Keresés

Részletes keresés

pallee Creative Commons License 2004.11.16 0 0 144633

Mi lett az Albertirsa-Kecskemét 140-es próba vége, sikerűlt?

 

Sikerült. Amint meglesz a határozat engedélyezik a 120-at Kecskemét felé is.

 

pallee

Előzmény: radio100jozsi (144559)
roosevelt Creative Commons License 2004.11.16 0 0 144632

Hogy ezt bárki is igénybe vegye, minimum ingyen kéne legyen sajnos...

Előzmény: gmarc (144614)
marslakó Creative Commons License 2004.11.16 0 0 144631
A 3. és 4. kép fölé húzva az egeret felirat látható.
Előzmény: marslakó (144629)
Törölt nick Creative Commons License 2004.11.16 0 0 144630
"Szerintem erre a topicra bárki írhat bármit, legfeljebb kimoderálják."

Ha szerinted bárki bármit írhat, akkor minek szólsz bele?
A témát lezártam ez volt az utolsó hozzászólásom e topikon!
Előzmény: marslakó (144628)
marslakó Creative Commons License 2004.11.16 0 0 144629

Hol jár(t)unk?

Ebban csak a fváz Ganz?

marslakó Creative Commons License 2004.11.16 0 0 144628

Kiborult nálam a bili, és most tovább orítom rátok:

 

Szerintem erre a topicra bárki írhat bármit, legfeljebb kimoderálják. No de nem khamos meg jsany félék! Én traficc-tól rendszeresen olvasok olyan dolgot, még ha nem is értek mindenben egyet vele, ami elgondolkodtatott, szemben az őt ágálók hozzászólásainak nagy többségével.

 

Ami viszont tény, hogy mostanában nagyon felhígult ez a topic. Sehol sem hasonlít korábbi önmagára. Ezen a dolgon a zárt klub létrehozása sem segített, sőt...

 

Megváltoztatva korábbi álláspontomat megjegyzem, hogy nem ismerem az Internetes portálokra vonatkozó jogi szabályozást (FOMA, van ötleted?), de én diszkriminatív lépésnek érzem, ha valakiket ilyen nyilvánosan kizárnak egy szolgáltatás igénybe vételétől. Akik zárt klubot akarnak létrehozni, biztosan meg tudják oldani máshogyan is. Egy ilyen nyilvános fórumnak az is a célja, hogy új embereket hozzon össze a régiekkel. A zárt klubok viszont erre nem alkalmasak. Különösen "Közlekedési Klub" néven (ami már egyébként is foglalt!). Hiszen itt arról van szó, hogy MÁV-os alkalmazottak nem akarják, hogy ők vagy kollégáik lebukjanak főnökeik előtt. Ez nem igazán tölti be egy közlekedési klub funkcióját!

 

Kicsit szarkasztikusan úgy is fogalmazhatnék, hogy tipikus "MÁV-os" hozzáállás eredményét (nem) látjuk! MÁV: nem tetszik a saját honlapomon lévő fórum? Nosza, gyorsan szüntessük meg! Nehogy mán az okokat próbáljuk megszüntetni! MÁV alkalmazott "vasútmániások": nem tetszik, hogy a MÁV vezérek olvassák a bakijainkat? Nosza, gyorsan csináljunk egy zárt klubot! Nehogy mán úgy dolgozzunk, hogy bele lehessen kötni (avagy bármit is tegyünk annak érdekében, hogy megváltozzon az a kialakult helyzet, hogy a vezigről csak azért olvassák a topicot, hogy lebuktathassanak embereket, és még csak távolról sem azért, hogy tanuljunk a hozzászólásokból, hogy hol vannak a hibák).

 

Igazán az agyam akkor szállt el, amikor megláttam a grémium szót. Itt valakik kinyilatkoztatták magukról, hogy ők magasabb rendűek a többinél? Nagyon helytelennek találom!

Törölt nick Creative Commons License 2004.11.16 0 0 144627

jsanyi :....".........HONNAN szeded ezt a SOK BAROMSÁGOT???
Amit írsz már nagyon kezd unalmas lenni!
Ezért tart itt ez az ország, mert sok az ilyen begyepesedett agyu. , aki a szolgáltatás igénybe vevőt

 

 

traficc :

 

Mint BEGYEPESEDETT agyú egyén félelemmel tekintek haza, ahol minden hónap kitermeli a maga önjelölt, gondolat rendőrét.

