Keresés

Részletes keresés

Korter Creative Commons License 1999.11.29 0 0 1427
A 70-esre szerintem nem.
Indoklás:
A 70-es vonalára tudomásom szerint csak egy beágazás van a Damjanich
utcában, ahol a 78-as jön be. Tehát leredukáltuk arra a kérdésre, hogy a 78-asra ki
lehet-e állni.
A 78-asra is csak egy beágazás van, a Lövölde térnél, de az a saját, ill. a 70-es
visszafogására szolgál, és az elágazás, ha jól emlékszem, nem váltós.
Tehát a 70-esre nem lehet szedőpakolás nélkül kiállni. qed.

A 77-es sokkal egyszerűbb, mert a Stefániánál van 75-77 elosztó váltó. A 75-ösre
pedig a lehető legkönnyebb kiállni a TÜI-ből.

Előzmény: NZA (1407)
lazar Creative Commons License 1999.11.29 0 0 1426
Amugy eleg hulye egy indok 80-ra szamozni egy jaratot a logikus 18A, vagy118 helyett, azert, nehogy
veglegesitodjon. Anno a 69A-t is veglegesnek szantak, megis megszunt fel even belul.

Armand

lazar Creative Commons License 1999.11.29 0 0 1425
Azt hiszem a 49 betejarata lett volna a 90-es meghozza a teljes utvonalon. Elhiszem, hogy rohogtek rajta, hiszen tulajdonkeppen csak azt kellett volna csinalni, amit tettek is, hogy suritik a 49-est.
Előzmény: NZA (1423)
John Howard Creative Commons License 1999.11.29 0 0 1424
Este tudom megnézni, otthon. Most már dolgoznom is kell(ene)... :(((
Előzmény: NZA (1419)
NZA Creative Commons License 1999.11.29 0 0 1423
Meg pentekrol:
Ali Ttaik-al-Rep: "mi indokolta az ideiglenes villamosjarat 80-as szamozasat? 18A lett volna logikusabb..."
Gyuritol ezt is megkerdeztem: tobb siku a valasz: 1. nehogy veglegesitsek 2. A vezerigazgato-helyettes talalta ki a szamokat (allitolag). 3. Ez a 80 "szolid asszociacioban van" a 18-assal.
Arrol nem tudom hallottatok-e, hogy terveztek a Deli felujitasa idejere 90-es villamost is. Azt is elmondom, hogy 4 (?) db. 3-as UV szerelveny lett volna rajta. Ujabb talalos kerdeskent meg lehet tippelni, hogy milyen utvonalon jart volna. Segitsegul annyit, hogy a BKV-sok rohogtek a legnagyobbat rajta, ugyhogy inkabb nem valosult meg.
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (1312)
NZA Creative Commons License 1999.11.29 0 0 1422
Dani mellett belebeszelnek ebbe:
A Ganz metro alapegysege 2 kocsi, igy 4 vagy 6 kocsis uzem johet szoba. Ezert ez a vonat nem jarhat a 2-es metron. Viszont a kocsin megoldatlan az AVR, igy csak ket vezetovel, kezi vezerlessel uzemelhetne. Ezt pedig nem nagyon akarjak az illetekesek. Igy ez a kocsi el van hanyagolva, ennek koszonheto, hogy mar forgalomba sem mehet, mert lejart nehany muszaki vizsgaja.
Előzmény: lazar (1421)
lazar Creative Commons License 1999.11.29 0 0 1421
SzigDani!

Azt irtad a dolgozatodban, hogy a GANZ kiserleti metro muszki okok miatt nem jarhat. Irnal errol reszletesebben, hogy mik ezek?

Armand

Előzmény: SzigDani (1420)
SzigDani Creative Commons License 1999.11.29 0 0 1420
A dolgozatom felkrült a Klub honlapra. Még egy kicsit béta.

SzigDani

NZA Creative Commons License 1999.11.29 0 0 1419
El lehetne donteni hogy UV vagy UZ. Latszik erosaramu csatlas a napellenzo folott? En ezt nem tudtam eldonteni a kepen.
Előzmény: John Howard (1412)
NZA Creative Commons License 1999.11.29 0 0 1418
Lehet, hogy itt is egy korabbi felvetel van beteve az 1963-as ujsagba. De ne vedd 100 %-osnak a Gyuri honalpjan levo adatokat sem.
Egyebkent igy elkepzelheto, hogy Stuka jarjon a 17-esen; Obudan a Vorosvari utnal teljesen vegyesen hasznaltak a hurokvegallomast es a visszafogot.
Előzmény: John Howard (1417)
John Howard Creative Commons License 1999.11.29 0 0 1417
Szintén nála, a Hálózattörténet lapon: 1962 ??? módosul a 17-es: Margit kórház - Margit híd

Most akkor melyik lehet?

Előzmény: John Howard (1416)
John Howard Creative Commons License 1999.11.29 0 0 1416
BGY lapjáról (1960. január 1-től): 17 Szt. János kórház-Szilágyi E. fasor-Margit krt.-
Frankel L. út-Bécsi út-Nagyszombat u.-Pacsirtamezõ u.
-Vörösvári út-Bécsi út

Részben igazad van...

