Elnezest a varakoztatasert, de elhangoztak a helyes megfejtesek:
004.jpg: hatar ut - Jokai Mor utca sarok, a 13-as villamosvonal epitese a Gubacsi ut es a Nagykorosi ut kozott: ezert helyeztek at az eredetileg egyiranyu palyat az oszlopsor masik oldalara.
006.jpg: Skala elott, erdemes megfigyelni a zart palyat (amirol a 4-es kanyarodik a Fehervari ut fele, illetve az egy szem kiagazo vaganyt - a 66-os vagallomasat)
010.jpg: Ulloi ut
011.jpg: Zalka Mate ter. Itt sem igy jarnak manapsag a villamosok.
amennyire a múltkori Mukis utazásomon megfigyeltem, szerintem bárki aki nem technikai antitallentum, az negyedóra alatt megtanulná vezetni, persze a szabályos közlekedés az egy más kérdés lenne...
Az említett könyv a mai naptól a tulajdonomban van (A Debreceni Közúti Vasút 100 Éve 1884-1984). Sajnos fénykép nagyon keves van benne. Vannak viszont régi viszonylat-térképek. Scannelés indul, éjjelre már lesz eredmény a honlapomon.
Más. Múlt héten volt kérdés a debreceni remizről. Ha jól emléxem úgy szólt, hogy van-e benn fordítási lehetőség? Nos, közvetlenül a bejárat után van egy delta, úgyhogy természetesen megoldható.
Nna, utolértem a topicot. Ennek örömére közlöm a helyes megfejtést. Egy része már elhangzott.
004: Határ út/Nagykőrösi út sarok. A távolban jobb oldalon a ferencvárosi rendező kihúzóvágányainak magas töltései láthatók.
006: Schönherz Zoltán út a még nem létező Skálától a még nem létező Schönherz kolesz felé nézve. Ha jobban megnézed, a szemközt álló ház csak 8 emeletes. Ilyen nincs újpalotán. Ez az Irinyi út jobb oldala. 4 évig a koleszban laktam, utoljára a 18-dikról szemléltem a nyolcemeletesek tetejét. Hiányzik továbbá a bal oldali nagy ház után a MOL székház.
010: Ez bizony a külső Üllői út. Én is megcsodáltam már. Ez tényleg ilyen keskeny, ma is!
011: No, ezt sehogysem ismerem meg, még JH megoldását ismerve sem...
A 17-esen jár az 1320-as GANZ, de új vezetőfülkéket és neonvilágítást kapott. Lesz folytatása, vagy az lesz, mint az UV-nál, hogy visszatérnek az izzós megoldáshoz a takarékosság védjegye alatt?
Ma a 4-es végállomásából kifordult a Fehérvárira helytelen irányba a 7061-es Muki, aztán visszafogott (jól mondom a szakkifejezéseket?), és elszáguldott a Móricz felé.
Ki vezethet Mukit?
Melyik a rangosabb, a forgalmi villamos vezető, vagy a Mukista?
A Mukin írnak menetlevelet? És a villamoson?
A BKV vágányain szabadon lehet közlekedni, vagy halálra adminisztrálják, ha kimegy a remizből egy sinen járó járómű?
Kérdeztem. :-)
Azt hiszem, akkor még én sem éltem, vagy nagyon totyogó lehettem. A hatvanas évek elejére teszem a kép készítési időpontját. Egyébként az emelkedő csak a tele miatt ilyen meredek, de gondolj bele: a Ferihegy olyan magas, mint a Gellérthegy! És ez abból az irányból van nézve. Szerintem egyszerűen csodálatos a kép!!!
Ja, öt buszmegálló látszik egymáshoz "közel", de lehet, hogy még a "gödörben" is van egy-kettő.
Igaz, ami igaz, már épp kérdezni akartam, hogy régen ilyen sűrűn rakták az oszlopokat? :-))) Felőlem lehet ez nyugodtan az Üllői út is, nem csinálok belőle kabinetkérdést! (Biztos NZA se véletlenül adta ezt fel találós kérdésnek...)
Ha van kedved, számold meg az oszlopokat, és szorozd be a távolságukkal! Amit itt látunk, az körülbelül 5 (öt!) kilométer hosszú, teljesen egyenes út! Ilyen csak kettő van/volt: Váci út, és Üllői/Vörös Hadsereg. A Vácin vagy középen megy a vágány zártpályán, vagy a két szélén, az útburkolatban. Itt az út egyik szélén, zártpályán, ez az Üllői! Körülbelül a Szarvas csárda tértől lehet a felvétel, végiglátunk az üllőin, messze be a város felé. Mostanság a valóságban még a Hármashatár-hegyi TV-torony is látszik innen! Nézd meg feltétlenül tiszta időben, fantasztikus élmény!!!
010: úgy néz ki, hogy ez a kép akkor készült, amikor én még nem is éltem, de 1xűen nem bírom elhinni, hogy ez az Üllői út lenne. Ki van csukva. Az szélesebb, laposabb, hosszabb. Nem inkább az a vonal, ami a Farkasréti temető mellett megy? Ott stimmelne a lejtő és a budai hegyek is.
A 010-hez ragaszkodom. Teleobjektívvel baromi jól néz ki az Üllői, háttérben a Várral, többször megcsodáltam már kocsiból, befelé jövet a 4-esen! Bizony, ilyen emelkedője van Pestszentlőrinc felé!
A 004 tényleg lehet a Határ út, mondjuk a Jókai utcánál, szembe süt a Nap, ezt az előbb sem tudtam hova tenni.
Debrecen: egy konyvem van, amit 1984-ben a 100 eves evfordulora adtak ki, az is csak kolcsonben. Meg azok a tablazatok, amik a neten is fent vannak. Igen keves anyag maradt fent a videki villamosokrol.
Ez nem igazság! Mire eljutok idáig, már lemegy a játék. :(
Az ötlet nagyon király, szervezzetek még ilyet, de ha lehet szóljatok elore hogy mások is a gép elé kerülhessenek idoben. Köszi!
004: Határ út
006: Újpalota, Páskomliget utca, a háttérben keresztben látható tízemeletes sorház már a Nyírpalota utcában áll. Balra van a palotai piac, villamos ott kanyarodik jobbra, majd balra be a végállomáshoz. Szóval nem a végállomás, hanem 2 megállóval elobb. Szerintem legalábbis.
010: JH, látszanak a hegyek, Ülloi út azon szakasza marha messze lenne. Meg az emelkedo sem fér a képbe. Budafok?
011: Három ilyen lábú vasúti felüljáró van: Kobánya, Thököly út, Bartók B. út. Én az utóbbira tippelek, mert ott zár be szöget az úthoz képest.