 

Mnden szolgáltató társaság ( mosoda, pék, kertészet, vasút) munkavállalói között akad, minden korban olyan aki a szolgáltatás igénybe vevőt, a vásárlót nevélné át inkább.

 

A diktatúrák nem azért jönnek létre mert sok a szélsőséges, hanem azért mert kevés a demokrata.

 

 Arra, hogy ki mit irjon, vagy gondoljon, minden korban volt és van önként jelentkező tiltó ember.

 

Van aki CSAK innen tiltana ki, mert mást irok mint ami neki kedves, s ezt az Ő szintje nem tűrheti, fel nem foghatja, van aki könyveket éget, mert bennük bűnös gondolatok támadnak az Ő szerinte helyes világra, s van aki a könyvek szerzőit égeti.

 

Ugyanaz.

 

Csak az önjelölt diktátornak biztositott hatalom fokában különbözik.

 

A gondolat megértése munka.

 

A társadalmunk, mint a legtöbb viszont igen szines.

Helye van benne a szélfútta, nevelte egyszerűen élőnek épp úgy, mint a gondolkodónak.

Megértem,mert sokkal találkoztam, hogy a félkézből visszavetett, 6 szónál nem bonyolultabb mondat is szabályozhat ember életeket, azokét, akik egyszere ennyit tudnak felfogni.

Velük együtt kell élnünk.

Az Ő durvaságaik, az Ő felkészületlenségüket, nem jogosit fel bennünket, hogy alacsony szinten, reklám szlógenek szinvonalán nyilvánuljunk meg.

 

A sok " BAROMSÁG" amit összeszedek, adatok és tények.

Ellenőrizhetők.

 

Nálam a tudás előrébb való mint a vélt igazságba vetett hit.

 

A vasút egy üzem, egy szolgáltató üzem.

Magyarországon a kb. 30.000 fuvarozó közül, az egyik.

Nem több.

 

Jó vagy jobb működése, sokunk érdeke.

Arról is szól e fórum.

Meg sok minden másról.

 

 

Magam - még - nem jutottam el oda, hogy valakinek az eltávolitását javasoljam egy nyivános fórumról mert vagy nem nem érdekelt amit irt, vagy nem tetszett.

Nagyon remélem, hogy soha nemis jutok el ilyen, alacsony szintre.

 

A kirekesztő megnyilvánulások meg - ugyan eléggé szégyellni valóak - de életünk részei, velük kell élnünk, mint a szélsőségesekkel, mert a józan sohasem utasithatja el a szélsőséges hangot, sem annak gazdáját a nyilvános megszólalástól.

Amig életben hagyják............

 

 



V.43.1008 Creative Commons License 2004.11.16 0 0 144626

Szép jó napot a kollégáknak!

 

Kérdésem volna!

 

Tegnap Kelenföldön láttam egy mozdonyt a felirta az volt (valószínű a társaság neve)

SOFTRANS , a mozdony pályaszáma : 40-073-6 azt hiszen, és az oldalán ha jól láttam olasz felirat volt valami olyan hogy vigyázz 27000V !

 

Ez mi?

 

Tud valaki nekem infót adni?

 

Köszi!

 

V.43

 

 

exmv Creative Commons License 2004.11.16 0 0 144625

Több tucat utas sebesült meg egy ausztráliai vonatbalesetben

 

További információk:

http://abc.net.au/queensland/news/200411/s1244696.htm,

http://abc.net.au/queensland/news/200411/s1244901.htm

 

A történtek zanzásítva:

A vonaton több, mint 160 utas, valamint a vonatszemélyzet tartózkodott. A közlekedési miniszter ellátogatott a katasztrófa helyszínére. A 24 legsúlyosabb sérültet helikopterrel szállították kórházba. A sérülések zöme törés, égés, vágás; mellkasi és feji sérülések. Bob Scheiber, a Queensland Rail igazgatója örömének adott hangot, hogy senki sem halt meg.

