 1341
Hali !

Én többször láttam a váltóbotozást a 18-ason.
Valóban a Krisztina térnél adták át legtöbbször, és rohadtul nem érdekelte őket, hogy a kereszteződésbe lóg a villamos. Általában váltottak is néhány szót...

Mit tudtok a váltóbotok rendszeréről a régi nagytétényi vonalon ?
Állítólag a piroson kívül sárga zöld meg kék színű botok is voltak, hogy a sok egyvágányú szakaszt hierarchiába tudják szervezni.

Előzmény: John Howard (1335)
illesf Creative Commons License 1999.11.26 0 0 1340
Volt. Arra is volt pelda, hogy a villamos all a Mikonal a kitero elott, mar vagy 5 perce all, a vezeto leszall, nez elore, nem lat semmit, es bemegy az egyvaganyu reszre. Mint kiderult, a masik villamos vezetoje elfelejtette atadni a stafetabotot, es elvitte magaval egy korre :))))
(Bar ez nem velem tortent meg, a Gratzer Akos meselte.)

Amikor a Dobrentei terig mennek csak a Janos korhaz felol, akkor is rendszeresen van valtobot, kiveve este, amikor csak 3 kocsi jar, mert akkor ugyis teljesen mashol vannak a kocsik a vonalon.

Amikor a Mazsa ter es az Ors kozott volt vaganyzar, akkor is valtobottal mentek Kobanya-Hizlalotol a Mazsa terig a 13-asok.

Mas: a 18-asok altalaban a Krisztina Koruton az Alagut utcanal adtak at a valtobotot, ugy, hogy megalltak a keresztezo utca kozepen:)

FI

Előzmény: John Howard (1335)
illesf Creative Commons License 1999.11.26 0 0 1339
8 perces menetido:

Azt akartam kihangsulyozni, hogy a sok buta ember tapasztalataim szerint nem szall fel a 173-asra, hanem inkabb szorong a gyors 7-esen. Nem a 8 percen volt a hangsuly, mentem mar en is a 7-esen 20 percet a Kortes es a Ferencziek kozott...

FI

Előzmény: NZA (1332)
NZA Creative Commons License 1999.11.26 0 0 1338
Mikor volt egyvaganyuzas a 13-as vegallomasan?
A 18-ason volt jelzobot, bar allitolag hetvegen nem hasznaltak (akkor amugyis 15 perces kovetes van).
Előzmény: John Howard (1335)
NZA Creative Commons License 1999.11.26 0 0 1337
Eddig egy esetrol tudok, hogy Szava kolcsonkocsit adott: iden (vagy tavaly?) nyaron a 3215+3216(?) volt kolcsonadva a 41-esre.
Előzmény: Zolcsi67 (1334)
illesf Creative Commons License 1999.11.26 0 0 1336
A multkor jottem az utasteri ajtonyotokkal felszerelt tatran az 59-esen, es futottek rajta. Jol esett. Nem bannam, ha mondjuk meg lehetne oldani, hogy a lampavaltasok elotti hosszu megallasokkor meg lehetne oldani, hogy a tatran csak 1-1 ajto legyen nyitva kocsinkent. Csak erezni lehetne akkor mar a futest... Ezert (is) szeretem Miskolcon a KT8-as utazasaimat:))))

Mas: egyetertetek velem, hogy Magyarorszagon Miskolcon a legszervezettebb a helyi kozlekedes? (Sok helyen nem jartam meg, Kozep-europai szinten pedig a brnoi tomegkozlekedes nalam a csucs.)

FI

Előzmény: division by zero (1242)
John Howard Creative Commons License 1999.11.26 0 0 1335
Azért volt valami biztosítás (jelzőőr, "macska"), vagy csak látás alapján merészkedtek be az egyvágányúra? Elég hosszú szakasz az!

Amikor a 18-as csak a Déliig ment, akkor volt váltóbot ("macska") állítólag, de én egyszer sem láttam. Volt valaki nálam szerencsésebb?

Előzmény: Zolcsi67 (1334)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!