Előzmény: John Howard (1415)
John Howard Creative Commons License 1999.11.29 0 0 1415
Nekem egy '61-es Budapest térképről rémlik így a 7-es vonala - bár lehet, hogy rosszul emlékszem...
Előzmény: NZA (1414)
NZA Creative Commons License 1999.11.29 0 0 1414
A 17-es jart valamikor a Janos korhazhoz (de nem a Nagyszombat utcatol?). Utana fogok nezni az 1963-as menetrendnek. Mikor is csereltek a 2-es vonalon Stukarol UV-ra?
Előzmény: John Howard (1412)
NZA Creative Commons License 1999.11.29 0 0 1413
"Ha a Nefelejcs utcában közös vezetéken megy a 78-as és a 79-es"
Szerintem nem.
Előzmény: John Howard (1411)
John Howard Creative Commons License 1999.11.29 0 0 1412
Hmmm... Most hogy mondod... Valóban, mintha magasabb, és hosszabb lenne a kivágása, mint az UV-nak. Lehet, hogy a régi 7-es vonal (János kórház - Margit kórház)? Az UZ-k akkor már, úgy tudom, Óbudán "aludtak".
Előzmény: NZA (1409)
John Howard Creative Commons License 1999.11.29 0 0 1411
Ha a Nefelejcs utcában közös vezetéken megy a 78-as és a 79-es (úgy emlékszem, igen), akkor lehet: Pográc telep - 75-ös vonal Váci útig - 79-es vonal Jászai Mari tér és vissza a Nefelejcs utcáig - 78-as vonalon tovább a Fasorig - 70-es vonal.

A 77-esre: Jászai Mari térig ugyanez, majd 75-ösön vissza a Stefánián - Hungária körút - Kerepesi út - 77-es vonal.

Üdv:
John Howard

Előzmény: NZA (1407)
NZA Creative Commons License 1999.11.29 0 0 1409
"Viszont az egyik Moszkva téri képen UV látható, egyedül!"
John, nekem nagyon gyanus annak az UV-nek a forgovazkivagasa. Veletlenul ez nem egy UZ?
Előzmény: John Howard (1405)
John Howard Creative Commons License 1999.11.29 0 0 1408
Bocs, a Villányi úti csatolt 61-es a második .ARJ-ben van! (az is átért? volt egy gondom a vonallal...)
Előzmény: John Howard (1405)
NZA Creative Commons License 1999.11.29 0 0 1407
Most en teszek fel egy talalos kerdest: lehet-e a 70-es troli vonalara szedoatpakolas nelkul kiallni a Pongrac teleprol? Es a 77-esre?
NZA Creative Commons License 1999.11.29 0 0 1406
Elhangzott meg egy jatekra valo felhivas: az Ors-Ors kozotti ut megtetelere: ez is lehetseges visszafogas nelkul.
Ors -> Bosnyak -> Rakospatak -> Thokoly -> Baross -> Festetich -> Fiumei -> Salgotarjani -> Kolozsvari -> Eles sarok -> Feher ut. Idoben ez egy jo ora.
Visszafele azt hiszem ugyanugy a Rakospatak erintesevel megy a dolog.
Előzmény: Korter (1353)
John Howard Creative Commons License 1999.11.29 0 0 1405
Ott, a Köröndön (akkor még Kodály nélkül).

A körtéri én Stukának nézem, most ugyan nincs előttem a kép az otthoni gépemen vannak, de emlékeim szerint fedett a forgóváza. Viszont az egyik Moszkva téri képen UV látható, egyedül! A Villányi úti 61-esen meg azonos irányban áll a csatolt UV két kocsija, mint a cseheknél a T2-esek!

A regivill.jpg jó kérdés, semmit nem tudok a képről, azt sem, hogyan került hozzám... (lehet, hogy valamiből, valamikor én szkenneltem?)

A Váci út tekintetében igazad lehet, sajnos az elcsúszás miatt homályos a kép, a másikon viszont csak egy vágányra emlékszem a "Krisztina körúton"!

Üdv:
John Howard

Előzmény: NZA (1403)
Korter Creative Commons License 1999.11.29 0 0 1404
Váltóbotok:

Illés, nem akarod véletlenül közzétenni a honlapodon ezt a forgalmi utasítást ?