A balesetet az Ausztrál Szállítási Biztonsági Iroda (Australian Transport Safety Bureau) vizsgálja. A kiszerelt adatrögzítő berendzést ("black box") Brisbane-be szállították és adatait vizsgálják.

Előzmény: rg7 (144600)
rg7 Creative Commons License 2004.11.16 0 0 144624

Valaki írjon nekem pár szót, mi van mostanában V63 017-tel?

 

Kb egy hete a dunai ércfordát járja.

Előzmény: mocama (144616)
Törölt nick Creative Commons License 2004.11.16 0 0 144623
megtetté=megtették
Előzmény: Törölt nick (144621)
rg7 Creative Commons License 2004.11.16 0 0 144622

Szerencsére ezzel személyesen az utóbbi időben nem találkoztam :-)))))))

 

Akkor szerencsés ember vagy:(

Előzmény: _nyunyuka (144608)
Törölt nick Creative Commons License 2004.11.16 0 0 144621

"ez beláthatatlan következményekkel fog járni a jövőbeni megítélésünkre nézve..."

 

A korábbi hisztis kisgyerek-stílusú hozzászólásaid is már megtetté a hatásukat ebben az irányban.

 

Mély tisztelettel: egy köztörvényes droid.

Előzmény: Andó Gergely (144526)
oldmumus Creative Commons License 2004.11.16 0 0 144620
Ilyen szuper gepek eleve nem ismerik az ebersegi vagy hasonlo beeeeerendezeseket :-<
Előzmény: BAKTER (144590)
M40 120 Creative Commons License 2004.11.16 0 0 144619

Feltételes megállások bevezetése...

 

Vannak olyan vonalak és vonatok ma is, ahol működik, itt a jegyvizsgáló jelez vagy szól, a mv. figyel, ha van le/felszálló akkor megáll.

Előzmény: Andó Gergely (144618)
Andó Gergely Creative Commons License 2004.11.16 0 0 144618
GKM-es dolgozó!

Noha valamennyi érintett vonalon jártam, nem vagyok a térség szakértője!
Európa látott vasúti közlekedésmérnök hallgatóként azonban lenne néhány
ötletem!

Mivel gyanítom pénz sincs, ezért csak rális észrevéteket tennék!

- A legfontosabb a helyi Volán társasággal közös tarifarendszer kialakítása
lenne! Ez lényegében semmiféle bevétel kiesést nem okoz. A havijegyes utasok
ugyanis vagy MÁV, vagy VOLÁN bérletet vesznek, és a helyi közlekedés az
érintett térségekben lényegében nincs. A jelenlegi bevétel szint maradna a
közlekedési társaságoknál, csak épp a térség lakói dupla annyi eljutási
lehetőség közül választhatnak naponta ugyanazért a pénzért!!!! (Akár arról
is szó lehet, hogy a magasabb Volán árszint lenne a közös jegyár, és
fennmaradna a néhány százalékkal olcsóbb csak vonatra érvényes bérlet is!)
Csak lépjetek már valamit ebbe az irányba!!!!

- A kalauz nélküli közlekedés legalább a hajnali, esti vonatokon. Ez sem
járna létszám csökkentéssel, csak legfeljebb csökken a túlóra...

- A megállók áthelyezése közelebb a település központjához, esetleg a
megállók számának növelése a falvakban. Ezek kialakítása közösségi, illetve
közmunkában is megvalósítható... (El kell felejteni azt, hogy a vonat ott
áll meg, ahová 130 éve az állomást tették. Sokszor ma már állomás sincs... A
falu sem ott....)

- Feltételes megállások bevezetése. A vonat csak ott áll meg, ahol le és
felszálló van. Ez kialakítható akár egy dróttal és egy csengővel. Az utas
meg rángatja a madzagot, ha le akar szállni. Fillérekből megoldható... Ha nő
a megálló szám, a feltételes megállások miatt talán nem is nő a
menettartam...

- A volán és MÁV menetrendek összehangolása...

A fentiek nem sokba kerülnek, lényegében "csak" szervezést és politikai
akaratot igényel és látványos, a mindennapokban érzékelhető pozitív
változásokat hozna...

