Szia 1047 005-2!
Igen súlyos tárgyi tévedés van a hozzászólásodban: "Van , de azok 95%-a már Dorozsmán is felszállhatna a vonatra."
Ez nem így van. Mert az a nem közösségi honosságú közúti járműszerelvény, ami tranzitban halad át Mo.-n és a BILK-en akar vonatra szállni, nos azoknak a 100%.-a felszállhatna már Dorozsmán is. Miért nem teszik?
1.,Nics helyfoglalásuk és sokat kell várni.
2.,Jutalom-engedéllyel közlekednek./Ezért nem kell útadót fizetni/
3.,Szerb-Montenegrói felségjelűek. A két ország közötti megállapodás értelmében kedvezményes útadó fizetés alá esnek. /10%/
4.,Kedvük van Bp.-re jönni.
Kiskundorozsma terminál, Tompa, Röszke, Nagylak, Gyula, Ártánd határátmenetekből érkező tehergépjárművek részére Mo.-i áthaladási engedély és útadó-mentesen megközelíthető. A BILK csak érvényes engedéllyel.
Olyan kérdésem volna, hogy a 46-os vonal Rétszilas-Tolna-Mözs közötti részén a fénysorompóval biztosított útátjáróknál fedező jelzőket építettek ki, ez miért jobb, mint a fénysorompót ellenőrző útátjárójelzős megoldás?
Mivel nyújt többet, vagy a fedezőjelző ezen vonalon más funkciót is betölt, bár térköz funkciót én nem láttam itt.
Azt hallottam, hogy a 81-esen is ezt akarják kiépíteni, állítólag a tervek már megvannak, csak a pénz hiányzik.
Ezt én a saját bőrömön tapasztalom. Rengeteg mv. ismerősöm van, akikkel kulturáltan véleményt cserélünk, ha vmi problematika van, akkor megbeszéljük, elintézzük.
A munkahelyemből kifolyólag elsősorban az Sv-i MÜTH és KSZH-i dolgozóit ismerem, de természetesen vannak Délis/Fc-s ismerőseim is. Sok kollega panaszkodott nekem az ismerőseimről, hogy ilyenek, meg olyanok. Aztán kiderült, nem biztos, hogy egyből 90kW-on kell elkezdeni beszélni a másikhoz, meg nem biztos, hogy azzal kell nyitni: "Itt én vagyok az fszt vazzeg, az lesz amit én mondok!" Ezt a mondatot egyébként is rühellem. Beszéljük meg a probléma mibenlétét, jussunk megegyezésre, és aszerint cselekedjünk.
Érdekes mód, nekem még olyan mv is lámpavillogtatással köszön, akinek "fszt. evő" híre van. Lehet, hogy túldimenzionálom a dolgot, de szvsz ez jelent vmit!
Ki kell innen tiltani a vasúttal foglalkozó hozzászólásokat! Semmi keresnivalójuk nincs itt az ilyeneknek! Akkor aztán nyugodtan lehet szidni egymást. Na.
Én személy szerint a GySEV-es pali kinevezésében bízom. Remélem nem elnököt, hanem veziget csinálnak belőle.
Október elején voltam üdülni Sopronban, az állomáson még a vasutasok közötti hangulat is teljesen más. Én speciel úgy éreztem magam, mintha még kicsivel Nyugatabbra mentem volna. Tisztaság, rend, kultúrált állomások.
Ami nagyon meglepett: (bár csak felszínes tapasztalataim vannak róla) az mv.-k és az fsztk.-k között nagyon, de nagyon normális a viszony!
Szerintem senki nem gondolta komolyan, hogy törvényellenes lenne zárt fórumot létrehozni. De ha valakit befogadnak egy közösségbe, mintegy beengednek vendégségbe, ott figyelhet, beszélhet, és őt is meghallgatják, és ha ezután abban a közösségben valakik azt mondják, hogy ebből a közösségből te, meg te, meg te különvonulunk, a többiek meg maradjanak hallótávolságon kívül, azokra egy rövid, kéttagú (kicsit finomabban négytagú) szó illik. Az meg már csak hab a tortán, hogy van, aki ide piszkolni, pökhendiskedni jár :))) . Gondolom, a MÁVosabbik (bár nem tisztán MÁVos) topicban ilyeneket nem enged meg magának. (Az meg különösen tetszik, hogy aki írja/mondja, hogy ő ott is van, az mind mentegetőzik kicsit, meg mondja, hogy nem tetszik az egész :))) .) Nem baj, étel, ital kell, a Vasútmániás topicba írni meg azt olvasni nem kell. Minden rendben van, és nekem sem lesz több vagy más véleményem erről.
Sopronból este kb. ötkor és reggel kb. hétkor kindul, vissza Fradiból kb éjfélkor és du. 1-2 óra körül indul. Mentrend szerinti közlekedés esetén Sopron felöl Győr: 10:35 és 20:18
Valóban készséges voltál, és nem is írtuk le azt, amit kértél. És jó volt látni a gépészet és a forgalom kiváló és mintaszerű együttműködését :-)))))
Meg olyat se írok le, hogy pl. Hejőszalontán beengedett a pénztáros válogatni a jegyek között stb. Többektől is hallottam korábban, hogy komolyan szemlézik ezt (de az összes többi vasutas) topikot is, és időnként következménye is van. Amiről tudok, hogy következmény: sokszor óramű pontos a 8002, Déliben meg a Nyugatiban kicserélték az olvashatatlan keletbélyegzőket.