Előzmény: illesf (1360)
NZA Creative Commons License 1999.11.29 0 0 1403
J.H. megkaptam, szuper! Nagyon izgalmas felfedezeseket lehet tenni. Jol latom, hogy az 52-es Auto-Motorbol szarmazo kep a Kodaly korondon keszult? Hianypotlo... Hasonloan unikum a Varkert elotti felvetel.
A Korteri kepen lehet Stuka+Pot vagy UV+pot - ertesuleseim szerint mindketto jart a 42-esen.
regivill - szerintem nincs kiretusalva a viszonylatjelzes, hanem egyszeruen nincs a tejuveg elott a viszonylatjelzo sablon. Egyebkent egy Q tipusu kocsinak tunik. (hol?)
A bonuszokrol: az egyik (fehervar) a Vaci ut kulso szakasza (egy 3-as es egy 10-es villamos), a masik (visegrad) a Krisztina korut, egy 18-as vagy 63-as vilamos van lefenykepezve (szerintem). Ezt a KRESZ konyvet egyebkent en is beszkenneltem.
Előzmény: John Howard (1381)
Korter Creative Commons License 1999.11.29 0 0 1402
Ez az ajtómotorleégés érdekes dolog.
Az UV-n a sűrített levegő ugye (majdnem) mident elbír. Vásott kölyök koromban én is megpróbáltam visszatartani a nyíló vagy csukódó ajtót, és ha a vezető nem szőrözött, akár egy megállót is mentünk nyitva.
A Ganz csuklóson ez a teleszkóprugós megoldás szerintem zseniális. Manapság pl. a Boráros téren Pest felé szerintem el se lehet úgy indulni, hogy valakit ne csukjon oda az ajtó. De ez semmilyen sérülést nem okoz, olyan lágy az ajtórugó. (Ha a vezető arra várna, hogy a 10 ajtó közül egyiknél se legyen fel- és leszálló, reggel fél 7-től este 6-ig ott állna.)
De ! A 'legújabb' típusunk, a T5C5 olyan ajtókat hozott, ahol már egy kis akadály is azonnali tönkremenetellel járhat. Íme a fejlődés. Ha rácsukják valakire az 1-es ajtaját a Szentlélek téren (megj. lásd Boráros tér), a motor és a fogaskerék éktelen jajveszékelésbe kezd, és minden 10-ik esetben hamar le is ég, elforgácsolódik, stb. Gyakran ezek mellé az ajtó még a vezetősínből is kiugrik, ilyenkor szabadon lobog, ahogy a szél fújja. (Nem egyet tettem már helyre magánszorgalomból.)
Szóval nálam az ász a Ganz csuklós ajtaja, mert ott se a motor, se az utas nincs veszélyben. Gond csak a vezérlőelektronikával van, soxszor az ajtók önálló életet élnek, és kedvük szerint nyílnak, csukódnak. A reteszelés sem old fel mindig időben, ilyenkor az utasok ráncigálják az ajtót, ahelyett, hogy gyengén ellenkező irányba nyomnák, hogy kiugorjon a retesz. De bennragadt retesznél sem ég le a motor, és a másik ajtószárny szépen kinyílik.

Miskolc:
Én eléggé outsider vagyok Miskolc-ügyben, de legutóbb az volt a benyomásom, mintha a viszonylatok terén ott nem lett volna akkora nyírás, mint Bp.-en. Az avasi hálózat pl. boldog nosztalgiával töltött el, mert egy ekkora lakótelepen Bp.-en utoljára a 70-es években volt ennyi különböző viszonylat.
Miskolci kedvencem a 29-es, amely véletlenül nagyon sokban hasonlít a bp.-i 29-esre.
A 35-össel viszont tipikusan ugyanolyan hibát követnek el, mint amit a BKV is előszeretettel művel. Igaz, hogy nagyon mutatósak a 415-ösök ezen a vonalon, de mindenki tudja, hogy a 260-asra többen felférnek, ráadásul ide a csuklós sem volna elég. Reméljük, Miskolc még sokáig nem vesz 412-est, mert tuti, hogy a 35-ösre tenné, akkor pedig kb. 20%-kal csökkennne a kapacitás...
A villamosok terén már nem ilyen rózsás a helyzet, mert ahogy elnéztem, nincs biztosítva még a 2-es léte sem hosszútávon. Azt sem értettem, miért nem kellett a villamos a Búza térre.

Előzmény: SzigDani (1400)
szega Creative Commons License 1999.11.29 0 0 1401
Csak egy pillanatra visszaugranék a Bengálikhoz. Az egykori pesti kétirányú protokocsi (legutóbbi pályaszáma 1200) most Szegeden a 820-as. Az ottaniak várták Bp. jelentkezését (igény a kocsira, nosztalgiajárműként), de hiába. Át is építették belül, most már nem is valószínű, hogy valaha fog járni a 28-ason. Nem is kell, ott van helyette Szentendrén a kiváló miskolci 147-es (direkt olyat választottak, aminek semmi köze nem volt Pesthez). Hülye meg én vagyok.
SzigDani Creative Commons License 1999.11.28 0 0 1400
Érdekes dolog hogy miért szüntették meg a középső ajtó nyitását: a villanymotor állandóan leégett, mert nem hagyták az ajtót záródni.

A későbi Stukákon még az is feltűnő volt az UV-hez képest, hogy leszedték a szellőző köpoltyúkat.

SzigDani

Előzmény: John Howard (1385)
Zolcsi67 Creative Commons License 1999.11.28 0 0 1399
Howard, köszönöm szépen, most kilépek, megyek képeket nézegetni. Holnap éjjel leszek gépközelben. Bye!
Zolcsi67 Creative Commons License 1999.11.28 0 0 1398
Átért az is, köszi, most töltöm.
Előzmény: John Howard (1397)
John Howard Creative Commons License 1999.11.28 0 0 1397
Menetben van az is...
Előzmény: Zolcsi67 (1396)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!