Ha nagyon ráérsz, elolvashatod az erről (is) írt dolgozatomat mozdi oldalán (http://mozdony.uw.hu/ ).
Kicsit hosszúak, de elég jól körbejártam e kérdést úgyérzem...

Remélem sok használható ötlet érkezett hozzád e-mailben, mert a fórumon nem
volt túl aktív a csapat... :(((
v_peti Creative Commons License 2004.11.16 0 0 144617
Lábon éri meg,mint menetidőben,mint pénzügyileg.
Pénzügyileg még talán érthető is lenne. De menetidőben??? Hiszen a kamion akkor is megy, amikor a vezető alszik.
Előzmény: 1047 005-2 (144613)
mocama Creative Commons License 2004.11.16 0 0 144616
Valaki írjon nekem pár szót, mi van mostanában V63 017-tel?
M40 120 Creative Commons License 2004.11.16 0 0 144615
Ilyen esetben még a múlt században a 125 vonalat használták kerülő útnak, évente pár alkalommal. Most esetleg nem volt ilyen ?
Előzmény: sosiforda (144412)
gmarc Creative Commons License 2004.11.16 0 0 144614
Én a GySEV helyében Sopron és Budapest között RoLáztatnám a kamionokat. A MÁV helyében meg Hegyeshalom-Nagykanizsa között. Ezzel a nyugati régió két halálútja (85, 86) kicsit megkönnyebbülne. A Sp-BILK viszonylat még reális is lenne.
Előzmény: 1047 005-2 (144613)
1047 005-2 Creative Commons License 2004.11.15 0 0 144613

"csak MAV/Hungarocombi kocsik futnak a Ljubljana-i RoLa-n? "

 

MÁV tulajdonúak.

 

"Es ha ez igy van, akkor miert van meg a RoLa meg most is Murakereszturon at Ljubljana-ig? Mert az tudtommal elegge kihasznalt. "

 

Mert a célközönségnek vagy útvonalengedély kell vagy mehet a gördülőn. 

 

"Megeri igy mennie a kamionosnak, vagy sem?"

 

Lábon éri meg,mint menetidőben,mint pénzügyileg.

 

"A Sopron - Wels RoLa-k mind megszuntek?"

 

Nincs rá igény.

 

"Miert nem ezt teszi a MAV es minden egyeb vasut a sajat allamaval, ha egyszer mar a RoLa is vesztesges?"

 

Ezt teszik.

 

"A kerdesem csak az, hogy: Bp-rol nincs eleg kamion, ami BILK-ben kerulne berakodasra? "

 

Van,de azok kb. 95% már Dorozsmán is felszállhatna a vonatra.

 

"Mert ha egyszer lesz, akkor a Dorozsma - Sezana vagy akar csak Ljublja-ig c. viszonylatnak Magyaro.-on at lottek!"

 

Már hamarabb lőnek,pld.:aradi felszállás esetén.

 

"Mi az a 900-as?"

 

A Kelebia-BpFc megnevezése vasúti "szlengben". 

 

"de soha sem ertettem, hogy miert ezt nyomjak, miert nem a Kelebia - Bp direct vonalat!"

 

Mert a 900-on a rengeteg lassújel miatt,alacsony az átlagsebességűk a vonatoknak és kisebb a vonal kapacitása. 

 

 

 

 

Előzmény: SuedBahn (144557)
Törölt nick Creative Commons License 2004.11.15 0 0 144612
Figyeld meg rákenik az ISO-ra,és jó távoltartják magukat a málházók leépitésétől.(Őket sem védte senki meg.De a mocskot nem fogják fentröl eltakaritani.Mivelhogy lesem jönnek.A válalkozó meg kocsit "takarit"a szemét meg a sinek közzé. )De az E.1 nem irja elő,hogy hova tegye az m.v a szemetét ez inkább csak iq.Vagy tévedek?
Előzmény: _nyunyuka (144608)
Btx 002 Creative Commons License 2004.11.15 0 0 144611
Az MD-motorkocsik B-végi poggyászterén általában ott van egy ócska kartondoboz, ami szemetesként funkcionál. :-)))
Előzmény: _nyunyuka (144608)
gmarc Creative Commons License 2004.11.15 0 0 144610

amicus!

 

OFF Nem Atyámnak hála?? :-) Vagy nekem? (én vagyok a Fia, vagy mifene) :-)

 

Nézz át ebbe a topikba a kérdés pontos és tudományos felvetéséért:-)

Előzmény: amicus (144603)
Törölt nick Creative Commons License 2004.11.15 0 0 144609
A táj szép.A gép is kivülröl.A film meg a vasút biztonság legprimitivebb lejáratása,mert a valós bajok sokkal alaptomosabbak és összetetebbek.Nem beszélve arról,hogy Westinghouse forog a sirjában.(a cége karierje + megnyugtatja.)A lajikus meg elhiszi ezt a baromságot(kb:2-vel kevesebb utas).
Előzmény: BAKTER (144590)
_nyunyuka Creative Commons License 2004.11.15 0 0 144608

Jé, miket talál az ember ha a neten a megfelelő helyen kotorászik :-))))

 

"Egyre több Állomásfõnökségtõl kap panaszos levelet Juhász Gyula szakigazgató Úr arról, hogy a mozdonyszemélyzet az állomások területén szemetel.
   Különösen sok az eldobált ásványvizes palack, sebességmérõ óraszalag maradvány, olajos rongy és egyéb a mozdony vezetõálláson keletkezett szemét.
   Ezért a szemetelés megszüntetésére hívom fel a figyelmet, ill. annak a szeméttárolóban történõ elhelyezésére, különös tekintettel az ásványvizes palackokra.
   A fenti rendelkezés betartását ellenõrizni fogják.
"

 

Szerencsére ezzel személyesen az utóbbi időben nem találkoztam :-)))))))

v_peti Creative Commons License 2004.11.15 0 0 144607
"2.: Ennek ellener azt mondom, hogy a 714 HUF Szob - Sturovo retourba turheto/megfelelo. A csak egy iranyu jegy az ca. 1000 lenne, ha jol emlekszem, mert retourba ca. 70% kedvezmeny van. Na szoval 700 HUF mai Szlovakiaban es Magyaro.-on is kibirhato,"

Bp-Szob határpont, ha jól számolom, 74 km (A Keletitől kell számolni!) ca. 2,20 *2=4,40 Euró, 70%-os kedvezménnyel. Azaz 1122 Ft. (Retúrban.) 255 Ft-os (MÁV) árfolyamon.

Belföldi tarifa szerint ugyanez 698*2=1398 Ft lenne. (Belföldi km-számítás szerint csak 65 km, azaz 594*2=1188 Ft lenne. Mindkét összeg alacsonyabb az említett 1100 Ft-tal.

Azaz ez az összeg önmagában méltányos lenne. De akkor hogy a juhtúróba kerül a Szob-Párkány ca. 700 Ft-ba???

Szob-Határpont 70%-os 0,30*2=0,60 Euro, azaz 153 Ft. Korrekt összeg. Szlovákiában kell egy 20 km-es CIV jegy. Akkor ez a (szlovák) szakasz kissé drága lehet. :(

65% esetén a helyzet a kövekező lenne: 0,40*2=0,80 Euró, azaz 204 Ft, ill. Bp-Szob, határont: 2,50*2=5 Euró, azaz 1275 Ft lenne. Még ez sem olyan vészes.

Ha valaki bejön az országba, és valamilyen ok miatt nincs belföldi jegye, akkor a vonaton kellene váltania jegyet. A magyar szakaszra egy útra a 10 km-es CIV jegy 1 Euró, azaz 255 Ft (MÁV-os árfolyam) lenne. Tehát ez is megfizethető összeg, zsebredolgozás nélkül is. (Ausztriában ilyen esetben semmiféle pótdíj nincsen!) Nálunk nem tudom, mennyit kell(ene) ilyenkor fizetni.
Ugyanez Szob, határpont-Bp között 7,20 Euró, azaz 1836 Ft lenne teljesáron egy útra.
(Pótdíj nélkül.)

Mikor vannak gondok?
-Ha valaki olyan helyen száll fel, ahol nincs nemzetközi menetjegykiadás.
-Ha valaki csak egy irányba utazik az adott vonalon. (Ezt nemcsak úri passzióból teheti, hanem kényszerből is a rossz menetrend miatt.) Sokat fizet ki a CIV-jegyre, belföldi jeggyel meg tiltott a kombinálás.
-Ha valakinek jóval olcsóbb lenne a belföldi jegy retúr esetén is. (Pl. diák)
-Ha valaki rövid távon utazik. Ilyenkor két országra szétbontva a távolságot az útszakaszok ára relative drágább. (Pl. Szob-Párkány: 20 km-es jegy helyett 10+20 km-es kell MÁV/ZSR) Nos ilyenkor lehetne az egyszerűsített elszámolási módot alkalmazni! Pl. Odafelé a MÁV adna ki egy speciális kishatárforgalmi jegyet, visszafelé meg a ZSR. És ezt a vonaton is meg lehetne váltani.

De ugyanúgy Rajka-Pozsony vagy Őriszentpéter-Őrihódos vagy Komárom-Révkomárom vagy éppen Lőkösháza-Kürtös stb... viszonylaton is működnie kellene ennek.

Továbbmenve: Bármilyen belföldi állomásról el lehetne ilyen módon utazni a szomszéd ország határon túli első nagyobb állomásáig, belföldi jeggyel.

Pl. Kürtösre, Őrihódosra, ligetújfaluba, Pélmonostorra, Révkomáromba stb...

Ausztriában a jegykiadó automata tud jegyet adni pl. Szentgotthárdra is! Bár az internet nem ad erre a viszonylatra tarifainformációt. :( De ha felszállok a vonatra akkor a Sztg-Graz viszonylatra viszont ugyanúgy kapok jegyte, mint egy osztrák belföldi viszonylaton. (Nem tudom, hogy árbeli eltérés van-e?) De a VorteilsCard ugyanúgy érvényes!





Előzmény: SuedBahn (144557)
Törölt nick Creative Commons License 2004.11.15 0 0 144606
Jó estét az uraknak !Bocsánat,hogy bele szólok ebbe az eszme futatásba,de igazat kell adjak a szakembernek ,mert valóban nem jön a céghez megfelelő szakember ,mert a hozzáértés véleményem szerint nemcsak végzetség kérdése hanem rátermetségé is +rengeteg tapasztalat.De akiben mind ez megvan és nem megszállot az nem a vasutnál van.De aki mégis az Moldova után szabadon az hülye(Fék utca), vagy fél a munkanélküliségtől.Akinek van megfelelő végzetsége ott már eleve gázvan,mert egy agyon iskolázottnak nincs tapasztalata (lásd:ütemezet menetrend.Mi a gond vele?Nézzétek meg hányszor ment mostanában a 70-71-en diesel vagy hány ceglédi vonat csuszot meg miatta.Nem beszélve arról,hogy még a kecskemétiek is oda járnak forda szerint!!A végrehajtószolgálatól megsem voltak hajlandóak hallgatni senkit ,hogy életképes-e.)A "szamárlétrát" végigjártak meg már bele fásultak és megtanulták a magukhasznát meglelni(a beletörődés is ilyen), legyen az hatalom karier vagy anyagi elismertség.Ahol meg két érdek ütközik előbb-utóbb kiegyenlitődés(megvásárlás) vagy a gyengébb lejáratása vagy megfelelő összekötetségek hiánya miatti lenézetség akkár korupt módon is ilyen is van nem kevés és kicsik vagyunk mi bizonyitani(pl:6342002 oldalsó töröt ablak.)
Előzmény: DGKUm (144582)
radio100jozsi Creative Commons License 2004.11.15 0 0 144605

Feltettem az origo fotótárba a vasárnapi alagúttúra képeit a 93-as vonal bejárását magában ölelve, a miskolci fűtőház dízelgépeivel. Jó nézelődést!

 

Alagúttúra 2004/Miskolc-Diósgyőr
BAKTER Creative Commons License 2004.11.15 0 0 144604

"kikapcsoltam a tévét"

 

Pedig igazi katasztrófafilm. Katasztrófa, hogy eddig is néztem.

Előzmény: DGKUm (144602)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!